Speedhunter 4.882 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 Het avontuur is idd groter bij van die heel lange ritten met een EV kan ik me inbeelden 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 5 uren geleden, tuscani zei: Ben wat aan het kijken naar de route van onze vakantiebestemming deze zomer. Lorgues in Frankrijk, ongeveer een 1200km van hier. Vroeger zou ik dat in 1 rit gedaan hebben (je weet wel het alphamannetje in ons allen ) nadien in 2 (om de 2de dag nog een 300km op het gemak te rijden, ipv half dood toe te komen). Nu misschien eerder in 3. Waarom 3? Teslasite zegt te moeten laden in Reims, dan Dijon, in Lyon en nog eens in Avignon. Dus ofwel rijden we door tot Dijon en boeken we daar een overnachting (550km) en dan de 2de dag nog 590km. Maar dat is wat lang voor de 2de dag, om wat verkeer voor te blijven en geen filegevaar te hebben, rij ik liever de laatste dag nog max een 300km. Tot Lyon kan ook, dat is een 800km op dag 1, en dan nog 400km tot eindbestemming. Maar Lyon hebben we al een paar keer gedaan. Dus denk dat het plan eerder zal zijn, tot Dijon de eerste dag (550km) dan tot Avignon (420km) en dan nog tot de eindbestemming (180km) En ik moet eerlijk toegeven die laatste optie, geeft mijzelf veel meer rust. Geen stress van de km's te moeten afjagen, geen stress wanneer het file is en je weet dat je nog ettelijke km's moet rijden. En bijkomend is, merk ik al 2j op, dat je door die tussenstops andere steden ontdekt, waar je anders zou voorbijknallen. Zo zijn we bv nog nooit in Dijon geweest, en het ziet er niet slecht uit. Ev-haters zullen het niet begrijpen, maar sinds ik de Y heb, klinkt het misschien cliché maar het is een feit dat mijn vakantie begint van zodra ik de deur hier toetrek, ipv vroeger pas op de eindbestemming. (vond dat grappig, maar het klopt wel) En mijn vakantie duurt ook langer dan, want vroeger zou ik mijn sluiting zo regelen, en nu tel ik dus de extra dagen er gewoon bij. een winwin dus. EV haters begrijpen het maar al te goed. Met de auto begint ook de vakantie al vanaf de deur, enkel wanneer ik met het vliegtuig ga heb ik dat gevoel niet. Dan is dat pas wanneer je in de hotelkamer binnenstapt. Met de auto heb je het zelf in de hand en dat is wat de gemoedsrust geeft. Het gevoel kms te moeten afjagen heb ik eigenlijk nooit gehad. Ben al van Warschau teruggekomen op een zondag en ik vond dat heerlijk. uitchecken om 11u, vertrekken, iets lekker eten onderweg en 's avonds tussen 23 en 0 thuis. Heerlijk. Quote
ir_fuel 58.285 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 3 dagen onderweg om ergens in Frankrijk te geraken. Met de fiets dan? 5 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 Onderweg overnachten zou ik toch pas overwegen vanaf 16 uur rijden ofzo. Zéker met een EV waar je om de 3 uur je benen kan strekken. Is van bij jullie, met laden bij, toch maar 12 uur rijden? Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 Nog zot dat het vakantiegevoel kan afhangen van het brandstoftype 2 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 man man dit topic is echt niet goed voor mijn supermarkt rekening aan popcorn! Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 Heb hier een paar maand niet geweest zag ik... Zoveel waarop ik wil reageren maar geen zin meer in... 42 minuten geleden, ir_fuel zei: 3 dagen onderweg om ergens in Frankrijk te geraken. Met de fiets dan? Inderdaad... Ik heb net over en weer gereden (1000km) naar ski met de EV en ben zelfs iedere keer maar in de late namiddag vertrokken En dan nog met problemen onderweg Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 39 minuten geleden, ir_fuel zei: 3 dagen onderweg om ergens in Frankrijk te geraken. Met de fiets dan? Je leest ook weer enkel wat je wilt lezen. Ik ben geen 3 dagen onderweg. Met de uitdrukking onderweg, zit je in je wagen. Als ik 500km moet rijden, zit je 5u in je wagen. Dat is dus gewoon een daguitstap naar de ardennen ( heen en terug dan) de rest van de dag wandel en loop je ergens rond. Ik heb een eindbestemming en tussenstops met bezienswaardigheden. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 Vorig weekend ook naar Frankrijk geweest. Amper 240km van hier. Wel ik ben ook om 10u vertrokken en eerst een dag naar Rijsel gegaan om dan ´s avonds door te rijden naar het huisje. ( we mochten er pas savonds in) ja ik had evengoed pas om 16u kunnen vertrekken, om direct door te vliegen naar ginds. Maar ik prefeerde een stop in rijsel om daar wat rond te kuieren. Zo zie je nog wat andere plaatsen. 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 7 minuten geleden, Naish zei: Heb hier een paar maand niet geweest zag ik... Zoveel waarop ik wil reageren maar geen zin meer in... Inderdaad... Ik heb net over en weer gereden (1000km) naar ski met de EV en ben zelfs iedere keer maar in de late namiddag vertrokken En dan nog met problemen onderweg Ja het leek me heel gezellig bij u in de wagen. Sakkeren en vloeken en 35 keer wagen verzetten en inpluggen. Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 5 minuten geleden, tuscani zei: Ja het leek me heel gezellig bij u in de wagen. Sakkeren en vloeken en 35 keer wagen verzetten en inpluggen. Was best gezellig... Ambetant, maar 35 keer auto verzetten is ook wat overdreven en sakkeren en vloeken ook.. Ben ook eerder een optimist... Denk dat iedereen hier ook zou sakkeren en vloeken als hij in panne staat met zijn ICE of hybride En die vallen ook in panne als ik me niet vergis... Quote
ex-Mooseman 14.585 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 8 uren geleden, tuscani zei: Ben wat aan het kijken naar de route van onze vakantiebestemming deze zomer. Lorgues in Frankrijk, ongeveer een 1200km van hier. Vroeger zou ik dat in 1 rit gedaan hebben (je weet wel het alphamannetje in ons allen ) nadien in 2 (om de 2de dag nog een 300km op het gemak te rijden, ipv half dood toe te komen). Nu misschien eerder in 3. Waarom 3? Teslasite zegt te moeten laden in Reims, dan Dijon, in Lyon en nog eens in Avignon. Dus ofwel rijden we door tot Dijon en boeken we daar een overnachting (550km) en dan de 2de dag nog 590km. Maar dat is wat lang voor de 2de dag, om wat verkeer voor te blijven en geen filegevaar te hebben, rij ik liever de laatste dag nog max een 300km. Tot Lyon kan ook, dat is een 800km op dag 1, en dan nog 400km tot eindbestemming. Maar Lyon hebben we al een paar keer gedaan. Dus denk dat het plan eerder zal zijn, tot Dijon de eerste dag (550km) dan tot Avignon (420km) en dan nog tot de eindbestemming (180km) En ik moet eerlijk toegeven die laatste optie, geeft mijzelf veel meer rust. Geen stress van de km's te moeten afjagen, geen stress wanneer het file is en je weet dat je nog ettelijke km's moet rijden. En bijkomend is, merk ik al 2j op, dat je door die tussenstops andere steden ontdekt, waar je anders zou voorbijknallen. Zo zijn we bv nog nooit in Dijon geweest, en het ziet er niet slecht uit. Ev-haters zullen het niet begrijpen, maar sinds ik de Y heb, klinkt het misschien cliché maar het is een feit dat mijn vakantie begint van zodra ik de deur hier toetrek, ipv vroeger pas op de eindbestemming. (vond dat grappig, maar het klopt wel) En mijn vakantie duurt ook langer dan, want vroeger zou ik mijn sluiting zo regelen, en nu tel ik dus de extra dagen er gewoon bij. een winwin dus. We zijn daar in de mondmaskerperiode geweest. Rij dat toch in 1 keer…. Niks gevlamd, niet extreem vroeg vertrokken, en we zijn er toegekomen in de late namiddag. Disclaimer : door de coronamaatregelen was het niet aangenaam om onderweg veel te stoppen. We hebben dan ook maar 1 snelle picknick- en plasstop gedaan net voor Lyon (tanken was niet nodig). Quote
ir_fuel 58.285 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 48 minutes ago, ex-Mooseman said: We zijn daar in de mondmaskerperiode geweest. Rij dat toch in 1 keer…. Niks gevlamd, niet extreem vroeg vertrokken, en we zijn er toegekomen in de late namiddag. Ben zo vorig jaar eind december gaan fietsen in Frejus een weekend. Op 8 uur stond ik daar. En 't is nu niet dat ik aan 170 naar daar ben gevlamd. Quote
Fr79 506 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 Wij gaan regelmatig naar Narbonne, 1100km met 3 keer 20 min. stoppen en zonder tanken, hier volgetankt vertrekken en bij aankomst meestal nog 100-150km autonomie over (100 liter tank). Een keer vertrokken wil ik daar ook zo rap mogelijk staan, die steden onderweg en mottige en overpriced chambres d'hôtes interesseren me geen hol. 1 Quote
ir_fuel 58.285 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 Wie heeft er een 100 liter tank ... Quote
Joske 922 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 Ik ben van t principe, als ik met de auto op vakantie ga dan begint de vakantie thuis. 1 Quote
CharlesV 4.378 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 Iedereen doet wat hij wil zeker.. Als Tuscani dat nu in 3 keer wil doen, waarom niet. Ik heb liever de "korte pijn" om het zo te noemen en rij liever in 1 of 2 keer. 1200km zou ik in 2x doen. Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 Indertijd van onze S 400 CDI deden we 1200km met 1x stoppen naar omgeving Nice. Quote
Phil 12.497 Geplaatst: 22 februari 2024 Geplaatst: 22 februari 2024 3 hours ago, Speedhunter said: Indertijd van onze S 400 CDI deden we 1200km met 1x stoppen naar omgeving Nice. @ICM 1 Quote
ICM 24.879 Geplaatst: 23 februari 2024 Geplaatst: 23 februari 2024 11 uren geleden, ir_fuel zei: Wie heeft er een 100 liter tank ... Porsche Cayenne Diesel 1 Quote
ICM 24.879 Geplaatst: 23 februari 2024 Geplaatst: 23 februari 2024 10 uren geleden, Speedhunter zei: Indertijd van onze S 400 CDI deden we 1200km met 1x stoppen naar omgeving Nice. Nice 1 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 februari 2024 Geplaatst: 23 februari 2024 12 uren geleden, CharlesV zei: Iedereen doet wat hij wil zeker.. Ja klopt. Maar als we dan vertellen dat we dat in 1x doen of met max 30 minuten stoppen komt er altijd commentaar. 2 Quote
Naish 9.565 Geplaatst: 23 februari 2024 Geplaatst: 23 februari 2024 13 uren geleden, Fr79 zei: Wij gaan regelmatig naar Narbonne, 1100km met 3 keer 20 min. stoppen en zonder tanken, hier volgetankt vertrekken en bij aankomst meestal nog 100-150km autonomie over (100 liter tank). Een keer vertrokken wil ik daar ook zo rap mogelijk staan, die steden onderweg en mottige en overpriced chambres d'hôtes interesseren me geen hol. Goh ideaal dan een EV voor jou... Enige aanpassing zal zijn dat je 4 keer moet stoppen in plaats van 3. Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 23 februari 2024 Geplaatst: 23 februari 2024 1 uur geleden, Liquid Li0n zei: Ja klopt. Maar als we dan vertellen dat we dat in 1x doen of met max 30 minuten stoppen komt er altijd commentaar. Herkenbaar.... ik stop amper. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.