Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3


ir_fuel

Aanbevolen berichten

23 hours ago, William Blake said:

Wat een prachtige toerenteller :inlove:

 

Gaat volgens mij ook niet blijven.

Geen enkele race wagen heeft vandaag de dag nog zo een toerenteller. Het ideale excuus om te "moderniseren".

Link naar reactie
Delen op andere sites

van op Rennlist:

Gestern war es soweit. Ich war am Bilster Berg.
Kam am Donnerstag Abend ins Hotel und hab noch Jörg Bergmeister im Parkhaus getroffen.
Lange Rede kurzer Sinn, irgendwann sagt er nur freu dich auf morgen, dass Auto ist der Wahnsinn, wie ich dir immer gesagt habe.
Ich dann: „besser als mein RS“
Jörg schmunzelt und sagt „bis morgen“

Ich versuche es so kompakt zusammenzufassen wie es nur geht:
Sound: keine vorschalldämpfer mehr. Krümmer, Opf, ESD. Das wars.
Sound mindestens so gut wie beim 991.2. Tom’s und mein Empfinden. Er ist sogar lauter.
Absolut geil! Also keiner muss Angst haben, dass er zu leise ist.

GT3 feeling:
Vielleicht ein Ticken weniger mechanische Geräusche im Innenraum. Motorgeräusch genauso wie vorher. Sehr gut laut im Innenraum.
Das GT3 Feeling ist aber noch da. Kann ich jeden beruhigen. Ist nicht zu „neu“ geworden der Koffer. Sitze, Lenkrad, Sound.. alles GT3.

Höhe vorne war eine Frage:
Genauso wie 991.2. tendenziell eher etwas mehr bodenfreiheit. Hab lange mit Andy P. Im Auto gehockt und über die Kiste und so Punkte gesprochen. Er würde immer Lift bestellen! Nur zur Info.

Performance:
Also es fällt mir schwer das zu beschrieben, weil es so wahrscheinlich kaum einer glauben wird. Müsst ihr mir halt vertrauen.
Lars kam letztes Jahr zur mir und sagt. Kauf nen GT3 wenn der kommt. Ich sage es dir. RS kommt nicht hinterher.
Wollte ich nicht wahrhaben bzw. konnte es nicht glauben.
Gestern ist Jörg Bergmeister im Auto ohne Sturz Einstellung (CUP2R brauch sonst round about 2,2 grad vorne) mit frischen Cup2R kalt aus der Box gefahren und eine 1.43,41 min. Gefahren. Also nur 2 Zehntel langsamer als Lars Kern im .2 GT3 RS MR mit vorgewärmten reifen, Helm etc.

Die Vorderachse ist extrem gut! Kein Vergleich zum 911.2
Breitere Spur, breitere reifen - merkt man!
Lenkung ist gut. Finde sie wird was zu weich wenn man langsam fährt. 20km/h bspw. Aber wenn man flott unterwegs ist. Gut Hart und direkt.
Das Auto ist 100% schneller und besser als mein 991.2 GT3 MR und auch als der RS MR.
Komplett Serie nur CupR drauf und ne 1:43 am BB. Hab ich nicht glauben wollen. Zum Glück war ich da.
G Kräfte über 2,2

Zusammenfassend:
Glückwunsch an alle die einen bekommen haben. Ihr habt alles richtig gemacht.
Es ist aktuell das beste Auto!
Macht euch keine Sorgen. Sound ist vielleicht sogar besser geworden.
Es ist ein GT3 durch und durch.

  • Vind ik leuk 6
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minutes ago, ir_fuel said:

De reviews zijn echt al meer dan 10 jaar exact hetzelfde :lol:

"Wat een kar!"

"De voortrein is veel beter dan de vorige"

En, hoe kunnen ze deze auto nog beter maken... Blijkbaar wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

De reviews zijn echt al meer dan 10 jaar exact hetzelfde :lol:

"Wat een kar!"

"De voortrein is veel beter dan de vorige"

 

Haha, true :lolz:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals bij elke nieuwe Audi en Volvo die zogezegd sportiever dan ooit zijn en twee jaar later ineens totaal niet meer😅

Heerlijk om terug een nerdy video van Chris Harris te zien, hoe die er altijd een verhaal van maakt, freakt op freakdetails en het gevoel zo goed kan omschrijven! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doet me altijd aan die "connaisseur" cartoon van xkcd denken , die snobistische evolutie waarbij men de indruk krijgt dat er 10 jaar geleden eigenlijk niks echt de moeite was om mee te rijden. Niet te verwarren met die andere evolutie dat er de laatste 10 jaar niks meer gemaakt is dat de moeite is om mee te rijden...

Dat gezegd zijnde, die keuze voor double wishbone vooraan is wel opvallend na al die jaren vol te houden dat dat niet echt nodig was. Wat is het nu, PR gedreven of gemotiveerd door vooruitgang in rijgedrag? Meesturende wielen achterin zullen ook het gedrag van de voorkant veranderen.

 

 

 

aangepast door Le Capri Mauve
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee wanneer de GT3 in de showroom zal staan.

Als ik een GT3 zou kopen, dan zal het een touring zijn. Ik heb vorige week zo'n nieuwe GT3 geconfigureerd met dezelfde uitrusting die ik had op mijn vorige, en kwam tot de vaststelling dat deze 20k duurder geworden is. Aangezien je geen korting krijgt, en je hier 11,5k aan BIV moet betalen, en jaarlijks nog eens 2,7k tax, wordt het prijsverschil te groot tov mijn Carrera S die mij eigenlijk het rijplezier biedt wat ik wil. Zo'n touring is natuurlijk nog net iets 'dikker' qua looks, maar dat is het prijsverschil niet waard. Een GT3 zal heel zeker meer kunnen dan een Carrera S, maar zelfs een Carrera S is al overkill voor mij.

Als ik budgetten ga spenderen van 200k en meer, dan denk ik dat ik eens bij een Ander Merk ga shoppen. En het moet niet persé nieuw zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BMWMB

Heb dezelfde redenering als jij...  en mocht ik zulke plaat achterlaten bij Porsche, dan zal het nog eerder voor een Turbo (s) zijn... 😍

Los daarvan wil ik die GT3 wel eens zien, al was het maar om te bevestigen dat de Turbo mooier is... 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/3/2021 om 09:53, gTa zei:

Ik volg @Naish wel dat dat voor de achterruit visueel niet verkeerd is (en daar zal het vooral ook nut hebben qua tegengaan opwarming interieur, 't is daar bijna horizontaal glas), maar die zijruitjes zijn echt afzichtelijk, ja.

Idd, ik vind de opbouw van de achterkant met de nieuwe rooster in het zwart zonder carrosserie ertussen het af maakt om de achterruit donker te krijgen.

Die zijruitjes ben ik mee akkoord... Dat zou niet moeten... Maar zoals nogmaals gezegd vind ik in die achterruitjes de standaard zwarte rand meer dan 50% van het glas opnemen waardoor ik het gevoel heb bij de niet zwarte ruitjes dat die precies kleintjes aantonen. Dus om die reden vind ik de zwarte zijruitjes wel goed.

Idealiter zou het natuurlijk zijn dat de voorste zijruiten ook getint zouden mogen worden!!!

 

Als ik de 992 GT3 bekijk, dan denk ik dat de touring top zal worden (concreet enkel weglaten van de picknicktafel). En met de vervanging van madam is mijn achterbank iets minder noodzakelijk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid