Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Sommige Porsche bouten moeten op 160Nm. Hangt van het type af.

Uh oh! Zou ik liever graag zeker van zijn. Is dat ergens terug te vinden? 't Staat alvast niet in m'n Owner's Manual.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uh oh! Zou ik liever graag zeker van zijn. Is dat ergens terug te vinden? 't Staat alvast niet in m'n Owner's Manual.

Silver wheel bolts (up to model year 2011) = 130 Nm (96 ftlb.). 160 Nm (118 ftlb.) also permitted retroactively.

Silver wheel bolts as of model year 2012 = 160 Nm (118 ftlb.).

Black wheel bolts = 160 Nm (118 ftlb.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende woensdag laat ik ze erop leggen. Zat bij in de prijs dus zie niet in waarom ik me daar zelf moe aan zou maken :D

Heb je al een afspraak hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende week woensdag, 23ste is dat. Om 19u. Deze week had Peter (ik had de naam juist :D ) geen tijd meer.

Als je het bekijkt heb je de velgen zelf ook wel omgewisseld op de tijd dat je naar Peter en terug naar huis rijdt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het bekijkt heb je de velgen zelf ook wel omgewisseld op de tijd dat je naar Peter en terug naar huis rijdt :D

Zo traag is mijn Golf nu ook weer niet! :D En ik rij waarschijnlijk rechtstreeks door van mijn werk dus dat scheelt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net eens geïnformeerd bij de heer wax-it, hij heeft hier blijkbaar maar 2 winterbanden liggen voor op de 130. Als ik mij niet vergis zijn er 4 nodig! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net eens geïnformeerd bij de heer wax-it, hij heeft hier blijkbaar maar 2 winterbanden liggen voor op de 130. Als ik mij niet vergis zijn er 4 nodig! :(

Dat gerucht heb ik ook gehoord ja :ninja:

Die van mij komen er morgen op :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bandjes en velgen afgeleverd bij de rubberboer, vrijdag monteren! Zaterdag Duitsland in dus dan zit ik safe.

Ben ook benieuwd naar een evt. verbruiksevolutie; daarstraks m'n banden eens op druk gezet en ik reed op 1.6 à 1.8 bar, met eentje zelfs op ca. 1 bar :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net eens geïnformeerd bij de heer wax-it, hij heeft hier blijkbaar maar 2 winterbanden liggen voor op de 130. Als ik mij niet vergis zijn er 4 nodig! :(

Er liggen er 4 op, maar 2 zijn onder het sneeuw profiel gekomen, dus dat is toch niet meer ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen R888 meer liggen?

Eigenlijk. Het is een rwd dus ik hoef enkel achteraan winterbanden te leggen ... :roll:

(vriend van mij had dit gedaan op zijn 318d ... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk. Het is een rwd dus ik hoef enkel achteraan winterbanden te leggen ... :roll:

(vriend van mij had dit gedaan op zijn 318d ... )

wetende hoe jij kan rijden, isset beter om die winterbanden vooraan te leggen & de achterkant 'vloeiend' te laten volgen:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hankook W310, any good?

Scheelt toch een 75 EUR met Dunlop.

Anyone? Wat gegoogled achter reviews maar de meningen zijn nogal uiteenlopend, en die van ADAC vind ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid