Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

Op 23/2/2024 om 22:35, Liquid Li0n zei:

ff 1x per week of om de 2 weken volgooien voor 5 minuutjes, daar doet niemand moeilijk over. Zelfs al sta je alleen aan een self service tankstation

Ik begrijp wel goed dat er vrouwelijke collega's van mij niet happig zijn om 20 a 30 minuten in hun auto te zitten op zo een vreemde donkere parking waar dan laadpalen gezet zijn.

Plekken waar je vroeger van zei...ik hou mijne pis nog liever in dan hier te stoppen, daar ga je nu je auto laden...

Zo ooit eens aan de Tesla supercharger in Edegem gestaan 's avonds als het regende dat ik ook dacht van... :ninja:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/2/2024 om 11:41, Fr79 zei:

Wel dat treft, mijn vrouw wil een 2dehands i3 kopen met de overheidspremie. We zullen het eens testen naar Narbonne en ik zal het u laten weten...

Ja, anders moet je ook een renault twingo kopen en daarmee eens rijden, dat zal even aangenaam zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, mrgrey_rs zei:

Zo ooit eens aan de Tesla supercharger in Edegem gestaan 's avonds als het regende dat ik ook dacht van... :ninja:

ja voila, hier in het topic wordt dat allemaal weg gelachen door die EVangelisten maar ik hoor toch andere dingen van collega's e.d.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mrgrey_rs zei:

Zo ooit eens aan de Tesla supercharger in Edegem gestaan 's avonds als het regende dat ik ook dacht van... :ninja:

Edegem, ghetto gemeente dadde :D 

Een laadpunt tussen een hockeyclub en een fitnesscentrum dat 250 euro per maand kost. Zéér schunnige buurt moet dat zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mrgrey_rs zei:

Zo ooit eens aan de Tesla supercharger in Edegem gestaan 's avonds als het regende dat ik ook dacht van... :ninja:

haha... echt waar. :lolz:

Heel gevaarlijk zeg... op de parking van een hotel dat 24/24 open is en waar de bar tot 24u open is. Met volledige camerabewaking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat nochtans ook al vrouwen in mijn omgeving horen zeggen, ik zal ze zeggen dat ze hun zo niet moeten aanstellen volgens de adepten hierboven 🙂

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We noteren vooral: de mensen die het ervaren, ofja EVangelisten, hebben het fout. 

De mensen die zich baseren op hearsay hebben de waarheid in pacht. 

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Polygoon zei:

De mensen die zich baseren op hearsay hebben de waarheid in pacht. 

Is dat niet altijd zo? :D 

De Covid experten werden daarna Rusland-kenners en nu zijn ze EV goden

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

We noteren vooral: de mensen die het ervaren, ofja EVangelisten, hebben het fout. 

De mensen die zich baseren op hearsay hebben de waarheid in pacht. 

Daar zit het hier vol van 😁 Je hebt het bij alles sowieso voor telkens 1 groep verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik noem mezelf eerder een EV realist want als het moet durf ik ook kritisch te zijn :D 

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Speedhunter zei:

Ik noem mezelf eerder een EV realist want als het moet durf ik ook kritisch te zijn :D 

Dat siert u. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug van skivakantie met de EV. Belangrijkste les: sneller rijden doet meer tijd van einddoel af dan dat je extra moest laden. Laatste 500km door Duitsland nog +\- 45 min van aankomsttijd kunnen afrijden. 
Volgende test eind Maart al ik terug ga

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om op 500km er 45min af te rijden moet je toch een serieus potje gas geven, niet? 

Ipv 130km/h gemiddeld 166km/h gemiddeld als ik snel reken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/24/2024 at 7:28 AM, Jan said:

Man, dat waren idd zuipschuiten tov de tankinhoud :D. M135i automaat was het hier

Een manuele verbruikte dan nog eens 2 liter meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Carlito zei:

Net terug van skivakantie met de EV. Belangrijkste les: sneller rijden doet meer tijd van einddoel af dan dat je extra moest laden. Laatste 500km door Duitsland nog +\- 45 min van aankomsttijd kunnen afrijden. 
Volgende test eind Maart al ik terug ga

Dat is ook mijn ervaring! Tijdsverlies voor paar extra min laden zijn verwaarloosbaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Naish said:

Dat is ook mijn ervaring! Tijdsverlies voor paar extra min laden zijn verwaarloosbaar...

Toch nog wat optimaliseren om de beste verhouding cruise-snelheid vs batterijtemperatuur te vinden medunkt :ninja:

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27/2/2024 om 11:25, Jochen zei:

Om op 500km er 45min af te rijden moet je toch een serieus potje gas geven, niet? 

Ipv 130km/h gemiddeld 166km/h gemiddeld als ik snel reken?

Het ding gaat 210 Max jammer genoeg. 
en 2,7 ton afremmen is wel spannend soms 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan deze zomer naar Spanje, ergens over Barcelona.

Ik plan dit in 3x te doen, telkens 500 km. 3 stops: Eens een stom bij vrienden in Frankrijk, dan ergens een nachtje Provence om dan op de bestemming te landen. 
Ik ben dus ook wat gestopt met die rush richting bestemming. De reden is niet zozeer de aard vd brandstof, wel het feit dat ik met 3 kleine kinderen onderweg ben en ik dat rushen niet ervaar als vakantie. Ik begrijp tuscani wel in dat opzicht. In se zou ik misschien ook een EV kunnen rijden.

Wat ik me wel ontzie is me bezig houden met laadpalen en dan vooral defecte laadpalen en backupplannen. Ik laat die shit nog even voor wat ze is, zonder daarbij te willen kappen op ev’s, ik twijfel eerder aan de infra van de snelweg af. Want face it: zelfs die 500 km die ik wil afleggen per dag is te hoog gegrepen voor een EV, dus ik ga sowieso mogen laden onderweg. Voor mij is verlof zorgeloos vertrekken en genieten van mijn rit, en niet bezig zijn met abrp en laadplanning. 
En dan heb ik t nog niet over binnenland Spanje gehad: Veel plezier met het vinden van een paal daar.

Het kan zijn dat het allemaal veel easier is dan ik me voorstel zenne, maar mijn ervaring is anders. Als de laadervaring al vlot is, dan is ze meestal ook vrij duur (fastned, ionity). Om niet te zeggen: duurder dan mijn benzine.

Ik ben voorlopig blij dat ik dagdagelijks in ev kan rijden en op zo’n congemomenten kan vertrekken met 850km range.

Waar ik me bvb wel aan erger zijn mijn ev-evangelisten/collega’s die van antwerpen naar Disneyland Parijs gaan en 4x moeten laden. Niet zozeer omwille van de afstand: wel “om zeker te zijn, ik wil in Parijs niet moeten sukkelen”. En dan nog een eetplek zoeken, WEDEROM in functie van dat laden. En alles wordt mooi gecatalogeerd onder “ontspanning”. Dat zou ik me persoonlijk hard ontzien.

Maar zoals de sales bij Benz zijn EQE ooit probeerde te verkopen: “het is een mindset” 😅 En dat geloof ik, zonder negatief te willen wezen

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net eens gecheckt waar we logeren bij onze vrienden. Das echt middle of nowhere (Champigny En Beauce of zoiets). Er zijn daar een paar laders ja, een kleine 10km ervandaan, allemaal 18kw/2 (als t goed lees). This might take a while … 

Het zijn oplossingen voor zo’n onnodige problemen, die ik liever niet bedenk, op verlof. 

Toen ik t daarnet aan een evangelist op t werk zei:

image.thumb.png.a0cfc473d0c89bf35eb20006f5b94c66.png

Je kunt t echt doen werken, maar again: mindset. Ik heb die nog niet. Toch niet met 3 kinders op de bank, waaronder een peuter op de piek van zijn irritante kunnen 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat bij vrienden is, gaat een nachtje stopcontact wel kunnen?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Als dat bij vrienden is, gaat een nachtje stopcontact wel kunnen?  

True, in se wel. Maar dat is dan met de granny charger aan 3kw ?  Maar het zou inderdaad een optie kunnen zijn om “iets” te hebben tot aan de volgende snelle paal e.

Kzegget: tis allemaal wel doenbaar maar geen zin in al dat gepuzzel. None of my issues for now.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef je kameraad wat pintjes in ruil voor je water en stroom verbruik en hij is ook weer tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Liquid Li0n zei:

Geef je kameraad wat pintjes in ruil voor je water en stroom verbruik en hij is ook weer tevreden.

Het zullen dan wel Belgische speciaalbieren moeten zijn 😂

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Rabbit zei:

Wij gaan deze zomer naar Spanje, ergens over Barcelona.

Ik plan dit in 3x te doen, telkens 500 km. 3 stops: Eens een stom bij vrienden in Frankrijk, dan ergens een nachtje Provence om dan op de bestemming te landen. 
Ik ben dus ook wat gestopt met die rush richting bestemming. De reden is niet zozeer de aard vd brandstof, wel het feit dat ik met 3 kleine kinderen onderweg ben en ik dat rushen niet ervaar als vakantie. Ik begrijp tuscani wel in dat opzicht. In se zou ik misschien ook een EV kunnen rijden.

Wat ik me wel ontzie is me bezig houden met laadpalen en dan vooral defecte laadpalen en backupplannen. Ik laat die shit nog even voor wat ze is, zonder daarbij te willen kappen op ev’s, ik twijfel eerder aan de infra van de snelweg af. Want face it: zelfs die 500 km die ik wil afleggen per dag is te hoog gegrepen voor een EV, dus ik ga sowieso mogen laden onderweg. Voor mij is verlof zorgeloos vertrekken en genieten van mijn rit, en niet bezig zijn met abrp en laadplanning. 
En dan heb ik t nog niet over binnenland Spanje gehad: Veel plezier met het vinden van een paal daar.

Het kan zijn dat het allemaal veel easier is dan ik me voorstel zenne, maar mijn ervaring is anders. Als de laadervaring al vlot is, dan is ze meestal ook vrij duur (fastned, ionity). Om niet te zeggen: duurder dan mijn benzine.

Ik ben voorlopig blij dat ik dagdagelijks in ev kan rijden en op zo’n congemomenten kan vertrekken met 850km range.

Waar ik me bvb wel aan erger zijn mijn ev-evangelisten/collega’s die van antwerpen naar Disneyland Parijs gaan en 4x moeten laden. Niet zozeer omwille van de afstand: wel “om zeker te zijn, ik wil in Parijs niet moeten sukkelen”. En dan nog een eetplek zoeken, WEDEROM in functie van dat laden. En alles wordt mooi gecatalogeerd onder “ontspanning”. Dat zou ik me persoonlijk hard ontzien.

Maar zoals de sales bij Benz zijn EQE ooit probeerde te verkopen: “het is een mindset” 😅 En dat geloof ik, zonder negatief te willen wezen

Met deze post ben ik het roerend eens en lijkt mij een realistische kijk op de zaken. Hoe je het draait of keert, echte lange afstanden zijn nog steeds niet optimaal voor een EV vooral omdat de infrastructuur nog niet op punt staat. Als laden even makkelijk gaat als tanken, los van het feit dat het langer duurt of de handeling anders is, dan zijn we er. Dat je niet alles op voorhand moet gaan uitzoeken en dat er voldoende werkende, snelle en beschikbare palen zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit topic nog niet "ontdekt". Boy! 🤯 

Euh, ik ben content dat ik de keuze richting hybride of EV nog niet moet maken, en tuf zeer gezellig en stressvrij verder met de enige energiebron die nog écht rijplezier geeft: Benzin🫡

Als mijn madam haar goesting wil gerealiseerd zien en er een Wrangler in huis komt, zal dat d'office zo'n 4xe zijn. Ik kom dan wel eens terug. :D  Maar gelet op het desastreuze rijbereik van dat ding op batterij, zal het dan gewoon een wat hoger verbruik van (again) Benzin worden op de langere verplaatsingen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid