Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Bij mij komen ze er volgende zaterdag onder... Zouden normaal vandaag moeten thuis aankomen...

Als ik moet komen helpen.....

Autokrik1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterbanden zijn onderweg vanuit Duitsland...

1300 eur voor een setje van 4: Yokohama Advan Winter in maatje 265/35 R20

19 november worden ze gewisseld.

Ben nu ook op die site aan het kijken voor winterbanden. Hoeveel verzending heb jij moeten betalen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7,5 per band...

Kwam nog 40 eur per band goedkoper dan op autobandenmarkt.be met gratis verzending. Wel een 15 eur meer dan de goedkoopste prijs dat ik ze gezien heb op banden pneus online. Maar daar konden ze niet meer leveren tenzij voor plots 180 eur extra per band...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn winterrubbers worden 4 jaar dit jaar.... nog niet versleten (te weinig km mee gedaan), meer dan voldoende profiel.

rubber voelt nog "goed" aan, voor zover ik dit kan inschatten :D

hoe oud mogen die worden?

niet alleen de leeftijd is van belang, ook de profieldiepte(minstens 4mm voor winterbanden om nog deftige grip in sneeuw te hebben)

tip: nu ze al 4 jaar meegaan: gewoon na de winter oprijden en van de zomer neuwe bestellen voor volgende winter

ik rij steeds 2 winters met mijn banden(ik doe wel veel kilometers) en na de 2e winter laat ik ze erop liggen tot 2mm(zomerse omstandigheden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit op Brustem gezeten toen daar echt een pak sneeuw lag. Met Fiddy en Sega. Wij daar vlot rondjes aan het knallen/driften, komt daar een R5'je ons voorbij gevlogen:lolz: Bleek dat die van die smalle bandjes had met spikes, ongeloofelijk doeltreffend:D

dat waren tijden... ik hoop keihard terug op zo'n winter :$8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit op Brustem gezeten toen daar echt een pak sneeuw lag. Met Fiddy en Sega. Wij daar vlot rondjes aan het knallen/driften, komt daar een R5'je ons voorbij gevlogen:lolz: Bleek dat die van die smalle bandjes had met spikes, ongeloofelijk doeltreffend:D

Damn...zaligste wintermeeting ooit!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik morgen deze winterbanden ga bestellen via 't werk:

FALKEN EUROWINTER HS439 205/50 R17 93 V

http://www.banden-pneus-online.be/autoband-FALKEN/EUROWINTER,HS439/205,50,R17,93,V,XL%7CMFS.html

Afwijking is 0.4% dus binnen de marge. Zwaar afgekeurd door de ANWB bij wintertests maar wel nog goeie reviews dus ik waag het erop!

Als er mensen opmerkingen hebben, laat maar horen. Bos en de bomen enzo :)

aangepast door Stancke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik morgen deze winterbanden ga bestellen via 't werk:

FALKEN EUROWINTER HS439 205/50 R17 93 V

http://www.banden-pneus-online.be/autoband-FALKEN/EUROWINTER,HS439/205,50,R17,93,V,XL%7CMFS.html

Afwijking is 0.4% dus binnen de marge. Zwaar afgekeurd door de ANWB bij wintertests maar wel nog goeie reviews dus ik waag het erop!

Als er mensen opmerkingen hebben, laat maar horen. Bos en de bomen enzo :)

IS toch veel te smal voor jouw velgen? Gaat wat getrokken staan vrees ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik morgen deze winterbanden ga bestellen via 't werk:

FALKEN EUROWINTER HS439 205/50 R17 93 V

http://www.banden-pneus-online.be/autoband-FALKEN/EUROWINTER,HS439/205,50,R17,93,V,XL%7CMFS.html

Afwijking is 0.4% dus binnen de marge. Zwaar afgekeurd door de ANWB bij wintertests maar wel nog goeie reviews dus ik waag het erop!

Als er mensen opmerkingen hebben, laat maar horen. Bos en de bomen enzo :)

Ik heb deze liggen als winterbanden onder m'n golf en voldoen zeker voor mij ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je zo'n momentsleutel eigenlijk gebruiken om je banden vast te zetten?

ik zou die gewoon vast zetten met de dat standaard bijgeleverd spel. of is het aan te raden nadien eens naar de bandencentrale te gaan om ze goed vast te zetten?

sowieso de dag nadien nog eens aandraaien dat weet ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je zo'n momentsleutel eigenlijk gebruiken om je banden vast te zetten?

ik zou die gewoon vast zetten met de dat standaard bijgeleverd spel. of is het aan te raden nadien eens naar de bandencentrale te gaan om ze goed vast te zetten?

sowieso de dag nadien nog eens aandraaien dat weet ik.

Jij gaat ze vaster zetten zonder momentsleutel dan met.

De velgen dan he, hoe je dat met je banden zou doen, dat weet jij blijkbaar beter dan ik :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij gaat ze vaster zetten zonder momentsleutel dan met.

De velgen dan he, hoe je dat met je banden zou doen, dat weet jij blijkbaar beter dan ik :D

Idd, met de hand doe je meestal veel vaster dan met een momentsleutel. 120nm is echt weinig eigenlijk.

Ze moeten vast zitten maar zeker niet te vast, niet overdrijven want los gaat moeilijker dan vast!

Is schiet ze hiet altijd vast met een luchtdrukpistool maar wel op de laagste stand. Achteraf nog eens natrekken met de momentsleutel.

Eigenlijk dient dat meer om te zorgen dat alle bouten met evenveel kracht vastzitten dan om te zorgen dat ze vast zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe breed zijn jouw velgen Stancke?
7" of 7.5", ben niet zeker.

't Zal zoiets zijn denk ik :D

Maar ze adviseren toch om je winterband smaller te nemen dan je zomerband? Ik heb gewoon geen zin om andere velgen te kopen voor het winterrubber... dus liefst winterbanden in 17" dan...:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand advies in 205/55 R16 of 205/55 R17 mag ook?

Thanks :)

Ik heb Michelin Pilot Alpin 4 in 205/55 R16 klaarliggen voor de A6. Sublieme banden, bakken grip. Onder gewone omstandigheden alles geprobeerd om die banden in verlegenheid te brengen. Lukte gewoon niet. Sneeuw en ijzel verteren ze ook zeer goed. Vinden zeer snel hun grip terug als je echt er los over aan het gaan bent.

Zo, mama haar kar (en dus mijn party kar) heeft ook winterbanden! :D

Raggen met die ketel :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, mij ondertussen laten overhalen om tóch smaller te gaan qua bandenmaat en 15" erbij te pakken.

Past dit op een 9-5?

http://www.ebay.de/itm/Felgen-Stahlfelgen-Opel-Astra-Vectra-5-Loch-6J-x-15-H2-ET-49-Winterreifen-/270849326110?pt=Auto_Felgen&hash=item3f0fe0bc1e#ht_500wt_1413

Felgenbr. 6 Zoll, Felgengröße 15 Zoll, ET 49 mm, Felge 5 -loch, Lochkreis-Ø 110 mm, 65 mm

Op m'n PVG staat dit:

Wheel 6Jx15"/ET49

Dus qua maat zou dit reeds goed moeten zitten, maar wat met die "Lochkreis" dan? Daar heb ik niet echt een idee van:?

EDIT zegt dat 15" op een 9-5 er belachelijk uit ziet :D 16" is ook goed dus :lol:

aangepast door Stancke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij hebben ze altijd geleerd: 12 kg (120 Nm). Zeker met aluminium bouten (bv. Porsche), anders duw je de draad plat!

Sommige Porsche bouten moeten op 160Nm. Hangt van het type af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, mij ondertussen laten overhalen om tóch smaller te gaan qua bandenmaat en 15" erbij te pakken.

Past dit op een 9-5?

http://www.ebay.de/itm/Felgen-Stahlfelgen-Opel-Astra-Vectra-5-Loch-6J-x-15-H2-ET-49-Winterreifen-/270849326110?pt=Auto_Felgen&hash=item3f0fe0bc1e#ht_500wt_1413

Op m'n PVG staat dit:

Dus qua maat zou dit reeds goed moeten zitten, maar wat met die "Lochkreis" dan? Daar heb ik niet echt een idee van:?

EDIT zegt dat 15" op een 9-5 er belachelijk uit ziet :D 16" is ook goed dus :lol:

15" is idd klein, maar wel cheap! Op autobandenmarkt:

[h=4]Nokian WR D3 195/65 R15 95H BSW[/h]129.80€ per band + stalen velg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid