yvesken 66 Geplaatst: 5 september 2020 Geplaatst: 5 september 2020 On 9/4/2020 at 3:59 PM, Goesting said: Ja, dat is een van de redenen waarom ik geen fan ben van Coyote. Ik heb die nog weten piepen voor een flitspaal omdat er op de afrit van de E40 in Sterrebeek eentje staat. Dit terwijl ik gewoon op de E40 blijf rijden, en dus onmogelijk geflitst kan worden door de paal in kwestie. Ik heb liever een melding te veel dan te weinig 1 Quote
Goesting 431 Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 Op 4/9/2020 om 20:35, gTa zei: Ja, die functies ook, idd. Ik heb daar maar povere ervaring mee. Filefilteren b.v. kent hij niet, dus ook in motormodus gaat hij pertinent autostrades/ringwegen met vertraagd verkeer of files willen ontwijken door om te rijden... zeer vervelend. Ik heb het even onderzocht en vond het al verdacht dat er buiten die aankondiging 3 jaar geleden, niks te vinden is over die modus. Want in principe is die modus net in het leven geroepen om filefilteren te doen. Maar blijkbaar dient het gewoon om de realtime gegevens uit elkaar te houden, en bevat de kaart verder geen extra eigenschappen om bij te houden welke wegsegmenten (autosnelweg bijvoorbeeld) uitermate geschikt zouden zijn om te filefilteren. Het lijkt dus inderdaad een doekje voor het bloeden dat ze verder niet uitgewerkt hebben. Jammer, want zo lijkt het dat ze dit vooral gedaan hebben om de realtime gegevens voor de auto's "proper" te houden, wat hun primaire doelgroep is. Op 4/9/2020 om 23:22, gTa zei: Ook al ondervonden, soms wel, soms niet. Heeft idd mogelijks te maken met de gereden snelheid. Visuele melding voor flitspalen wordt altijd getoond. Auditieve melding enkel bij overschrijden van de snelheid waarop de flitspaal ingesteld staat. Dit staat trouwens nog los van de instellingen van de snelheidsmeter in Waze en de bijhorende meldingen! Ik snap dus wel dat het verwarrend kan zijn, maar de instellingen eens bestuderen kan e.e.a. ophelderen. Quote Hoe dan ook: onvoldoende onbetrouwbaar. Betrouwbaar dus. 1 Quote
gTa 28.075 Geplaatst: 7 september 2020 Geplaatst: 7 september 2020 1 uur terug, Goesting zei: Ik heb het even onderzocht en vond het al verdacht dat er buiten die aankondiging 3 jaar geleden, niks te vinden is over die modus. Want in principe is die modus net in het leven geroepen om filefilteren te doen. Maar blijkbaar dient het gewoon om de realtime gegevens uit elkaar te houden, en bevat de kaart verder geen extra eigenschappen om bij te houden welke wegsegmenten (autosnelweg bijvoorbeeld) uitermate geschikt zouden zijn om te filefilteren. Het lijkt dus inderdaad een doekje voor het bloeden dat ze verder niet uitgewerkt hebben. Jammer, want zo lijkt het dat ze dit vooral gedaan hebben om de realtime gegevens voor de auto's "proper" te houden, wat hun primaire doelgroep is. Klinkt zeer logisch en sluit aan bij wat ik ervaar. Thanks! 1 uur terug, Goesting zei: Visuele melding voor flitspalen wordt altijd getoond. Auditieve melding enkel bij overschrijden van de snelheid waarop de flitspaal ingesteld staat. Dit staat trouwens nog los van de instellingen van de snelheidsmeter in Waze en de bijhorende meldingen! Ik snap dus wel dat het verwarrend kan zijn, maar de instellingen eens bestuderen kan e.e.a. ophelderen. 't Is mij duidelijk en ik ben 200% tevreden in de auto ... alleen, zonder visueel gebruik maar dus met enkel auditieve meldingen via Bluetooth helmsysteem, valt Waze echt door de mand ... behalve wanneer je een route lopen hebt, dan is 't ok. 1 uur terug, Goesting zei: Betrouwbaar dus. Car: yes. Bike: niet hun métier. Cirkel is rond. 1 Quote
DDke 8.706 Geplaatst: 4 oktober 2021 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2021 Zijn er hier mensen die coyote gebruiken op iphone? Ik heb al jaren een coyote toestel, maar nu deze zomer ook een icoyote gebruikt voor op de moto. nu was mijn abonnement van het bakje gedaan, dus dacht ik om dat even in de wagen te proberen. O boy… Als ik de coyote op de telefoon laat draaien, dan krijg ik het niet voor mekaar om mijn muziek te luisteren zonder dat die om de 3 minuten onderbroken wordt. En 4 van de 5 keer ook niet herneemt. ook als je niet te snel rijdt… Ook effe op Carplay geprobeerd, da’s helemaal een ramp. Als je waze opzet, dan loopt de coyote nimeer mee, geen meldingen in backgrround. Coyote kan je enkel gebruiken op carolay als hij in full screen staat, maar dan kan je nimeer aan je muziek. Of als je in coyote een bestemming ingeeft, dan komt ze in split screen, maar kan je waze nimeer gebruiken (of je zit met 2 gpse. Die elkaar tegenspreken) Is Waze ondertussen al een geldig alternatief voor Coyote trouwens? Quote
gTa 28.075 Geplaatst: 5 oktober 2021 Geplaatst: 5 oktober 2021 Eigenlijk heb je daar een beetje 't raden naar, hé. Ik heb ze nu allebei al jaaaren en vind het moeilijk om de ene of de andere te ditchen. Mij lijkt het dat Coyote duidelijk minder correct/juist is qua snelheidslimieten, omleidingen, werken e.d. dan Waze. Ik stel toch iig vast dat iCoyote mij vaak verkeerde maximumsnelheden toont. Ik wil daar graag op kunnen vertrouwen. Ook het updaten van kaarten (afgesloten weg, b.v.) duurt bij Coyote veeeel langer eer dat correct staat. (Ik maak nooit gebruik van de navigatiefunctie van Coyote, ftm.) Waze dan weer meldt volgens mij vaak verkeerde dingen, allez de users ervan. Elke wegtolinstallatie (die dingen die bovenop bruggen worden gezet b.v.) wordt als flitser gemeld. En elke auto op de pechstrook ook, dat lijkt 't allerbelangrijkste te worden. Nadeel aan Waze is dat die (tot nu toe) je gemiddelde snelheid op een trajectcontrole-stuk niet weergeeft. Coyote doet dat wel. Voor de rest is alles afhankelijk van 't aantal users van het platform en de mate waarin ze correcte info doorgeven. Quote
ir_fuel 58.433 Geplaatst: 6 oktober 2021 Geplaatst: 6 oktober 2021 8 hours ago, gTa said: Elke wegtolinstallatie (die dingen die bovenop bruggen worden gezet b.v.) wordt als flitser gemeld. Coyote ook hoor. Quote
ir_fuel 58.433 Geplaatst: 6 oktober 2021 Geplaatst: 6 oktober 2021 8 hours ago, gTa said: Nadeel aan Waze is dat die (tot nu toe) je gemiddelde snelheid op een trajectcontrole-stuk niet weergeeft. Coyote doet dat wel. Dat is kut, en wat hij bij mij op Carplay ook niet doet is tonen hoe ver je in een trajectcontrole stuk zit. Vorige week zo een grap voor gehad. Rustig aan het rijden op de snelweg en ineens zegt dat ding dat ik een trajectcontrole uit rijd. Nooit het begin ervan gehoord Quote
Spoilt666 21 Geplaatst: 6 oktober 2021 Geplaatst: 6 oktober 2021 Flitsmeister is een waardig (gratis) alternatief voor icoyote. Het nadeel is dat de gemeenschap op dit moment nog niet zo groot is in België (in Nederland wel) en voor de mobiele flitsers je dikwijls de eerste kan zijn. De vaste en trajectcontroles zijn allemaal up to date, ze zijn hard aan naambekendheid aan het winnen in België en de gemeenschap groeit. Bij trajectcontroles gaat Flitsmeister de gemiddelde snelheid berekenen, net zoals Coyote. Tot een half jaar geleden had ik Coyote maar ik moet zeggen dat de geluidjes bij Flitsmeister aangenamer zijn dan bij Coyote. Als ik heel zeker wil zijn zet ik Flitsmeister en Waze tegelijk op in Carplay, die dingen kunnen perfect naast elkaar werken, zelfs terwijl Spotify opstaat. Quote
ir_fuel 58.433 Geplaatst: 6 oktober 2021 Geplaatst: 6 oktober 2021 2 minutes ago, Spoilt666 said: Het nadeel is dat de gemeenschap op dit moment nog niet zo groot is in België Dat is al 10 jaar het geval. Quote
ir_fuel 58.433 Geplaatst: 25 november 2021 Geplaatst: 25 november 2021 Heerlijk Door een abonnement met maandelijkse aflossing te nemen, verbindt u zich voor een periode van 12 maanden met stilzwijgende verlenging. Annulering dient telefonisch te gebeuren door contact op te nemen met onze abonnementsdienst op 070.220.006* * 30 cents/min 1 Quote
Jochen 6.090 Geplaatst: 25 november 2021 Geplaatst: 25 november 2021 Op 6/10/2021 om 10:40, ir_fuel zei: Dat is al 10 jaar het geval. Is toch wel al verbeterd tov enkele jaren terug vind ik. Heb het sinds enkele maanden weer in gebruik omdat hier in de buurt de trajectcontroles als paddenstoelen uit de grond schiet. Het handige vind ik dat de app automatisch start (bij Android toch) zodra uw gsm verbinding maakt met de auto. Er zijn wel 2 dingen die ik niet voor mekaar krijg: "Focus Mode" krijg ik enkel wanneer ik de optie "Opstarten in Focus Mode" aanvink en de app zelf start. Als hij automatisch start doet hij dat niet. Het geluid: ik heb "Forceer telefoonspeaker" aangevinkt zodat ik ook meldingen krijg als ik geen muziek via bluetooth luister. Luister ik wel muziek via bluetooth krijg ik de melding tegelijk via de telefoonspeaker en audio van de auto. Ik zou het enkel altijd via de telefoonspeaker willen horen maar dat lukt niet... Navigatie gebruik ik niet dus daar kan ik niets over zeggen, Google Maps blijft mijn favoriet daarvoor. Quote
dragonfly 15.026 Geplaatst: 25 november 2021 Geplaatst: 25 november 2021 44 minuten geleden, Jochen zei: Heb het sinds enkele maanden weer in gebruik omdat hier in de buurt de trajectcontroles als paddenstoelen uit de grond schiet. Navigatie gebruik ik niet dus daar kan ik niets over zeggen, Google Maps blijft mijn favoriet daarvoor. Waze gebruiken Quote
ir_fuel 58.433 Geplaatst: 25 november 2021 Geplaatst: 25 november 2021 Ik heb net gebeld en mijn abonnement opgezegd. Heb dat ding al in geen eeuwen nog gebruikt. Volgens Coyote zelf voor het laatst eind september. Mja, 't zal wel Quote
Jochen 6.090 Geplaatst: 25 november 2021 Geplaatst: 25 november 2021 39 minuten geleden, dragonfly zei: Waze gebruiken Start die ook automatisch? FM is gewoon instappen en rijden, je hoeft ge gsm zelfs niet aan te raken. Quote
Jochen 6.090 Geplaatst: 25 november 2021 Geplaatst: 25 november 2021 37 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik heb net gebeld en mijn abonnement opgezegd. Heb dat ding al in geen eeuwen nog gebruikt. Volgens Coyote zelf voor het laatst eind september. Mja, 't zal wel Ne keer fout geklikt op Coyote ipv Coronasafe? Quote
WoKe 308 Geplaatst: 25 november 2021 Geplaatst: 25 november 2021 47 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik heb net gebeld en mijn abonnement opgezegd. Heb dat ding al in geen eeuwen nog gebruikt. Volgens Coyote zelf voor het laatst eind september. Mja, 't zal wel Ik heb nog pre-paid tot juni 2024 Nam die elke keer voor 48 maanden, als ge wacht met verlengen tot em net afgelopen is geven ze paar maanden extra als ge toch terug verlengt. Dacht vorige keer 6mnd bijgekregen te hebben (512€ voor 54 maanden = 7,6€/mnd) Maar ga die daarna wschl toch niet meer verlengen. Quote
ir_fuel 58.433 Geplaatst: 25 november 2021 Geplaatst: 25 november 2021 47 minutes ago, Jochen said: Ne keer fout geklikt op Coyote ipv Coronasafe? Nee het toestel zelf De app heb ik zelfs niet staan. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 26 november 2021 Geplaatst: 26 november 2021 Op 6/10/2021 om 09:58, ir_fuel zei: Dat is kut, en wat hij bij mij op Carplay ook niet doet is tonen hoe ver je in een trajectcontrole stuk zit. Vorige week zo een grap voor gehad. Rustig aan het rijden op de snelweg en ineens zegt dat ding dat ik een trajectcontrole uit rijd. Nooit het begin ervan gehoord Eigen aan Carplay dan? Want bij mij toont Waze zo een balk, gewoon in de app op mijn telefoon, de kleur geeft aan of je goed zit of niet qua snelheid. Quote
dragonfly 15.026 Geplaatst: 26 november 2021 Geplaatst: 26 november 2021 5 uren geleden, josenjef zei: Eigen aan Carplay dan? Want bij mij toont Waze zo een balk, gewoon in de app op mijn telefoon, de kleur geeft aan of je goed zit of niet qua snelheid. Op CarPlay helaas geen balk zichtbaar Quote
Roger 310 Geplaatst: 27 november 2021 Geplaatst: 27 november 2021 Op 25/11/2021 om 11:37, ir_fuel zei: Ik heb net gebeld en mijn abonnement opgezegd. Heb dat ding al in geen eeuwen nog gebruikt. Volgens Coyote zelf voor het laatst eind september. Mja, 't zal wel En hoe lang heb je aan de lijn gehangen, kwestie van budget vrij te houden voor mijn telefoonrekening Quote
ir_fuel 58.433 Geplaatst: 28 november 2021 Geplaatst: 28 november 2021 10 hours ago, Roger said: En hoe lang heb je aan de lijn gehangen, kwestie van budget vrij te houden voor mijn telefoonrekening dat ging vrij snel. Quote
Maverick 2.791 Geplaatst: 11 juli 2022 Geplaatst: 11 juli 2022 Iemand van hier ervaring met de Coyote app? Ik heb al jaren een bizar geluid als ik die via carplay of gewoon via bluetooth aanstuur. Een soort van geklop (dacht eerst dat het aan mijn speakers lag) welke zo goed als altijd hoorbaar is op een kruispunt, of rondpunt. (rechtdoor meestal geen last van) Zowel in de benz als in de porsche heb ik hetzelfde probleem, heb al zitten zoeken in de settings maar zonder resultaat. Quote
DDke 8.706 Geplaatst: 11 juli 2022 Auteur Geplaatst: 11 juli 2022 22 minuten geleden, Maverick zei: Iemand van hier ervaring met de Coyote app? Ik heb al jaren een bizar geluid als ik die via carplay of gewoon via bluetooth aanstuur. Een soort van geklop (dacht eerst dat het aan mijn speakers lag) welke zo goed als altijd hoorbaar is op een kruispunt, of rondpunt. (rechtdoor meestal geen last van) Zowel in de benz als in de porsche heb ik hetzelfde probleem, heb al zitten zoeken in de settings maar zonder resultaat. Settings, Speed Limit, Speed change beep? Quote
Maverick 2.791 Geplaatst: 11 juli 2022 Geplaatst: 11 juli 2022 41 minuten geleden, DDke zei: Settings, Speed Limit, Speed change beep? Merci, straks eens testen! Quote
-Fred- 829 Geplaatst: 6 september 2022 Geplaatst: 6 september 2022 (aangepast) Ik ben aan het twijfelen wat ik moet doen met mijn coyote. Ik heb nog een vast toestel (coyote mini) dat ik in eerste instantie op mijn dashboard wou installeren met een verdoken kabel. Voorheen had ik mijn coyote altijd in een vakje zitten of iets dergelijks. Ik heb de app een tijd geleden (gratis) geprobeerd via apple carplay, maar dat werkte toen niet goed. Je was ook verplicht om dan de gps van de app te gebruiken. Kan je tegenwoordig niet de app op de achtergrond zijn werk laten doen en de bmw navigatie gebruiken? Is een andere oplossing om gewoon de coyote in een vakje stoppen en de bluetooth gebruiken om meldingen te krijgen? Of werkt dat dan niet samen met je smartphone die tegelijk verbonden is? 6 september 2022 aangepast door -Fred- Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.