Ga naar inhoud

Welke auto voor 18-jarige


d_s

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, d_s zei:

Kinderen moeten hier toch wel wat meehelpen dus ik vind dat dat ook wel ergens "beloond" mag worden als de keuze er toch is.

Dan is het budget toch wat krenterig hé :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het geen optie om het manuele luik van de opleiding / het examen met wagens van de rijschool te doen? Zal in de toekomst in die richting evolueren denk ik.

En leer multi-quote eens gebruiken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Naish zei:

Ik volg ook even, dat zit er ook aan te komen hier...  De 2 dailies hier zijn automaat en laat ons de oldies niet als ideaal beschouwen voor een leerling rijder...

Hebben er hier ook al even over gesproken en een koekendoos gaat er niet komen.

Op dit moment zit ik zo 90% van mijn gedachten bij een Z4 E89 want dat vind ik wel een leuke auto (de eerste generatie vind ik minder) en die zitten wel iets boven het budget wat jij stelt, maar kan je toch voor een kleine 10k vinden.

RWD, vind ik een veilige auto, is een tof ding, cabrio is ook wel tof als ik er eens mee wil rijden,... Maar een grote reden voor mij is 2-zit... Ik heb zo het idee wel een beetje dat veel accidenten gebeuren doordat ze met de achterbank vol zitten en zo extra afgeleid worden.

E89 voor 10k€? Ga je er zelf eentje bouwen? :lol: E85 is vlot te vinden in die prijsklasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon op het platte land dus LEZ interesseert mij minder (en maakt het prijstechnisch juist interessant om te kopen).

Tot ze eens met de auto tot aan hun kot (of dat van een vriendin) willen rijden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze later ooit eens een camionette of auto op vakantie wil huren, daar zijn het overgrote deel nog manuele van.
Als ze ooit eens op het onverwachts tot ‘Bob’ gebombardeerd wordt, omdat dat degene die Bob ging zijn, toch niet kon weerstaan.

Dat waren de redenen waarom onze dochter persé een volledig rijbewijs wou.

Deze zomer heeft ze dus al met de camionette van de speelpleinwerking (eigenlijk van de gemeente) op baan geweest. De afgelopen dagen heeft ze ook een paar keer met de huurwagen gereden.

En ze schakelt liever, dan dat ze automatisch rijdt. Het gaat anders allemaal te veel ‘van zelf’.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kwiekie zei:

Dan is het budget toch wat krenterig hé :D 

De afgelopen jaren zwaar geïnvesteerd dus budget is niet meer. En ik denk dat de kinderen dan liever een bouwgrond of appartement krijgen dan nu een nieuwere wagen. 😜

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ex-Mooseman zei:


Tot ze eens met de auto tot aan hun kot (of dat van een vriendin) willen rijden

We hebben er nog 2 andere staan die wel overal binnen mogen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, d_s zei:

1,90 m, 5k euro budget. En ik of mijn vrouw moeten er ook willen mee rijden. Ze rijdt al niet met de Navara dus als er een 3de wagen komt dan moet deze dienen voor iedereen.

1m90 is echt geen argument

Ik kan in vrijwel alles rijden zonder een probleem te ervaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, msxx said:

1m90 is echt geen argument

Ik kan in vrijwel alles rijden zonder een probleem te ervaren.

Hangt echt af van persoon tot persoon inderdaad. Ben net groter dan mijne pa, maar als ik in zijn auto stap kan ik niet aan de pedalen :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Luv4DLM zei:
1 uur geleden, msxx zei:
1m90 is echt geen argument
Ik kan in vrijwel alles rijden zonder een probleem te ervaren.

Idem, ik ben 1m93 en zit zelf goed in een Donkervoort.

Ah we hebben Tom Boonen ontmaskerd!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/13/2021 at 12:35 PM, toere said:

Hier recent een koekedoos bijgekocht voor onze zoon sporadisch te gebruiken als hij naar huis komt in het weekend( en nu voor zijn vakantiejob te doen) en die wij gaan gebruiken bij winterse toestanden. 

2.5k betaald/ 9j oud en 90.000km.

Pure drive car😆

 

20210806_191441.jpg

20210806_191457.jpg

20210730_150854.jpg

hebben wij ook 3 jaar meegereden...geestig maar wel rommel 😝

Ontopic; golf 6 1.6tdi...snel genoeg en zeer zuinig, goedkoop in onderhoud, zoiets heeft een groot doelpubliek waaronder nieuwelingen ook vallen. Wij hebben 4 jaar zo'n golf gehad en dat was echt een goeie auto. 

En anders Seat leon 1.6tdi of 1.4tsi, idem als de golf maar rijdt een tikkeltje sportiever. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ice_Ken zei:

hebben wij ook 3 jaar meegereden...geestig maar wel rommel 😝

 

Ofwel gaat die zeer weinig gebruikt worden dus maakt niet zoveel uit. Gebruiken we die wel veel vervang ik die volgend jaar door iets anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, toere said:

Ofwel gaat die zeer weinig gebruikt worden dus maakt niet zoveel uit. Gebruiken we die wel veel vervang ik die volgend jaar door iets anders. 

Wij hebben er 60k mee gereden op 3 jaar. Een paar issues op die tijd gehad maar al bij al, super goedkoop en betrouwbaar auto'tje toen (nieuw gekocht, €5999, 2 jaar garantie). Mijn madam heeft er leuke momenten mee gehad en veel van geleerd dus ideaal als eerste auto. 

Als we aan kinderen zouden beginnen zou ik opnieuw zo'n wagentje overwegen als 3de auto (madam wil niet met de M2 rijden en met de leon mag ze niet naar het werk).

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/8/2021 om 08:29, ir_fuel zei:

Iets met een gekregen paard?

Iets met gewoon een mening durven vormen. Gekregen is bovendien compleet foute terminologie in de context van de Twingo van oma, maar dat kan jij niet weten. En het ging hem om het gezegde, ik weet het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat hier een beetje verder bij ons een Ford Focus van 2003 te koop, 1 800 eur vraagprijs, wel een dieseltje. Heel proper, manueel, zilvergrijs, geen basisuitrusting, maar ook geen Ghia. Trekhaak. Ik vind dat eigenlijk weinig geld, als je weet dat je kan proberen voor 1 500 eur om er dan met niet iets meer mee weg te rijden.

Heeft iets meer dan 100 000 km dacht ik, maar niet meer zeker. Mochten mijn gasten snel iets goedkoop nodig hebben, ik zou het nog durven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/8/2021 om 12:01, ST TDCi zei:

Die Z4 is wel lachen. Ja meneer de examinator, helaas geen plaats voor u...

Daarnaast zijn er zat mogelijkheden van ruimere wagens met een dieselmotor, maar die zullen doorgaans ook gewoon saai zijn.
Toch als je gaat vergelijken met de wagens die jullie nu in het bezit hebben.

Examenauto is dat idd een probleem... Nu ik blijf ook nog steeds overtuigd van rijles, dus dan is daar meestal ook het examen aan gekoppeld en doen ze maar met die het examen. En als dat niet lukt heb ik wel een aantal manieren om dat op te lossen...

Op 13/8/2021 om 12:10, abtler zei:

Net voor veiligheid zou ik eerder voor een 4-zits kiezen. Ik heb meer vertrouwen in mijn dochter en zou dus graag zien dat zij de chauffeur voor de bende speelt / BOB is straks dan dat ze (aangezien Pa ze een 2-zits kocht) bij anderen in de auto kruipt om samen naar een fuif etc. te gaan.

Ik snap je redenering... Maar hier gaat het principe toegepast worden waar ik ook altijd in heb gezeten: je krijgt een auto tot je beschikking, km's maken niets uit, maar je rijdt overal zelf naartoe en gaat nooit met iemand anders mee.

Ik kan de keren niet tellen dat ik met mijn pa zijn auto be heb doorgereden samen op weg naar discotheek terwijl ik net zo goed meekon in de auto van vrienden. Nooit gedaan... 

Dus dat principe wordt hier doorgetrokken. En dan worden ze met een grote auto meestal de taxi van de groep en daar ben ik ook niet zo voor. Dus 2-zit optie ga ik sterk overwegen...

Op 13/8/2021 om 14:37, ex-Mooseman zei:

Haar droom-auto is een vierdeurs Wrangler, en ‘die heb je nu ook in hybrid, hé papa, dus veel minder taksen’
‘Studeer maar flink, dan kan je er later zelf eentje kopen, om me naar de bazar te voeren :D

Ja en een standaard wrangler is ook niet alles, dus dan moet je meteen lift kitje, grotere banden,... :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Naish said:

Examenauto is dat idd een probleem... Nu ik blijf ook nog steeds overtuigd van rijles, dus dan is daar meestal ook het examen aan gekoppeld en doen ze maar met die het examen. En als dat niet lukt heb ik wel een aantal manieren om dat op te lossen...

Dat is idd het simpelste.

Heb dat destijds ook zo gedaan. Les volgen -> alleen mogen rijden met voorlopig rbw -> examen met de rijschool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele proces in eigen beheer doen, zonder rijschool is in elk geval niet te onderschatten.
Wil je het goed doen, kruipt er veel tijd en geduld in. Je moet ook altijd je cool bewaren, uiterlijk dan toch.
Met mijn oudste dochter heb ik nooit een discussie of ruzie gehad tijdens de rijlessen, met de jongste zie ik dat niet gebeuren. Veel kans dat het voor haar rijschool wordt, ze is immers enorm eigenwijs. Recipe for disaster als ik haar moet leren rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Het hele proces in eigen beheer doen, zonder rijschool is in elk geval niet te onderschatten.
Wil je het goed doen, kruipt er veel tijd en geduld in. Je moet ook altijd je cool bewaren, uiterlijk dan toch.
Met mijn oudste dochter heb ik nooit een discussie of ruzie gehad tijdens de rijlessen, met de jongste zie ik dat niet gebeuren. Veel kans dat het voor haar rijschool wordt, ze is immers enorm eigenwijs. Recipe for disaster als ik haar moet leren rijden.

Ik heb wijselijk voor de rijschool gekozen (mezelf kennende met mijn geduld).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Het hele proces in eigen beheer doen, zonder rijschool is in elk geval niet te onderschatten.
Wil je het goed doen, kruipt er veel tijd en geduld in. Je moet ook altijd je cool bewaren, uiterlijk dan toch.
Met mijn oudste dochter heb ik nooit een discussie of ruzie gehad tijdens de rijlessen, met de jongste zie ik dat niet gebeuren. Veel kans dat het voor haar rijschool wordt, ze is immers enorm eigenwijs. Recipe for disaster als ik haar moet leren rijden.

Beetje vergelijkbaar hier, maar jongste dochter was verwittigd: wil je niet luisteren, betaal je maar zelf je rijlessen. Luister je, maar lukt het niet: dan krijg je engelengeduld van me, dat is geen ramp.

En inderdaad, we zaten even in het tweede scenario: zij deed moeite om haar eigenwijsheid aan de kant te zetten, en ik deed moeite om eindeloos veel geduld te hebben.

Maar het is inderdaad een serieuze beproeving. Maar ik heb dat al elke minuut met volle overtuiging en goesting gedaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid