Ga naar inhoud

Coyote Systems


DDke

Aanbevolen berichten

Waze stond op in Frankrijk en ik snapte geen fluit van die zones. Ik zag geen cameras of andere aanduidingen , alleen Waze die zei dat ik zo een zone binnenreed. Betekent dat dat er een flitspaal stond die ik niet zag of zijn dat zones waar mobiele controle zich soms zet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Naish zei:

Beetje zelfde gevoel hier...

Ik heb toch al op een paar plaatsen waar al jaren een foutieve melding komt op coyote en waze die fout niet maakt. 

Trajectcontroles die ook op geen m kloppen want ze beginnen te tellen waar er in de verste verte geen camera hangt of zelfs kan hangen...

 

Voordelen ten opzichte van coyote zijn er wel nog: aanduiding gemiddelde snelheid in trajectcontrole, betere visualisatie van palen en fltsers op de gsm waar je bij waze meer op de auditieve meldingen moet rekenen.

 

Geen idee hoeveel beter er mobiele worden aangegeven op coyote of waze en omgekeerd... Dat is moeilijk te meten zeker...

 

Ik twijfel ook om nog te verlengen... Hoewel ik hem ook toch iedere keer opnieuw verleng gezien ik meestal in die periode op skireis vertrek :D

Dit. (Alles wat je schrijft, 1 op 1 toepasbaar hier. :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

In Frankrijk?

Het probleem is dat je daar zones hebt. Bij Coyote weet je exact waar in de zone de paal staat. Bij Waze niet.

Bij Coyote ook niet meer altijd, stel ik vast?

Dat is al jaren op 3/4e van de zone, ongeacht de lengte van de zone (4 km op autoroutes, 2 km op nationales, enz. ... ken het niet van buiten) maar doordat ze aan een rotvaart al die palen vervangen door betere exemplaren en ze vaak een paar 100 meter verzetten ... en door die ultra-trage updates aan de Coyote-database, klopt het dus steeds vaker niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Frankrijk?
Het probleem is dat je daar zones hebt. Bij Coyote weet je exact waar in de zone de paal staat. Bij Waze niet.


Stop gewoon met overal veel te snel te rijden dan moet je hem niet exact weten staan.

Mvg Mama
  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Gixxer said:

 


Stop gewoon met overal veel te snel te rijden dan moet je hem niet exact weten staan.

Mvg Mama

 

Dan heb je je Coyote ook gewoon niet meer nodig :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je je Coyote ook gewoon niet meer nodig [emoji3] 


Ook waar.

Vroeger zodanig veel miserie gehad met die brol bakjes dat ik er nooit meer ene moet hebben.
Resultaat is dat ik nu tussen de bomma’s rijdt. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Gixxer zei:

 


Ook waar.

Vroeger zodanig veel miserie gehad met die brol bakjes dat ik er nooit meer ene moet hebben.
Resultaat is dat ik nu tussen de bomma’s rijdt. :D

 

Idem, maar iCoyote is véél minder frustrerend. Werkt(e) eigenlijk behoorlijk, zelden problemen mee gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, gTa zei:

Idem, maar iCoyote is véél minder frustrerend. Werkt(e) eigenlijk behoorlijk, zelden problemen mee gehad.

Ik kan sinds kort geen meldingen meer geven, ik krijg gewoon een zwart scherm?  Zelf krijg ik wel melding en ik kan ze ook bevestigen.  't Spel heeft me afgelopen woensdag terug twee keer een paar 100 euro aan potentiële boete bespaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Salokin zei:

Ik kan sinds kort geen meldingen meer geven, ik krijg gewoon een zwart scherm?  Zelf krijg ik wel melding en ik kan ze ook bevestigen.  't Spel heeft me afgelopen woensdag terug twee keer een paar 100 euro aan potentiële boete bespaard.

Image result for it crowd turning off on

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Salokin zei:

Ik kan sinds kort geen meldingen meer geven, ik krijg gewoon een zwart scherm?  Zelf krijg ik wel melding en ik kan ze ook bevestigen.  't Spel heeft me afgelopen woensdag terug twee keer een paar 100 euro aan potentiële boete bespaard.

Ik heb nog altijd geen sterren. Ben die een 7-tal jaar geleden kwijtgespeeld door een server "bug" of iets in die aard.

Vorig jaar nog eens voor gebeld.
"Neen, meneer, ik vind u niet terug in de user database."
- "Maar ik heb toch net mijn abonnement verlengd?"
"Ja, meneer."
- "En dat vind je wel terug?"
"Ja, meneer."
- "Dat moet dan toch met IETS communiceren dat mijn app terug verlengt qua bruikbaarheid, want in de app zie ik nu de einddatum van m'n abonnement."
"Ja, meneer."
- "Je, dus ... en?"
"Ik vind u niet terug in de user database, meneer."

:fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat die app nog altijd in de Rlink van de Mégane, maar na de 3 maanden dat ik het gratis kon gebruiken heb ik dat abonnement nooit verlengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Ah kijk, 'k heb blijkbaar toch nog 'n abonnementse voor 'n jaar.

image.png.c33d9ec9b357c4e2ca6239c4d64bfe18.png

:roll: 

Nu ja, 't is handig bij 't motorrijden, moet ik toegeven.
Dat biept nl. altijd, ook als je geen route instelt.
Waze biept pas als je 'n route hebt (dacht ik?) en met moto is dat niet zo (toch niet via Waze).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, gTa zei:

Waze biept pas als je 'n route hebt (dacht ik?) en met moto is dat niet zo (toch niet via Waze).

Wat bedoel je met het tweede deel van deze zin? 🧐

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Goesting zei:

Wat bedoel je met het tweede deel van deze zin? 🧐

Ja dat was niet zo duidelijk :D 

Als ik rondritten doe met de moto, kan ik geen route in Waze laten lopen. Wel op het stuk tot aan het vertrekpunt (b.v. van Gent tot in Luxemburg) en terug, maar tijdens de route niet, omdat dat kronkelroutes zijn met 79 afslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan kloppen. Waze is niet echt gemaakt voor rondritten en daardoor mis je inderdaad enkele features die pas met de route geladen worden.

Het is wel zo dat ze al enkele jaren de app opengesteld hebben voor motards, wat je bij de instellingen dan kan wijzigen als voertuigtype.

Het juiste antwoord is dus zoals steeds in IT: "het hangt ervan af" en "misschien moet je het eens proberen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks te misschien, vrees ik: it ain't possible. Doorgaans werken we met (zorgvuldig samengestelde) GPX-files, die moet je kunnen inladen. Waze heeft die optie definitief niet. (Heb er nog naar gevraagd en antwoord toen was: voor ons geen prioriteit, focus ligt elders.)

"App open stellen voor motards", as in: ge kunt een motootse kiezen als icoontje ipv een pijl? :lol:   Dan heeft Coyote het nog wat beter voorzien: de moto-modus daar neemt de verplichting/verwachting weg dat je meldingen bekrachtigt of ontkent. Je kan dus zonder impact op je sterrenrating daar gerust nalaten van te bevestigen of te ontkennen, wat uiteraard handig is bij 't motorrijden. :D 

Een hulp zou zijn mochten de flitspaalwaarschuwingen ook actief zijn als je Waze op hebt staan zonder route, maar ik dacht dat dat nu toch niet 't geval is. (Kan me vergissen.)
Vwb user-meldingen (mobiele controle): geen idee of dat doorkomt zonder route, of ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, gTa zei:

Doorgaans werken we met (zorgvuldig samengestelde) GPX-files, die moet je kunnen inladen. Waze heeft die optie definitief niet. (Heb er nog naar gevraagd en antwoord toen was: voor ons geen prioriteit, focus ligt elders.)

Klopt inderdaad. Hoort niet bij de doelstellingen van de app.

45 minuten geleden, gTa zei:

"App open stellen voor motards", as in: ge kunt een motootse kiezen als icoontje ipv een pijl? :lol:

Ik doelde op de features die o.a. hier beschreven zijn: https://www.revzilla.com/common-tread/waze-app-updates-with-motorcycle-features

Het belangrijkste doel van die feature is om de realtime verkeersgegevens van motards en auto's uit elkaar te halen. Eerlijk gezegd zou ik gewoon afraden om Waze te gebruiken op de moto, want is het ook een heel gedoe om met je smartphone steeds te zien dat je in de juiste modus zit, op basis van het voertuig waarmee je op weg bent. Je gaat dan al snel in de verkeerde modus rijden vroeg of laat, met de nodige frustraties als gevolg.

45 minuten geleden, gTa zei:

Een hulp zou zijn mochten de flitspaalwaarschuwingen ook actief zijn als je Waze op hebt staan zonder route, maar ik dacht dat dat nu toch niet 't geval is. (Kan me vergissen.)
Vwb user-meldingen (mobiele controle): geen idee of dat doorkomt zonder route, of ook niet.

Zonder route komen meldingen er niet of heel laat door. En dat is ook eenvoudig te verklaren: de app kan niet weten welke straat je gaat indraaien als je geen bestemming ingesteld hebt, waardoor sommige meldingen te laat komen, of overbodig zijn (bijvoorbeeld vlak voor een flitspaal die baan/rijstrook verlaten). Bij een ingestelde route weet de app perfect wat je normaal gaat passeren en kunnen de meldingen tijdig verschijnen.

Maar dit is allemaal op basis van mijn ervaring in personenwagen-modus. Vandaar mijn tip om moto-modus eens uit te proberen, want daar *kan* het in theorie iets anders verlopen. Alhoewel het mij eerlijk gezegd sterk zou verbazen dat de meldingen verschillen tussen die modi. Maar ik geef grif toe dat ik het niet weet, wegens geen ervaring met moto-modus. ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Goesting said:

Zonder route komen meldingen er niet of heel laat door. En dat is ook eenvoudig te verklaren: de app kan niet weten welke straat je gaat indraaien als je geen bestemming ingesteld hebt, waardoor sommige meldingen te laat komen, of overbodig zijn

Nochtans heeft Coyote identiek hetzelfde "probleem" :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is een van de redenen waarom ik geen fan ben van Coyote. Ik heb die nog weten piepen voor een flitspaal omdat er op de afrit van de E40 in Sterrebeek eentje staat. Dit terwijl ik gewoon op de E40 blijf rijden, en dus onmogelijk geflitst kan worden door de paal in kwestie. :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Goesting zei:

Klopt inderdaad. Hoort niet bij de doelstellingen van de app.

Ik doelde op de features die o.a. hier beschreven zijn: https://www.revzilla.com/common-tread/waze-app-updates-with-motorcycle-features

Het belangrijkste doel van die feature is om de realtime verkeersgegevens van motards en auto's uit elkaar te halen. Eerlijk gezegd zou ik gewoon afraden om Waze te gebruiken op de moto, want is het ook een heel gedoe om met je smartphone steeds te zien dat je in de juiste modus zit, op basis van het voertuig waarmee je op weg bent. Je gaat dan al snel in de verkeerde modus rijden vroeg of laat, met de nodige frustraties als gevolg.

Zonder route komen meldingen er niet of heel laat door. En dat is ook eenvoudig te verklaren: de app kan niet weten welke straat je gaat indraaien als je geen bestemming ingesteld hebt, waardoor sommige meldingen te laat komen, of overbodig zijn (bijvoorbeeld vlak voor een flitspaal die baan/rijstrook verlaten). Bij een ingestelde route weet de app perfect wat je normaal gaat passeren en kunnen de meldingen tijdig verschijnen.

Maar dit is allemaal op basis van mijn ervaring in personenwagen-modus. Vandaar mijn tip om moto-modus eens uit te proberen, want daar *kan* het in theorie iets anders verlopen. Alhoewel het mij eerlijk gezegd sterk zou verbazen dat de meldingen verschillen tussen die modi. Maar ik geef grif toe dat ik het niet weet, wegens geen ervaring met moto-modus. ;)

Ja, die functies ook, idd. Ik heb daar maar povere ervaring mee. Filefilteren b.v. kent hij niet, dus ook in motormodus gaat hij pertinent autostrades/ringwegen met vertraagd verkeer of files willen ontwijken door om te rijden... zeer vervelend. En het effectief navigeren (op Waze) als ik met de moto rijd, gaat dan altijd over ofwel lokaal verkeer in 't Gentse ofwel langere afstanden (heenroute richting een rondrit in Ardennen, Lux, Eiffel, Moezel, ... of op de 1e/laatste dag motorreis). Dan wil ik efficiënte routes, geen scenic routes.

Waze is daar idd gewoon niet voor gemaakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar het geeft geen melding als je onder de snelheid rijdt denk ik. Ik kan me precies voorstellen dat ik toch melding krijg van een flitspaal op de baan waar ik op rijd zonder een navigatieroute ingesteld te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al ondervonden, soms wel, soms niet. Heeft idd mogelijks te maken met de gereden snelheid.

Hoe dan ook: onvoldoende onbetrouwbaar. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid