Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

Zojuist, Challazer zei:

Ik was aan het denken, met kleine kinderen stop je sowieso om de 3u. En met mijn vrouw ook :D 

Proficiat met je EV :D

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Naish zei:

Proficiat met je EV :D

Laat me maar dieselen. Deze zomer ga ik ook kijken om vrouw en kinders met de vlieger te laten terugkeren, dan heb ik al die problemen niet :D 

  • Grappig 2
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Naish zei:

500 km per dag... Wreed snel zal je niet rijden, dus dat wil zeggen dat je op die dag 1 keer gaat moeten stoppen om te laden. Defecte laadpalen en zo onderzoek je toch niet? Er zijn er altijd beschikbaar en de kans dat ze volzet zijn is zeer klein tenzij je graag in die zwarte weekends rijdt en dan ook in de file erbij staat :D 

 

Waarom concludeer je dat ik een ganse dag over die 500 km ga rijden? Tis eerder 4u reizen, en de rest van de dag ergens logeren/citytrippen? 

En wat je prijzen betreft ... Ik heb er net even de EDI app bij gehaald, om je een idee te geven wat de gemiddelde Allego HPC kost bij mijn vrouw haar ID.5.

image.thumb.png.e2254a33c0959586672270fc40004096.png

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Rabbit zei:

Waarom concludeer je dat ik een ganse dag over die 500 km ga rijden? Tis eerder 4u reizen, en de rest van de dag ergens logeren/citytrippen? 

En wat je prijzen betreft ... Ik heb er net even de EDI app bij gehaald, om je een idee te geven wat de gemiddelde Ionity kost bij mijn vrouw haar ID.5.

image.thumb.png.e2254a33c0959586672270fc40004096.png

 

wtf 2 kW?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Rabbit zei:

Waarom concludeer je dat ik een ganse dag over die 500 km ga rijden? Tis eerder 4u reizen, en de rest van de dag ergens logeren/citytrippen? 

En wat je prijzen betreft ... Ik heb er net even de EDI app bij gehaald, om je een idee te geven wat de gemiddelde Allego HPC kost bij mijn vrouw haar ID.5.

image.thumb.png.e2254a33c0959586672270fc40004096.png

Ionity

image.thumb.png.e2e60e2f440f3fbeaefafce2481b73d0.png

2 minuten geleden, Rabbit zei:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

EDI is duur...

Als je zoiets veel nodig hebt of voor de maand van je reis beter iets pakken met een soort abo formule...

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Naish zei:

EDI is duur...

Als je zoiets veel nodig hebt of voor de maand van je reis beter iets pakken met een soort abo formule...

Tis een kaart van de werkgever 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Naish zei:

5,99 per maand

Ik heb geen hybride en ben er nooit voor geweest ook, dus dat komt hier niet.

't Was gewoon een aanvulling van uw post, voor dragonfly als hij ooit met zijn X5 gaat varen euh rijden. :D

 Voor een hybride zou ik nooit een abonnement nemen, en gewoon thuis laden. Je geraakt sowieso toch thuis met je ice motor. (k heb met de Q7 indertijd ook nooit aan een plaatselijke lader gestaan)

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een random extract van iemand die net zijn firmawagen Model Y heeft ontvangen en zijn eerste roadtrip doet.

Heeft geen toegang tot het Tesla netwerk van de werkgever uit:

image.png.d99abc49e28d334c8b68b5832a42663c.png

Mensen hebben echt meer support nodig in den beginne van hun EV avontuur. 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als werkgever de toegang ontzeggen tot dat laadnetwerk is dan ook wel een beetje een rotstreek (meer dan ooit het geval was met merkspecifieke tankkaarten).
Waarom, vraag ik me dan af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel zou al verholpen kunnen worden moest er zoals bij benzine een soort van Europese reglementering zijn qua prijszetting etc... Want nu is het gewoon het wilde westen. 

Zelf kan ik er best mee leven. Als ik met een EV op reis ga kies ik puur voor gemak en laad ik gewoon aan een Ionity of EnelX snellader op de snelwegparkings. Is duurder. Maar komt qua prijs ongeveer op hetzelfde neer dan wanneer ik dezelfde route deed op diesel.

Daartegenover staat dan wel dat je de rest van het jaar een pak goedkoper aan het rijden bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Rabbit zei:

Mensen hebben echt meer support nodig in den beginne van hun EV avontuur. 

Je krijgt bij Tesla ook 0,0 uitleg bij de levering van je nieuwe wagen he. 'Daar ergens staat 'em, succes he'

Wij leveren met 2u uitleg. En dan nog stel ik vast dat klanten vaak niet luisteren en afgeleid zijn door allerhande knopkes en dus een tweede levering noodzakelijk is. :D Maar ze krijgen wel die uitleg bij ons, en vertrekken goed geïnformeerd over het wel en wee en de do's en don'ts in EV-rijden. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Parsifal zei:

Veel zou al verholpen kunnen worden moest er zoals bij benzine een soort van Europese reglementering zijn qua prijszetting etc... Want nu is het gewoon het wilde westen. 

Zelf kan ik er best mee leven. Als ik met een EV op reis ga kies ik puur voor gemak en laad ik gewoon aan een Ionity of EnelX snellader op de snelwegparkings. Is duurder. Maar komt qua prijs ongeveer op hetzelfde neer dan wanneer ik dezelfde route deed op diesel.

Daartegenover staat dan wel dat je de rest van het jaar een pak goedkoper aan het rijden bent.

behalve dat je met die diesel minder lang en minder vaak hoefde te tanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

behalve dat je met die diesel minder lang en minder vaak hoefde te tanken.

Wederom... Ik stopte om te laden als mijn kinderen naar het toilet moesten. En vertrok meteen wanneer ze allemaal gedaan hadden. Heb dus nooit moeten stoppen enkel en alleen om te laden. Dus qua tijd was er helemaal geen verschil dan wanneer ik met m'n diesel op reis ging.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tommie zei:

En dan nog stel ik vast dat klanten vaak niet luisteren en afgeleid zijn door allerhande knopkes en dus een tweede levering noodzakelijk is. :D

There is no cure for stupidity ook natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Polygoon zei:

There is no cure for stupidity ook natuurlijk.

Weg hoop

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er geen handleiding meer bij nieuwe auto's?
Als je die niet snapt zou je geen rijbewijs mogen hebben. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, JanC zei:

Zit er geen handleiding meer bij nieuwe auto's?
Als je die niet snapt zou je geen rijbewijs mogen hebben. :D 

image.png.8e35b1dd3d1176cd28ce5c935d18a64b.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tommie zei:

Je krijgt bij Tesla ook 0,0 uitleg bij de levering van je nieuwe wagen he. 'Daar ergens staat 'em, succes he'

Wij leveren met 2u uitleg. En dan nog stel ik vast dat klanten vaak niet luisteren en afgeleid zijn door allerhande knopkes en dus een tweede levering noodzakelijk is. :D Maar ze krijgen wel die uitleg bij ons, en vertrekken goed geïnformeerd over het wel en wee en de do's en don'ts in EV-rijden. 

Bij mij zijn ze er komen bijzitten en alles wat uitgelegd.  Niet dat er veel te  vertellen  was, maar hij heeft bv direct mijn telefoon gekoppeld, net zoals de kaart en hoofdbestuurder aangemaakt.  Dat maakte het voor mij thuis gemakkelijker om Sally haar gsm te koppelen,  wegens al gezien hoe het moest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, JanC zei:

Zit er geen handleiding meer bij nieuwe auto's?
Als je die niet snapt zou je geen rijbewijs mogen hebben. :D 

Ik heb die gewoonlijk al gelezen voor ik de auto ga ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ik heb die gewoonlijk al gelezen voor ik de auto ga ophalen.

ja voila, ik heb alle youtube filmpjes of info websites wel gezien vóór een auto die ik ga kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ja voila, ik heb alle youtube filmpjes of info websites wel gezien vóór een auto die ik ga kopen. 

Nog geen 5% doet dat. Misschien zelfs niet 1%.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, tuscani zei:

Bij mij zijn ze er komen bijzitten en alles wat uitgelegd.  Niet dat er veel te  vertellen  was, maar hij heeft bv direct mijn telefoon gekoppeld, net zoals de kaart en hoofdbestuurder aangemaakt.  Dat maakte het voor mij thuis gemakkelijker om Sally haar gsm te koppelen,  wegens al gezien hoe het moest.

Toen ik m'n model Y gaan halen was dat toch niet meer hoor :D 

Toekomen, 5 minuten babbelen "ja daar staat 'em...Zet jullie er maar in en de demo zal automatisch beginnen..." en hup, naar de volgende klanten die hun wagen kwamen ophalen.

Zaten we daar met 10 man naast elkaar in onze auto zo'n demo af te spelen die alles aan het uitleggen was en we konden vertrekken :lolz: We waren ook de parking nog niet af en er stonden al 10 nieuwe wagens te wachten voor ophaling... Ging wel serieus vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid