Logic 538 Geplaatst: 30 augustus 2023 Geplaatst: 30 augustus 2023 8 minuten geleden, tuscani zei: ik wou de rest van het forum maar wijzen op het gratis laden die periode En waarvoor dank! Moest ik ook maar enigszins in de buurt geweest zijn, of niet weten wat te doen, had ik ook gereden (nog nooit aan een SC gehangen). Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 30 augustus 2023 Geplaatst: 30 augustus 2023 Ik vond het net ontspannend. Mijn dochter was in oostende gebleven en ging savonds met de trein afkomen. Ik ben dus voor de fun 200km, over en weer gereden, gewoon om ze te gaan halen. Cc op 124km/u Spotify op en rustig door alle trajectcontroles en flitspalen. En dan samen met de dochter gaan laden. Was eigenlijk quality time voor mij. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 30 augustus 2023 Geplaatst: 30 augustus 2023 54 minuten geleden, tuscani zei: 30min heb ik er niet gestaan, en laden moest ik toch. toeval wou dat ik de avond ervoor net van oostende kwam en ik dinsdagavond terug moest om mijn dochter op te halen. zoals ik eerder al schreef, gebruik ik nooit sc tenzij op verlof, en nu kwam het net uit. Dus heb ik er idd 2 keer gaan aan hangen. Sc staan op 6km van mijn huis, dus niet echt een omweg, en ik moest voor de winkel toch mails nakijken en beantwoorden wegens op weekend geweest. Aangezien hij dan ook nog 17% stond zou ik hem thuis niet voordelig kunnen laden hebben wegens te lang in tijdsspanne en geen zon. (de eerste keer 's morgens moest Sally daar zijn voor boodschappen dus geen verlies in tijd) Het zou me dus 2keer een volledige dag of nacht gekost hebben om hem op 50% te krijgen, en dan weer 40% leeg te rijden door de rit. hoeveel het zou gekost hebben? ik vermoed een 120kW, dus een 50 a 60 € ofzo? ik wou de rest van het forum maar wijzen op het gratis laden die periode, maar zal het in het vervolg niet meer melden. dan blijven de Teslaladers vrij 120kWh 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 21 september 2023 Geplaatst: 21 september 2023 artikel over het verbruik bij 130km/u https://m.arenaev.com/57_electric_cars_range_tested_at_highway_speeds__who_wins_part_2-news-1905.php 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 21 september 2023 Geplaatst: 21 september 2023 Hoe groter de batterij hoe verder men geraakt. Wat een verrassing 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 21 september 2023 Geplaatst: 21 september 2023 11 minuten geleden, ir_fuel zei: Hoe groter de batterij hoe verder men geraakt. Wat een verrassing idd, het was beter geweest met het verbruik erbij te vermelden. maar bij sommige staat wel het bruikbare gedeelte bij en dan kan je wel een beetje vergelijken. id.4 tegenover Y bv of dat de taycan met zijn grotere batterij ook minder ver geraakt. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 21 september 2023 Geplaatst: 21 september 2023 Just now, tuscani said: idd, het was beter geweest met het verbruik erbij te vermelden. maar bij sommige staat wel het bruikbare gedeelte bij en dan kan je wel een beetje vergelijken. id.4 tegenover Y bv of dat de taycan met zijn grotere batterij ook minder ver geraakt. Welja, wat een flutartikel. Zet er idd tenminste bij wat het verbruik is. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 26 december 2023 Geplaatst: 26 december 2023 Geen idee of het onder een roadtrip valt maar ik zit de eerste keer "in de problemen". Potentieel een paar routes die zouden kunnen maar geen enkele is beter dan de andere. Allemaal toch rond de 2 uur laden (ik wil met minstens 20% batter aankomen in Versailles) Antwerpen-Koksijde-Versailles-Koksijde Antwerpen-Versailles-Antwerpen Antwerpen-Versailles-Koksijde Het is zoals @Naish al enkele keren aanhaalde. Het wordt pas problematisch als je twee keer je rijbereik moet rijden. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 26 december 2023 Geplaatst: 26 december 2023 5 minuten geleden, Polygoon zei: Geen idee of het onder een roadtrip valt maar ik zit de eerste keer "in de problemen". Potentieel een paar routes die zouden kunnen maar geen enkele is beter dan de andere. Allemaal toch rond de 2 uur laden (ik wil met minstens 20% batter aankomen in Versailles) Antwerpen-Koksijde-Versailles-Koksijde Antwerpen-Versailles-Antwerpen Antwerpen-Versailles-Koksijde Het is zoals @Naish al enkele keren aanhaalde. Het wordt pas problematisch als je twee keer je rijbereik moet rijden. al zeker in de winter en meerdere mensen en/of volle koffer...dan gaat het praktijkverbruik snel downhill Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 26 december 2023 Geplaatst: 26 december 2023 1 minuut geleden, Liquid Li0n zei: al zeker in de winter en meerdere mensen en/of volle koffer...dan gaat het praktijkverbruik snel downhill Zou alleen zijn met een zo goed als lege koffer. En ik hoop dat het niet te koude is, want het is voor een buitenactiviteit ter plaatse 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 26 december 2023 Geplaatst: 26 december 2023 dan hoop ik met je mee op het weer zoals nu. zuidelijk windje en +10 graden Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 4 uren geleden, Polygoon zei: Geen idee of het onder een roadtrip valt maar ik zit de eerste keer "in de problemen". Potentieel een paar routes die zouden kunnen maar geen enkele is beter dan de andere. Allemaal toch rond de 2 uur laden (ik wil met minstens 20% batter aankomen in Versailles) Antwerpen-Koksijde-Versailles-Koksijde Antwerpen-Versailles-Antwerpen Antwerpen-Versailles-Koksijde Het is zoals @Naish al enkele keren aanhaalde. Het wordt pas problematisch als je twee keer je rijbereik moet rijden. In de problemen…? Ik zie de problemen echt niet. Laden tot 100% en 2x een half uur laden over de rit Antwerpen-Koksijde-Versailles. En in het terugrijden zal je dat weer moeten doen. Ideaal om effe te pauzeren, de benen te strekken, iets te drinken, of effe dit forum bij te lezen. We leven al zo gehaast, dus geniet effe van die rustmomenten. Quote
Joske 922 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 Ja, dat zijn allemaal mooie plannen, maar afgelopen weekend is nog maar eens gebleken dat een berg van de laadpalen nog niet betrouwbaar zijn en/of werken. Vrijdagmiddag om 13u vertrokken richting Ulm (D) Normaal doen we dat in 5,5-6u. Begon in Verviers met een paal die niet werktte, dichtsbijzijnde volgens de routeplanner van VW was 20km richting Luik ipv Duitsland. Daarna volgende stop leverde de paal maar 47kW ipv de geafficheerde 300 (ID.5 lust maar 125kW) dus weer vertraging. Volgende stop was geen probleem. Laatste stop hebben we een uur moeten wachten omdat de paal de stekker niet wou ontgrendelen. => resultaat 9.5u onderweg. Nu viel het mee omdat we bij een kameraad konden overnachten. Normaal is het heen en terug op dezelfde dag, dan zouden we de sjaak zijn. Tripje Ulm wordt hier wel niet met eender welke ev-routeplanner voorbereid, wordt zo dikwijls gedaan dat het gewoon instappen en rijden is, die EV-routeplanners sturen u heel duitsland rond waar ge dan op bouwstelle en shit stoot. Uiteindelijk staat ge om de 160ish km ergens minstens een half uur te koekeloeren want verder dan 80% laden is nog meer tijdverspilling. Op lange trips gebruikt ge maar 60-65% van de laadcapaciteit. Bij 20% begint die van zijn oren te maken dat ge moet laden. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 en je kameraad vond dat dat niet erg dat je daar je auto kon opladen? of ben je bij hem in de buurt naar een laadpaal gegaan? van Sint-Huibrechts-Hern naar Ulm is 545km. Dus misschien 1x de benen strekken onderweg als je een diesel zou hebben gehad. Quote
ex-Mooseman 14.567 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 2 minuten geleden, Liquid Li0n zei: en je kameraad vond dat dat niet erg dat je daar je auto kon opladen? of ben je bij hem in de buurt naar een laadpaal gegaan? van Sint-Huibrechts-Hern naar Ulm is 545km. Dus misschien 1x de benen strekken onderweg als je een diesel zou hebben gehad. Misschien... als er geen madammen aan boord waren, zou ik dat in 1 keer gereden hebben, denk ik 10 uren geleden, Polygoon zei: Geen idee of het onder een roadtrip valt maar ik zit de eerste keer "in de problemen". Potentieel een paar routes die zouden kunnen maar geen enkele is beter dan de andere. Allemaal toch rond de 2 uur laden (ik wil met minstens 20% batter aankomen in Versailles) Antwerpen-Koksijde-Versailles-Koksijde Antwerpen-Versailles-Antwerpen Antwerpen-Versailles-Koksijde Het is zoals @Naish al enkele keren aanhaalde. Het wordt pas problematisch als je twee keer je rijbereik moet rijden. Zou je graag de zee nog eens zien ? 6 uren geleden, BMWMB zei: In de problemen…? Ik zie de problemen echt niet. Laden tot 100% en 2x een half uur laden over de rit Antwerpen-Koksijde-Versailles. En in het terugrijden zal je dat weer moeten doen. Ideaal om effe te pauzeren, de benen te strekken, iets te drinken, of effe dit forum bij te lezen. We leven al zo gehaast, dus geniet effe van die rustmomenten. Ook hier weer: met een auto met een verbrandingsmotor doe je dat in één keer, en ben je dus een uur minder onderweg (en kun je dus een uur vroeger in je bed kruipen, als je er dan toch moe van zou zijn geworden). Het gaat allemaal wel, mits wat planning, mits genoeg tijd voorzien. Je zegt dat het onspannender rijden is, maar ik (en ook Poly, uit zijn aanhef af te leiden), krijg al stress dat het zo moet uitgepland worden. Met mijn diesel ga ik ook niet racen, en hou ik me aan de max. snelheden (of toch zo ongeveer), en ervaar ik dit toch niet als stresserend rijden. 3 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 11 minuten geleden, Liquid Li0n zei: en je kameraad vond dat dat niet erg dat je daar je auto kon opladen? Als die kameraad je geen 10 euro elektriciteit gunt, is het geen kameraad. Quote
Joske 922 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 (aangepast) 15 minuten geleden, Liquid Li0n zei: en je kameraad vond dat dat niet erg dat je daar je auto kon opladen? of ben je bij hem in de buurt naar een laadpaal gegaan? van Sint-Huibrechts-Hern naar Ulm is 545km. Dus misschien 1x de benen strekken onderweg als je een diesel zou hebben gehad. Die heeft een appartementje op t 4de. Daar was nie veel te laden. En als t Ulm centrum was zouden we mss nog ergens iets gevonden hebben, maar t was een dorpke in de buurt. Ik weet natuurlijk ook wel dat dat geen dingen zijn die iedereen elke dag doet, maar wij spijtig genoeg wel elke week. Normaal doen we dat idd met 1x een pauze om iets te eten. 27 december 2023 aangepast door Joske 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 (aangepast) 13 minuten geleden, Joske zei: Die heeft een appartementje op t 4de. Daar was nie veel te laden. En als t Ulm centrum was zouden we mss nog ergens iets gevonden hebben, maar t was een dorpke in de buurt. Normaal doen we dat idd met 1x een pauze om iets te eten. dat heet vooruitgang man. Maar vroeger was niet alles beter hoor, zeggen ze dan 14 minuten geleden, Polygoon zei: Als die kameraad je geen 10 euro elektriciteit gunt, is het geen kameraad. Met 10 euro kom je er niet denk ik. Een ID5 heeft minstens 77kwh. 16 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Misschien... als er geen madammen aan boord waren, zou ik dat in 1 keer gereden hebben, denk ik Zou je graag de zee nog eens zien ? Ook hier weer: met een auto met een verbrandingsmotor doe je dat in één keer, en ben je dus een uur minder onderweg (en kun je dus een uur vroeger in je bed kruipen, als je er dan toch moe van zou zijn geworden). Het gaat allemaal wel, mits wat planning, mits genoeg tijd voorzien. Je zegt dat het onspannender rijden is, maar ik (en ook Poly, uit zijn aanhef af te leiden), krijg al stress dat het zo moet uitgepland worden. Met mijn diesel ga ik ook niet racen, en hou ik me aan de max. snelheden (of toch zo ongeveer), en ervaar ik dit toch niet als stresserend rijden. Antwerpen - Versailles is op google maps 4u15 minuten. Je tankt 's morgens en rijdt er heen, hoeft geen hotel met laadpaal te zoeken en hebt zelfs nog brandstof over om daar wat rond te rijden. Incl een stop pakt 4u30 a 5u. 5u43m volgens de screenshot hierboven MAAR je moet met 100% vertrekken. Dus 's morgens je appartementje uit en laadpaal gaan opzoeken, tot 100 laden, 2x onderweg laden en dan hopen dat je aan het hotel kan laden...dit is dus gemakkelijk 2 uur langer onderweg zijn eer je aan de bar van het hotel kan neerploffen. 27 december 2023 aangepast door Liquid Li0n 1 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 7 uren geleden, BMWMB zei: In de problemen…? Ik zie de problemen echt niet. Er zijn nooit problemen, bemerk ook de quotes. Laten we het dan sub-optimaal noemen. 7 uren geleden, BMWMB zei: Ideaal om effe te pauzeren, de benen te strekken, iets te drinken, of effe dit forum bij te lezen. Volledig akkoord op een lange rit, dit zou ik voorheen echter in 1 trek gedaan hebben. Nu, het is wat het is en ik zal hoogstwaarschijnlijk zéér ontspannen aankomen, dat klopt 33 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Zou je graag de zee nog eens zien ? Je zou het denken hé 33 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Ook hier weer: met een auto met een verbrandingsmotor doe je dat in één keer, en ben je dus een uur minder onderweg (en kun je dus een uur vroeger in je bed kruipen, als je er dan toch moe van zou zijn geworden). Het gaat allemaal wel, mits wat planning, mits genoeg tijd voorzien. Je zegt dat het onspannender rijden is, maar ik (en ook Poly, uit zijn aanhef af te leiden), krijg al stress dat het zo moet uitgepland worden. Met mijn diesel ga ik ook niet racen, en hou ik me aan de max. snelheden (of toch zo ongeveer), en ervaar ik dit toch niet als stresserend rijden. Die planning vind ik niet zozeer het probleem. Ik, ja dat geef ik oprecht toe, verschoot van de tijd die er bij kwam op zo'n korte rit. Als je ABRP naar Nice instelt bv. dan komt dat wat hapbaarder over. Lange rit, paar keer koffietje en klaar. Dit was echter een rit die ik voorheen gewoon in 1 keer ging gedaan hebben. Als je je pis al geen 4 uur kan inhouden 18 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Antwerpen - Versailles is op google maps 4u15 minuten. Je tankt 's morgens en rijdt er heen, hoeft geen hotel met laadpaal te zoeken en hebt zelfs nog brandstof over om daar wat rond te rijden. Incl een stop pakt 4u30 a 5u. 5u43m volgens de screenshot hierboven MAAR je moet met 100% vertrekken. Dus 's morgens je appartementje uit en laadpaal gaan opzoeken, tot 100 laden, 2x onderweg laden en dan hopen dat je aan het hotel kan laden...dit is dus gemakkelijk 2 uur langer onderweg zijn eer je aan de bar van het hotel kan neerploffen. Hotel? Dit is gewoon een dagtripje hoor. Oprit afrijden met 100% batterij en 's avonds gewoon terug thuis. Ik ga daar geen hotel etc. gaan bijboeken, dat is helemaal te zot voor woorden Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 en voordeel bij jou is dat je thuis kan vertrekken bij 100%. Dat kunnen de meeste niet. Ik ken niet veel collega's van mij, die verplicht met een EV moeten rijden nu, een eigen huis kunnen kopen. Sommige wonen nog thuis of huren appartementje met bewonerskaart. Dagtripje zal je dan idd niet meer kunnen doen. ipv dat je 10 uur onderweg bent h/t met diesel of benzine ga je nu 14 uur h/t onderweg zijn. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 11 uren geleden, Polygoon zei: Geen idee of het onder een roadtrip valt maar ik zit de eerste keer "in de problemen". Potentieel een paar routes die zouden kunnen maar geen enkele is beter dan de andere. Allemaal toch rond de 2 uur laden (ik wil met minstens 20% batter aankomen in Versailles) Antwerpen-Koksijde-Versailles-Koksijde Antwerpen-Versailles-Antwerpen Antwerpen-Versailles-Koksijde Het is zoals @Naish al enkele keren aanhaalde. Het wordt pas problematisch als je twee keer je rijbereik moet rijden. ik ga anders toch al 2j op reis naar Italie,... Gewoon een laadstop tijdens je middagpauze plannen? dan sta je sowieso langer stil en kan hij meer laden? maar ik geef liquid ook gelijk hoor, met de Q7 had ik een rijbereik van 1000km. Dan kon ik dus met 1 tank gewoon over en weer. Veel minder zorgen dat is zeker waar, maar dus is spijtig genoeg de "vooruit"gang. 1 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 8 minuten geleden, tuscani zei: Gewoon een laadstop tijdens je middagpauze plannen? Plan jij een middagpauze op een rit van 4 uur? Ik moet om 12 uur ter plaatse zijn dus zal moeilijk zijn Again, naar Italië vind ik dat minder een probleem dat laden. Het is op zo'n semi korte rit dat ik het ineens kut vind. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 1 minuut geleden, Polygoon zei: Plan jij een middagpauze op een rit van 4 uur? Ik moet om 12 uur ter plaatse zijn dus zal moeilijk zijn Again, naar Italië vind ik dat minder een probleem dat laden. Het is op zo'n semi korte rit dat ik het ineens kut vind. Had mijn post nog aangepast, dus geef je wel gelijk hoor. Daguitstappen zijn serieus aanpassen. Of bv een weekend naar de ardennen met vrienden. Vroeger kwam je daar toe en kon je nog wat rondcrossen en 2dagen later gewoon naar huis rijden. Nu moet je sowieso zorgen dat je ergens kan laden, want je geraakt niet meer thuis anders. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 4 uren geleden, Joske zei: Ja, dat zijn allemaal mooie plannen, maar afgelopen weekend is nog maar eens gebleken dat een berg van de laadpalen nog niet betrouwbaar zijn en/of werken. Vrijdagmiddag om 13u vertrokken richting Ulm (D) Normaal doen we dat in 5,5-6u. Begon in Verviers met een paal die niet werktte, dichtsbijzijnde volgens de routeplanner van VW was 20km richting Luik ipv Duitsland. Daarna volgende stop leverde de paal maar 47kW ipv de geafficheerde 300 (ID.5 lust maar 125kW) dus weer vertraging. Volgende stop was geen probleem. Laatste stop hebben we een uur moeten wachten omdat de paal de stekker niet wou ontgrendelen. => resultaat 9.5u onderweg. Nu viel het mee omdat we bij een kameraad konden overnachten. Normaal is het heen en terug op dezelfde dag, dan zouden we de sjaak zijn. Tripje Ulm wordt hier wel niet met eender welke ev-routeplanner voorbereid, wordt zo dikwijls gedaan dat het gewoon instappen en rijden is, die EV-routeplanners sturen u heel duitsland rond waar ge dan op bouwstelle en shit stoot. Uiteindelijk staat ge om de 160ish km ergens minstens een half uur te koekeloeren want verder dan 80% laden is nog meer tijdverspilling. Op lange trips gebruikt ge maar 60-65% van de laadcapaciteit. Bij 20% begint die van zijn oren te maken dat ge moet laden. Als jij in Verviers al moet gaan laden, dan ben je al niet vertrokken met een volle batterij. Ook weet je dat Wallonië niet betrouwbaar is qua laden, dus als je met een halve batterij zou verrtrokken zijn, dan had je beter effe bij Fastned in Diepenbeek de auto volgeladen. Ik rijd al 180k km elektrisch, en heb nog nooit gehad dat mijn lader niet ontgrendelde... 3 uren geleden, Liquid Li0n zei: en je kameraad vond dat dat niet erg dat je daar je auto kon opladen? of ben je bij hem in de buurt naar een laadpaal gegaan? van Sint-Huibrechts-Hern naar Ulm is 545km. Dus misschien 1x de benen strekken onderweg als je een diesel zou hebben gehad. Met elektrische auto weet je gewoon bij een lange trip dat je langer onderweg bent, gewoon omdat je meer moet laden dan tanken, en omdat het laden dan ook nog eens langer duurt. Ik verwacht dat dit wel zal beteren, maar zo snel als vandaag met een diesel zal het nooit worden helaas. Leer daar maar mee leven, dus draai die knop maar om. Langs de andere kant, aangezien ik kan laden thuis, moet ik zelden laden onderweg, dus als ik dat op jaarbasis bekijk verlies ik minder tijd met laden dan vroeger met tanken, want iedere week moest ik naar een tankstation rijden. Het is maar hoe je het bekijkt, maar ik merk dat de EV-haters altijd maar met de nadelen komen van die lange ritten die de meeste mensen misschien 1 of 2x per jaar moeten doen. Als je dikwijls zo van die lange ritten moet doen, dan is het andere koek... 3 uren geleden, ex-Mooseman zei: Misschien... als er geen madammen aan boord waren, zou ik dat in 1 keer gereden hebben, denk ik Zou je graag de zee nog eens zien ? Ook hier weer: met een auto met een verbrandingsmotor doe je dat in één keer, en ben je dus een uur minder onderweg (en kun je dus een uur vroeger in je bed kruipen, als je er dan toch moe van zou zijn geworden). Het gaat allemaal wel, mits wat planning, mits genoeg tijd voorzien. Je zegt dat het onspannender rijden is, maar ik (en ook Poly, uit zijn aanhef af te leiden), krijg al stress dat het zo moet uitgepland worden. Met mijn diesel ga ik ook niet racen, en hou ik me aan de max. snelheden (of toch zo ongeveer), en ervaar ik dit toch niet als stresserend rijden. Zoals ik al zei, je kan EV-rijden voor een lange trip niet vergelijken met ICE-rijden. In 1 ruk 1000km rijden is niet meer mogelijk. 3 uren geleden, Liquid Li0n zei: dat heet vooruitgang man. Maar vroeger was niet alles beter hoor, zeggen ze dan Met 10 euro kom je er niet denk ik. Een ID5 heeft minstens 77kwh. Antwerpen - Versailles is op google maps 4u15 minuten. Je tankt 's morgens en rijdt er heen, hoeft geen hotel met laadpaal te zoeken en hebt zelfs nog brandstof over om daar wat rond te rijden. Incl een stop pakt 4u30 a 5u. 5u43m volgens de screenshot hierboven MAAR je moet met 100% vertrekken. Dus 's morgens je appartementje uit en laadpaal gaan opzoeken, tot 100 laden, 2x onderweg laden en dan hopen dat je aan het hotel kan laden...dit is dus gemakkelijk 2 uur langer onderweg zijn eer je aan de bar van het hotel kan neerploffen. Ik heb het al gezegd dat als je thuis niet kan laden, dat EV rijden moeilijk is. Ik kan dat wel, dus kan ik comfortabel vertrekken met een volle batterij. Laden aan het hotel is in principe niet nodig, maar als je het kan win je de tijd van 1 laadbeurt. Kan je dat dus niet, dan moet je na vertrek uit het hotel gaan snelladen, en verlies je dus een half uur. Volgens mijn screenshot zou ik 1 uur langer onderweg zijn, want sowieso houd ik mij overal aan de snelheid. Enkel de laadmomenten komen erbij... Als ik op een bapaald uur aan de bar wil hangen, dan vertrek ik gewoon een uur vroeger. Als je dus 2 uren later aan de bar aankomt ligt het niet aan de auto, maar aan de chauffeur. 2 uren geleden, Liquid Li0n zei: en voordeel bij jou is dat je thuis kan vertrekken bij 100%. Dat kunnen de meeste niet. Ik ken niet veel collega's van mij, die verplicht met een EV moeten rijden nu, een eigen huis kunnen kopen. Sommige wonen nog thuis of huren appartementje met bewonerskaart. Dagtripje zal je dan idd niet meer kunnen doen. ipv dat je 10 uur onderweg bent h/t met diesel of benzine ga je nu 14 uur h/t onderweg zijn. Ik stop toch graag eens om de goed 2 uren om even de benen te strekken, naar het toilet te gaan, iets te drinken of te eten. Als ik die tijd erbij tel zal het verschil bijlange geen 4 uren zijn. Integendeel zelfs... Als ik stop om te laden, dan kan ik iets drinken terwijl ik laad. Met een diesel moet je eerst gaan tanken, dan binnen nog gaan betalen (zeke rin het buitenland), dan parking zoeken, en pas dan kan ik effe iets gaan drinken of eten. Tegen dan ben ik met mijn EV mijn laatste slok aan het drinken, en ben ik sneller weg. het is dus maar hoe je het bekijkt. 2 uren geleden, tuscani zei: ik ga anders toch al 2j op reis naar Italie,... Gewoon een laadstop tijdens je middagpauze plannen? dan sta je sowieso langer stil en kan hij meer laden? maar ik geef liquid ook gelijk hoor, met de Q7 had ik een rijbereik van 1000km. Dan kon ik dus met 1 tank gewoon over en weer. Veel minder zorgen dat is zeker waar, maar dus is spijtig genoeg de "vooruit"gang. Zo is dat. 2 uren geleden, Polygoon zei: Plan jij een middagpauze op een rit van 4 uur? Ik moet om 12 uur ter plaatse zijn dus zal moeilijk zijn Again, naar Italië vind ik dat minder een probleem dat laden. Het is op zo'n semi korte rit dat ik het ineens kut vind. Je hebt een EV, dus je zal je anders moeten plannen. Ik zou bij een rit naar Parijs zeker een keer een half uur stoppen, dus met een EV is het 1x meer stoppen, dus dat wordt een half uur vroeger opstaan... Is dat een vooruitgang? Misschien niet, maar we moeten er wel naartoe. 2 uren geleden, tuscani zei: Had mijn post nog aangepast, dus geef je wel gelijk hoor. Daguitstappen zijn serieus aanpassen. Of bv een weekend naar de ardennen met vrienden. Vroeger kwam je daar toe en kon je nog wat rondcrossen en 2dagen later gewoon naar huis rijden. Nu moet je sowieso zorgen dat je ergens kan laden, want je geraakt niet meer thuis anders. Effe gaan superchargen net voor je aankomt op bestemming. Zo moeilijk is dat toch niet... Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 27 december 2023 Geplaatst: 27 december 2023 55 minuten geleden, BMWMB zei: Effe gaan superchargen net voor je aankomt op bestemming. Zo moeilijk is dat toch niet... Effe, is toch direct 15min, en voor je aankomst op bestemming is ook enkel als er eentje in de buurt is. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.