Ga naar inhoud

Publieke laadpalen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Hotels kunnen er inderdaad wel wat van.  Deze zomer vroeg ik in één van de hotels waar we logeerden of er mogelijkheid was tot laden.  Absoluut:  een gewoon stopcontact in de parkeerkelder, aan een forfait van 25 euro bovenop de reguliere parkingkost.   In Turijn was het ook iets van 40 euro per dag ipv 25, en je boekte parking voor heel je verblijf.  Met de kleine batterij in mijn hybride ging dat zéér dure energie geweest zijn.

Bij een ander verblijf waren er dan weer deftige laadpalen, en daar was het zelfs gratis laden.

Afgelopen zomer in Zweden ook zo’n situatie gehad. Heel trage lader, aan de receptie werd gemeld dat er een forfait werd aangerekend. Dichtste snellader was 15km verder, dus ok…. Uiteindelijk op de hotelrekening niks gezien.

Geplaatst:
28 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik doe dat zo goed als elke rit via de app. Zou niet weten waarom het niet te doen :D 

Same here. Comfort. 

Geplaatst:

Dat is inderdaad wel zalig.  Ik gebruik dat zowel 's winters als zomers.  

Mijn auto staat buiten 's nachts, en als ik langere afstanden moet rijden, doe ik dat liever niet met een dikke jas aan => tegen vertrektijd is die mooi opgewarmd, geen raampjes te krabben (al is dit dit jaar nog niet veel nodig geweest).

En in de zomer idem:  in de vlammende zon gestaan ?  Tijdens het terug wandelen naar de auto laat je die al koelen.  

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Indien voldoende laadinfrastructuur aanwezig laad ik ook mijn PHEV op, mijns inziens niet beter/slechter dan EV’s die uren/dagen aan de paal kleven 😎

PS het voorstel van de Jokke heeft de voorkeur maar zat niet in het budget 😂😂

• Grappig 1
Geplaatst:
2 hours ago, Jokke_vlo said:

Er bestaan oplossingen om deze stressvolle situaties niet hoeven mee te maken. 😇

What's So Great About The AMG 4.0-litre V8 Biturbo Engine | eMercedesBenz

Blijkbaar niet, want ze moeten hun batterijtjes toch kunnen laden op verplaatsing, ondanks het hebben van de superieure verbrandingsmotor in hun auto 😛 

• Grappig 1
Geplaatst:
Op 26/7/2024 om 13:40, Polygoon zei:

Ga jij met je zescilinder laden in zo'n parking of is het enkel om een plaatsje dicht bij de ingang te hebben? :D 

Gisteren in een ondergrondse parking in Oostende stonden er 2 phev met hun stekker erin, maar niet aan het laden. De keren dat ik er op let toch vaak prijs 🤮

Geplaatst:
3 minuten geleden, Dawud zei:

Gisteren in een ondergrondse parking in Oostende stonden er 2 phev met hun stekker erin, maar niet aan het laden. De keren dat ik er op let toch vaak prijs 🤮

Stekker uit trekken :D 

Geplaatst:

Als je de batterij niet gebruikt en puur op motor rijdt dan zijn het fake hybrides, als je ze dan wel gebruikt dan pak je de plaats in van ev’s…

ik laat ook op als het kan, vooral omdat ik nu thuis niet kan bijladen. Ik blijf er ook geen hele dag staan, maar ik zie niet in waarom ik daar geen gebruik van zou mogen maken.

Ik zorg er meestal voor dat er wat jus in mijn batterij blijft zitten. Korte verplaatsingen niet met een koude motor moeten doen of voorverwarming zijn een pluspunt. Tegenwoordig staat er praktisch overal wel een laadpaal, en ik moet nooit veel moeite doen om er ene te vinden die vrij is. Ik zie niet in wie ik daarmee een kloot aftrek

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 24/12/2024 om 16:18, ir_fuel zei:

Blijkbaar niet, want ze moeten hun batterijtjes toch kunnen laden op verplaatsing, ondanks het hebben van de superieure verbrandingsmotor in hun auto 😛 

Tiens ik heb die batterijtjes niet echter wel die oplossing

Geplaatst:
Op 24/12/2024 om 13:05, tuscani zei:

Het is normaal normaal ja,begrijp ik. 😉

Maar tesla destination chargers waren net om tesla te promoten en rijders naar jouw hotel te lokken.  Zij (Tesla ) zetten uw hotel op hun kaart en gps systeem,  en jij (hotel) geeft gratis stroom. Ik heb bij de winkel ook zo´n systeem.  Ik sta bij een bepaalde mutualiteit op hun site, maar moet dan wel verplicht x-aantal korting geven aan hun leden. 

Lijkt mij straf dat een Hotel gratis stroom zou afstaan om wat "reclame"..

@DDke aan de kassa gevraagd :D

Geplaatst:
29 minuten geleden, Maverick zei:

Lijkt mij straf dat een Hotel gratis stroom zou afstaan om wat "reclame"..

@DDke aan de kassa gevraagd :D

Dat klopt. Al zijn er, heb ik de indruk, minder en minder hotels met gratis Tesla Destination Chargers. 
Maar dat was een paar jaar geleden wel een goeie manier om extra gasten aan te trekken. 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 hours ago, DDke said:

Dat klopt. Al zijn er, heb ik de indruk, minder en minder hotels met gratis Tesla Destination Chargers. 
Maar dat was een paar jaar geleden wel een goeie manier om extra gasten aan te trekken. 

Die in Gosselies zijn nog altijd gratis volgens mij.

Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

Die in Gosselies zijn nog altijd gratis volgens mij.

Jep

Geplaatst:
Op 24/12/2024 om 21:15, Dawud zei:

Op 24/12/2024 om 21:19, Polygoon zei:

Stekker uit trekken :D 

Ik trok er al verschillende uit hier in de buurt… degoutant.

Geplaatst:

De stekker hangt toch vast?

Geplaatst:
5 minuten geleden, Maaher zei:

De stekker hangt toch vast?

Bij die trage laadpalen, gaat de stekker (je eigen laadkabel dus 😉 )pas vast, als je opstart.

Dus aan de laadpaal zelf, en niet aan je wagen (die hangt wel vast).

Geplaatst:

Ow... Man, da's rattig. Gewoon er aan hangen voor de show, enfin: voor de parkeerplaats? Da is erg. Daar was ik zelf nooit opgekomen.

Geplaatst:
30 minuten geleden, tuscani zei:

Bij die trage laadpalen, gaat de stekker (je eigen laadkabel dus 😉 )pas vast, als je opstart.

Dus aan de laadpaal zelf, en niet aan je wagen (die hangt wel vast).

Dus  je moet dan al op het schermpje van die paal gaan kijken dat die aan het laden is? En dan pas uitrekken. Daar zullen de meeste zich toch niet mee bezig houden. 

Geplaatst:
2 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Dus  je moet dan al op het schermpje van die paal gaan kijken dat die aan het laden is? En dan pas uitrekken. Daar zullen de meeste zich toch niet mee bezig houden. 

Wel als dat maakt dat je die vrijgekomen stekker kan gebruiken met een laadkabel naar een parkeerplaats daarnaast bv. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 minuten geleden, Polygoon zei:

Wel als dat maakt dat je die vrijgekomen stekker kan gebruiken met een laadkabel naar een parkeerplaats daarnaast bv. 

klopt. maar hier leek het precies alsof jullie deze uittrekken en op de grond leggen, zoals wanneer je een auto ziet opladen aan een normaal stopcontact.

Geplaatst:
35 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Zie je snel (van ver), aan de LED op de paal.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Liquid Li0n zei:

Meestal brandt daar een groene led als de paal beschikbaar is, en een bmaiwe als je aan het laden bent.  Je ziet dat dus van ver.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Naast het feit dat je navi dat ding ook als beschikbaar aanduidt.

Geplaatst:
3 uren geleden, Liquid Li0n zei:

klopt. maar hier leek het precies alsof jullie deze uittrekken en op de grond leggen, zoals wanneer je een auto ziet opladen aan een normaal stopcontact.

Het leek niet zo, het is zo. Als ik eentje zie staan en de led op de paal is groen (laden = blauw) trek ik die uit en leg die op de grond. En dat gebeurt meer dan je zou denken…

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in