Ga naar inhoud

Coyote Systems


DDke

Aanbevolen berichten

coyote alleen verbruikt bijna niets, google maps, waze en die synch van alle apps onderweg verbruikt veel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar de Franse Alpen H&T (lokaal nauwelijks data roaming gebruikt) heeft me 247 MB dataverkeer opgeleverd. Regelmatig herberekenen van Waze en route du parcours was de grootste datavreter (211 MB). Coyote heeft op die pakweg 2.000 km maar een dikke 30 MB data verbruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de app update ben ik mijn toegelaten snelheden kwijt, en ik vind niet meer waar ik ze kan downloaden. Ik weet dat ze er nog in zitten, want onder de snelheid die je rijd is er nog altijd een label voorzien voor de toegelaten snelheid.

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij komt dat er wel op, vreemd.

't Is wel zo dat dat bij Coyote vaak niet klopt. En je kan de maximumsnelheid niet (altijd?) meer aanpassen of melden, kan dat? Vroeger kreeg je bij 't tikken op de snelheidsmeter een schermpje waarin je een andere maximumsnelheid kon kiezen, nu lukt mij dat soms niet meer?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei PJH:

Sinds de app update ben ik mijn toegelaten snelheden kwijt, en ik vind niet meer waar ik ze kan downloaden. Ik weet dat ze er nog in zitten, want onder de snelheid die je rijd is er nog altijd een label voorzien voor de toegelaten snelheid.

Iemand een idee?

Zet de app er eens even opnieuw op?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 2017-4-6 om 21:29 zei gTa:

Bij mij komt dat er wel op, vreemd.

't Is wel zo dat dat bij Coyote vaak niet klopt. En je kan de maximumsnelheid niet (altijd?) meer aanpassen of melden, kan dat? Vroeger kreeg je bij 't tikken op de snelheidsmeter een schermpje waarin je een andere maximumsnelheid kon kiezen, nu lukt mij dat soms niet meer?

idd daar stoor ik me ook aan. want op veel stukken is het 100 in Brussel en Antwerpen en die coyote geeft maar 120 aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 3 maanden gratis coyote op de Megane, maar heb het na die drie maanden niet meer verlengd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Na een 5 al boetes me terug een Coyote aangekocht. Zijn er momenteel acties bij aankoop van een nieuw toestel? Enkele maanden gratis abonnement? (Zie niet direct iets op hun website)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op dat vlak is iCoyote toch enorm handig.... Zomaar in je smartphone neuzen gaat men niet doen en als je helemaal safe wil zijn dan wis je de app.
En met de afgeschafte roaming blijft het nog goedkoop ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei ST TDCi:

Op dat vlak is iCoyote toch enorm handig.... Zomaar in je smartphone neuzen gaat men niet doen en als je helemaal safe wil zijn dan wis je de app.
En met de afgeschafte roaming blijft het nog goedkoop ook.

En je kan ze weggooien en over de grens weer installeren!

Want voor 't zelfde geld maken ze je het leven nog een paar uur zuur terwijl jij je achter de privacywetgeving schuilhoudt.

Wat met apps als Waze? Is eveneens niet legaal zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee...Dan zouden ze elke navi (TomTom, Garmin,...) ook moeten controleren want die melden ook flitspalen.
Verschil daar is natuurlijk dat het toestel zelfs geen radarverklikker is, en zo'n Coyote module wel.
Zoals je zegt: wissen voor de grens en na de grens weer installeren. Geen gezeik aan je hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, ST TDCi said:

Geen idee...Dan zouden ze elke navi (TomTom, Garmin,...) ook moeten controleren want die melden ook flitspalen.

Dat doen ze niet in Zwitserland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, DenDuvel said:

En je kan ze weggooien en over de grens weer installeren!

Want voor 't zelfde geld maken ze je het leven nog een paar uur zuur terwijl jij je achter de privacywetgeving schuilhoudt.

Wat met apps als Waze? Is eveneens niet legaal zeker?

Politiemeldingen worden in CH verwijderd. Staat raar genoeg maar 1 flitspaal vermeld, op de autostrade na Basel in Liestal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Lefty:

Politiemeldingen worden in CH verwijderd. Staat raar genoeg maar 1 flitspaal vermeld, op de autostrade na Basel in Liestal.

Bizar. Maar andere meldingen mogen wel dan? Anders vertraag ik wel bij elke put in de weg, en bij dieren op de rijbaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171205_03225443

Quote

Als het van Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) afhangt, zijn radarverklikkers als Coyote of Waze vanaf morgen verboden. Vincent Hébert, directeur-generaal van Coyote Benelux, is de kritiek stilaan beu. “We werken al jaren samen met de politie, maar minister Weyts weigert elk overleg met ons.”
“Ach, is hij daar weer?” Directeur­generaal Vincent Hébert van Coyote Benelux vindt het onterecht dat Vlaams minister voor Mobiliteit Weyts Coyote en gelijkaardige systemen wil verbieden. “Hij noemt het consequent ­radarverklikkers, maar wij zijn veel meer dan dat. Wij zijn een perfect legaal rijhulpsysteem, dat mensen waarschuwt voor gevaren op de weg”, beweert Hébert.

Systemen als Coyote (betalend) en Waze (gratis) waarschuwen inderdaad voor vaste en mobiele flitscamera’s. “Wij zeggen zelfs aan de politie waar ze hun camera’s moeten zetten”, zegt Hébert. “Wij voeren onderzoek naar de snelheid bij onze gebruikers, en geven die info al enkele jaren door aan de wegpolitie in Wallonië”, klinkt het. “Ook in Vlaanderen werken we samen met enkele zones, maar dat zegt de minister natuurlijk niet”, zegt Hébert.

De Waalse wegpolitie stuurt ook zelf meldingen van on­gevallen of hinder naar de ­Coyote-toestellen, om de gebruikers meteen op de hoogte te stellen van mogelijke gevaren. “Een systeem dat perfect werkt”, zegt Hébert.

Minister Weyts blijft tegenstander van het systeem van onder meer Waze en Coyote. “Door hun samenwerking met de politie meten ze zich een imago aan van helpende hand in de strijd tegen verkeersdoden”, klinkt het bij woordvoerder Jeroen Tiebout. “Maar hun gebruikers werken samen om de wet te omzeilen, zo simpel is het.”

Focus op échte criminelen

Voor federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR), bevoegd in deze zaak, is een verbod op het systeem voorlopig niet aan de orde. “Wij focussen op de échte wegcriminelen, mensen die keer op keer dronken rijden, systematisch te hard rijden of zonder rijbewijs de baan op gaan. De pakkans verhogen, en zo ook de verkeersveiligheid, daar is het ons om te doen”, klinkt het.

Volgens Tiebout streven Weyts en Bellot hetzelfde na – de verkeers­veiligheid verhogen – maar verschillen ze van menig over hoe ze dat moeten doen. “Het zijn ook die échte criminelen die zulke systemen gebruiken”, zegt Tiebout. “Voor ons kan het niet dat die toestellen de precieze locatie van snelheidscontroles doorgeven.” In Frankrijk, bijvoorbeeld, is het bij wet verboden de precieze locatie van politiecontroles door te geven op sociale media of via bijvoorbeeld Coyote. Controles mogen wel in een straal van twee kilometer aangegeven worden. “Als ze hun systeem aanpassen aan dat model, kan er de dag zelf nog met hen gesproken worden”, zegt Tiebout. Hébert is het niet eens: “Op dit moment volgt Coyote gewoon de Belgische wet.”

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid