Ga naar inhoud

Welke auto voor 18-jarige


d_s

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Tjeu zei:

Veilig 😄 

Grapjas. 

Sowieso zou ik mijn kinderen om te beginnen in niets steken dan voor 2001 op de markt was. In 2001 heeft NCAP zijn beoordeling aangepast en dat heeft voor een zeer grote impact gezorgd op de wagens. Helaas ook qua gewicht die deze extra veiligheidsvoorzieningen met zich meebrengen. Maar het verschil in bescherming van voor en na 2001 is wel groot. 

 

En oude Volvo 940 vs Modus. 

https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

 

 

Er zijn zo nog filmpjes, van een Smart en een vw busje.

"Men" zegt dat de motor uit de volvo gehaald werd, ik ben er nog altijd niet zeker van dat het gebeurd is en of het veel verschil zou maken. Feit is dat de klap op het lichaam harder is in een minder vervormde cocon dan in een vervormde. Maar als de vervorming jouw vitale delen toucheert ben je er niks mee.

Het is gekend dat specifiek Renault in die periode vooral focus legde op de ncap tests en de rest wat minder, dus een koprol en een niet-geteste aanrijdingsvorm is amper geoptimaliseerd, waar de merken die al jaren met ongevallenstudies bezig waren veel meer coverden.

Maar de geest van bovenstaande filmpje is wel: de appel is de oude grote Volvo, de peer is de moderne kleine Renault. De tijd heeft niet stilgestaan, bij geen enkele constructeur. Vergelijk appels met appels en zet een R25 tegen een Modus zie je dezelfde resultaten. Zet een .... wat had Renault toen in het gamma dat groot was, niets meer? .... pakt een Espace tegen die Modus en dan zat ik toch liever in de Espace.

Zet een R25 tegen een 940, dat maakt het boeiend. Of een Modus tegen een ..... geen idee, Polo ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben wat aan het meezoeken voor goede vriendin haar dochter die nu vast werk heeft.

( 8j jobstudent geweest bij mij) 

Eerst wou ze ook maximum 5k uitgeven maar aangezien we niks naar haar gedacht gevonden hebben budget wat omhoog getrokken naar 10k. Maximum 5j oud/ max 50.000km. Type Toyota Yaris/ Citroen C3...

Ze vragen toch veel geld voor die kleine koekedozen he😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat velen voor beperkt budget te veel eisen hebben, het is zelden dat ze het budget optrekken als ze hun gedacht niet vinden.

Maar voor 10k zou ik de km-grens laten vallen, het is niet dat ze 50 000 km/j zal doen denk ik. Dan moet ze toch wel iets vinden naar haar gedacht.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Bompa zei:

Probleem is dat velen voor beperkt budget te veel eisen hebben, het is zelden dat ze het budget optrekken als ze hun gedacht niet vinden.

Maar voor 10k zou ik de km-grens laten vallen, het is niet dat ze 50 000 km/j zal doen denk ik. Dan moet ze toch wel iets vinden naar haar gedacht.

Denk dat oma wat bij sponsertDus toch met wat meer km's? 

We gokken 10-12.000 km/ jaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, toere zei:

Ben wat aan het meezoeken voor goede vriendin haar dochter die nu vast werk heeft.

( 8j jobstudent geweest bij mij) 

Eerst wou ze ook maximum 5k uitgeven maar aangezien we niks naar haar gedacht gevonden hebben budget wat omhoog getrokken naar 10k. Maximum 5j oud/ max 50.000km. Type Toyota Yaris/ Citroen C3...

Ze vragen toch veel geld voor die kleine koekedozen he😁

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/toyota-corolla-1-6i-vvt-i-16v-linea-sol-benzine-grijs-3749b621-4204-4d31-bee0-9d4d0a8a1b21?utm_source=android-share

Kilometerstand: 94.000 km
Bouwjaar: 12/2004
Verkoopprijs: € 3.200,-
 

Krijg je niet stuk 😊

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Krikkie zei:

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/toyota-corolla-1-6i-vvt-i-16v-linea-sol-benzine-grijs-3749b621-4204-4d31-bee0-9d4d0a8a1b21?utm_source=android-share

Kilometerstand: 94.000 km
Bouwjaar: 12/2004
Verkoopprijs: € 3.200,-
 

Krijg je niet stuk 😊

17j oud.

Gaat ze nooit willen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, toere zei:

Ben wat aan het meezoeken voor goede vriendin haar dochter die nu vast werk heeft.

( 8j jobstudent geweest bij mij) 

Eerst wou ze ook maximum 5k uitgeven maar aangezien we niks naar haar gedacht gevonden hebben budget wat omhoog getrokken naar 10k. Maximum 5j oud/ max 50.000km. Type Toyota Yaris/ Citroen C3...

Ze vragen toch veel geld voor die kleine koekedozen he😁

@Jonass

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor de zoon een 4 j oude Focus break 1.5 d  (euro 6b) gevonden met 127 000 km voor 7700 euro. (business model)

Ze zijn te vinden maar goed zoeken ( 8weken gezocht)

aangepast door thor
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, toere zei:

Denk dat oma wat bij sponsertDus toch met wat meer km's? 

We gokken 10-12.000 km/ jaar. 

Awel? 10j aan 10 000 km/j is er 100 000 bij zetten. Als je nu een auto van 100 000 km koopt en er 5j mee rijdt, wat is daar mis mee?

Kosten -> maximum een distributieriem, dus tussen de 500 en 1 000 eur. Al de rest kan je even goed met enen van 50 000 km hebben. Ikzelf heb nog nooit een koppeling moeten vervangen en heb al verschillende auto's tot 300 000 km gereden, maar er zijn er die er inderdaad al aan 50 000 eentje moeten vervangen precies :D Idem met vering, uitlaat, ophangingsonderdelen, enz ... kan op gelijk welke km-stand, zeker boven de 50 000.

 

13 uren geleden, Krikkie zei:

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/toyota-corolla-1-6i-vvt-i-16v-linea-sol-benzine-grijs-3749b621-4204-4d31-bee0-9d4d0a8a1b21?utm_source=android-share

Kilometerstand: 94.000 km
Bouwjaar: 12/2004
Verkoopprijs: € 3.200,-
 

Krijg je niet stuk 😊

1000% gelijk. Gelukkig zijn er veel mensen die er niet in gezien willen worden, anders waren ze helemaal niet te vinden.

 

12 uren geleden, toere zei:

17j oud.

Gaat ze nooit willen...

But why....

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Jochen said:

Uw imago daarentegen 😛

 

Who cares op die leeftijd? De standaard is echt veel te hoog geworden. Mijn eerste kraam (en dat is nog niet zoo lang geleden) kostte 1250eu en ik heb mij daar rot mee geamuseerd. Dat ding heeft 2 jaar dienst bewezen, op een kapotte starter en gescheurde koelvloeistoftank na.

De verzekering was bijna even duur als de aankoop. :lolz: 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Hazen zei:

Who cares op die leeftijd? De standaard is echt veel te hoog geworden. Mijn eerste kraam (en dat is nog niet zoo lang geleden) kostte 1250eu en ik heb mij daar rot mee geamuseerd. Dat ding heeft 2 jaar dienst bewezen, op een kapotte starter en gescheurde koelvloeistoftank na.

De verzekering was bijna even duur als de aankoop. :lolz: 

Mijn eerste auto kon zelfs geen 120 (en misschien maar goed) :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens wat een okkazie Citroen C1 kost.

Maar dat is dan een "koekendoos", "veel te gevaarlijk". Je vraagt je af wie die mensen zijn die dagelijks hun leven riskeren in zo een ding :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Hazen zei:

Who cares op die leeftijd? De standaard is echt veel te hoog geworden. Mijn eerste kraam (en dat is nog niet zoo lang geleden) kostte 1250eu en ik heb mij daar rot mee geamuseerd. Dat ding heeft 2 jaar dienst bewezen, op een kapotte starter en gescheurde koelvloeistoftank na.

De verzekering was bijna even duur als de aankoop. :lolz: 

Als je kan kiezen wil je toch iets dat er wat leuk uitziet? Heeft weinig met 'de standaard' te maken in mijn ogen. Er is keuze genoeg voor dat budget, ik zou dan nooit een duffe Corola kiezen. Maar ieder zijn ding hè. :) 

Mijn eerste auto kostte 40 000BEF :) 1200€ voor gekregen na een pertotal :D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Jochen said:

Als je kan kiezen wil je toch iets dat er wat leuk uitziet? Heeft weinig met 'de standaard' te maken in mijn ogen. Er is keuze genoeg voor dat budget, ik zou dan nooit een duffe Corola kiezen. Maar ieder zijn ding hè. :) 

Mijn eerste auto kostte 40 000BEF :) 1200€ voor gekregen na een pertotal :D 

 

"Als je kan kiezen" =/= bij de oma centjes gaan vragen en je budget optrekken

Pas op: heel blij voor haar dat ze het allemaal krijgt maar ze houdt dat extra geld beter opzij in haar spaarpot voor binnen x aantal jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jochen zei:

Als je kan kiezen wil je toch iets dat er wat leuk uitziet? Heeft weinig met 'de standaard' te maken in mijn ogen. Er is keuze genoeg voor dat budget, ik zou dan nooit een duffe Corola kiezen. Maar ieder zijn ding hè. :) 

Mijn eerste auto kostte 40 000BEF :) 1200€ voor gekregen na een pertotal :D 

 

Wat een ander denkt daar trek ik me geen hol van aan, zou nooit mijn laatste euro of mijn budget verhogen voor mijn imago. Zo een Corolla gaat probleemlozer rijden dan veel nieuwere auto's.  

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, thor said:

Ik heb voor de zoon een 4 j oude Focus break 1.5 d  (euro 6b) gevonden met 127 000 km voor 7700 euro. (business model)

Ze zijn te vinden maar goed zoeken ( 8weken gezocht)

Is het ook niet zo dat de goedkope "deals" gewoon direct verkassen naar het buitenland tegenwoordig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Jochen zei:

 

Mijn eerste auto kostte 40 000BEF :) 1200€ voor gekregen na een pertotal :D 

 

Nu moeten we wel weten welke he, om je mate van coolheid te kunnen inschatten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Krikkie zei:

Wat een ander denkt daar trek ik me geen hol van aan, zou nooit mijn laatste euro of mijn budget verhogen voor mijn imago. Zo een Corolla gaat probleemlozer rijden dan veel nieuwere auto's.  

Zo een corola in de familie gehad (1.6 automaat :D ). mee gezweind voor dood, nooit een euro kosten aan gehad, maar is ook maar 150.000km gebleven, evenwel was die toen 15j oud. Die dingen zijn inderdaad echt sterk. 
Wel opletten, want er zitten ook veel wrakken tussen, zoals bij alles. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tjeu zei:

Zo een corola in de familie gehad (1.6 automaat :D ). mee gezweind voor dood, nooit een euro kosten aan gehad, maar is ook maar 150.000km gebleven, evenwel was die toen 15j oud. Die dingen zijn inderdaad echt sterk. 
Wel opletten, want er zitten ook veel wrakken tussen, zoals bij alles. 

Mijn vrouw rijdt al 7 of 8 jaar met zo eentje, gekocht voor 5000€ (1.4 d4d) , buiten banden en onderhoud ook nog geen kosten, begint er wel aan te komen, denk dat ik de schokdempers rondom eens moet vervangen, maar dat is het geld ook niet op al die jaren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid