Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3


ir_fuel

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, -Fred- zei:

Dark olive is een lelijke kleur? 🤨 Elk zijn ding denk in dan, ik vind dat verre van lelijk…

 

62E0CB24-849F-4068-950E-5748746435F8.jpeg

Smaken en kleuren...

Ik ben normaal niet te moeilijk op kleur, maar dan simpel voor de autos die ik als "vervoersmiddel" zie. Als ik een lievelingsauto koop en daar ook nog es meer dan 200k voor uitgeef, dan wil ik toch wel iets dat ik echt wil. 

Nu twijfelen "wil ik wel 200k uitgeven voor een 992 S terwijl ik niet echt enthusiast ben over die motor?", dan ware het niet echt logisch wel te zeggen "sod it, ik heb er geen probleem mee 200k uit te geven voor een auot, ook al is die in een kleur die ik oerlelijk vind". 

2 uren geleden, Polygoon zei:

Da's wel een 991, he. 

Die staat trouwens al een klein jaar te koop. Wat dus de vraag bij mij opbrengt: hoe realistisch is die prijs? (evenals de prijs van die in Schlieren die je al zette. Die auto hebben ze ook al een tijd in stock). 
Als er zo een grote vraag is naar GT3's, en je auto blijft erg lang staan, dan zit je prijs een stuk te hoog.

Ga je me alle advertenties van alle GT3's in Zwitserland hier neerzetten? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, The Swede zei:

Da's wel een 991, he. 

Et alors? Is die achterbank switch daar niet mee mogelijk?
Ben niet mee in heel dat ombouw verhaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, PieterA zei:

https://finder.porsche.com/de/de-DE/details/porsche-911-gt3-gebraucht-VD4W39

De kleur zal niet voor iedereen zijn, maar voor de rest.

Ik vind die kleur wel een stuk redelijker. 

Je bent wel appelen en peren aan het vergelijken want je zit nu 991 met 992 te vergelijken. 

Er is er eentje in Zwitserland die redelijk is. De prijs is wel opnieuw hoger dan voor en nieuwe. Maar daar heb ik aan de dealer gevraagd of er flexibiliteit is. Zetels worden ook wel een meerkost. Ik wacht op een antwoord.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Polygoon zei:

Et alors? Is die achterbank switch daar niet mee mogelijk?
Ben niet mee in heel dat ombouw verhaal.

 

Jawel, de ombouw is ook mogelijk.

Alleen praten we plots wel over een andere wagen. We zijn over een 992 GT3 bezig en het feit dat die moeilijk nieuw te krijgen is en dat de stockwagens op de markt aan speculantenprijzen te koop staan. 
Nu kom je met een 991. Als als ik die logica volg, kan ik ook naar een 997 GT3 gaan kijken. Die staan aan nog betere prijzen en lijken minder aan speculatie onderhevig te zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

Jawel, de ombouw is ook mogelijk.

Alleen praten we plots wel over een andere wagen. We zijn over een 992 GT3 bezig en het feit dat die moeilijk nieuw te krijgen is en dat de stockwagens op de markt aan speculantenprijzen te koop staan. 
Nu kom je met een 991. Als als ik die logica volg, kan ik ook naar een 997 GT3 gaan kijken. Die staan aan nog betere prijzen en lijken minder aan speculatie onderhevig te zijn. 

Ik dacht dat jij een (991/992) GT3 zocht waar je een achterbank in kon pleuren en was eens aan het kijken wat er, in het Porsche approved gamma, beschikbaar was. Wist niet dat het specifiek een 992 moest zijn.

Geen idee hoeveel waarde je nog hecht aan Porsche Approved na je tractor garantie geval 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik dacht dat jij een (991/992) GT3 zocht waar je een achterbank in kon pleuren en was eens aan het kijken wat er, in het Porsche approved gamma, beschikbaar was. Wist niet dat het specifiek een 992 moest zijn.

Geen idee hoeveel waarde je nog hecht aan Porsche Approved na je tractor garantie geval 😅

Er zijn meerdere reden waarom ik naar de 992 kijk. Eerst en vooral vind ik het een stuk mooiere en aantrekkelijker wagen. Komt daarbij dat de prijzen van de 991 zodanig dicht bij de 992 liggen, dat je je afvraagt waarom je eigenlijk een 991 zou kopen. 

Dan zijn er de kms. Wanneer een wagen als deze met 2'000km komt, en de vraag is hoog, dan kan ik ergens nog leven met een prijs die dicht bij die van de nieuwprijs aanleunt. Je hebt de wagen misschien niet zelf geconfigureerd om juist te hebben wat je wil, maar je hebt in sé eigenlijk een nieuwe wagen. 

Wanneer hij echter 20'000km heeft of meer, dan noem ik dat geen "nieuwe wagen" meer. Moest het een Cayenne 3.0d zijn, gelijk mijn camionette, met 20'000km, dan is dat opnieuw niet iets waar je stil bij staat. Da's een rustige VW mechaniek. 
Een GT3 atmo met 500pk is wel een iets delicater mechaniek waar je al es meer schade kan hebben als er respectloos mee gereden is in die eerste 20k km. En ik weet ondertussen hoeveel die garantie waard is 😉

Mijn bezorgdheid wordt ook gevoed door het "publiek" dat ik hier doorgaans met zulk duur spul zie rijden:
Rijkelui voor wie een GT3, Ferrarie of andere is wat voor ons het geld is waarmee we ons gazet 's ochtends gaan kopen. Die kopen dat in een zotte bui, hangen er een beke de onnozele mee uit en "gooien het weer weg voor het volgend stuk speelgoed". Respect voor de mechaniek niet hoog aangeschreven.

We hebben hier thuis het mooi voorbeeld: Mijn madame rijdt met de Macan Turbo die haar werkgever haar ter beschikking heeft gesteld. Een steenrijke familie met een garage van over 40 peperdure autos, waar de GT3 gewoon de daily runner is die buitenslaapt.
Die gasten hun autos zijn gewoon in een ellendige staat.
Eerst reed ze met de Mercedes V300d. Dat ding was na 2 jaar dienst goed voor den boot naar Marokko. 
Toen ze die Macan Turbo kreeg, dachten we dat dit een fantastische upgrade was. Mooie wagen, super uitgerust, 3 jaar oud, 60'000km. Dus je zou een perfecte wagen als "bedrijfswagen" verwachten.
Wel dat ding is gewoon opgereden. Die motor tikt dat het niet om aanhoren is, het koelcircuit lekt al twee maand en ze hebben er nog altijd niks aan laten doen,...
Als je dat als tweedehands wagen koopt, dan ben je gejost.
En nu is dat net het type wagen dat wel eens als "Porsche Approved" riskeert naar voor kan komen. Want welke dealer gaat zulk een overname weigeren wanneer ze een nieuwe Cayenne GTS kopen?

Ik heb geen portemonnee die toelaat met zakgeld een GT3 te kopen, of die als een varken te behandelen. 200k is veel geld en dan draai je die cent liever twee keer om voor je hem uitgeeft.  

Daarnaast moet het een wagen zijn die een BTW wagen is 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, tuscani said:

De laatste zin doet me aan een eigen quote van u denken. Iets in de trend van "hoger schijten dan..." :D

 

 

Tuscani is ook wakker :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, -Fred- zei:

Dark olive is een lelijke kleur? 🤨 Elk zijn ding denk in dan, ik vind dat verre van lelijk…

 

62E0CB24-849F-4068-950E-5748746435F8.jpeg

Dat is aventurin (en niet beschikbaar op GT3)

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Ah, tis van “hoger dan je gat schijten” :D 

Wie zegt dat ik een BTW wagen zoek omdat het een lease moet zijn? 

Voor de belastingsaftrek? … 🤔 :D 

Leg uit, Mr Goon. 

Of ik moet het aan Brillemans vragen? 🤓

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Alexanderr zei:

Dat is aventurin (en niet beschikbaar op GT3)

En dan zeggen ze dat ik kleurenblind ben :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Geertt zei:

IMG-20221102-WA0006.thumb.jpg.b5d0875bf5b54d7e069eab53c55c4c69.jpg

IMG-20221102-WA0005.thumb.jpg.6c5d2339e4a82455c5243a10e45d3e15.jpg

IMG-20221102-WA0004.thumb.jpg.18e1b934ef23c67d22e83ac38e659691.jpg

Mijne maat stuurde me bovenstaande door.

Normaal niet zo'n fan van die fletse 'modekleuren', maar 'k vind dit best cool.

Ben je na 3 maand beu. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Geertt said:

IMG-20221102-WA0006.thumb.jpg.b5d0875bf5b54d7e069eab53c55c4c69.jpg

IMG-20221102-WA0005.thumb.jpg.6c5d2339e4a82455c5243a10e45d3e15.jpg

IMG-20221102-WA0004.thumb.jpg.18e1b934ef23c67d22e83ac38e659691.jpg

Mijne maat stuurde me bovenstaande door.

Normaal niet zo'n fan van die fletse 'modekleuren', maar 'k vind dit best cool.

Miljaar dat is lelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Geertt zei:

IMG-20221102-WA0006.thumb.jpg.b5d0875bf5b54d7e069eab53c55c4c69.jpg

IMG-20221102-WA0005.thumb.jpg.6c5d2339e4a82455c5243a10e45d3e15.jpg

IMG-20221102-WA0004.thumb.jpg.18e1b934ef23c67d22e83ac38e659691.jpg

Mijne maat stuurde me bovenstaande door.

Normaal niet zo'n fan van die fletse 'modekleuren', maar 'k vind dit best cool.

Mist nog een taxi bordje op het dak en een maroef achter ‘t stuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, BMWMB zei:

@The Swede GT3 touring onvindbaar? Er staan er nochtans behoorlijk wat te koop. Zoek maar eens op Mobile.de. Keuze genoeg…

"Behoorlijk wat" ze ik eruitlaten. Er staan een handvol GT3 tourings met handbak te koop, waarvan een aantal aan prijzen die duidelijk maken dat ze gewoon proberen of ze een zot vinden. 
Bovendien zijn heel wat wagens privewagens of privewagens geweest => Bij invoer krijg ik er dus de invoertaks en BTW bovenop ipv hem terug te krijgen uit DE and in CH te betalen. Dat maakt de prijs direct al hoger dan één van de locale wagens die je van een dealer in Zwitserland kan kopen 🤔 Zou jij daarvoor gaan? 

Tenslotte blijf ik ertegen om voor een tweedehands wagen meer te betalen dan een nieuwe.
Alzeker wanneer het duidelijk is dat in twee jaar de economie een deftige deuk zal gekregen hebben en wat vandaag aan speculeerdersprijzen wordt verkocht, krijg je dan voor de helft van het geld aan de straatstenen niet kwijt. 

Op jouw leeftijd zal je je ook wel de periodes eind de jaren 80 en begin 2000 herinneren wanneer de éne constructeur na de andere nieuwe dure wagens uitbracht waarvoor er dan onmiddelijk een wachtlijst was van een paar jaar... en een paar jaar later zat de markt op haar gat en kreeg je die dingen aan de straatstenen niet kwijt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid