Ga naar inhoud

Welke auto voor 18-jarige


d_s

Aanbevolen berichten

Nochtans de jongste is een echte petrolhead, waarschijnlijk komt ze zondag zelfs mee naar de C&C.

Iedere ‘andere’ auto die op de oprit komt, of die we huren, wil ze even mee rijden.
Vorige week wou ze de Tipo ook even ‘proberen’, maar dat was er eentje met de gebruikelijke drie pedalen, en dat was een eerste keer, dat ze alleen achter het stuur zat (ze is nu toch wel te groot geworden om nog auto te rijden vanop de schoot :D).
En dan moet je toch even luisteren naar de papa, hoe je dat allemaal aanpakt.

Hmmm, toch even haar eigen gedacht proberen. Bokken, stilvallen, loeiende motor zonder vooruit te geraken,… op 10 minuten tijd hebben we alles aan den lijve ondervonden. En nochtans had ze op youtube gezien hoe het moest.
Het was dus een ‘ambetante auto’ (klopt ook wel, maar niet op dat vlak), het waren die ‘vorte slippers’ aan haar voeten (tja, ‘als je straks eventjes wil rijden, doe dan maar vaste schoenen aan’), ‘dienen oprit ligt helemaal in putten’, en nog een paar dingen.
Tot ze misschien toch eens deed zoals opgedragen, dan lukte het perfect, schakelen naar tweede en derde inclusief, net als toertjes rijden op de oprijlaan en de parking van de b&b. Achterwaarts en voorwaarts inparkeren, lukte allemaal.
Ze is nu pas 15, en kan niet wachten tot ze haar rijbewijs heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige vakanties in Spanje de kinderen ook al eens in gang gestoken met de huurwagen die manueel zijn. Ook hier is de dochter meer petrolhead dan haar broer en ze is ook maar 12 tegenover 15 en toch was zij sneller weg met het pedaalwerk. Haar broer pakt wel iets beter de bochten en betere positie op de baan.

Ideale leerschool daar eigenlijk zo...

Deze vakantie ze ook eens laten rijden met madam haar glc en daar moet je ze dan allebei wat temperen want ze rijden toch meteen sneller als ze niet moeten bezig zijn met schakelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is dat nog 7 jaar geduld, maar hoeveel waarheid en rijervaring we hier ook in pacht menen te hebben: Die gaat naar de rijschool hoor. Ie moet mijn fouten niet van mij overnemen, en die van m'n vrouw ook niet :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, toere zei:

En, al beslist wat het wordt? 

Nee. Ik ben de markt wat aan het bekijken maar als je kijkt 2de helft jaren 2000, diesel en er mogen wat km op staan dan is er toch wel wat aanbod onder die 5.000 euro. VW/Audi/Skoda geniet zo wat de voorkeur maar ik kijk ook naar Opel, Ford, Volvo. BMW en Mercedes behoren ook tot de mogelijkheid. Het aanbod is relatief groot bij die merken.

Ik moet ook nog eens horen bij de verzekering wat momenteel de eisen zijn als een jongere mee verzekerd wordt. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, d_s zei:

Nee. Ik ben de markt wat aan het bekijken maar als je kijkt 2de helft jaren 2000, diesel en er mogen wat km op staan dan is er toch wel wat aanbod onder die 5.000 euro. VW/Audi/Skoda geniet zo wat de voorkeur maar ik kijk ook naar Opel, Ford, Volvo. BMW en Mercedes behoren ook tot de mogelijkheid. Het aanbod is relatief groot bij die merken.

Ik moet ook nog eens horen bij de verzekering wat momenteel de eisen zijn als een jongere mee verzekerd wordt. 

Bij AXA zijn/waren ze fan van 'rijhulpsystemen', vanaf dat er zo 3 op zaten ging de premie ietsje naar beneden - of dat was toch zo op het moment dat we mijn vrouw haar A3 inschreven. Ik herinner me nog dat parkeersensoren enkel meetelden als die vooraan én achteraan waren voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Lotuzzz zei:

Hier is dat nog 7 jaar geduld, maar hoeveel waarheid en rijervaring we hier ook in pacht menen te hebben: Die gaat naar de rijschool hoor. Ie moet mijn fouten niet van mij overnemen, en die van m'n vrouw ook niet :D

Is een goede insteek, maar verwacht niet te veel van de rijschool. Ze steken er dan ook minder uren in dan als je het zelf doet. En ik wil geen discussie openen over welke van de 2 beter is, dat kan je nooit deftig voeren. Maar eenvoudige dingen als "eerst richtingaanwijzer, dan pas remmen" enz ... dat leren ze allemaal niet. Kijk voldoende ver vooruit, maar ook achteruit. In de file, kijk rondom je heen, enz enz.

Op het flairforum zou ik dit niet zeggen, want iedereen zal daar wel voorstander van rijschool zijn, maar wij zijn toch allemaal ietsje meer bezig met autorijden dus dat kan hier misschien wel net.

Rijschool en dan zelf aanvullen is misschien de beste boodschap. Als ze dan nog willen luisteren naar jou want "Goh, zaagt eens niet, van de rijschool moeten we dat niet kennen" zijn klassieke uitspraken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jenkins zei:

Bij AXA zijn/waren ze fan van 'rijhulpsystemen', vanaf dat er zo 3 op zaten ging de premie ietsje naar beneden - of dat was toch zo op het moment dat we mijn vrouw haar A3 inschreven. Ik herinner me nog dat parkeersensoren enkel meetelden als die vooraan én achteraan waren voorzien.

Ja, bij mij werd dat niet aangevinkt, terwijl ik alle mogelijke rijhulpsystemen heb: lane assistant, adaptive cruise control, file-assistant, vermoeidheidsdetectie, voetgangersdetectie, noodremassistent, anti-botsassistentie boven 30km/u, enz... Ik bel en daar zeiden ze me dat dat alleen voor voertuigen na ... is (ik dacht 2015). M'n kar is van 2013.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Bompa zei:

Ja, bij mij werd dat niet aangevinkt, terwijl ik alle mogelijke rijhulpsystemen heb: lane assistant, adaptive cruise control, file-assistant, vermoeidheidsdetectie, voetgangersdetectie, noodremassistent, anti-botsassistentie boven 30km/u, enz... Ik bel en daar zeiden ze me dat dat alleen voor voertuigen na ... is (ik dacht 2015). M'n kar is van 2013.

Dat zou kunnen, de A3 is van 2017. Hoe dan ook, het scheelde geen honderden euro's :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Bompa zei:

Is een goede insteek, maar verwacht niet te veel van de rijschool. Ze steken er dan ook minder uren in dan als je het zelf doet. En ik wil geen discussie openen over welke van de 2 beter is, dat kan je nooit deftig voeren. Maar eenvoudige dingen als "eerst richtingaanwijzer, dan pas remmen" enz ... dat leren ze allemaal niet. Kijk voldoende ver vooruit, maar ook achteruit. In de file, kijk rondom je heen, enz enz.

Op het flairforum zou ik dit niet zeggen, want iedereen zal daar wel voorstander van rijschool zijn, maar wij zijn toch allemaal ietsje meer bezig met autorijden dus dat kan hier misschien wel net.

Rijschool en dan zelf aanvullen is misschien de beste boodschap. Als ze dan nog willen luisteren naar jou want "Goh, zaagt eens niet, van de rijschool moeten we dat niet kennen" zijn klassieke uitspraken.

 

Rijschool en dan zelf aanvullen sowieso :) 

Mijn pa is ook veel meer betrokken bij autorijden dan de gemiddelde persoon hoor. Veel fijne ritten gehad als 'vlieguren' die 'm tot in de puntjes had voorbereid met alle moeilijke kruispunten van alle kanten :) Al was de hoofreden dat ik rijschool moest volgen de pedaal-handrem van de Chrysler Voyager, daarmee mocht je geen thuisbegeleiding doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, d_s zei:

 

Ik moet ook nog eens horen bij de verzekering wat momenteel de eisen zijn als een jongere mee verzekerd wordt. 

Wij betalen 150€ extra verzekering voor onze zoon als sporadisch bestuurder. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, toere zei:

Neje, enkel voor de Nissan. 

Met de M en de Cabrio mag hij zowieso toch niet rijden. 

Hier zou dat wel de bedoeling moeten kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, d_s zei:

Op al je wagens:D

Bij mij was de melding voldoende blijkbaar. Rijbewijsnummers, identiteitskaart doorgeven. Premie stijgt niet, net omdat het occasioneel is (wat ook zo is in werkelijkheid). De oldie is mee opgenomen, daar mogen ze zonder zorgen ook mee rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar weken geleden onze Fiesta uit '99 verkocht voor 850 euro, met 50k km's op de klok. 1.3i benzine en carosserie in bijna perfecte staat buiten een roestplek aan linkerachter-wielkast. Kon je zonder problemen nog de volgende 10 jaar mee voort. 

Uiteindelijk is dat echt geen geld als het je niet te hard interesseert in wat voor auto je rijdt, en je niet veel autostrade moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al aan een W124 200E gedacht of een 190E?

Voor 5000 hebt ge een exemplaar in topconditie. 
Ruim, veilig, makkelijk en goedkoop te onderhouden, makkelijk te verkopen, en het is origineler dan een Golf of BMW 1.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, The Swede zei:

Al aan een W124 200E gedacht of een 190E?

Voor 5000 hebt ge een exemplaar in topconditie. 
Ruim, veilig, makkelijk en goedkoop te onderhouden, makkelijk te verkopen, en het is origineler dan een Golf of BMW 1.

Ik wel maar een njet van de vrouw😧

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, d_s said:

Ik wel maar een njet van de vrouw😧

Uw vrouw moet een mening hebben over welk auto je kleine rijdt? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, The Swede zei:

Al aan een W124 200E gedacht of een 190E?

Voor 5000 hebt ge een exemplaar in topconditie. 
Ruim, veilig, makkelijk en goedkoop te onderhouden, makkelijk te verkopen, en het is origineler dan een Golf of BMW 1.

Veilig 😄 

Grapjas. 

Sowieso zou ik mijn kinderen om te beginnen in niets steken dan voor 2001 op de markt was. In 2001 heeft NCAP zijn beoordeling aangepast en dat heeft voor een zeer grote impact gezorgd op de wagens. Helaas ook qua gewicht die deze extra veiligheidsvoorzieningen met zich meebrengen. Maar het verschil in bescherming van voor en na 2001 is wel groot. 

 

En oude Volvo 940 vs Modus. 

https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

 

 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid