Ga naar inhoud

Welke auto voor 18-jarige


d_s

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Hier is dat voor binnen 8 jaar. Ik vermoed dat de vraag "welke manuele" zich tegen dan misschien zelfs niet meer zal stellen.

Kans zit erin, maar denk niet dat ze een rijbewijs automatisch voor zowel automaat als manueel gaan laten gelden.
Tegen dan is manueel "bij wijze van spreken" een unicum zoals in Amerika en dan gaan ze niet zomaar iedereen daarmee laten rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, toere said:

De meeste ongevallen gebeuren omdat ze denken neen omdat ze zeker zijn dat ze al een goede chauffeur zijn.

Mvg

Pa van zo een lieve zoon. 

Denk dat mannen en vrouwen op dat vlak nog wel een stuk verschillen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ST TDCi said:

Kans zit erin, maar denk niet dat ze een rijbewijs automatisch voor zowel automaat als manueel gaan laten gelden.
Tegen dan is manueel "bij wijze van spreken" een unicum zoals in Amerika en dan gaan ze niet zomaar iedereen daarmee laten rijden.

Tegen dan ben je niks meer met je manueel rijbewijs, want dan vind je geen manuele meer. Vanaf 2026 wordt ons land overspoeld door ev's op de fleet-markt. Dus vanaf 2030 ook de okkazie markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier recent een koekedoos bijgekocht voor onze zoon sporadisch te gebruiken als hij naar huis komt in het weekend( en nu voor zijn vakantiejob te doen) en die wij gaan gebruiken bij winterse toestanden. 

2.5k betaald/ 9j oud en 90.000km.

Pure drive car😆

 

20210806_191441.jpg

20210806_191457.jpg

20210730_150854.jpg

  • Vind ik leuk 5
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ik zie de vrouwen eerder crashen omdat ze op hunne Insta bezig waren.

"Hout vasthouden"

Dochter slechts 1 accident in +4j tijd en denk toch al zeker 50-60.000km gedaan. En was dan nog een typisch ongeval van aquaplanning in een gevaarlijke bocht.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, toere said:

"Hout vasthouden"

Dochter slechts 1 accident in +4j tijd en denk toch al zeker 50-60.000km gedaan. En was dan nog een typisch ongeval van aquaplanning in een gevaarlijke bocht.  

Aquaplaning, met 1 n ;)

Mja, dat is een combinatie van onervarenheid (en die kan je nog hebben na 20 jaar rijden) + pech.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, toere zei:

20210806_191441.jpg

Gelieve een "waarom jeukt mijn" sticker te laten maken voor boven de modelaanduiding.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is: aan zo'n koekendoos hebben ze achteraf nog waanzinnige herinneringen. De verhalen die ik meegemaakt heb met mijn aftandse Opel Corsa, zalig! Miserie op de moment zelf maar dan leer je je plan trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Jochen zei:

Ai ai, extra opletten dan hier in de buurt :D

:) 

Van de week middagje het bos in geweest en de zoon (15) stukje over de veldwegen laten rijden.

20210811_182301.jpg

20210811_143246.jpg

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Naish zei:

ik mis ergens SAAI

Ach kom

IMG_8823.jpg

Ja het is saai, so what. Gewoon rijden met die ketel en blij zijn dat je een auto krijgt op die leeftijd.

Ja een E46 330ci met een kooi en BBK en LSD zou toffer zijn, maar waar ben je dan mee bezig :)

  • Vind ik leuk 6
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Hazen zei:

Feit is: aan zo'n koekendoos hebben ze achteraf nog waanzinnige herinneringen. De verhalen die ik meegemaakt heb met mijn aftandse Opel Corsa, zalig! Miserie op de moment zelf maar dan leer je je plan trekken.

Begon al goed met pas thuis te bemerken dat je de vensters manueel moest openen😆

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom toch al gauw terug bij de Fiesta terecht... Voor zijn leeftijd ziet dat er nog steeds goed uit, interieur was al veroudert toen het uitkwam dus niks mis mee. Zal qua ophanging ook nog steeds meer dan ok zijn. Onderdelen zullen ook geen fortuin kosten neem ik aan.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/ford-fiesta-1-6-tdci-diesel-grijs-695b4cc6-34e1-cd59-e053-0100007f90e2?cldtidx=8&cldtsrc=listPage&searchId=1943310690

Een Focus is hetzelfde verhaal maar toch al moeilijker voor dat budget. En heeft er hier nog niemand Swift gezegd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, abtler zei:

Heeft nogal een eigen mening die varieert van de 'opiederlijstjevandedochtersvoorkomende' Mini tot aan mijn Amarok of mijn oude Range Rover :)  Neigt over het algemeen naar een flink formaat auto (My Girl 😍) .

Lichte twijfel of het wel een manueel (lessen gaat ze wel manueel) moet zijn aangezien het 9 op 10 toch steeds meer naar automaat gaat.

Weliswaar wat boven gesteld budget (maar oma wil ook wat doen; mijn dit jaar overleden schoonvader zag graag dat de Kia Picanto van hem naar haar ging maar schoonmoeder heeft deze meteen verkocht aan de overburen ..  "het kind wil toch niet in zoiets gezien worden") maar kijk toch ook al eens af en toe naar zoiets

 https://www.knokkestore.be/nl/assortiment/detail/mini-cooper-d-countryman-----------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf als eerste auto een Peugeot 206 gehad. Zalig bakje en heel veel fun mee gehad! (Jawel, fun met 60 pk [emoji16]).

Nu een Fiat Punto van 2014. Rijdt eigenlijk minder fijn dan de 206 maar het ding brengt me overal waar ik moet zijn en heeft airco [emoji16] (én ik ben dankbaar dat ik een auto kreeg [emoji3]).

Oké, dat zijn misschien niet de meest “veilige” wagens maar als ik soms 18-jarigen zie die een BMW/Mini/Mercedes met 130+ pk onder hun gat krijgen, dan weet ik eigenlijk niet of dat zo veel veiliger is [emoji3]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, abtler zei:

Weliswaar wat boven gesteld budget (maar oma wil ook wat doen; mijn dit jaar overleden schoonvader zag graag dat de Kia Picanto van hem naar haar ging maar schoonmoeder heeft deze meteen verkocht aan de overburen ..  "het kind wil toch niet in zoiets gezien worden") maar kijk toch ook al eens af en toe naar zoiets

 https://www.knokkestore.be/nl/assortiment/detail/mini-cooper-d-countryman-----------

Da's ook maar een gedrocht van een auto eigenlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid