Ga naar inhoud

Welke auto voor 18-jarige


d_s

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden, kwiekie zei:

Da's ook maar een gedrocht van een auto eigenlijk...

Ok. maar t.o.v. zoiets 'vrees' ik dat elke 18 jarige dochter haar keuze snel gemaakt heeft.

 

535d817b-8605-4495-b1e2-f666bd1de1cf_041f1db6-c870-4560-8e08-2ca113e5026e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, Jochen said:

En een break, waarvan je de achterbank kan plat leggen.

Ideaal voor elke jongere die nog bij zijn ouders woont.

En voor de rest zwijg ik :ninja: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Clubman (als we in de Mini's blijven) zou mijn madam eerder zien zitten voor haar

https://www.2dehands.be/a/auto-s/mini/m1737412789-mini-one-d-clubman-1-5d-bj-2017-pano-dak-euro6b-1ste-eig.html?previousPage=lr

Ach .. eerst eens zien hoe we erover denken na de eerste lessen. Wellicht wordt het dan toch een < € 2000 blik .. of een Mini cabrio

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volvo-c30-1-6-d-drive-start-stop-kinetic-eco-garantie-diesel-wit-332692d6-9901-4df4-b38e-4232089a33df?cldtidx=6&cldtsrc=listPage&searchId=177155052

Ik heb zelf een C30'ske, fijne bak.

Voelt absoluut niet aan als een koekendoos en toch voldoende compact en agiel. Heb wel geen ervaring met die dieseltjes, maar die dingen lijken me wel zeer zuinig.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zie wat er gekocht werd bij de vriendinnen van mijn dochter, die ook in die situatie zaten.
2 x VW Polo (eentje stockmodel, van de vorige generatie, eentje 2e hands
Opel Corsa van een jaar of 10 oud
Tweedehands Peugeot 208
Tweedehands Citroen C1

Allemaal koffiemolentjes, met minder dan 90 pk, ook wegens de astronomische verzekeringspremies.

Zelf rijdt ze liever met de handgeschakelde Mini dan met de Mercedes met automaat. Ze heeft hier net even met de huur-Fiat Tipo SW gereden, en sluit zich aan bij mijn mening dat dit een ongelofelijke kutbak is.
Haar droom-auto is een vierdeurs Wrangler, en ‘die heb je nu ook in hybrid, hé papa, dus veel minder taksen’
‘Studeer maar flink, dan kan je er later zelf eentje kopen, om me naar de bazar te voeren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Jochen said:

Een Focus is hetzelfde verhaal maar toch al moeilijker voor dat budget. En heeft er hier nog niemand Swift gezegd?

Swift was voor dat budget ook mijn eerste gedacht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond een break heel gemakkelijk in der tijd, op mijn 17de een 6 maanden oude Audi A4 avant gekregen. Was daar heel content van, uiteindelijk 10 jaar mee gereden. Hadden zelfde probleem, auto's van de ouders allebei automaat dus moest er wel iets handgeschakeld bijkomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoon was super content van zijn 190 1.8
Was nog fun om mee te rijden en nooit geen problemen mee gehad


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Brunault zei:

Mijn zoon was super content van zijn 190 1.8
Was nog fun om mee te rijden en nooit geen problemen mee gehad


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ideale auto daarvoor (goedkoop in alles), beresterke motoren inderdaad! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ir_fuel zei:

Tegen dan ben je niks meer met je manueel rijbewijs, want dan vind je geen manuele meer. Vanaf 2026 wordt ons land overspoeld door ev's op de fleet-markt. Dus vanaf 2030 ook de okkazie markt.

Of je het nodig hebt laat in in het midden, maar dan zal je mijn inziens (net zoals nu) nog steeds enkel automaat mogen rijden.
En wat kopen ouders voor de kinderen in 2030? Een 4 jaar oude EV die nog 15-20K kost of een Polo van 5K? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Tegen dan ben je niks meer met je manueel rijbewijs, want dan vind je geen manuele meer. Vanaf 2026 wordt ons land overspoeld door ev's op de fleet-markt. Dus vanaf 2030 ook de okkazie markt.

Manueel volg ik in. Denk niet dat dat binnen 5 jaar nog in onze showroom staat. 
Bij de occasie ev’s ga je er vanuit dat die in België gaan blijven? Heel benieuwd naar. 
Wordt vaak door regering gebruikt als argument maar als andere landen meer bieden, zijn die auto’s heel snel weg. Anders reden er veel mensen F10 nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, DDke zei:

Dit vind ik ook wel een rare keuze.

Voor mij zou een AWD ideaal ijn, en dan wel in lichte vracht dus idd geen achterbank.

 

Schoonbroer heeft voor mijn neef een Jimny gekocht - LV en gaat niet rap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, PJH zei:

Je kinderen in een 207cc steken zou moeten berecht worden als mishandeling imo.

Ik heb ooit met 4 volwassenen in een 206cc gezeten :D Dat moet een zicht geweest zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ir_fuel zei:

Die "koekendozen" zijn vandaag veiliger dan de "veilige keuze" VW Golf van 15 jaar geleden.

Ik snap niet wat het probleem is. Precies of een kleine auto is per definitie onveilig. Het is geen Fiat Seicento he.

Comfort. Mijn dochter rijdt absoluut niet graag met de Twingo van oma.

En de andere dochter gruwelt al bij het geluid van de deur die dichtslaat, de overdaad aan zichtbaar wit metaal binnenin, en het gevoel te hebben om te hobbelen over de weg met veel meer lawaai dan ze gewend is.

Wij hebben probleem van topicstarter opgelost door gewoonweg te blijven rijden met m'n vrouw haar S60 manueel. Daar leert de jongste nu mee rijden, de andere twee hebben rijbewijs al. De jongste wil echter liefst zo snel mogelijk een automaat, maar ze wil wel nog haar manueel rijbewijs halen. Die gaat als ze de keuze heeft nadien echt wel altijd met mijn automaat weg zijn. En met de oude 940 manueel rijden beide dochters ook wonderwel graag eigenlijk.

Maar een extra auto komt er niet, er staan er hier al 3, ze moeten zelf maar enen kopen of afspreken met ons als ze enen willen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, PJH zei:

Een manuele golf 6 ofzo.

Betrouwbaar, goed om mee te leren, niet meer duur, wel al veilig, niet al te veel verbruik, enz enz.

Stond op het lijstje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ir_fuel zei:

Die "koekendozen" zijn vandaag veiliger dan de "veilige keuze" VW Golf van 15 jaar geleden.

Ik snap niet wat het probleem is. Precies of een kleine auto is per definitie onveilig. Het is geen Fiat Seicento he.

1,90 m, 5k euro budget. En ik of mijn vrouw moeten er ook willen mee rijden. Ze rijdt al niet met de Navara dus als er een 3de wagen komt dan moet deze dienen voor iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat ze al content zijn dat ze iets onder hun gat krijgen :lolz: 

Kinderen moeten hier toch wel wat meehelpen dus ik vind dat dat ook wel ergens "beloond" mag worden als de keuze er toch is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ir_fuel zei:

Trouwens, met uw budget + een "grote" auto ga je snel bij karren zitten met:

- risico op kosten

- LEZ problemen

Ik woon op het platte land dus LEZ interesseert mij minder (en maakt het prijstechnisch juist interessant om te kopen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Hazen zei:

Idd, als ze willen autorijden moeten ze maar zelf ene kopen. :D 

Alle, zo was het bij mij toch.

Is goedkoper dan op kot gaan. Ik kreeg vroeger ook de keuze, op kot of een auto (en dat was eerst een fiesta ex interelectra 1.0 naft en daarna een Opel kadett uitvoering california)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ir_fuel zei:

Hier is dat voor binnen 8 jaar. Ik vermoed dat de vraag "welke manuele" zich tegen dan misschien zelfs niet meer zal stellen.

Als het aan mij lag leerde hij nu al enkel maar met automaat rijden maar de vrouw wilde dit anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, toere zei:

Hier recent een koekedoos bijgekocht voor onze zoon sporadisch te gebruiken als hij naar huis komt in het weekend( en nu voor zijn vakantiejob te doen) en die wij gaan gebruiken bij winterse toestanden. 

2.5k betaald/ 9j oud en 90.000km.

Pure drive car😆

 

20210806_191441.jpg

20210806_191457.jpg

20210730_150854.jpg

Ik zie mijn zoon graag:D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Brunault zei:

Mijn zoon was super content van zijn 190 1.8
Was nog fun om mee te rijden en nooit geen problemen mee gehad


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zou ik ook nog durven (of een E250) kopen maar een njet van de vrouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, d_s zei:

Als het aan mij lag leerde hij nu al enkel maar met automaat rijden maar de vrouw wilde dit anders.

Ze heeft gelijk. Er is op dit moment nog teveel manueel in omloop en je weet nooit waarom het goed is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid