Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Da's je reinste onzin imho.

Wat er mag staat op je gelijkvormigheidsattest, al wat daar niet op staat mag afgekeurd worden. Of ze dat het afkeuren of niet, laat ik in het midden.

Maar ik wou absoluut het risico niet lopen. 't Is niet de eerste keer dat ze een bandenmaat of velgenmaat checken bij mij en er het gelijkvormigheidsattest bijhalen...

;)

Het is inderdaad onzin. Het is voor de helft dat je velgen binnen de wielkasten moeten blijven..

http://www.av-btc.be/html/ak_regl_banden.asp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad onzin. Het is voor de helft dat je velgen binnen de wielkasten moeten blijven..

http://www.av-btc.be/html/ak_regl_banden.asp

I don't buy that. Mij gaat het vooral om het risico om eventueel afgekeurd te worden. Al genoeg miserie bij de keuring gehad.

Verder staat er: Het gedeelte boven de as van de banden en velgen mag nooit buiten het koetswerk komen.

En dat is niet het geval bij mij. Vooraan steken ze ongeveer een halve cm naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila mijn winterbanden steken er ook onder, gisteren nog een halve dag bezig geweest met de velgen te polieren en dan in de sealant gezet. Ze blinken als nooit te voren, klaar voor de winter. :)

Eerste indrukken zijn zeer positief, vooral het comfort is heel hard merkbaar t.o.v de zomerbanden. Ook geen vervelende rolgeluiden, ik ben voorlopig echt content van de Bridgestone Blizzak's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila mijn winterbanden steken er ook onder, gisteren nog een halve dag bezig geweest met de velgen te polieren en dan in de sealant gezet. Ze blinken als nooit te voren, klaar voor de winter. :)

Eerste indrukken zijn zeer positief, vooral het comfort is heel hard merkbaar t.o.v de zomerbanden. Ook geen vervelende rolgeluiden, ik ben voorlopig echt content van de Bridgestone Blizzak's.

Welke Blizzak's? LM32?

Link naar reactie
Delen op andere sites

I don't buy that. Mij gaat het vooral om het risico om eventueel afgekeurd te worden. Al genoeg miserie bij de keuring gehad.

Verder staat er: Het gedeelte boven de as van de banden en velgen mag nooit buiten het koetswerk komen.

En dat is niet het geval bij mij. Vooraan steken ze ongeveer een halve cm naar buiten.

Ik wil iemand mij nog wel eens zien afkeuren op mijn velgen als die voldoet aan die voorwaarde.

Als je velgen inderdaad buiten de wielkasten komen, dan heb je niks uiteraard niks te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdomme, bericht van de banden dat ze niet meer leverbaar zijn...

Ik kijk nu op de website van pneus banden online en prijs is van 300 en een beetje naar 500 eur per band gegaan :D

Iemand ervaring met FairTyre.de?

Daar kan ik ze hebben voor 320 eur + 7,5 eur per band verzending. Bij autobandenmarkt.be (gratis verzending) heb ik ze voor 367 per band...

De opstap naar Dunlop SP Winter Sport 3D is 376 per band bij autobandenmarkt.be en in DE iets duurder en dan nog levering erbij.

Pneusbandenonline zit duurder dan autobandenmarkt nu (was goedkoper eerst voor de yokohama).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, die prijzen al gezien?

Wel vicieuze cirkel he.

Dure banden kopen omdat ze kunnen ze een berichtje kunnen sturen dat ze niet voorradig zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel vicieuze cirkel he.

Dure banden kopen omdat ze kunnen ze een berichtje kunnen sturen dat ze niet voorradig zijn :D

attachment.php?attachmentid=359&d=1320418205

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdomme, bericht van de banden dat ze niet meer leverbaar zijn...

Ik kijk nu op de website van pneus banden online en prijs is van 300 en een beetje naar 500 eur per band gegaan :D

Iemand ervaring met FairTyre.de?

Daar kan ik ze hebben voor 320 eur + 7,5 eur per band verzending. Bij autobandenmarkt.be (gratis verzending) heb ik ze voor 367 per band...

De opstap naar Dunlop SP Winter Sport 3D is 376 per band bij autobandenmarkt.be en in DE iets duurder en dan nog levering erbij.

Pneusbandenonline zit duurder dan autobandenmarkt nu (was goedkoper eerst voor de yokohama).

ze zijn serieus aan het stijgen de prijzen. goede commerce toch eigenlijk. volle bak banden aankopen en dan stilletjes aan de prijzen opdrijven naar woekerprijzen. ze worden toch gekocht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ze nu kopen aan 320 + 7,5 eur verzend per band en dat vind ik toch niet slecht...

Ben nog aan het mailen met een hollander die het beter gaat doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

*zucht*

Vader was vorig jaar al bezig van winterbanden te steken, maar uiteindelijk te lang getreuzeld: toen het hard begon te sneeuwen was er niks op voorraad en dus heeft hij gewoon op zomerbanden gereden.

Hij is nu net prijzen gaan vragen, nadat ik al 2 maanden heb gezegd dat hij dat zo snel mogelijk moest doen

Deze velg voor onder de E-klasse:fp:

wms_rs5.jpg

Met Meteor-banden:fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zijn serieus aan het stijgen de prijzen. goede commerce toch eigenlijk. volle bak banden aankopen en dan stilletjes aan de prijzen opdrijven naar woekerprijzen. ze worden toch gekocht
Heb toch wel de indruk dat sommige site's echt wel werken met lokkertjes...

Begin van de week banden gezien aan 70,90 euro per stuk en er stond bij "in bestelling". Aangezien het niet op een week steekt doe ik dan maar een mailtje met de vraag wanneer ze gaan binnenkomen. Krijg terug: "Daar hebben we geen zicht op, als U op bestellen drukt dan krijgt U passende alternatieven."

Dus ik kijk nog eens en de twee passende alternatieven die ze voorstellen kosten elk 125-130 euro/stuk... Dat is geen passend alternatief eh...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid