Jump to content

Ferrari 296 GTB


Redfive
 Share

Recommended Posts

8 minutes ago, ir_fuel said:

V6 !

Met 830pk :lolz:

Zelfde basis als de Maserati MC20?

Link to comment
Share on other sites

830 pk.. ik dacht dat dit de nieuwe instapper zou worden.. zo lijkt het toch aan type benaming te zien.. afwachten wat dat moet kosten

Link to comment
Share on other sites

12 minuten geleden, Monterey Jack zei:

Met 830pk :lolz:

Zelfde basis als de Maserati MC20?

Ziet er zo wel naar uit ja!

Cool dink. Beetje wulpser dan de MC20

Link to comment
Share on other sites

Die achterste lichte doen mij steeds denken aan een of andere Amerikaanse coupe. Ook bij hun huidige model. Heel Corvette of iets anders -achtig.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

49 minuten geleden, Wutputt zei:

Knap!

1470 kg met het Fiorano pack. Valt nog mee qua gewicht met die hybride aandrijflijn.

 

1470 kilo droog. Ongeveer 1600 kilo kerbweight.
Vind hem op foto op het eerste zicht best geslaagd lijken.

De vooruit en daklijn doen wat mij betreft een klein beetje denken aan de P80:
h01-ferrari-p80-c-quail.jpg
 

Link to comment
Share on other sites

11 uren geleden, Timo zei:

Die achterste lichte doen mij steeds denken aan een of andere Amerikaanse coupe. Ook bij hun huidige model. Heel Corvette of iets anders -achtig.

Achterkant deelt wat trekjes met de McLaren 12C imo.

Link to comment
Share on other sites

Een Ferrari zal ALTIJD iets speciaal zijn en blijven.

Maar op één of andere manier, komen er precies meer en meer modellen uit en wordt het minder...speciaal.

Ziet er een mooi ding uit. Ontegensprekelijk.

830 pk, 1000 pk, 700 pk.

Waar je vroeger wist, een 360, een 550 en een Enzo. Da's de hierarchie. Weet ik het gewoon nu niet meer.

Net zoals bij McLaren, je weet gewoon niet meer waar hun modellen zich positioneren.

 

  • Like 7
  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, binnenmuisarchitekt said:

Net zoals bij McLaren, je weet gewoon niet meer waar hun modellen zich positioneren.

Met dat verschil dat McLaren elke woensdag een nieuw model uitbrengt.

  • Like 2
  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, ir_fuel said:

Met dat verschil dat McLaren elke woensdag een nieuw model uitbrengt.

jajaja maar deze heeft extra carbon met blauw weefsel in verwerkt

Link to comment
Share on other sites

Knapper dan een SF90 en snel genoeg?

Ik zie er vooral 250LM in: luchtinlaat, motorkap/achterraam, heupen..:  erg geslaagd.

 

 

ferrari-250-lm-veiling-6.jpg

06_296_gtb_side.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Een Ferrari zal ALTIJD iets speciaal zijn en blijven.

Maar op één of andere manier, komen er precies meer en meer modellen uit en wordt het minder...speciaal.

Ziet er een mooi ding uit. Ontegensprekelijk.

830 pk, 1000 pk, 700 pk.

Waar je vroeger wist, een 360, een 550 en een Enzo. Da's de hierarchie. Weet ik het gewoon nu niet meer.

Net zoals bij McLaren, je weet gewoon niet meer waar hun modellen zich positioneren.

 

Exact de reden waarom supercars of meer exotische kisten me veel minder zeggen dan een uitzonderlijk model van een massaconstructeur (RS, M, ...).

Het zal objectief gezien waarschijnlijk niet te verantwoorden zijn, maar 'het moet al vies doen' tegen dat ik een Ferrari zou verkiezen boven pakweg een Boxster Spyder of een GT3.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Geertt said:

Exact de reden waarom supercars of meer exotische kisten me veel minder zeggen dan een uitzonderlijk model van een massaconstructeur (RS, M, ...).

Het zal objectief gezien waarschijnlijk niet te verantwoorden zijn, maar 'het moet al vies doen' tegen dat ik een Ferrari zou verkiezen boven pakweg een Boxster Spyder of een GT3.

Hangt toch erg van persoon tot persoon af. Ik heb nooit begrepen waarom je bvb een Turbo S koopt ipv een Ferrari. GT2/3 (RS) kan ik nog over discussiëren, maar dan nog zou ik eerder naar 'iets specialers' gaan.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Monterey Jack said:

Hangt toch erg van persoon tot persoon af. Ik heb nooit begrepen waarom je bvb een Turbo S koopt ipv een Ferrari. GT2/3 (RS) kan ik nog over discussiëren, maar dan nog zou ik eerder naar 'iets specialers' gaan.

@Alexanderr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions