Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Hoeveel moet ik er u doorleveren een jaar na de meesten zijn uitgeleverd :)?

Aan de normale prijs voor alle duidelijkheid. Er komen bijna altijd “sloten” en auto’s genoeg vrij.

Been there, done that. Misschien is dat achterhaald….. maar denk van niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Hoeveel moet ik er u doorleveren een jaar na de meesten zijn uitgeleverd :)?

Aan de normale prijs voor alle duidelijkheid. Er komen bijna altijd “sloten” en auto’s genoeg vrij.

Been there, done that. Misschien is dat achterhaald….. maar denk van niet. 

Daarmee bedoel je “nieuwe autos aan catalogusprijs”? Of al geleverde autos die een jaar oud zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Luv4DLM zei:

Bij de dealer in Latem stonden er dit weekend zes in de showroom, geen idee waar dat goed voor is. Alle zes uiteraard verkocht.

6 GT3's ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Luv4DLM said:

Bij de dealer in Latem stonden er dit weekend zes in de showroom, geen idee waar dat goed voor is. Alle zes uiteraard verkocht.

Te laat op het jaar voor de koper, en blijven daar staan tot 2023? Als die dingen betaald zijn maakt dat niet uit he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, The Swede zei:

6 GT3's ?

Je leest het goed, twee tourings, vier "gewone" GT3's. De helft in PTS.

14 uren geleden, ir_fuel zei:

Te laat op het jaar voor de koper, en blijven daar staan tot 2023? Als die dingen betaald zijn maakt dat niet uit he.

Dat is ook wat ik dacht, maar dan zou ik er de meest opvallende uitpakken en de andere ergens anders zetten. Kwestie van ruimte te hebben voor auto's die wel te koop zijn.

Anderzijds weet ik niet of ze veel stock hadden. We zijn die dag nog bij Land Rover/Jaguar geweest en daar was het voor iets meer als de helft pre owned in de showroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, suppy chain uitdagingen blijven ook in de automobiel he, en een lege toonzaal toont helemaal niet goed.

Heb het al bij meer dealers gezien dat ze zelfs jonge 2de hands in de showroom zetten om er toch iets te hebben staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, Joske said:

Mja, suppy chain uitdagingen blijven ook in de automobiel he, en een lege toonzaal toont helemaal niet goed.

Heb het al bij meer dealers gezien dat ze zelfs jonge 2de hands in de showroom zetten om er toch iets te hebben staan.

Dit dus.

De showroom vullen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Rabbit zei:

Toere is zijn tuinhuis al aan t afwrijven om t straks te schilderen in een feller rood !

Heb eerder dit in gedachten voor mijn tuinhuis😁

Screenshot_20221108-140341_Samsung Internet.jpg

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/11/2022 om 17:30, ir_fuel zei:

Te laat op het jaar voor de koper, en blijven daar staan tot 2023? Als die dingen betaald zijn maakt dat niet uit he.

Te laat op het jaar? Is er voor auto’s ook al een seizoen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die auto nu laat leveren is het voor de rest van zijn leven een 2022, als je 2 maand wacht heb je een 2023 auto...

Op een gewone auto merk je zoiets vooral in december (denk zelfs dat veel leasing geen auto's inschrijven in december) en voor een GT3 die voor veel kopers nu toch niet gaat gebruikt worden, is dat een makkelijke keuze.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Naish zei:

Als je die auto nu laat leveren is het voor de rest van zijn leven een 2022, als je 2 maand wacht heb je een 2023 auto...

Op een gewone auto merk je zoiets vooral in december (denk zelfs dat veel leasing geen auto's inschrijven in december) en voor een GT3 die voor veel kopers nu toch niet gaat gebruikt worden, is dat een makkelijke keuze.

 

Akkoord, voor idd die gewone auto's. Een GT3 is nu ook net een auto waarop dat toch niks uit maakt?

Als je een gebruikte GT3 wil kopen, primeren productiedatum (ifv hardware- en softwareupdates e.d.), uitrusting (kuipen of niet, type versnellingsbak, ...), gebruiksgegevens (km-stand, onderhoudshistoriek, overrevs, ...) en evt. kleuren toch voor 99,9%? Of het dan een 11/2022 of een 01/2023 is maakt toch geen zak uit? Ook niet qua prijszetting, ook niet qua verkoopbaarheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Akkoord, voor idd die gewone auto's. Een GT3 is nu ook net een auto waarop dat toch niks uit maakt?

Als je een gebruikte GT3 wil kopen, primeren uitrusting (kuipen of niet, type versnellingsbak, ...), gebruiksgegevens (km-stand, onderhoudshistoriek, overrevs, ...) en evt. kleuren toch voor 99,7%? Of het dan een 11/2022 of een 01/2023 is maakt toch geen zak uit? Ook niet qua prijs.

Denk ik ook maar kan wel uitmaken als mensen bv. in Autoscout vanaf XX als bouwjaar opgeven in de zoekcriteria...? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, OlivierV zei:

Denk ik ook maar kan wel uitmaken als mensen bv. in Autoscout vanaf XX als bouwjaar opgeven in de zoekcriteria...? 

Oké, maar opnieuw: de doorsnee GT3-koper lijkt mij niet de persoon die zich door zo'n dingen laat vangen.
Helemaal akkoord voor de doorsnee koper van 90% van de gewone auto's, maar bij een GT3?

Ik snap natuurlijk wel dat, als je van jezelf weet dat je er toch niet meer mee zal rijden, je die dan net zo goed bij de dealer kan laten staan. Zeker als de dealer dat zelf voorstelt, al dan niet met het (m.i. dus nogal dun) argument (voor een GT3) van dat later inschrijven: why not.

Lijkt me ook dat er nog andere argumenten even valabel zijn: "Als ik hem ga afhalen wil ik er een leuk lang weekend mee doen met mijn vrouw mee, en dat gaat nu niet meer gebeuren." Ik zou 'm absoluut bij me thuis willen hebben, ingeschreven, en 't ding zou km maken. Maar hey 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp Naish volledig in zijn twijfels, want ik zit met hetzelfde dilemma. De e-tron GT zou over 2 weken geleverd worden, dus inschrijven wordt dan eind november/begin december, ofwel 'm een dikke maand laten staan, en 'm afhalen na nieuwjaar, zodat het een 2023 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat zeker doen... Taycan was er ook midden december en ook laten staan. Van de tijd gebruik gemaakt om hem te wrappen.

Op zo'n auto's speelt dat zeker. Ik volg wel @gTa zijn redenering ook dat bij echte liefhebberauto's ze daar anders naar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Naish zei:

Op zo'n auto's speelt dat zeker.

Een Taycan, bedoel je?

Op een GT3 geloof ik dat niet. Of dat een 11/2022 of een 01/2023 is: ge gaat daar geen 1.000 EUR meer voor kunnen vragen/krijgen, imo.
Als ge nen AE-Cars type buyer "vangt" dan kan het wel dat die zich daardoor laat rollen, ja, maar globaal gezien, op zo'n karren? Nah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel.

Vandaag ben ik er gepasseerd en idd: veeeel GT3! Twee GT-zilver 992 GT3 touring, een donkergrijze GT3 Clubsport met gouden wielen, gouden zijdecals en gouden motorsport streep (vond ik best knap), een PTS (donkerblauw) GT3 Clubsport met Pepita zetels, dan nog een donkergrijze GT3 met goudkleurige velgen, en dan nog ene maar 'k ben kwijt welke kleur, 'k denk crayon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, gTa zei:

Een Taycan, bedoel je?

Op een GT3 geloof ik dat niet. Of dat een 11/2022 of een 01/2023 is: ge gaat daar geen 1.000 EUR meer voor kunnen vragen/krijgen, imo.
Als ge nen AE-Cars type buyer "vangt" dan kan het wel dat die zich daardoor laat rollen, ja, maar globaal gezien, op zo'n karren? Nah.

Taycan, e-tron gt,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Naish zei:

Taycan, e-tron gt,...

Ja, daar geloof ik dat ook, idd. Dan zou ik zeker ook doen wat je zegt en wat BMWMB ook denkt te gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, gTa zei:

Ja, daar geloof ik dat ook, idd. Dan zou ik zeker ook doen wat je zegt en wat BMWMB ook denkt te gaan doen.

Mijne speelt geen rol hoor, die zal er dit jaar niet meer geraken :lolz: 

Straks moet ik mijn titel laten aanpassen naar 2024 :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid