Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3


ir_fuel

Aanbevolen berichten

57 minuten geleden, Jules_W zei:

Dus om en bij de 120k voor een nieuwe GT3? Klinkt goed. 

Klinkt heel erg lang geleden. Toen fuel zich nog een echte auto kon permitteren 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, The Swede said:

Klinkt heel erg lang geleden. Toen fuel zich nog een echte auto kon permitteren 🤔

't is waar. Zie maar met welke wrakken ik me tegenwoordig moet verplaatsen.

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/11/2022 om 13:53, The Swede zei:

Nu twijfelen "wil ik wel 200k uitgeven voor een 992 S terwijl ik niet echt enthusiast ben over die motor?", dan ware het niet echt logisch wel te zeggen "sod it, ik heb er geen probleem mee 200k uit te geven voor een auot, ook al is die in een kleur die ik oerlelijk vind". 

200k voor een 992S??? Ik weet niet hoe jij specced, maar voor 140 a 150k heb je toch al een redelijk goed uitgeruste 992 S...

23 uren geleden, The Swede zei:

Tenslotte blijf ik ertegen om voor een tweedehands wagen meer te betalen dan een nieuwe.
Alzeker wanneer het duidelijk is dat in twee jaar de economie een deftige deuk zal gekregen hebben en wat vandaag aan speculeerdersprijzen wordt verkocht, krijg je dan voor de helft van het geld aan de straatstenen niet kwijt. 

Ik vrees dat het kopers en verkopers van dergelijk materiaal minder impact hebben van de deuk in de economie dan jij inschat.

17 uren geleden, The Swede zei:

Als morgen de marktsituatie plots normaliseert, dan is je 992 GT3 in twee jaar 25% van zijn waarde kwijt. (ik stel een normaal gebruik als liefhebber van 10-15k km per jaar, niet hem kopen "voor de heb" en in de garage laten staan).

=> dan is GT3 nog 175'000,- waard, want je waardedaling gaat steeds zijn tegenover de nieuwprijs. Die artificiële speculeerderspremie of die extra BTW die je hebt moeten betalen vervliegt.

Wie wil een verlies van >100k op twee jaar verteren? Ik niet.

Ik vrees dat jij je algemene auto-afschrijving wil toepassen op dergelijk materiaal, maar dat gaat niet op...

Denk dat er niet veel GT3's ooit meer dan 25% minder gestaan hebben dan hun nieuwprijs en dat zelfs niet na 20 jaar 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

't is waar. Zie maar met welke wrakken ik me tegenwoordig moet verplaatsen.

Geen nood, ik neem ook de volgende wrakken wel van je over (dien vuilgrijze en dien rode).

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, @The Swede eventueel ook je zoektocht opentrekken naar een gewone GT3 en dan wing delete doen... Is imo nog mooier met de ducktail en zolang je op de openbare weg blijft zal je geen nadeel ondervinden van de afgenomen downforce 😉 En toch zeker niet in zwitserland vermoed ik :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Naish said:

Denk dat er niet veel GT3's ooit meer dan 25% minder gestaan hebben dan hun nieuwprijs en dat zelfs niet na 20 jaar 😉 

Helaas wel .... :noparty:

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Naish zei:

Oh ja, @The Swede eventueel ook je zoektocht opentrekken naar een gewone GT3 en dan wing delete doen... Is imo nog mooier met de ducktail en zolang je op de openbare weg blijft zal je geen nadeel ondervinden van de afgenomen downforce 😉 En toch zeker niet in zwitserland vermoed ik :D

Dus een GT3 kopen en dan de vleugel eraf halen? 🙂

 

55 minuten geleden, ir_fuel zei:

Helaas wel .... :noparty:

Ik vrees het ook. 

En men vergeet dat er ook iets als cost of capital is. Als je 15 jaar terug een GT3 kocht aan 100k en die kan je nu verkopen aan 75, dan is het niet alsof je "maar" 25% verliest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Naish zei:

200k voor een 992S??? Ik weet niet hoe jij specced, maar voor 140 a 150k heb je toch al een redelijk goed uitgeruste 992 S...

De basisprijs is al 156400 CHF, often 158307 Euro. www.porsche.ch 😉

1 uur terug, Naish zei:

Ik vrees dat het kopers en verkopers van dergelijk materiaal minder impact hebben van de deuk in de economie dan jij inschat.

Ik vrees dat jij je algemene auto-afschrijving wil toepassen op dergelijk materiaal, maar dat gaat niet op...

De geschiedenis spreekt je tegen voor punt 1. Als die supercars genre Jag XJ220 etc waar ook op gespeculeerd werd in 1990, stonden een paar jaar aan de helft van de prijs te blinken.

En ik vrees dat de duik die de economie gaat nemen die meer structureel is dan een kleine dip omwille van wat inflatie. De druk op "snelle benzinewagens" wel erg groot gaat worden wat er meer en meer "zuiver hobby autos voor gebruik op zondag" gaat van maken => veel "gewone" eigenaars riskeren van hun auto vanaf te willen en dat gaat een impact hebben op alle sportwagens.

Op punt 2, mijn berekening is geen afschrijvingsberekening, maar een simpele cash loss berekening. Als de markt een duik neemt, dan verkoop ik in 2 jaar een GT3 met 30000-35000km niet aan de 235000 euro of chf prijs, maar aan een prijs onder de 200k. Als ik daar nu 280k voor betaal, dan ben ik meer dan 80k cash kwijt. Simples. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, The Swede zei:

De basisprijs is al 156400 CHF, often 158307 Euro. www.porsche.ch 😉

Jongen, we zitten op autominded.BE en daar is de basisprijs 138k... Wat opties en korting is 150k.

Trouwens, in CH verdien je al minstens 30% meer, dus is hem eigenlijk goedkoper :D

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Naish said:

Jongen, we zitten op autominded.BE en daar is de basisprijs 138k... Wat opties en korting is 150k.

Trouwens, in CH verdien je al minstens 30% meer, dus is hem eigenlijk goedkoper :D

Dat lease je voor minder dan 1 dag full time per maand aan hun rates :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Naish zei:

200k voor een 992S??? Ik weet niet hoe jij specced, maar voor 140 a 150k heb je toch al een redelijk goed uitgeruste 992 S...

 

De 992 is goed 10% duurder geworden tov de tijd dat wij besteld hebben. Die van mij kost vandaag bruto 166k.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/11/2022 om 23:54, Geertt zei:

IMG-20221102-WA0006.thumb.jpg.b5d0875bf5b54d7e069eab53c55c4c69.jpg

IMG-20221102-WA0005.thumb.jpg.6c5d2339e4a82455c5243a10e45d3e15.jpg

IMG-20221102-WA0004.thumb.jpg.18e1b934ef23c67d22e83ac38e659691.jpg

Mijne maat stuurde me bovenstaande door.

Normaal niet zo'n fan van die fletse 'modekleuren', maar 'k vind dit best cool.

Prachtig ding … staat te koop bij l’art de l’automobile

 

442ADB57-DC7F-43C3-B6F3-59EC1CA6305A.jpeg

139E7EDF-EEEC-44C8-A5A4-12DBB7095600.jpeg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg @Alexanderr is dat nu nog steeds zo dat je op vandaag geen nieuwe 992 GT3 meer kan bestellen?

En is dit enkel BE zo of overal ter wereld... Ik zie hier en daar nog steeds mensen die op allocaties zitten te azen voor een GT3...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, The Swede zei:

Klinkt heel erg lang geleden. Toen fuel zich nog een echte auto kon permitteren 🤔

Koop een 964 C2, zet daar een deftige vering onder and have fun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, toere said:

Vooral na invoering VAA zeker?🤔

Had daar niks mee te zien. Waren in het buitenland ook zo een prijzen. Ik heb in die periode verlies en profijt gedaan. Dat was een paar jaar voor de prijzen zijn beginnen exploderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ir_fuel zei:

Had daar niks mee te zien. Waren in het buitenland ook zo een prijzen. Ik heb in die periode verlies en profijt gedaan. Dat was een paar jaar voor de prijzen zijn beginnen exploderen.

Je kan tenminste zeggen dat er eentje gehad hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Naish zei:

Zeg @Alexanderr is dat nu nog steeds zo dat je op vandaag geen nieuwe 992 GT3 meer kan bestellen?

En is dit enkel BE zo of overal ter wereld... Ik zie hier en daar nog steeds mensen die op allocaties zitten te azen voor een GT3...

🥱

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Naish zei:

Jongen, we zitten op autominded.BE en daar is de basisprijs 138k... Wat opties en korting is 150k.

Trouwens, in CH verdien je al minstens 30% meer, dus is hem eigenlijk goedkoper :D

Ja, maar ik zit niet in BE. 

Krijgt ge daar korting? Vertel ! 😛 

 

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat lease je voor minder dan 1 dag full time per maand aan hun rates :D 

Da's juist. Eigenlijk net iets minder dat 1 dag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Naish zei:

Zeg @Alexanderr is dat nu nog steeds zo dat je op vandaag geen nieuwe 992 GT3 meer kan bestellen?

En is dit enkel BE zo of overal ter wereld... Ik zie hier en daar nog steeds mensen die op allocaties zitten te azen voor een GT3...

Onmogelijk om nu nog te bestellen tenzij er ergens iemand een allocatie vrijgeeft. Is al zo sinds mei/juni

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid