Ga naar inhoud

Mazda MX-5 (NA): 30 jaar


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

IK heb veel zin om gewoon 1000 euro tegen de mijne aan te gooien zodat ie van 1 keer deftig staat. Geen zorgen, geen stress bij 1 of ander geluidje,...

En dan nog een hard top

set dempers en veren

velgjes

semi slicks

set anti-roll

alle beugels

...

Voor welke veren/demper combo zou jij gaan @@Ceke?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor welke veren/demper combo zou jij gaan @@Ceke?

Denk dat ik uiteindelijk niet voor een schroefset zou gaan maar bilsteins, die van mayo lag perfect.. Moet zeker niet lager imo.. Of miss koni geel gewoon voor de naam :-)

@@CharlesV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik uiteindelijk niet voor een schroefset zou gaan maar bilsteins, die van mayo lag perfect.. Moet zeker niet lager imo.. Of miss koni geel gewoon voor de naam :-)

@@CharlesV

 

B6/Eibach pro, zeker een goede combinatie, maar ik weet niet hoeveel de Bilstein dempers kosten.

Van Koni lees ik altijd dat ze qua hardheid overeenkomen met de originele schokdempers. Of is dat bij de gele anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doen we dat opnieuw in het voorjaar he! Hopelijk S2000's ook welkom :D

 

Iedereen welkom hé  ;)

 

Welke route hebben jullie toen gedaan? Ofwel een Achouffe run?  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb veel zin om gewoon 1000 euro tegen de mijne aan te gooien zodat ie van 1 keer deftig staat. Geen zorgen, geen stress bij 1 of ander geluidje,... 

En dan nog een hard top

set dempers en veren

velgjes

semi slicks

set anti-roll

alle beugels

...

 

Ik heb nog een ori hardtop! Ne groene! Wel het NB (metallic) groen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

B6/Eibach pro, zeker een goede combinatie, maar ik weet niet hoeveel de Bilstein dempers kosten.

Van Koni lees ik altijd dat ze qua hardheid overeenkomen met de originele schokdempers. Of is dat bij de gele anders?

Bilsteins is 580 ofzo voor een hele set, wel nog veren dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bilsteins is 580 ofzo voor een hele set, wel nog veren dan

 

Kweet het niet, ik zou het er persoonlijk niet op wagen om een vaste vering te monteren. Liever de kans om de hoogte zelf te kiezen, het oog wil ook wat  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemde plottwist : Mijn MX-5 had last van fel, luid tikkende klepstoters. Blijkt nu dat er toch veel te weinig olie in zat  :blink:

 

Echt gek. Vier dagen voor ik 'm bij de dealer binnen deed nog olie gepeild en toen was alles normaal. Oliedruk ook. Ze hebben er dus twee liter olie moeten bij kappen  :unsure: Voorts zag ie er langs de onderkant goed uit volgens de dealer. Waarom en waar dat mijn spel dan juist olie verbruikt, ik weet het niet.

 

Beetje gek toch eigenlijk, niet @@DéGioke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemde plottwist : Mijn MX-5 had last van fel, luid tikkende klepstoters. Blijkt nu dat er toch veel te weinig olie in zat  :blink:

 

Echt gek. Vier dagen voor ik 'm bij de dealer binnen deed nog olie gepeild en toen was alles normaal. Oliedruk ook. Ze hebben er dus twee liter olie moeten bij kappen  :unsure: Voorts zag ie er langs de onderkant goed uit volgens de dealer. Waarom en waar dat mijn spel dan juist olie verbruikt, ik weet het niet.

 

Beetje gek toch eigenlijk, niet @@DéGioke?

Oink??? Dat is wel hééél raar. Dat motortje leek me loepzuiver. Draaide op en top. Bij het starten kwam er zelfs geen pufje uit, gewoon beetje condens, perfect zoals het hoort.

Geen idee hoe je op 4 dagen tijd ineens een hoop olie kan verliezen of verbruiken....

 

Zeer raar

Nu opvolgen hoe het verder verloopt komende tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals elk ieder :lol: Blijkbaar zijn het gewoon tricky ketels om echt zeer correct te peilen. Meer op letten dus in de toekomst en frequenter peilen, meermaals per keer.

 

Dat weten we dan ook alweer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid