Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Vrienden, ik merk een trilling in mijn stuur als ik optrek op de snelweg, of in een bocht. Vooral aan hogere snelheden.

Ik denk dat dit sinds mijn winterbanden is. Zou dat kunnen?

Is dit normaal? Of best eens terug naar de bandencentrale rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden zijn onderweg vanuit Duitsland...

1300 eur voor een setje van 4: Yokohama Advan Winter in maatje 265/35 R20

19 november worden ze gewisseld.

Wat een maten voor winterbanden :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrienden, ik merk een trilling in mijn stuur als ik optrek op de snelweg, of in een bocht. Vooral aan hogere snelheden.

Ik denk dat dit sinds mijn winterbanden is. Zou dat kunnen?

Is dit normaal? Of best eens terug naar de bandencentrale rijden?

Hoogstwaarschijnlijk slecht uitgebalanceerd. Nog eens naar de bandencentrale gaan. :up:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrienden, ik merk een trilling in mijn stuur als ik optrek op de snelweg, of in een bocht. Vooral aan hogere snelheden.

Ik denk dat dit sinds mijn winterbanden is. Zou dat kunnen?

Is dit normaal? Of best eens terug naar de bandencentrale rijden?

dat is hetgeen ik ook had bij de eerste montage van men nieuwe velgen met zomerbanden, boven de 120 begon dat serieus te trillen. 2 keer laten uitbalanceren maar geen oplossing.

dan is de wagen verlaagd en hebben ze de uitlijning van de wagen gedaan en het probleem was weg.

vond ik wel vreemd.

dus vraag me af als ik nu men wintervelgen ga steken of ik weer die trilling ga krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en andere velgen kopen was geen optie?

ik vermoed dat het goedkoper zal geweest zijn en een nog betere wegligging.

maar je zit idd met een andere velg dan (look)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en andere velgen kopen was geen optie?

ik vermoed dat het goedkoper zal geweest zijn en een nog betere wegligging.

maar je zit idd met een andere velg dan (look)

Die kar is machtig mooi met zijn 20 inch velgen... Ik heb dan ook geen zin om 5 maand per jaar te gaan rondrijden op lelijke aftermarket velgen. Mocht ik die kar 10 jaar houden is het wat anders, maar zoveel opleggen voor zo'n velgen voor ze maar 3 keer 7 maand te gebruiken is erover.

Nu is het mooi en stoor ik me niet aan het feit dat ik op winterbanden moet rijden. Gaat beter zijn dan met zomerbanden en het is nog altijd een quattro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5maand is toch lang?

ik leg de mijne erop begin december en ze gaan eraf in maart, max 4 maand dus. al zal iedereen hier zeggen dat ik heel het jaar door met men wintervelgen moet rijden. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5maand is toch lang?

ik leg de mijne erop begin december en ze gaan eraf in maart, max 4 maand dus. al zal iedereen hier zeggen dat ik heel het jaar door met men wintervelgen moet rijden. :lol:

4 of 5 maand is nu ook het grote verschil niet...

Gewoon geen zin om 1/3 of meer per jaar met lelijke velgen rond te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is hetgeen ik ook had bij de eerste montage van men nieuwe velgen met zomerbanden, boven de 120 begon dat serieus te trillen. 2 keer laten uitbalanceren maar geen oplossing. dan is de wagen verlaagd en hebben ze de uitlijning van de wagen gedaan en het probleem was weg. vond ik wel vreemd. dus vraag me af als ik nu men wintervelgen ga steken of ik weer die trilling ga krijgen.
Ik denk van niet, uw band wordt op de velg gebalanceerd. Aangezien de trilling in de uitlijning zal die nu wel definitief weg zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

vond ik ook.

ik had bijna de velgen weer verkocht. 2 verschillende bandencentrale's hadden ze terug uitgebalanceerd. en steeds die trilling

dan dus die verlaging en de garage een volledige uitlijning laten doen en het probleem was weg?

ik verdenk de eerste bandencentrale er al van dat ze op men vering geklopt hebben bij de eerste montage, want ze kregen er 1 wiel niet af en klopten er langs de binnenkant tegen met een hamer, tot hij er eens naast klopte. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

vond ik ook.

ik had bijna de velgen weer verkocht. 2 verschillende bandencentrale's hadden ze terug uitgebalanceerd. en steeds die trilling

dan dus die verlaging en de garage een volledige uitlijning laten doen en het probleem was weg?

ik verdenk de eerste bandencentrale er al van dat ze op men vering geklopt hebben bij de eerste montage, want ze kregen er 1 wiel niet af en klopten er langs de binnenkant tegen met een hamer, tot hij er eens naast klopte. :roll:

Als je er naast klopt ga je heus niet tegen je vering slaan hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De komende 2 weken nog altijd niet koud genoeg om winterbanden te monteren eigenlijk.
² En dan nog die 7°C grens, naar mijn gevoel hebben die eerder hun nut richting het vriespunt. De voorbije jaren heb ik pas winterbanden gemonteerd begin december.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens woon-werkverkeer lijkt het me wel koud genoeg ondertussen, waarschijnlijk dit weekend wintervelgen monteren.

In de file bedoel je? Ja daar heb je die maximale grip wel nodig :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens woon-werkverkeer lijkt het me wel koud genoeg ondertussen, waarschijnlijk dit weekend wintervelgen monteren.

En hardtop ook binnenkort:(

Ik weet niet waar jij woont maar hier was het vandaag vlot 15°C :unknown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, rond de middag, maar niet als ik richting het werk rij of als ik terug thuis aankom.:)

En eerlijkheidshalve, op mijn wintervelgen rijdt de auto fijner. Zijn dan ook een pak lichter en hebben de standaard et-waarde:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaaah nu komt de aap uit de mouw :D

Ik wacht echt tot het rotweer wordt en echt koud is. Heb ze hier in de garage liggen en op een half uurke is het gefixed dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dit weekend waarschijnlijk ook mijn wintervelgen onder de auto gooien. Niet speciaal voor de temperatuur(al is het 's morgens toch wel al koud genoeg), maar wel omdat mijn achterste zomerbanden schandalig slecht zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 graden deze morgen toen ik vertrok...

toch nog even met de zomerbanden rijden

Ma ba jaat, deze middag geven ze weer 15 graden. 't Weekend wordt normaal wel weer kouder, maar dan nog.

Ik merk een serieus verschil op in verbruik! Sowieso meer dan 1l/100km verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid