Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

QED.

Een maat moest de zijne gaan halen in Zeebrugge, gewoon in de haven. 'Hier is de sleutel, blijven duwen en ergens zullen er wel lichten pinken. Dat is 'em!'.

Mkay.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tommie zei:

QED.

Een maat moest de zijne gaan halen in Zeebrugge, gewoon in de haven. 'Hier is de sleutel, blijven duwen en ergens zullen er wel lichten pinken. Dat is 'em!'.

Mkay.

Das toch gewoon hoe gans da tesla model werkt.

Men neeme een app, men bestelt zijn tesla.

De tesla komt toe ... "daar staatem, ok thx bye"

Hoe verliep het trouwens tijdens de Corona? Daar mocht je uw exclusieve wagen zijn sleutel uit een elektronische kluis gaan halen en ermee aanzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Rabbit zei:

Hier een random extract van iemand die net zijn firmawagen Model Y heeft ontvangen en zijn eerste roadtrip doet.

Heeft geen toegang tot het Tesla netwerk van de werkgever uit:

image.png.d99abc49e28d334c8b68b5832a42663c.png

Mensen hebben echt meer support nodig in den beginne van hun EV avontuur. 

Tesla netwerk zit jammergenoeg bij mij ook niet in de Mobility+ kaart die ik heb van het werk.
Maar dat gaat me niet tegenhouden van daar te snelladen als dat het beste uitkomt, en gewoon "bonneke" ingeven in het expense systeem. Dat was vroeger bij de tankkaart niet anders. Toen kon ik tanken bij een aantal tankstations, maar in buitenland was dat soms een issue, dus gewoon eender waar tanken en bonneke ingeven. Niet te veel drama van maken imo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Parsifal zei:

Toen ik m'n model Y gaan halen was dat toch niet meer hoor :D 

Toekomen, 5 minuten babbelen "ja daar staat 'em...Zet jullie er maar in en de demo zal automatisch beginnen..." en hup, naar de volgende klanten die hun wagen kwamen ophalen.

Zaten we daar met 10 man naast elkaar in onze auto zo'n demo af te spelen die alles aan het uitleggen was en we konden vertrekken :lolz: We waren ook de parking nog niet af en er stonden al 10 nieuwe wagens te wachten voor ophaling... Ging wel serieus vooruit.

 

24 minuten geleden, Tommie zei:

QED.

Een maat moest de zijne gaan halen in Zeebrugge, gewoon in de haven. 'Hier is de sleutel, blijven duwen en ergens zullen er wel lichten pinken. Dat is 'em!'.

Mkay.

Ik heb dan ook 70K cash afgetikt en zat nog in het premiumsegment ipv al die leasesletten van 40K nu!!!! Dus kreeg ik een premiumbehandeling.

Wat nu het beste/gezelligste was, laat ik in het midden. :D😐

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

 

Ik heb dan ook 70K cash afgetikt en zat nog in het premiumsegment ipv al die leasesletten van 40K nu!!!! Dus kreeg ik een premiumbehandeling.

Wat nu het beste/gezelligste was, laat ik in het midden. :D😐

 

Heeft een long range ooit 70k gekost? 😮

Miljaar....

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Parsifal zei:

Heeft een long range ooit 70k gekost? 😮

Miljaar....

Je moet je die TCO berekening met inbegrip van restwaarde eens inbeelden van destijds :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/3/2024 om 10:42, Tommie zei:

Je krijgt bij Tesla ook 0,0 uitleg bij de levering van je nieuwe wagen he. 'Daar ergens staat 'em, succes he'

Wij leveren met 2u uitleg. En dan nog stel ik vast dat klanten vaak niet luisteren en afgeleid zijn door allerhande knopkes en dus een tweede levering noodzakelijk is. :D Maar ze krijgen wel die uitleg bij ons, en vertrekken goed geïnformeerd over het wel en wee en de do's en don'ts in EV-rijden. 

Dit. Idem bij een testrit. “Voila mevrouw en meneer, daar staat hij en tot binnen 40 minuten. Stop gerust eens langs de kant om alle menu’s te doorlopen.” Na de testrit werd er ook nul uitleg gegeven. Elke vraag moest van ons komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/3/2024 at 10:03 PM, Rabbit said:

Net eens gecheckt waar we logeren bij onze vrienden. Das echt middle of nowhere (Champigny En Beauce of zoiets). Er zijn daar een paar laders ja, een kleine 10km ervandaan, allemaal 18kw/2 (als t goed lees). This might take a while … 

Het zijn oplossingen voor zo’n onnodige problemen, die ik liever niet bedenk, op verlof. 

Toen ik t daarnet aan een evangelist op t werk zei:

image.thumb.png.a0cfc473d0c89bf35eb20006f5b94c66.png

Je kunt t echt doen werken, maar again: mindset. Ik heb die nog niet. Toch niet met 3 kinders op de bank, waaronder een peuter op de piek van zijn irritante kunnen 😂

Grappig dit.

Plaatsen genoeg in the middle of nowhere in Frankrijk waar je ook geen benzinepomp vindt, of je vindt er eentje en ze is dicht op zondag ...

 

En als je dan even 1 minuut zoekt:

 

image.jpeg

 

Op een kwartier van "the middle of nowhere" heb je een 200kW DC lader (PowerDot). En wat verder ook nog een Ionity met 300kW. Tankstations heb je daar ook niet elke 5 kilometer.

 

Het is hier weer bashen om te bashen precies ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/4/2024 at 3:26 PM, Speedhunter said:

Met een Tesla heb je een extra voordeel natuurlijk. 

Die tijd is ondertussen toch al even voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/3/2024 at 9:42 PM, Rabbit said:

En dan heb ik t nog niet over binnenland Spanje gehad: Veel plezier met het vinden van een paal daar.

Hier uw laatste 500km: (met mijn i4 gesimuleerd)

 

image.jpeg

 

En u dan voor de leut het binnenland van Spanje in gestuurd ook:

image.jpeg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, ir_fuel zei:

Grappig dit.

Plaatsen genoeg in the middle of nowhere in Frankrijk waar je ook geen benzinepomp vindt, of je vindt er eentje en ze is dicht op zondag ...

 

En als je dan even 1 minuut zoekt:

 

image.jpeg

 

Op een kwartier van "the middle of nowhere" heb je een 200kW DC lader (PowerDot). En wat verder ook nog een Ionity met 300kW. Tankstations heb je daar ook niet elke 5 kilometer.

 

Het is hier weer bashen om te bashen precies ....

De tijd dat ik nog een pomp tegenkwam zonder bankterminal herinner ik me toch eerlijk gezegd ook niet meer, als we dan toch de puntjes op de i willen zetten. 

Hoeveel laadpassen neem ik best mee, om die dingen in "the middle of nowhere" te laten werken? Op onze EDI laadkaart staan ze alvast niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Rabbit zei:

De tijd dat ik nog een pomp tegenkwam zonder bankterminal herinner ik me toch eerlijk gezegd ook niet meer, als we dan toch de puntjes op de i willen zetten. 

Hoeveel laadpassen neem ik best mee, om die dingen in "the middle of nowhere" te laten werken? Op onze EDI laadkaart staan ze alvast niet.

vooral dit. en tegenwoordig heb je toch geen pompen meer die "gesloten" zijn. Ik heb zelfs in oost europa in de middle of nowhere diesel of benzine kunnen tanken met een bankkaart/kredietkaart.

Op 6/3/2024 om 14:12, Parsifal zei:

Heeft een long range ooit 70k gekost? 😮

Miljaar....

heb er ook nog via de site zitten samen stellen en wat een prijzen toen ze pas in Belgie wagen. Als je ziet hoeveel in prijs die gezakt zijn. Niemand moeilijk dat ze van die tweedehands amper vanaf geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel weer in Bocholt voor een danswedstrijd.  Vorige keer opgeladen tot 90% en thuis gekomen met 8% voor 290km pure autostrade. Nu was het normaal 15km verder, dus rond de 310km. Al heb ik precies een kortere baan gehad nu, want enkele rit staat nu op 145km en een verbruik van 177Wh/km

Had hem gisternacht speciaal op 100% gezet om fuel te plezieren.  :D

Met 84% zou ik nog 12% over hebben, maar hem toch eens laten verder laden tot 100%, want cc staat sowieso op 124km/u.  Dan zou ik toekomen met 63% en terug thuis zijn met 28%.

Ben benieuwd want ben toegekomen met 67% ( ondertussen 65% want zit al 1.5u te Netflixen :D

Screenshot_20240309_195613_Tesla.thumb.jpg.d2aff9fce60b8eb619799521a4555f85.jpg

Screenshot_20240310_125232_Tesla.thumb.jpg.bfa6df662459537ffc328cb6f0d4f121.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Rabbit zei:

Hier nog wat "bashing" 

 

amai seg, het was toch de schuld van Rowan Atkinson 😛 

de media gaat hun artikelen moeten aanpassen nu 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Goed gebold vandaag. Heen 23 minuten en terug 26 minuten geladen. Thuisgekomen met 14% dus had van die laatste laadbeurt nog wat kunnen afpitsen. 

IMG_5354.jpeg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen autostrade vermoed ik, aangezien uw verbruik meevalt tegenover je verbruik anders.  Of heb je een ecorun gedaan. :D 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, tuscani zei:

Geen autostrade vermoed ik, aangezien uw verbruik meevalt tegenover je verbruik anders.  Of heb je een ecorun gedaan. :D 😂

Overal aan (gps)snelheid gehouden, had een passagier mee. En ter plaatse binnenbaantjes maar in FR is dat 80-90. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, tuscani said:

Geen autostrade vermoed ik, aangezien uw verbruik meevalt tegenover je verbruik anders.

Ja hij heeft 600km binnendoor gedaan aan 84 gemiddeld :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja hij heeft 600km binnendoor gedaan aan 84 gemiddeld :lolz:

Route national is geen autostrade en continue 90 en 50. 

Er zal wel autostrade ingezeten hebben natuurlijk,  maar vond zijn verbruik precies lager dan zijn dagelijkse ritten. Iets wat bij mij net omgekeerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, tuscani said:

Route national is geen autostrade en continue 90 en 50. 

En dan haal je een gemiddelde van 84 denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Polygoon zei:

Overal aan (gps)snelheid gehouden, had een passagier mee. En ter plaatse binnenbaantjes maar in FR is dat 80-90. 

Als je het letterlijk gaat nemen 

Autostrade 130 en wat meer en binnenbaantjes 80-90. Dan is zijn gemiddelde hoger dan 84. :D

 

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

En dan haal je een gemiddelde van 84 denk je?

 

Mijn hoofdvraag is nog altijd dat hij een mooi verbruik ( in de positieve zin ) gehad heeft als ik zijn gemiddelde van onlangs zag. Want zoals geschreven  is mijn verbruik op verlof hoger dan de rest van het jaar, en met Polygoon blijkbaar net omgekeerd.  Daarmee ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, was zelf ook verbaasd.
Mijn gemiddelde van 22,X kWh/100km is wel over de maanden november, december, januari, februari.
Gisteren was het gewoon 10-15 graden, geen idee of die impact zo hoog is.

En om de typische sujets voor te zijn: klopt, met mijn ICE had ik waarschijnlijk in 1 trek doorgereden, misschien max 1 keer gestopt voor koffie.
You win some, you lose some. Heb de berekening eens gemaakt in m'n topic, denk dat ik netto aan het einde van de rit evenveel tijd kwijt ben als met m'n ICE te gaan tanken telkens.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid