quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Grootste verbetering zou frame-rails zijn, maar Belgische keuring is blijkbaar geen fan. Of een deftige rollbar Quote
CharlesV 4.388 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Grootste verbetering zou frame-rails zijn, maar Belgische keuring is blijkbaar geen fan. Of een deftige rollbar Heb je de laatste video van Car Throttle al gezien waar Alex eentje steekt? Leuk klusje Kan video nu niet linken wegens mobiel Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 De eerste mx5jes hadden ook geen brace achteraan, ter hoogte van het diff. @@gl3nn z'n ex bijvoorbeeld. Daar kan dus wel wat stijfheid gewonnen worden Ik heb net achter het diff wel een link hangen. Bedoel je die? Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Dat is een aftermarket brace van mx5parts, Glenn heeft die van mij overgekocht omdat ik hem eigenlijk niet nodig had Zal een foto zoeken van de oem-versteviging Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Rechterhoek, starters aan dat rode ding Quote
Lotuzzz 17.095 Geplaatst: 29 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2015 De eerste mx5jes hadden ook geen brace achteraan, ter hoogte van het diff. @@gl3nn z'n ex bijvoorbeeld. Daar kan dus wel wat stijfheid gewonnen worden Ik heb er zo nog eentje liggen denk ik, nooit gemonteerd. Zal eens opzoeken wat dat kostte en dan een zacht prijsje opplakken Quote
Lotuzzz 17.095 Geplaatst: 29 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2015 Ik wil ze overal maat kost veel dan Ik kon vergelijken met m'n hardtop. Reed op den duur even precies open als dicht, dus great success Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Nu, afgaande op de montagepunten is oem >> mx5parts. Maar sowieso een verbetering, no doubt Quote
Ceke 2.733 Geplaatst: 30 oktober 2015 Geplaatst: 30 oktober 2015 Welke radio hebben jullie in jullie mx? Ik zoek er nog een met groene verlichting en bluetooth, rond de 100 euro Quote
Ceke 2.733 Geplaatst: 31 oktober 2015 Geplaatst: 31 oktober 2015 @@quadrifoglio @@Lotuzzz en andere, welke bracings hebben het meeste invloed? Quote
Lotuzzz 17.095 Geplaatst: 31 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2015 @@quadrifoglio @@Lotuzzz en andere, welke bracings hebben het meeste invloed? Moeilijk te zeggen, want ik had een 1.8 en die heeft al enkele braces standaard. Bv cockpitbrace (bij mij een stijlbeugel maar helpt ook wel wat denk ik). Quote
Ceke 2.733 Geplaatst: 31 oktober 2015 Geplaatst: 31 oktober 2015 Heb net nog wat olie druppels gezien plus weer wat olie moeten bijkappen... Eerst technisch top zetten dan pas braces... Zo'n stijgbeugel doet volgens mij eigenlijk niet veel, tenzij er ook een rechte baar tussen de gordel torens zit.. Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 Stijlbeugel heb ik al verwijderd Imo: brace onderaan tussen de achter ophanging (vanaf half 91 standaard ofzo), daarna wss brace aan de vbak Quote
CharlesV 4.388 Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 verdomme @@quadrifoglio en al de rest. Omdat jullie heel de tijd aan het neuten zijn over de hoogte van mijn MX-5 ben ik constant aan het kijken naar coilovers Mijn portefeuillie doet NIET mee aan het festival. Ik herhaal, ze doet niet mee aan het festival! Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 @@CharlesV Ik wou straks eigenlijk net foto's posten van de verlagingb:D En gisteren stond een witte na op rpf1 in Zolder. Zo vet, uiteraard volledig toe te schrijven aan de verlaging :D 1 Quote
CharlesV 4.388 Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 @@CharlesV Ik wou straks eigenlijk net foto's posten van de verlagingb:D En gisteren stond een witte na op rpf1 in Zolder. Zo vet, uiteraard volledig toe te schrijven aan de verlaging :D DOEN! Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 Zalige filmpjes van de RingBanana: "This is the RingBanana lifestyle" Quote
CharlesV 4.388 Geplaatst: 3 november 2015 Geplaatst: 3 november 2015 @@CharlesV Ik wou straks eigenlijk net foto's posten van de verlagingb:D En gisteren stond een witte na op rpf1 in Zolder. Zo vet, uiteraard volledig toe te schrijven aan de verlaging :D Hoelang ga je me nog in spanning laten? Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 3 november 2015 Geplaatst: 3 november 2015 Hoelang ga je me nog in spanning laten? Euhm... tot ergens vanavond? 1 Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 3 november 2015 Geplaatst: 3 november 2015 @@CharlesV Dus, de foto's, met wat vertraging Had m'n garagist gevraagd hem op normale hoogte te zetten en dat ik het zelf wel zou afstellen, hij heeft dat verstaan als "vijs hem net hoog genoeg zodat de veerpoot niet tegen de aandrijfas schuurt". Lag dus behoorlijk plat... In combinatie met de bolletjes was dat (optisch) echt te laag, velgen liggen sowieso al diep in de kassen en dan nog eens een pak camber erbij... Hovercraft-stijl Vooraan, band in de kas gelijk de echte tuners Zoals gezegd, redelijk wat camber rondom... Gisteren dan maar even de BBS'en (BMW E30, 7x15 en et 23) en de BSS'en (7,5x17 ... en et 35 ofzo) gepast op die hoogte BSS, krik onder de band om het inveren te laten zien BBS achteraan Even de krik onder de band gezet om te laten zien hoeveel speling er is bij het inveren. 205 breed is net te veel, bij diep inveren (drempel) schuurt hij net het lipje van de wielkas... Charles, uw rpf1's hebben een hogere ET en met een 185'er lukt dat dus sowieso Qua rijden: Een deftige review kan ik nog niet geven, maar het is dag en nacht verschil met de standaarddempers met verlagingsveren (waren achteraan al eens vernieuwd, dus niet helemaal gaar) Het rijdt stugger dan ervoor, maar zonder oncomfortabel te worden. Putten en drempels worden veel beter gedempt, NB-topmounts zullen daar ook wel wat mee helpen (1,5 cm extra veerweg dan met NA-mounts bij dezelfde rijhoogte). 1 Quote
CharlesV 4.388 Geplaatst: 3 november 2015 Geplaatst: 3 november 2015 Holy moly @@quadrifoglio, gij tuner! dat is echt wel laag, en zoveel camber! Ga jij eigenlijk nog andere velgen kopen? Ben je van plan om hem zo laag te laten of niet + volgt er een uitlijning? Thanks alvast voor de foto's! Vooral ook benieuwd naar je verdere rij-ervaringen. Goed ook dat het niet te oncomfortabel is, het is dus geen stuiterkar geworden, maar dempt zelfs iets beter? Jij hebt die NB mounts dus? Nog een vraagje, is dit nu de standaard Vmaxx set of de duurde met demping-verstelbaarheid? Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 3 november 2015 Geplaatst: 3 november 2015 Holy moly @@quadrifoglio, gij tuner! dat is echt wel laag, en zoveel camber! Ga jij eigenlijk nog andere velgen kopen? Ben je van plan om hem zo laag te laten of niet + volgt er een uitlijning? Thanks alvast voor de foto's! Vooral ook benieuwd naar je verdere rij-ervaringen. Goed ook dat het niet te oncomfortabel is, het is dus geen stuiterkar geworden, maar dempt zelfs iets beter? Jij hebt die NB mounts dus? Nog een vraagje, is dit nu de standaard Vmaxx set of de duurde met demping-verstelbaarheid? Haha, vroeger veel gelezen op cleaned.be dus ja... De MX5 is eigenlijk gewoon de winterwagen en ik heb nu al 5 sets velgen liggen (waarvan 2 wintersets) Bedoeling is de zomerwagen volgend voorjaar terug op de baan te krijgen... maar ik heb al wat zoekopdrachten opgeslagen op ebay voor een dik MX5-setje Hij staat nu al hoger gedraaid om naar de geometrie-keuring te gaan, op de bolletjes gaat hij niet heel laag gelegd worden omdat dat duidelijk op weinig trekt. Als hij in de zomer toch ingeschreven zou blijven én als ik dan een mooie set gevonden heb, dan mag hij terug een stuk lager. Ik kan natuurlijk alleen maar vergelijken met de stock ophanging van m'n eerste MX5 (waarschijnlijk nog eerste setje?, +270d km...) en met een setje KYB-dempers (OEM-spec) met goedkope verlagingsveren. Als een gloednieuwe set slechter is dan dat, dan zou het maar triestig zijn natuurlijk. ;D Maar ja, rijdt echt wel goed, zelfs op de hoogte van de foto's. Als je wat rondleest zie je dat bijna iedereen die mounts aanraadt, anders wordt de veerweg achteraan te kort bij verlaging... en dan zit ge opnieuw met het risico om op de bumpstops te rijden. Kan je ook bestellen bij cabriohoeve geloof ik, kwestie van uw klantenkaart vol te krijgen Bedoeling was eerst de Extreme te halen (demping afstelbaar), uiteindelijk voor de gewone set gegaan omdat die wel op voorraad lag. Quote
Tiep 3.403 Geplaatst: 3 november 2015 Geplaatst: 3 november 2015 Koop daar eens een setje Chaparral velgen voor OOIT hé ... 1 Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 3 november 2015 Geplaatst: 3 november 2015 Mja, beetje zot om dat te importeren uit Amerika als er gelijkaardige velgen zijn in Europa (Minilites bvb). Setje RS-Watanabe B Type uit Japan halen, dat is dan wel weer de moeite R Type is nog vetter, maar niet in 4x100 verkrijgbaar... Dish Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.