Ga naar inhoud

Ferrari 296 GTB


Redfive

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Daggie zei:

Opvolger van de 488 is de F8 Tributo.

Deze is 'nieuw - nieuw'.

Ok thanks.
Maar is qua concept (los van de aandrijving) wel een beetje in dezelfde richting als een F8 dan toch? Klein en mid-engine en toch een behoorlijk circuit focus... of niet? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar noemen de engineers van Ferrari deze V6 zelf de ‘piccolo V12’. Ik ben geen echte Ferrari-fan, maar van deze 296 moet ik toch watertanden. Bloedmooie auto, met een zalige aandrijflijn.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de eerste 'kleine' Ferrari sinds de 360 (heel misschien de 430 nog) waar ik een waauw-gevoel bij heb, niet in het minst motorisch! Ding klinkt gewoon machtig mooi, zowaar melodieus. Lang geleden dat we dat nog hadden in een 'kleine' Ferrari, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij eentje in Blue Scozia, met standaard zilveren wielen en Daytona seats in de kleur Crema. 😍

Maar, ik zou wachten op de GTS. 😄

 

014E9570-FC52-46A9-BDBB-AB4972681FC5.jpeg

52B8CC33-A5D3-4F66-B98F-8342F3089C92.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik houd ook enorm van de combo blauw/lichtbeige, maar 't is toch tof als je af en toe eens iets anders kiest. Zéker in een auto waar je zo'n extreme keuzevrijheid krijgt... Afwisseling van spijs doet eten, @BMWMB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets anders? Ik heb deze combinatie enkel nog maar gehad op mijn Tesla, en dat is zelfs nog een ander blauw, en sowieso nog nooit op een vrijetijdsauto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teruggrijpend naar een combo die in de 70's erg vaak gekozen werd, 't zou van mij zoiets mogen zijn.

Grigio Ingrid metallic, binnenin hoofdtoon bordeaux, met sabbia (zand) voor de tapijten en de details.
In sabbia dus de Daytona-inserts, de gordels, al 't tapijt ... en ook interieurhemel en stitching (wat in de configurator niet kan).
Die carbon centrale console moet er nog uit (mag in bordeaux leder) de achterzijde en basis van de zetels zou ook in bordeaux moeten ipv zwart.

Langs buiten zou 'k graag die velgen nog een tik donkerder grijs (middengrijs dus ipv donker zilver), de naafkapjes assorti (niet in 't geel).
En als 't kan mogen die remklauwen in een donkerder rood (rappel van binnenin), indien het niet kan en dit toont IRL te fel, dan mogen ze zwart.
En ook geen scuderia shield op de voorste flanken, mag zonder.

1620640081_2022-03-2023_49_09-bersichtFerrari296GTB_OffiziellerFerrari-Konfigurator.thumb.jpg.73b2cad206000da42145790b7e675e3e.jpg

1661125696_2022-03-2023_48_23-bersichtFerrari296GTB_OffiziellerFerrari-Konfigurator.thumb.jpg.57ff9ba701152e8e7d788c641fa5e6c1.jpg

1024896504_2022-03-2023_50_17-bersichtFerrari296GTB_OffiziellerFerrari-Konfigurator.thumb.jpg.707223846e8927aadf5770464cde3ca1.jpg

33146078_2022-03-2023_51_16-UntererFahrgastbereichFerrari296GTB_OffiziellerFerrari-Konfigurator.thumb.jpg.c6a0a9a3648a11109286f7b03fe81540.jpg

  • Vind ik leuk 3
  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BMWMB zei:

Iets anders? Ik heb deze combinatie enkel nog maar gehad op mijn Tesla, en dat is zelfs nog een ander blauw, en sowieso nog nooit op een vrijetijdsauto. 

En op je '7 ook, maar 't klopt: IRL kies je wel eens iets anders. 't Is vooral hier dat je dat erg vaak lijkt te posten 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 7 was saffierzwart. 😉

Ja, het is zo mijn eerste snelle keuze, maar moest ik echt in zijn om 'm te kopen, dan zou ik ook langer denken over een mogelijke configuratie, want je hebt gelijk, er zijn veel keuzes in kleuren, en zeker ook voor het interieur. 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, BMWMB zei:

Mijn 7 was saffierzwart. 😉

Ja, het is zo mijn eerste snelle keuze, maar moest ik echt in zijn om 'm te kopen, dan zou ik ook langer denken over een mogelijke configuratie, want je hebt gelijk, er zijn veel keuzes in kleuren, en zeker ook voor het interieur. 👍

Ah ja juste! Ik zat efkens met carbonzwart in mijn hoofd, maar ... dat kon toen niet, peizek, aangezien ge geen M Pack had?

Over uwe nieuwe elentrieken hebt ge iig ook wel nagedacht. Ge hebt daar toch eventjes enkele out of the ordinary kleurencombo's overwogen (ge kent mijne favo daar hé), kudos! En hetgeen ge gekozen hebt, hoewel groen nu de hype is, is ook echt wijs ❤️   Beter (vind ik) dan de duffe combo van uwe 992 😄

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er vorige vrijdag naar gaan kijken en heb een clipje gemaakt van de cold start: 

Zijkant en achterkant vind ik zeer, zeer knap .. voorkant een beetje braaf imho.
Heel knap interieur ook. Supersportieve stoelen die goed zaten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, flupke73 zei:

Dat wordt een succes, wie wil er nu nog een F8??????

8 is nog altijd meer dan 6....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook wel liefhebber van een V8, maar dan niet de flat plane. Dan veel liever deze, in mijn oren, veel beter klinkende V6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
8 minuten geleden, BMWMB zei:

En nu is er ook de GTS. Wat een prachtig machien!

spacer.png

Dat is nog iets voor jou hé. gewoon doen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid