Ga naar inhoud

BMW i4


Phil

Aanbevolen berichten

Van wat ik er van begrijp zijn dat allemaal toch gewoon prototypes? Als je op de site gaat kijken ook. 

Lijkt me niet iets dat dit jaar nog voorgesteld zou worden iig.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Van wat ik er van begrijp zijn dat allemaal toch gewoon prototypes? Als je op de site gaat kijken ook. 

Lijkt me niet iets dat dit jaar nog voorgesteld zou worden iig.

Lijkt me dat ze geen weg meer weten met hun site. M3 Touring kan je ook nog altijd niet configureren, X1 EV ook nog niet, X1 PHEV ook nog niet, M3 competition staat verkrijgbaar als diesel, ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Van wat ik er van begrijp zijn dat allemaal toch gewoon prototypes? Als je op de site gaat kijken ook. 

Lijkt me niet iets dat dit jaar nog voorgesteld zou worden iig.

Neenee, dit jaar lanceren we enkel nog de i4 35, Z4 LCI en de XM. Al de rest is al bestelbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me niet voorstellen dat ze bij BMW een kar gaan uitbrengen met 4 onafhankelijke motoren. Toch niet als "M". Ik zie ze eerder 2 motoren gebruiken + een sper op elke as, want anders gaat het een heel duur stukje techniek worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Tommie said:

Hoe gaan ze anders 1000pk wegzetten? Want dat zou ‘t ding ongeveer gaan hebben…

Ik zeg niet dat het niet kan. Ik zeg alleen dat het geen elektrische M3 zal worden, want dat gaat niet voor 100K basis kunnen aangeboden worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Tommie

Op je reactie in Naish zijn GT3 topic dat de i4 leukste auto is in jullie gamma.

Welke stuurt eigenlijk het fijnste? i4 met M-Pack (zuiver RWD en lichter) of i4 M50 (4WD, zwaarder).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Corneel zei:

@Tommie

Op je reactie in Naish zijn GT3 topic dat de i4 leukste auto is in jullie gamma.

Welke stuurt eigenlijk het fijnste? i4 met M-Pack (zuiver RWD en lichter) of i4 M50 (4WD, zwaarder).

40, sowieso.

ik ben zelf geen goed chauffeur, dus ik kruip vaker in de M50. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/5/2022 at 9:44 PM, Tommie said:

40, sowieso.

ik ben zelf geen goed chauffeur, dus ik kruip vaker in de M50. 

Mag ik daar toch een kleine bemerking blij plaatsen?

Je hebt toch ook al een hoop koppel en vermogen in die e40, en dat wordt middels een open diff op de achterwielen gezet. Je krijgt dus een aandrijving alla Mx40i zonder sper. 

Persoonlijk word ik daar zot van 🙂, zeker in het nat.

De M50 heeft (jammer genoeg) ook geen sper, maar die heeft tenminste nog 2 assen om het vermogen over te verdelen. Je gaat dus veel minder problemen kennen op dat vlak.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Mag ik daar toch een kleine bemerking blij plaatsen?

Je hebt toch ook al een hoop koppel en vermogen in die e40, en dat wordt middels een open diff op de achterwielen gezet. Je krijgt dus een aandrijving alla Mx40i zonder sper. 

Persoonlijk word ik daar zot van 🙂, zeker in het nat.

De M50 heeft (jammer genoeg) ook geen sper, maar die heeft tenminste nog 2 assen om het vermogen over te verdelen. Je gaat dus veel minder problemen kennen op dat vlak.

Dat is nieuw voor mij, ik ging er eigenlijk standaard vanuit dat een i4 met een sper kwam, eender de uitvoering.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, ir_fuel zei:

Mag ik daar toch een kleine bemerking blij plaatsen?

Je hebt toch ook al een hoop koppel en vermogen in die e40, en dat wordt middels een open diff op de achterwielen gezet. Je krijgt dus een aandrijving alla Mx40i zonder sper. 

Persoonlijk word ik daar zot van 🙂, zeker in het nat.

De M50 heeft (jammer genoeg) ook geen sper, maar die heeft tenminste nog 2 assen om het vermogen over te verdelen. Je gaat dus veel minder problemen kennen op dat vlak.

Zoals ik al zei, ik ben geen goede chauffeur dus ik apprecieer ten zeerste die aandrijving op 2 assen van de M50. :D 

Maar de 'mensen die er iets van kennen' in mijn omgeving, prefereren de 40.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, vince522 said:

Dat is nieuw voor mij, ik ging er eigenlijk standaard vanuit dat een i4 met een sper kwam, eender de uitvoering.

Haha, nee zot, dat kost te veel en zoals je hierboven kan lezen kan 99% van de mensen niet goed genoeg rijden om te snappen wat daar het nut van is. Beter een e-diff dat wat wielen gaat afremmen, dat is maar wat software 😛 

Geen enkele RWD BMW heeft een mechanisch sper vandaag de dag, behalve de M modellen.

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Tommie zei:

Zoals ik al zei, ik ben geen goede chauffeur dus ik apprecieer ten zeerste die aandrijving op 2 assen van de M50. :D 

Maar de 'mensen die er iets van kennen' in mijn omgeving, prefereren de 40.

Nu begrijp ik uw standpunt. durfde niet goed te vragen waarom je zelf aangaf dat de 40 "de betere" zou zijn, maar je zelf liever in de 50 (die toch sneller is?) plaats nam.

maar door de 4wd tegenover de 2wd, en meer vertrouwen er in dus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Haha, nee zot, dat kost te veel en zoals je hierboven kan lezen kan 99% van de mensen niet goed genoeg rijden om te snappen wat daar het nut van is. Beter een e-diff dat wat wielen gaat afremmen, dat is maar wat software 😛 

Geen enkele RWD BMW heeft een mechanisch sper vandaag de dag, behalve de M modellen.

  

Ow, optioneel wel te krijgen op sommige modellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Tommie said:

Nenee, 330i bv kan je met mechanisch sper krijgen. Af-fabriek.

 

 

Niet dat ik je kennis in twijfel trek (allez, misschien een beetje :D ), maar waar vind je dat terug?

Ik zie het iig niet staan in de configurator

Link naar reactie
Delen op andere sites

image.thumb.png.9b39cc962c7553076800de98cb13deed.png

 

De - betekent niet verkrijgbaar. De x betekent optioneel (is op de 330i en 330ix), 0 betekent standaard. (M340ix en M3's).

Op een Z4 30i kan dat bv ook, standaard op de M40.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ir_fuel zei:

zoals gezegd, staat dus niet in de configurator. 

image.png.85e3ded17989056268eacb2413510804.png

Kan je toch gewoon aanvinken? (Z4 30i of 430i).

Bij de 3 serie inderdaad niet te vinden. Misschien met de model refresh niet mee opgenomen in de configurator?

aangepast door Race7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de Duitse prijslijst PDF is de optie inderdaad verdwenen bij de G20, met uitzondering van de M340i/M340d, waar dit tot de standaarduitrusting behoort.

Ik zou er inderdaad niet van schrikken dat ze die optie voor de 30i geschrapt hebben bij de LCI, wegens te lage take rate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid