Ga naar inhoud

Nürburgring lovers


Jupke

Aanbevolen berichten

29 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Deze gekregen voor Kerst; monopoly is monopoly, maar deze is in 't Duits en met al die legendarische bochten :inlove:

 

Nürburgring Monopoly Board Game - Where to Buy

En wat moet je dan doen? Je kan toch geen huizen op de baan bouwen? Of zijn het dan tribunes langs de weg? 

Of Youtubers die filmpjes en foto's maken? waarbij de bochten waar de meeste crashes gebeuren voor een hoger inkomen zorgt ofzo? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tjeu zei:

En wat moet je dan doen? Je kan toch geen huizen op de baan bouwen? Of zijn het dan tribunes langs de weg? 

Of Youtubers die filmpjes en foto's maken? waarbij de bochten waar de meeste crashes gebeuren voor een hoger inkomen zorgt ofzo? 

Neenee simpel, tribunes zijn de huizen, en circuits de hotels :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dat gaan ze nog even gevoeld hebben denk ik. Ik zag het niet meteen aankomen, gewoon het achterste verloren door te snel aan te snijden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Challazer zei:

Dat gaan ze nog even gevoeld hebben denk ik. Ik zag het niet meteen aankomen, gewoon het achterste verloren door te snel aan te snijden? 

Ik denk dat het gewoon is omdat hij volledig van de gas is in die bocht en hobbels. Je moet daar altijd een beetje op de gas blijven imho

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, Balleke said:

Ik denk dat het gewoon is omdat hij volledig van de gas is in die bocht en hobbels. Je moet daar altijd een beetje op de gas blijven imho

Dat en volgens mij zat hij te vroeg aan de binnenkant, en te dicht bij de curb links waar idd een bult zit + hij reed daar 200+ per uur. Dat is een stevige snelheid als je niet de juiste lijn/techniek hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het daar misgaat is het idd meestal ne perte totale..

Deze zomer stak daar ook een Cayman in de vangrails toen ik passeerde, die was ook ferm toegetakeld  😧

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat en volgens mij zat hij te vroeg aan de binnenkant, en te dicht bij de curb links waar idd een bult zit + hij reed daar 200+ per uur. Dat is een stevige snelheid als je niet de juiste lijn/techniek hebt.

De knik in Schwedenkreuz is sinds seizoen 2021 weggehaald. Volledig effen ligt het nog steeds niet, maar het is een groot verschil tegenover vroeger. Hij zit volgens mij gewoon veel te dicht op de curb, in combinatie met gas lossen op het moment dat hij over de zonk heen gaat. Zo zie je er elke week wel eens eentje de vangrail in klappen daar.

1 uur geleden, Le Capri Mauve zei:

Wie weet is het chassis nog goed na dat rollen aan lage snelheid. Aan de carosserie daarentegen is niks meer goed.

Ik denk niet dat daar nog veel goeds aan is eerlijk gezegd. Ik heb met mijn M3 vorig jaar een gelijkaardige crash meegemaakt, weliswaar aan een iets lagere snelheid. Daar schoot niks meer van over.

1 uur terug, Krikkie zei:

Ik kan me zo voorstellen hoe die zich gevoeld heeft 😢, geen zever, maar ben er nog niet over :( , komt ook altijd terug als ik crashes zoals deze zie...

Idem hier. Door het filmpje te bekijken komt het gevoel weer helemaal terug. Het haar staat recht op mijn armen. Overkop gaan is doodeng, zeker wanneer je nog redelijk wat snelheid bij hebt. Ik wil het nooit meer meemaken. Het is sinds mei geleden en ik zit nog steeds niet terug met het volle vertrouwen achter het stuur...

  • Verdrietig 1
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, brjefs zei:

Overkop gaan is doodeng, zeker wanneer je nog redelijk wat snelheid bij hebt. Ik wil het nooit meer meemaken. Het is sinds mei geleden en ik zit nog steeds niet terug met het volle vertrouwen achter het stuur...

Ik ben een dikke 30 jaar geleden eens overkop gegaan en op mijn dak onder water gegaan… dat was ook eentje om niet meer te vergeten…. Was helaas niet de laatste…

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Elwood zei:

Ik ben een dikke 30 jaar geleden eens overkop gegaan en op mijn dak onder water gegaan… dat was ook eentje om niet meer te vergeten…. Was helaas niet de laatste…

Ik was liever meteen knock out geweest, dan herinner je je achteraf tenminste niks meer. Ik heb mijn ongeval al ontelbare keren terug beleefd. Onvoorstelbaar dat we daar levend uit zijn gekropen…

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Challazer zei:

Schoonzus is ook nog steeds doodsbang in de regen, ook ongeval door aquaplaning. 

Mijn dochter idem. Als het regent durft ze het ei in Kortrijk nog altijd niet doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik een rijvaardigheidscursus volgde waren er verschillende deelnemers die dat deden omdat ze een ongeval gehad hadden. En niet iedereen kon het aan om in de wagen te blijven zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mentale impact van een auto-ongeval, groot of klein, op een persoon kan zeer verregaand zijn en valt zeker niet te onderschatten. Het hangt waarschijnlijk ook wel wat af van persoon tot persoon, maar toen ik mijn Fiesta perto heb gereden tegen een boom aan 20 km/u was ik daar ook een heel tijdje niet goed van. Ik ben best een zelfzeker chauffeur en toch had ik enkele maanden gewoon schrik van naar andere zaken te kijken tijdens het rijden dan naar de richting van m'n stuur. Heb er wel een wijze (en logische) levensles op na gehouden: je rijdt naar waar je kijkt is geen fabeltje 🙂 Het ging allemaal heel snel natuurlijk, maar ik was er rotsvast van overtuigd dat ik nog steeds rechtdoor reed. Tot de airbag in m'n gelaat plofte natuurlijk... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/2/2022 om 19:48, toere zei:

Mijn dochter idem. Als het regent durft ze het ei in Kortrijk nog altijd niet doen. 

Die korte bocht was tot over een paar jaar extreem glad in de regen. Sinds de asfalt vernieuwd is terug pakken meer grip.  

Toch raar dat alle elektronica die GTR niet kan redden daar. Lijkt me niet slim om als amateur met tractie af te rijden op de Nordschleife. Want zijn reactiesnelheid op het overstuur was behoorlijk traag.   

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Waky zei:

Die korte bocht was tot over een paar jaar extreem glad in de regen. Sinds de asfalt vernieuwd is terug pakken meer grip.  

Toch raar dat alle elektronica die GTR niet kan redden daar. Lijkt me niet slim om als amateur met tractie af te rijden op de Nordschleife. Want zijn reactiesnelheid op het overstuur was behoorlijk traag.  

Viel mij ook op. Eigenlijk corrigeert hij snel maar te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Mjaaaaa als je daar te veel corrigeert...

Akkoord. Als je daar geen gewicht op de achteras houdt is de lijn tussen te veel en te weinig sturen heel dun. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid