Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3


ir_fuel

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Denniske zei:

Dat getint glas trekt nu toch eens echt op niks. @Alexanderr hoeveel % van de kopers neemt dat? (veel vrees ik) 

Ik volg @Naish wel dat dat voor de achterruit visueel niet verkeerd is (en daar zal het vooral ook nut hebben qua tegengaan opwarming interieur, 't is daar bijna horizontaal glas), maar die zijruitjes zijn echt afzichtelijk, ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, gTa said:

(en daar zal het vooral ook nut hebben qua tegengaan opwarming interieur, 't is daar bijna horizontaal glas)

Ik zou dat toch eens graag gekwantificeerd zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik zou dat toch eens graag gekwantificeerd zien.

Idem.

Maar ik geloof wel dat dat een voelbare impact heeft. Herinner me Porker z'n 997 ... dat was een OVEN. (Ook wegens airco vergeten monteren in de fabriek. :D )  Dus opwarming interieur door zonnestraling is heel zeker een serieuze factor. En dat donker glas houdt toch een pak UV tegen, dacht tegen de 80% oid?

Is hetzelfde met zonnewerend glas voor gebouwen (of folie op ramen). Dat scheelt echt véél inzake opwarming, in de zomer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, gTa said:

En dat donker glas houdt toch een pak UV tegen, dacht tegen de 80% oid?

Ja.

Alleen spijtig dat het IR is dat zorgt voor warmte :D 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Glas houdt UV tegen.  'Donker' houdt dat niet tegen. Dat was een van de bezwaren tegen polaroid brillen, dat ze veilig aanvoelen maar uw ogen niet beschermen tegen UV terwijl een gewone bril dat wel doet. Linkje .

In de bouw doen ze wel dingen met glas dat infrarood goed reflecteert.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik "snap" dat getint glas ook niet .. Privacyglas heet dat .. Wat voor privacy zit er daar nu in een auto zonder achterbank ..
Het is niet alsof je subtiel / anoniem onderweg bent ..

Mochten de vooruiten nu ook donker zijn, het zou logischer zijn (logischer, niet noodzakelijk mooier).
Op een break waarbij de achterbank vol speelgoed, half opgegeten boterhammen van de kinderen of een verloren pamper ligt (idealiter ook van de kinderen), snap ik het dan weer wel helemaal.

 

In ieder geval .. aan de buitenkant wennen we wel .. maar ik associeer het 992 interieur niet met "sportief" (@Porker I blame you for that). Het is mooi en ongetwijfeld beter, maar doet dat er toe? Het maakt de 991 generatie toch meer "desireable" of ben ik mezelf vanalles aan het wijsmaken? 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat nooit zo spartaans (op een positieve manier) zijn qua sfeer als in de 991/981, samen met de RS-achtige spoiler gaat dat zorgen voor meer Tourings denk ik

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Ja.

Alleen spijtig dat het IR is dat zorgt voor warmte :D 

 

Ja dat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Daggie said:

Ik "snap" dat getint glas ook niet .. Privacyglas heet dat .. Wat voor privacy zit er daar nu in een auto zonder achterbank ..
Het is niet alsof je subtiel / anoniem onderweg bent ..

Mochten de vooruiten nu ook donker zijn, het zou logischer zijn (logischer, niet noodzakelijk mooier).
Op een break waarbij de achterbank vol speelgoed, half opgegeten boterhammen van de kinderen of een verloren pamper ligt (idealiter ook van de kinderen), snap ik het dan weer wel helemaal.

 

In ieder geval .. aan de buitenkant wennen we wel .. maar ik associeer het 992 interieur niet met "sportief" (@Porker I blame you for that). Het is mooi en ongetwijfeld beter, maar doet dat er toe? Het maakt de 991 generatie toch meer "desireable" of ben ik mezelf vanalles aan het wijsmaken? 

Ik vond/vind dat van overgang 997 naar 991 eigenlijk net zo erg. Dat Panamera gevoel in de 991, vermoedelijk versterkt in een 992 nu.

Ik denk dat de 997's wat de sweetspot zijn geweest qua 911's, nog net klein genoeg om 911 te zijn, en modern genoeg om nog vlot mee te kunnen.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minutes ago, Porker said:

Ik denk dat de 997's wat de sweetspot zijn geweest qua 911's, nog net klein genoeg om 911 te zijn, en modern genoeg om nog vlot mee te kunnen.

Mijn kind schoon kind waarschijnlijk :D maar ik ben het hier mee eens.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Just now, Le Capri Mauve said:

Siri , which song fits this car best?

 

Sorry, I'm afraid I can't do that while you're driving.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, dat is iets wat Porsche nog steeds heel goed doet. Tegenwoordig brengen constructeurs echt verschrikkelijke tellerpartijen uit. BMW en Mercedes hadden dat vroeger echt super voor mekaar. Nu worden die dingen in handen gegeven aan mensen aan de verkeerde mensen, dat is duidelijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, mrbbs said:

Klopt, dat is iets wat Porsche nog steeds heel goed doet. Tegenwoordig brengen constructeurs echt verschrikkelijke tellerpartijen uit. BMW en Mercedes hadden dat vroeger echt super voor mekaar. Nu worden die dingen in handen gegeven aan mensen aan de verkeerde mensen, dat is duidelijk.

Akkoord. De gemiddelde klant vindt een klassieke teller jammer genoeg ouderwets, en een scherm is nu eenmaal goedkoper te produceren, denk ik.

  • Vind ik leuk 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid