Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, gewoon ik zei:

Zie ik ook. 

Dat niemand daar over klaagt. Er zijn niet genoeg picknickbanken want een steekproef tussen 12u en 13u toont aan dat ze allemaal bezet zijn.

Nee klagen dat we dan niet kunnen laden. Maar dat we moeten rechtstaan om te eten is geen probleem.

ge zit verdikke al heel de tijd in de auto.  Eventjes rechtstaan en/of rond wandelen is gezond ! 

En waarom zou je stoppen als de meute stopt ?  Net dan is het wat rustiger op de baan, en kun je beter doorrijden.   Wij stoppen gewoonlijk rond 10:30 eventjes voor een piske en een koffie, en dan terug tegen 14:00, of zelfs later.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Daann zei:

Met het verschil dat je er niet moet naast staan schilderen. 

of in of naast je auto staan wachten en wat op je gsm tokkelen, want blijkbaar is dat wat de meeste doen

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-doen-ev-rijders-tijdens-het-snelladen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, Liquid Li0n said:

inderdaad, het is allemaal een change of mindset he. Mensen zijn nu gewoon van, als je weinig kilometer doet moet je misschien 5 minuten per maand aan een tankstation staan. Dat zal dan nu 30 minuten of 2x 30 minuten per maand aan een laadpaal staan worden.

Met dat verschil dat je thuis nooit kon tanken. Laden wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Met dat verschil dat je thuis nooit kon tanken. Laden wel.

ik heb nog geen statistieken gezien maar dat thuis laden kan niet iedereen. Vele gemeentes of steden zijn met bewonerskaart en plaats zoeken rond de woning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het al dikwijls gezegd. 30k kms op een jaar ongeveer. Laatste keer supercharger is geleden van April, daarvoor November. Af en toe een destination charger, maar al de rest thuis.

Voor mij 2 grote gemakken:

1. Idd elke ochtend vertrekken met volle tank;

2. Geen onderhoud. Dat is ook echt een groot verschil.

 

Grootste nadeel voor mij momenteel, maar niet 100% gelinkt aan EV rijden: plaatsgebrek in de koffer.
En iets kopen dat volelectrisch is en groot is, is direct ook duur.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

inderdaad, het is allemaal een change of mindset he. Mensen zijn nu gewoon van, als je weinig kilometer doet moet je misschien 5 minuten per maand aan een tankstation staan. Dat zal dan nu 30 minuten of 2x 30 minuten per maand aan een laadpaal staan worden.

Dat is net zoals een grote auto kopen voor die 1x per jaar dat je die koffer eens vol hebt.

Ik doe weinig km´s zoals je aanhaalt. 

Ik ging vroeger 1keer per maand ( soms per 2maand) tanken.

 

Nu met de ev, publiek laden, ( dus gelijk aan tanken)...... enkel tijdens mijn vakantie.  voor de rest gewoon in de stekker thuis dus. 

Bij weinig km´s moet je dus nooit aan een laadpaal gaan hangen.  😉 kijk naar Speedhunter.  Die heeft ook nog niet publiekelijk geladen. ( enkel om eens te testen)

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, tuscani said:

Ik doe weinig km´s zoals je aanhaalt. 

Ik ging vroeger 1keer per maand ( soms per 2maand) tanken.

 

Nu met de ev, publiek laden, ( dus gelijk aan tanken)...... enkel tijdens mijn vakantie.  voor de rest gewoon in de stekker thuis dus. 

Bij weinig km´s moet je dus nooit aan een laadpaal gaan hangen.  😉 kijk naar Speedhunter.  Die heeft ook nog niet publiekelijk geladen. ( enkel om eens te testen)

 

Zelfs bij veel km. Je kan elke dag 300km rijden en nog nooit onderweg moeten laden. Zo kan je 70.000km / jaar rijden en nooit onderweg moeten laden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/8/2023 om 14:47, ir_fuel zei:

Ik heb nu 3000km EV rijden als daily erop zitten, en eerlijk gezegd wil ik ook niet meer terug. Behalve range (maar hoe vaak rijd je 400km in 1 dag) doet dat werkelijk alles beter dan zijn voorganger.

 

Hier bijna 1000 km, ben ik het mee eens. 

Het is maar wat je zoekt, toen ik een jonge gast van 25 was en een manuele Octavia RS kocht was mijn rijstijl helemaal anders. De wilde jaren zijn eruit :D 

Toen had zo'n EV minder geschikt geweest. Al zou ik zeker de voordelen gezien hebben. Hoe mijn rijstijl nu is: geef mij maar een EV. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Speedhunter said:


Het is maar wat je zoekt, toen ik een jonge gast van 25 was en een manuele Octavia RS kocht was mijn rijstijl helemaal anders. De wilde jaren zijn eruit :D 
 

Ik spreek dit toch tegen :lolz:

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/8/2023 om 14:47, ir_fuel zei:

Ik heb nu 3000km EV rijden als daily erop zitten, en eerlijk gezegd wil ik ook niet meer terug. Behalve range (maar hoe vaak rijd je 400km in 1 dag) doet dat werkelijk alles beter dan zijn voorganger.

 

Dat is nu ook geen waar want naar rijgedrag toe is die zeker niet zo dynamisch als je vorige. (ook al heb ik nooit met de M340i gereden wel met de i4 M50)

Hoe is jouw verbruik trouwens met airco aan? Van mij is dat een enorm meerverbruik al heeft de wagen ook een warmtepomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, mrbbs said:

Dat is nu ook geen waar want naar rijgedrag toe is die zeker niet zo dynamisch als je vorige. (ook al heb ik nooit met de M340i gereden wel met de i4 M50)

Maar who cares? Dat is een daily. Precies of je gaat daarmee in de Ardennen rijden voor de lol, of bochtjes pikken op Spa. Het belangrijkste dat dat ding moet doen is hard optrekken, om snel taffelaars in te kunnen halen. Dat gebruik ik dagelijks. Dat je daar 5km/h trager de bocht mee door kunt dan met zijn voorganger is in het dagelijkse verkeer compleet irrelevant.

En de M340i is ook geen speels wonder. We spreken daar ook al van 1800+kg. Het verschil met de F20 M140i is dag en nacht op dat vlak. Sowieso is voor mij gelijk welke auto met een aandrijving op de 2 assen een nutteloze aanschaf als het op speelsheid en puur rijplezier aan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/8/2023 om 07:41, mrbbs zei:

Dat is nu ook geen waar want naar rijgedrag toe is die zeker niet zo dynamisch als je vorige. (ook al heb ik nooit met de M340i gereden wel met de i4 M50)

Hoe is jouw verbruik trouwens met airco aan? Van mij is dat een enorm meerverbruik al heeft de wagen ook een warmtepomp.

Bij ICE wagens maakt airco toch ook een groot verschil? Denk dat het al gauw 8% meerverbruik is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gewoon ik zei:

Neen, maar toch bedankt.

Was je reis zelf in orde?

Bwoah, een laadpaal is een laadpaal. De moeite niet waard om daarvoor naar Italië te rijden. 

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/8/2023 om 16:14, ir_fuel zei:

Met dat verschil dat je thuis nooit kon tanken. Laden wel.

Dat geldt zeker niet voor iedereen he....... en dan nog, je kent mijn verhalen van sommige werknemers...... mijn EIGEN auto staat binnen, die van het werk buiten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gewoon ik zei:

Neen, maar toch bedankt.

Was je reis zelf in orde?

Die was zeker ok. 😉

Qua auto´s was het sober maar tof.

Een paar G 4x4° ( die hoge) tegengekomen.  Een Urus of 2, oude gt2, een huracan svr, en paar sq8´en. Oja en een nieuwe babyblauwe ( zowel van binnen als vanbuiten) Range rover met plaat van Saudi-Arabië. 

wat oude stenen op elkaar.

20230808_104043(0).thumb.jpg.25f779ab9c822baafccee994bc97f396.jpg

Wat zotte Belgen 

20230807_130244.thumb.jpg.118c1aef8d8463f26ee6e3849471c19c.jpg

20230811_212337.thumb.jpg.8cf4df599334857eddf7d49660eb3b7e.jpg

En de frigoboxtoerist spelen.

 IMG-20230810-WA0011.thumb.jpg.de093279f99ab8d10a5ebc60975047e2.jpg

Het gewone doen dus. :D

 

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, tuscani zei:

Voor degene die het zou interesseren.

totale rit in km's: 3600km

totaal kWh: 570.50kWh

totale prijs betaald: € 242.28

Vergelijkbaar met een zuinige diesel dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, dragonfly zei:

Vergelijkbaar met een zuinige diesel dus.

Ik ben niet de slimste in rekenen, maar is hij niet nog iets zuiniger? De q7 zou 3 keer moeten tanken hebben aan gemakkelijk een 100euro de tank. En die zat rond de 6.5 a 7 l dacht ik. 

Wat kost de diesel tegenwoordig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, tuscani zei:

Ik ben niet de slimste in rekenen, maar is hij niet nog iets zuiniger? De q7 zou 3 keer moeten tanken hebben aan gemakkelijk een 100euro de tank. En die zat rond de 6.5 a 7 l dacht ik. 

Wat kost de diesel tegenwoordig?

Ik zei een zuinige diesel. Geen tank 😄 

Mijn Audi verbruikt 4,5-5 liter. Diesel kost in België 1,80 EURO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, dragonfly said:

Ik zei een zuinige diesel. Geen tank 😄 

Mijn Audi verbruikt 4,5-5 liter. Diesel kost in België 1,80 EURO.

Zijn EV is toch een stuk goedkoper? En verbruikt uw Audi ook 4.5-5 liter volgeladen met 4 mensen aan boord?

aan 5 liter is dat 180 liter diesel als ik goed kan tellen, aan 1.8 = 324 euro. Scheelt 80 euro ofwel 25% goedkoper.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ir_fuel zei:

Zijn EV is toch een stuk goedkoper? En verbruikt uw Audi ook 4.5-5 liter volgeladen met 4 mensen aan boord?

aan 5 liter is dat 180 liter diesel als ik goed kan tellen, aan 1.8 = 324 euro. Scheelt 80 euro ofwel 25% goedkoper.

Dan is Tesla goedkoper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat op 5,5 l/100 km volgeladen.  Dieselprijs in Italie is meer dan hier, pak 1,90 euro:l

Rijstijl is min of meet gelijk aan die van Tuscy, of nog een tik sneller.

 

’leeg’ is mijn verbruik een 0,7 liter minder 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid