Ga naar inhoud

Winterbanden... Opgelegd?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik zou het niet zozeer van de kilometers laten afhangen, maar van het feit of je al dan niet de auto kan laten staan als er sneeuw ligt. Als je er absoluut door moet, sneeuw of niet, dan zou ik toch winterbanden overwegen.

Oke, maar het prijsverschil vind ik wel van die aard om er eens over te denken.

Vorig jaar zijn we er ook doorgeraakt op zomerbanden, bij het echt slechte weer hebben we toen de mazda gepakt op regenbandjes.

Maar door de week rijden wij sowieso erg weinig met de auto.

En om enkel winterbanden te kopen voor die paar sneeuwdagen kan ik mij niet opbrengen.

Als ik in hetzelfde segment van merken kijk zit ik rond de 120-130 euro per band voor winterbanden en 75-80 euro voor een goede regenband, toch wel een groot verschil vind ik.

Pas op, ik wil het nut van winterbanden niet teniet doen he, heb het overlaatst goed kunnen ondervinden. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij autobandenmarkt kan je een bandenboer opzoeken waarbij je terecht kan om ze te laten monteren, prijs staat er ook bij, meestal iets van een 15-20€ per band.

net gezien bij autobandenmarkt.be dat ze ze gratis opsturen naar ust (hier vlakbij) en dat ze daar 20 euro aanrekenen voor te monteren.

20 euro per band is ook al wat, ik denk dat ik hier bij Donckers in Vlimmeren ga ze misschien iets meer betaal maar daar zit dan het plaatsen al bij, vorige keer heb ik daar 350 betaald voor 4 nieuwe Dunlops, geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autobandenmarkt en banden pneus online leveren ook thuis gratis hoor jupke...

Gewoon naar je thuis laten brengen en dan naar centrale gaan om te wisselen. Ik doe het ook zo en reken om tussen de 15 en 20 eur te betalen per wiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gebeld met Donckers,

Als ik naar daar ga ben ik goedkoper gesteld dan via die online dinges.

Bij pneus banden betaal je 78 voor uniroyal rain sport

biij autobanden markt 79.9

Beide met een partner die 20 euro vraagt om te leggen

Bij Donckers 92.8 euro gelegd.

't zal dat worden denk ik.

Nog eens een paar nachtjes over slapen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ale kom, hier zitten twee Turnhout-insiders, zeg me eens waar je terecht kan voor een goeie service en correcte prijzen voor banden kopen & laten plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar serieus, zelfs het kleinste accidentje kost al gauw een veelvoud van de meerprijs die je betaalt voor winterbanden.

Volledig akkoord hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ale kom, hier zitten twee Turnhout-insiders, zeg me eens waar je terecht kan voor een goeie service en correcte prijzen voor banden kopen & laten plaatsen?

Ik ben altijd al tevreden van Donckers geweest tussen Vlimmeren en Oostmalle.

Ooit 1 keer slechte ervaring gehad met sooi, daar kom ik nooit meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap ook niet wat je verwacht van service in een bandencentrale...

Ik koop ook vaak banden online, ik laat die erop trekken bij een kleine bandenboer. Kerel is nen boer van de bovenste plank, alles is daar in't zwart denk ik, ik betaal weinig en m'n banden liggen erop....like I care :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week ook de winterbanden op mijn Vito gelegd. Had die zo laten leveren bij de aankoop en er ligt Conti WinterContact 2. Toch wel een verschil in rijgedrag als je van 245/45/18 naar 205/60/16 gaat. :x Slappe wanden op die winterbanden pff. Maar voelt wel comfortabel aan :D

Voor mij eerste keer winterbanden, dus ik kijk al uit naar sneeuwval om te testen of dat ding te driften valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gebeld met Donckers,

Als ik naar daar ga ben ik goedkoper gesteld dan via die online dinges.

Bij pneus banden betaal je 78 voor uniroyal rain sport

biij autobanden markt 79.9

Beide met een partner die 20 euro vraagt om te leggen

Bij Donckers 92.8 euro gelegd.

't zal dat worden denk ik.

Nog eens een paar nachtjes over slapen ...

Dus telkens betalen om banden te laten verleggen. Koop je dan niet beter een extra setje staal? Geen idee wat dat kost eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus telkens betalen om banden te laten verleggen. Koop je dan niet beter een extra setje staal? Geen idee wat dat kost eigenlijk.

Nee, want als ik er regenbanden op leg ipv winterbanden blijven die gans het jaar liggen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ale kom, hier zitten twee Turnhout-insiders, zeg me eens waar je terecht kan voor een goeie service en correcte prijzen voor banden kopen & laten plaatsen?

Ik koop die aan via collega's aan inkoopprijs, en leg die zelf :D

Anders ga ik naar Gaukema of Sooi, maar voorkeur ligt op Gaukema

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet zozeer van de kilometers laten afhangen, maar van het feit of je al dan niet de auto kan laten staan als er sneeuw ligt. Als je er absoluut door moet, sneeuw of niet, dan zou ik toch winterbanden overwegen.
Als er gestrooid is wat meestal op de grote wegen is, is sneeuw een natte drets... Een goede regenband, ik blijf erbij, is voor mij meer dan genoeg...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn M3 ga ik bij Frits (PSG) in Geel, niet echt een bandencentrale dus.

Met de 1 ga ik meestal bij Vulco, gewoon omdat het om de hoek is van waar ik woon. Qua prijzen is die een pak duurder dan wat ik bij Frits betaal (heb er eens prijzen gevraagd voor banden voor de M3), maar aangezien de 1 een lease kar is zal me dat worst wezen. Wat service betreft, boh, wat verwacht je dan eigenlijk van een bandencentrale? Ik rij de auto binnen, drink vervolgens een bekertje snertkoffie. Ondertussen leggen ze de banden erop, en nadien rij ik weer weg. Ze hebben nog nooit een velg beschadigd, of een band verkeerd gelegd of zo, dus voor mij is de service "goed".

Bij Lambrecht ben ik ook al wel eens geweest, ze hebben er betere koffie maar ze hebben me vroeger eens snertwinterbanden van twee generaties terug in een te smalle maat aangesmeerd, dus ik ga daar niet meer.

Bij Vulco hebben ze bij mij wel een velg beschadigd.

Ook bij het verwijderen van de oude gewichtjes zijn er stukjes lak af, dat zie je natuurlijk wel fel op zwarte velgen.

Heb nu maar een afspraak gemaakt bij G&A om te wisselen, veel duurder kan dat niet zijn dan een bandenboer. Banden zou ik er dan wel nooit kopen, dat had me 400 euro meer gekost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Vulco hebben ze bij mij wel een velg beschadigd.

Ook bij het verwijderen van de oude gewichtjes zijn er stukjes lak af, dat zie je natuurlijk wel fel op zwarte velgen.

Heb nu maar een afspraak gemaakt bij G&A om te wisselen, veel duurder kan dat niet zijn dan een bandenboer. Banden zou ik er dan wel nooit kopen, dat had me 400 euro meer gekost.

Die beschadigingen bij een bandenwissel kan je bij een officiële dealer ook hebben hoor. Hangt er juist vanaf wie uw banden wisselt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop die aan via collega's aan inkoopprijs, en leg die zelf :D

Anders ga ik naar Gaukema of Sooi, maar voorkeur ligt op Gaukema

Yup, Gaukema is de place to be.

Sooi hoor ik toch vaak klachten over. Gasten gaan vrij lomp met je spullen om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus telkens betalen om banden te laten verleggen. Koop je dan niet beter een extra setje staal? Geen idee wat dat kost eigenlijk.

Ja is idd een nadeel... Maar in mij geval kan ik niet met een setje staal gezien ik minimum 18 inch moet leggen.

Bovendien betaal ik niet graag zoveel voor optionele velgen om er dan van de 3 jaar dat ik mijn kar hou er maar 3 keer 7 maand op te rijden. Dus als ik met velgen zou werken, dan liggen die dingen er enkel op als het echt sneeuwt, maar dan blijf je wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup, Gaukema is de place to be.

Sooi hoor ik toch vaak klachten over. Gasten gaan vrij lomp met je spullen om.

Ben 2 keer terug moeten gaan daar voor ze m'n wiel fatsoenlijk hadden gebalanceerd. :roll:

't lag aan mijn velgen kreeg ik te horen, dat waren lastige voor hun toestel. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die beschadigingen bij een bandenwissel kan je bij een officiële dealer ook hebben hoor. Hangt er juist vanaf wie uw banden wisselt.

Het ergste is dat die vent zegt dat hij het niet gedaan heeft, ook de manier waarop ze met je velgen omgaan vind ik niet kunnen.

In plaats van die op te pakken schraapte hij ze gewoon over de grond, sorry hoor maar dat kan echt niet. Ik moet er hard genoeg voor werken.

Bij mijn dealer weten ze ondertussen hoe moeilijk ik ben, ik heb een daar nieuwe velg gekregen omdat er een plekje van 2mm lak af was. Ik heb daar al 2 keer banden op velgen laten leggen zonder beschadigingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste manier om die mannen van de banden voorzichtig te laten zijn is als je toekomt vragen om eerst even samen rond de auto te lopen en te noteren dat er nergens schade is aan de velgen... Of eventueel de schade die er is noteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook over aan het denken om winterbanden online te bestellen en thuis te legen totdat de winter echt begint.

Kan je daar dan gewoon mee naar een bandencentrale rijden om die te laten monteren (koop geen extra set velgen) of is de prijs die ze daar dan vragen om te monteren genoeg om de goedkopere aanschaf teniet te doen?

kheb het voor naish ook al eens geschreven.

je kan op die site adressen bekijken van centrale's die samenwerken met hun om uw banden te monteren. hun prijzen staan erbij en zo kan je vergelijken:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die beschadigingen bij een bandenwissel kan je bij een officiële dealer ook hebben hoor. Hangt er juist vanaf wie uw banden wisselt.

En welk toestel ze gebruiken. Zo een toestel waar ze middels 4 ijzeren klemmen je velg op de rand in vasttrekken, tja ....

Bij Frits (PSG) nooit problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier liggen de winterbanden er ook al onder, aangezien ik maandag de laatste dag naar de keuring kan en het niet zeker is of ik groene kaart krijg met de 18'ers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid