Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

Yep, is dezelfde. Opladen duurt 30 min ongeveer.

Zou je mij aanraden van al direct iets extra bij te bestellen van reserve-onderdelen?

Kan je doen. Setje main blades kosten 3,5€. Ik heb er 2 bijgekocht. Er zit een extra setje in de doos, maar na een tijdje kan je wel eens brokken hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je doen. Setje main blades kosten 3,5€. Ik heb er 2 bijgekocht. Er zit een extra setje in de doos, maar na een tijdje kan je wel eens brokken hebben.

 

Hier ( http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__529__479__Helicopters_Parts-FP100_Parts.html

)

 staan ze maar aan 0,93 dollar, kan dat? Eventueel ook nog zo'n flybar, linkage parts en tail blade bij kopen? :)

 

Na uw volgende post ga ik bestellen, mijn excuses voor de vele vragen, maar ik zou niet graag na 2 dagen vliegen weer met een onrepareerbare of kapotte vlieger zitten. Al ga ik wel veel voorzichtiger zijn dan met m'n vorige :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je doen. Setje main blades kosten 3,5€. Ik heb er 2 bijgekocht. Er zit een extra setje in de doos, maar na een tijdje kan je wel eens brokken hebben.

Hier ( http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__529__479__Helicopters_Parts-FP100_Parts.html

)

staan ze maar aan 0,93 dollar, kan dat? Eventueel ook nog zo'n flybar, linkage parts en tail blade bij kopen? :)

Na uw volgende post ga ik bestellen, mijn excuses voor de vele vragen, maar ik zou niet graag na 2 dagen vliegen weer met een onrepareerbare of kapotte vlieger zitten. Al ga ik wel veel voorzichtiger zijn dan met m'n vorige :)

Geen probleem hoor.

Ik zeg het, ik vlieg nu twee weken en heb enkel mn schroeven moeten vervangen. Als je ziet dat je gaat crashen los je direct je throttle he, kan niet zoveel gebeuren

Kan best zijn dat het zo goedkoop is bij HK hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, helicopter FP100 is besteld, met wat extra parts:

 

- 2x main blades

- flybar

- linkage parts

- tail blade

- main frame

 

Alles samen met verzending 52 dollar, €40 dus. Hopelijk kan ik mij met deze een tijdje amuseren en gaat dat tandwieltje niet te snel kapot want dat heb ik niet extra besteld, lijkt me toch te veel prutswerk om zelf te vervangen en juist te krijgen.

 

Zin in  :up:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag eens gaan rijden met de Baja met sand buster bandjes in Zeebrugge.  Er is echt een groot verschil qua snelheid en grip met die paddle banden.  120 euro voor 2 bandjes, mag ook wel :D

Machtig zicht om dat ding zo te zien springen en doen :inlove:

Er is een aanhechtingspunt gebroken van mn ophanging, hopelijk hebben ze het in voorraad en kan ik deze week nog eens gaan.  De batterijen gaan wel enorm snel op in dat zand, ik schat een dikke 12minuten tgo zeker 30minuten op gras en aarde.  In het zand gaf ik wel bijna constant volle gas. 

 

 

IMG_2283_zps705037df.jpg

 

 

Ik was aan het filmen met 1 hand en aan het sturen met de andere, dus kon niet te veel show geven... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 banden + een batterij aub: dat is dan 225 euro, merci dankuwel.

 

Amai dat is wel duur,zal ik me wel bij bandjes van 20euro en batterijen van 60 houden :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 banden + een batterij aub: dat is dan 225 euro, merci dankuwel.

Banden voor bigscales zijn inderdaad belachelijk duur. Je hebt lowbudget Chinees rubber, maar de kwaliteit is er dan ook meestal naar.

 

De HPI bigscales hebben die RC-schaal wel gemomndialiseerd; ik zou durven denken dat dat dan toch een invloed heeft op de prijs van 't rubber ... maar als ik naar sites als pitstop-shop.nl of rc-car-online.de kijk, dan zie ik dezelfde prijzen als 6 jaar geleden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zo, helicopter FP100 is besteld, met wat extra parts:

 

- 2x main blades

- flybar

- linkage parts

- tail blade

- main frame

 

Alles samen met verzending 52 dollar, €40 dus. Hopelijk kan ik mij met deze een tijdje amuseren en gaat dat tandwieltje niet te snel kapot want dat heb ik niet extra besteld, lijkt me toch te veel prutswerk om zelf te vervangen en juist te krijgen.

 

Zin in  :up:

 

Nog €23,56 moeten bijbetalen aan bpost voor de invoer :fp:

 

Maar wel een super helicoptertje! Moeilijk wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, helicopter FP100 is besteld, met wat extra parts:

- 2x main blades

- flybar

- linkage parts

- tail blade

- main frame

Alles samen met verzending 52 dollar, €40 dus. Hopelijk kan ik mij met deze een tijdje amuseren en gaat dat tandwieltje niet te snel kapot want dat heb ik niet extra besteld, lijkt me toch te veel prutswerk om zelf te vervangen en juist te krijgen.

Zin in :up:

Nog €23,56 moeten bijbetalen aan bpost voor de invoer :fp:

Maar wel een super helicoptertje! Moeilijk wel!

Succes! Ik heb al leuk gevlogen met mn blade 120 en mn pa heeft een 645 van f series of zo gekocht voor me. Kostte 90 euro met zender, is dus 'speelgoed'. Ik beb er mee gevlogen op een voetbalveld en nog geluk dat ik zoveel plaats had, hij was moeilijk in een richting te krijgen. Ofwel zit er geen gyro op, ofwel is die echt bagger voor dat gewicht. Kheb alles uit de kast moeten halen om hem terug te krijgen, zat heel hoog en ver...post-78-137459242683_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, ik amuseer me er echt mee :)

 

Heeft wel wat plaats nodig buiten idd met de wind, en binnen durf ik nog niet echt omdat hij echt wel moeilijk is. En rond zijn as draaien zit nu op de linkse knop, bij de vorige zat dat rechts..

 

Dat wordt al een mooie verzameling van jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben best tevreden van mijn MJX F645 :) Alleen heb ik hem onlangs gecrasht waardoor hij er niet meer zo goed uitziet :D De staartmotor had het begeven en hij is compleet stuurloos uit de lucht gevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben best tevreden van mijn MJX F645 :) Alleen heb ik hem onlangs gecrasht waardoor hij er niet meer zo goed uitziet :D De staartmotor had het begeven en hij is compleet stuurloos uit de lucht gevallen.

Ik vind het een bakbeest. Eens je wat snelheid hebt is hij moeilijk te corrigeren. Al met Blade gevlogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verjaardagscadeautje voor mezelf: Blade nano qx. 18gr, vliegt echt leuk. 75€ bnf, dus zonder zender. Moet mn dx6 nog eens tegoei instellen maar eerste indruk kan de vereachtingen inlossen. Fun voor op kantoor :)post-78-13746957731_thumb.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb ook altijd al eens een RC heli'tje gewild, wat zouden jullie me aanraden als beginnersmodel?

Mag een kantoorhelikoptertje zijn, maar kan je hier ook wat mee vliegen buiten op een windstille dag ( bereik enzo ) ? 

 

Liefst onder de € 100 en niet online  :)

 

Alvast merci!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook altijd al eens een RC heli'tje gewild, wat zouden jullie me aanraden als beginnersmodel?

Mag een kantoorhelikoptertje zijn, maar kan je hier ook wat mee vliegen buiten op een windstille dag ( bereik enzo ) ? 

 

Liefst onder de € 100 en niet online  :)

 

Alvast merci!

 

Ik zie dit nu pas, heb al gereageerd op je PM ;)

Een hype funfly zou mijn keuze zijn.

 

ff32b3cc608f8c939d13f1423088062d.jpg

 

Een rc heli is sowieso moeilijk, maar dit is goed te doen en breekt niet direct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier terug een modelbouwkit schaal 1/24 tot een goed einde gebracht.

Gelukkig maar, want het is een piece unique.

Een bevriend modelbouwer maakte de decals zelf.

I present you de winnende kar van de Ieperse rally 1983:

 

vcw7ev.jpg
2ymww1x.jpg
mrvbwy.jpg
70975h.jpg

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er perfect uit he :)

Ik zou daar ook wel aan willen beginnen, voor de grap, en zien wat het verschil zou zijn... :lol:

Ik heb vroeger wel nog een paar moto's gemaakt, en die waren redelijk goed gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx. Maar perfect is hij nog niet zé. ;) Bestaat dat überhaupt wel?

Nu ,mijn eerste modellen trokken ook op niet veel hoor.

Maar zoals altijd, hoe meer je er bouwt, hoe beter ze worden. :)

En post gerust es fotookes van die moto's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mn moto's waren een ducati 916 en 888 en een honda, model weet ik niet meer.  Die zijn verloren gegaan in een verhuis, is ook al bijna 20 jaar geleden.  Ik ben een paar jaar geleden wel nog eens begonnen aan een nieuwe moto, maar ben niet ver geraakt, zou er nog eens aan moeten beginnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dit nu pas, heb al gereageerd op je PM ;)

Een hype funfly zou mijn keuze zijn.

 

ff32b3cc608f8c939d13f1423088062d.jpg

 

Een rc heli is sowieso moeilijk, maar dit is goed te doen en breekt niet direct.

 

@@CharlesV , ik heb deze nu (denk ik toch?) en ben er zeer tevreden van. Na wat oefenen kan je al leuk vliegen in een living van ietwat grootte. Buiten gaat ook maar dan mag er echt wel bijna niks van wind zijn. Bereik is iets van een 35m dacht ik, maar ik heb dat nog niet getest natuurlijk :D

 

Heerlijk is dat deze een 4-kanaals is, waardoor je alle richtingen kan doen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid