Ga naar inhoud

2022 BMW M2


Rabbit

Aanbevolen berichten

Grote fan toch wel 

duidelijk focus op hun achterban (sound, RWD, handbak), geen hybride bullshit, al driftend in hun persfoto’s,… AMG take note!

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ir_fuel zei:

Met een achterbank en een ok koffer? :D 

Hangt er allemaal vanaf wat je zoekt als klant. Als de cayman je vereist aantal zitplaatsen en bagageruimte voldoet, dan zijn deze twee idd concurenten.
Ik vind het USP hier vooral sportief, manueel en rwd rond die prijsklasse.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ir_fuel zei:

 een ok koffer? :D 

Als er nu één ding is dat ik niet kan zeggen over mijn 981, dan is het dat er geen ruimte is qua koffer.

Als we daarmee op reis gaan, zitten daar 2 handbagage valiezen en wat schoenen vooraan en verschillende zakken achteraan. Nooit over te klagen gehad.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke specs, manueel en RWD. Zal heerlijke fun zijn op een circuit. Ben ik zeker van. 

Jammer genoeg moet een auto niet alleen leuk rijden voor mij, maar ook mooi zijn. 

En voor die prijs wil ik wel dat iets leuk en mooi tegelijk. 

Benieuwd hoeveel kopers zo'n M2 gaan kopen om met 4 personen in te zitten.

Maar het zal wel verkopen, sowieso. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Martini Racing zei:

deze twee idd concurenten.
Ik vind het USP hier vooral sportief, manueel en rwd rond die prijsklasse.

Idd, want wie gaat zo'n M2 ding nu kopen als gezinswagen? Niemand toch....

Runningcosts zal wel min of meer gelijk zijn gok ik 🙂

En dan hebben we nog de A110 die niet manueel te krijgen is, en de Supra die eigenlijk gewoon een andere BMW is (en ook niet manueel te krijgen is hier?), die tel ik idd even niet mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, PJH zei:

Idd, want wie gaat zo'n M2 ding nu kopen als gezinswagen? Niemand toch....

Runningcosts zal wel min of meer gelijk zijn gok ik 🙂

En dan hebben we nog de A110 die niet manueel te krijgen is, en de Supra die eigenlijk gewoon een andere BMW is (en ook niet manueel te krijgen is hier?), die tel ik idd even niet mee.

Even off-topic maar PJH, je moet eens met zo’n A110S rijden, je mist daar die handbak absoluut niet in. Ik ben ook pro-manueel, maar ze zijn toch uitzonderingen op de regel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, PJH zei:

Idd, want wie gaat zo'n M2 ding nu kopen als gezinswagen? Niemand toch....

Runningcosts zal wel min of meer gelijk zijn gok ik 🙂

En dan hebben we nog de A110 die niet manueel te krijgen is, en de Supra die eigenlijk gewoon een andere BMW is (en ook niet manueel te krijgen is hier?), die tel ik idd even niet mee.

Toch wel, 66k in configurator. Dus +-20k goedkoper tov een beetje een uitgeruste M2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze auto heeft gewoon geen directe concurrentie. Zoals hier al is gepost, dikke 6 cilinder, RWD, keuze tussen manueel en automaat. Zo'n M2 is een 'gewone' auto waar je comfortabel maar ook heel sportief kan mee rijden. Met gewoon bedoel ik dan een praktische auto, met een bruikbare achterbank, en een koffer. Alle andere aangehaalde auto's, Cayman/Emira/Supra/Alpina, zijn veel minder praktisch, dus een andere klasse van auto. 

Ik ben fan van deze M2.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, PJH said:

Idd, want wie gaat zo'n M2 ding nu kopen als gezinswagen? Niemand toch....

Ik zou dat doen.

Ik heb altijd met een 1 en 2 gereden, tot 1.5j geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Martini Racing said:

Hangt er allemaal vanaf wat je zoekt als klant. Als de cayman je vereist aantal zitplaatsen en bagageruimte voldoet, dan zijn deze twee idd concurenten.

Zo kan alles een concurrent van mekaar zijn. Je kan er de Tesla Model 3 Performance anders nog naast zetten ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Phil said:

Echt verschrikkelijk die M-Performance, geen woorden voor. Bepaalde velgen zijn nog ça va, maar al de rest…

(imho)

Ben zo 1 M4 tegen gekomen met die uitlaat (UK platen, en uiteraard in matte lak). Dat trok echt op geen kloten IRL, amai.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, Jules_W said:

Even off-topic maar PJH, je moet eens met zo’n A110S rijden, je mist daar die handbak absoluut niet in. Ik ben ook pro-manueel, maar ze zijn toch uitzonderingen op de regel. 

Nooit gesnapt die uitspraak. Ik "mis" een handbak even hard of even niet hard in gelijk welke auto. Daar heeft de auto op zich niks mee te maken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Nooit gesnapt die uitspraak. Ik "mis" een handbak even hard of even niet hard in gelijk welke auto. Daar heeft de auto op zich niks mee te maken.

Komt veel meer nuance bij. Ik mis geen handbak in mijn Vivaro want dat spel gaat niet vooruit en ik sta er veel mee in de file. Ik mis soms een handbak in mijn Skoda want dagelijks/privé gebruik. In mijn TT moet een handbak zitten want anders is het een saaie bak en de DSG van begin ‘00s is gewoon bagger. In zo’n M2 zou ik een handbak willen om de rijsensatie nog te vergroten. In zo’n A110 zou ik dat in eerste instantie ook willen om dezelfde reden maar de gasrespons in die auto is zodanig goed en klimt zo vlot door z’n toeren dat die automaat daar perfect bij past. Voelt ook veel sneller aan dan 300bhp. Vorige gen M2 heeft dat niet zoals de A110, het toerenbereik voelt langer zeg maar, en met een handbak zou het een leuker geheel zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Waarom wil je geen handbak bij iets dat vlot door de toeren gaat? Ik snap de redenering niet, maargoed 🙂 

Ik wil dat wel. Maar ik mis het niet. Het zou maw geen dealbreaker zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is er, los van de auto, een gigantisch verschil tussen manueel en automaat rijden, en dat merk ik alleen als ik echt wil doorperen op bochtige wegen (zo goed als nooit, dus, helaas ...)

Met een automaat weet je gewoon nooit in welke versnelling je rijdt en zijn de cijfers niet "logisch". Zo een 8-bak daar "snap" ik niks van als ik kijk in welke versnelling ik zit. Bij een manuele heb je die connectie wel en dat voelt gewoon veel natuurlijker. Dat is dan los van het ganse tip-hiel en gebruik van koppeling verhaal. Ik weet gewoon in functie van de bocht die ik zie naar welke versnelling ik terug moet met een manuele. Met zo een automaat liggen de spreidingen zo raar dat je misschien in 4e gaat zitten terwijl je manueel brein zegt "die bocht is in 2e". Ik vond dat de paar keer dat ik het gedaan heb met een automaat zo wat random flipperen precies. Dat zou zich niet stellen moest dat gewoon een automatische 6-bak zijn met dezelfde verhoudingen als de manuele. 

Als je dan zo een ding hebt met 10 versnellingen is het helemaal onbegonnen werk.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik zou dat doen.

Ik heb altijd met een 1 en 2 gereden, tot 1.5j geleden.

Ik ga de mijne wss verkopen net omdat het geen gezinswagen is. Mijne golden retriever kan niet in de koffer 🥺 En dus rij ik er eigelijk bijna nooit mee want de hond gaat altijd mee of we zetten hem af bij mijn (schoon)ouders.

Praktischer dan een pure sportwagen dat wel. Helaas in realiteit moet ik met mijn leon rondrijden en heb ik een M2 in de garage staan.

Point being; hangt er vanaf wat je doet als gezin.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, berengun zei:

toen we van de M2 naar de GR Yaris zijn gegaan voelde dat op "bochtige snelheid" aan dat we van een vette hamburger naar een bordje sushi waren gegaan qua lichtvoetigheid.  Met de nieuwe zal het dus eerder zelf een double cheese zijn. 

Ongetwijfeld als daily een leuke auto (zoals voor ons ook de X3 zal zijn) , maar als fun auto lijkt de Emira V6 manueel wel (op papier) de leukere (en mooiere) keuze.

Net hetzelfde ervaren. De M2 stond naast de Yaris en elke dag koos ik de Toyota omdat die zo onwaarschijnlijk goed rijdt. Heb uiteindelijk de M2 verkocht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Als er nu één ding is dat ik niet kan zeggen over mijn 981, dan is het dat er geen ruimte is qua koffer.

Als we daarmee op reis gaan, zitten daar 2 handbagage valiezen en wat schoenen vooraan en verschillende zakken achteraan. Nooit over te klagen gehad.

En vooraan zat een grote tas die ik nog liggen had op zolder en perfect was van breedte en hoogte. Precies of ik die gekocht had op maat😃

20220919_102457.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

 een bruikbare achterbank

Is dat echt zo bij zo'n M2? 

Kan er iemand met benen zitten? 

Is gewoon een serieuze vraag trouwens. Geen idee van de ruimte achterin zo'n ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid