Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Ja klopt. Maar als we dan vertellen dat we dat in 1x doen of met max 30 minuten stoppen komt er altijd commentaar. 🙄

Commentaar niet. Iedereen doet wat hij wil, maar met een EV is dat dus niet meer mogelijk. 

  • Vind ik leuk 1
  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Joske zei:

Ik ben van t principe, als ik met de auto op vakantie ga dan begint de vakantie thuis.

 

Ik probeer dat, maar doorgaans heb ik na een half uur de eerste scheldtirade al achter de rug. :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Naish zei:

Goh ideaal dan een EV voor jou...

Enige aanpassing zal zijn dat je 4 keer moet stoppen in plaats van 3.

Wel dat treft, mijn vrouw wil een 2dehands i3 kopen met de overheidspremie. We zullen het eens testen naar Narbonne en ik zal het u laten weten...

  • Grappig 1
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ir_fuel zei:

Wie heeft er een 100 liter tank ...

Ik reken dan nog aan 8 à 8,5 liter verbruik maar er zijn zat diesels die 1100km in 1 keer kunnen afleggen zonder tanken en dat met een veel kleinere tank.

Een Passat of Octavia bijv. doen dat ook probleemloos met hun 65l tank. Je hebt daar heus geen 100l voor nodig. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn octavia heeft maar 45l tank zitten. En 1000+km haal ik enkel in holland aan 100km/h 

Hier in belgie zit ik tussen de 700 a 850km met een tank. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Octavia is een slecht voorbeeld dan (al denk ik dat de oudere modellen toch een grotere tank hadden dan 45 liter).

Neemt niet weg dat er genoeg diesels die 1100km halen.

Ik heb zelf ooit nog een Alfa 159 2.0jtd gehad (70 liter tank) en die kwam ook ruim boven 1000km autonomie uit en bij langere autostraderitten 1200km zeker haalbaar.

En dan zwijgen we nog over de 30d van BMW...

https://www.autoreview.nl/nieuws/id/32023/1650-kilometer-op-een-tank-in-een-bmw-7-serie-dit-is-waarom-diesel-geweldig-is

De W221/222 diesels doen dat ook probleemloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, gewoon ik zei:

mijn octavia heeft maar 45l tank zitten. En 1000+km haal ik enkel in holland aan 100km/h 

Hier in belgie zit ik tussen de 700 a 850km met een tank. 

 

33 minuten geleden, Fr79 zei:

Octavia is een slecht voorbeeld dan (al denk ik dat de oudere modellen toch een grotere tank hadden dan 45 liter).

Neemt niet weg dat er genoeg diesels die 1100km halen.

Ik heb zelf ooit nog een Alfa 159 2.0jtd gehad (70 liter tank) en die kwam ook ruim boven 1000km autonomie uit en bij langere autostraderitten 1200km zeker haalbaar.

En dan zwijgen we nog over de 30d van BMW...

https://www.autoreview.nl/nieuws/id/32023/1650-kilometer-op-een-tank-in-een-bmw-7-serie-dit-is-waarom-diesel-geweldig-is

De W221/222 diesels doen dat ook probleemloos.

Mijn octavia had denk ik 55L. Daar bolde ik in 1 tankbeurt gemakkelijk +1000km mee.
De Volvo 70L, dat was 1400km
De BMW 60L, heb ik een 1000km, maar mag dan niet zot doen

Maar ben dan ook geen snelle rijder.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Mercedes was zeer zuinig te rijden en had 68L aan boord. Wat mis ik die range nu al 😮 

De 320e geraakt echt niet ver 😞 

Ik zat gisteren in de auto met een podcast op en daar opperden ze de stelling dat als alles een BEV was momenteel, en er zou een benzine uitkomen die een fijn geluid maakt, zuinig rijdt, snel te laden is en goedkoper uitkomt, dat dat een absolute game changer zou zijn. Als je dan beseft dat we daar nu mee rijden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, PJH said:

Ik zat gisteren in de auto met een podcast op en daar opperden ze de stelling dat als alles een BEV was momenteel, en er zou een benzine uitkomen die een fijn geluid maakt, zuinig rijdt, snel te laden is en goedkoper uitkomt, dat dat een absolute game changer zou zijn. Als je dan beseft dat we daar nu mee rijden :D

Ja dat zijn diezelfden die beweren dat een EV even vervuilend is als een ICE zeker ....

Valt maar te zien hoe je de waarheid brengt.

Leg maar eens uit dat je boorplatformen in de zee gaat moeten bouwen, enorme raffinaderijen nodig hebt, je brandstof met boten en camions vervoeren naar afhaalpunten (en dat vervoer kost ook brandstof), waar je dan reservoirs vult met licht ontvlambaar spul dat kankerverwekkende dampen produceert, waar je bij elke tankbeurt boven hangt, om dan die brandstof met minder dan 50% efficiëntie om te zetten in beweging, terwijl de gemiddelde EV rijder gewoon thuis altijd vertrekt met een volle auto.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Fr79 zei:

Wij gaan regelmatig naar Narbonne, 1100km met 3 keer 20 min. stoppen en zonder tanken, hier volgetankt vertrekken en bij aankomst meestal nog 100-150km autonomie over (100 liter tank). Een keer vertrokken wil ik daar ook zo rap mogelijk staan, die steden onderweg en mottige en overpriced chambres d'hôtes interesseren me geen hol. 

Welke auto is dat? 

Sinds we twee kindjes hebben doen we ook vaker een tussenstop als we naar ZFR rijden (pakweg 1100km). 
Nu in terugkeren van kanten Chamonix (8u rijtijd) wel in 1x gedaan, viel best mee. Kan ook aan de chille kindjes liggen :D 

Ben wel erg fan van de range van 62l dieseltank in de E91. Iéts groter mocht altijd. En is zelfs niet enkel bij reizen, met ons gebruik moeten we 1x per maand gaan tanken. Zou me ergeren aan wekelijks aan de pomp te moeten staan.. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

2 x deze week.  Vorige week zelfs 3 keer 😂

Ik ging ook net zeggen, was het idd maar wekelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Record, dat zegt toch ook niks.

Het gaat gewoon over dagdagelijks gebruik als je niet in verlof bent.

Ik gooide destijds 3 keer een 90 liter tank vol op een zondag, maar dat is nu ook niet bepaald representatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Record, dat zegt toch ook niks.

Het gaat gewoon over dagdagelijks gebruik als je niet in verlof bent.

Ik gooide destijds 3 keer een 90 liter tank vol op een zondag, maar dat is nu ook niet bepaald representatief.

geen records hier, maar gewoon gebruik.

Op de ARD-dagen was het ook drie keer op een dag (weliswaar geen 90 l)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff 1x per week of om de 2 weken volgooien voor 5 minuutjes, daar doet niemand moeilijk over. Zelfs al sta je alleen aan een self service tankstation

Ik begrijp wel goed dat er vrouwelijke collega's van mij niet happig zijn om 20 a 30 minuten in hun auto te zitten op zo een vreemde donkere parking waar dan laadpalen gezet zijn.

Plekken waar je vroeger van zei...ik hou mijne pis nog liever in dan hier te stoppen, daar ga je nu je auto laden...

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ir_fuel zei:

M235i manueel says hello :lolz:

Man, dat waren idd zuipschuiten tov de tankinhoud :D. M135i automaat was het hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/2/2024 om 22:35, Liquid Li0n zei:

ff 1x per week of om de 2 weken volgooien voor 5 minuutjes, daar doet niemand moeilijk over. Zelfs al sta je alleen aan een self service tankstation

Ik begrijp wel goed dat er vrouwelijke collega's van mij niet happig zijn om 20 a 30 minuten in hun auto te zitten op zo een vreemde donkere parking waar dan laadpalen gezet zijn.

Plekken waar je vroeger van zei...ik hou mijne pis nog liever in dan hier te stoppen, daar ga je nu je auto laden...

Dit is ook aan het veranderen, laadlocaties worden steeds aangenamer en vaak met meer faciliteiten dan een tankstation. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Speedhunter zei:

Dit is ook aan het veranderen, laadlocaties worden steeds aangenamer en vaak met meer faciliteiten dan een tankstation. 

Doe geen moeite. Sommige mensen blijven steken in het verleden. 

  • Vind ik leuk 2
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid