Ga naar inhoud

2022 BMW M2


Rabbit

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, bt. zei:

Ik volg je mening, maar persoonlijk hoeft het voor mij niet track-oriented te zijn. Dat M drivers pack zou ik dus al niet aanvinken. Realistisch gezien komt ‘mijn spec’ op iets meer dan €90k inclusief 1e jaar taksen en onderhoudscontract voor 5-6 jaar.

Een vergelijkbaar alternatief moet voor mij over (minstens) een 6 cilinder motor en een achterbank beschikken, dat wordt meteen wat moeilijker/duurder bij Porsche vrees ik? 😉

Ik denk eigenlijk dat een M2 zonder enige extra optie, de beste keuze is (prijs/fun gezien).

Bij Porsche (en ik vermoed dat je geen Panamera bedoelt :p) zit je dan met een 997 met wel wat km's al op de teller. En ik durf er geen geld op zetten of die nu leuker gaat rijden dan een M2 en met de leeftijd/km's is het risico op kosten wel groot...

Ik moet nog wennen aan de looks van de M2 (maar ik denk wel dat dat gaat komen). Maar de prijzen van performance-auto's zijn echt zot aan het worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Tommie zei:

Je koopt een mini-M4 voor een mini-M4-prijs.

Én ‘t is mooier, puurder en wordt imo snel ‘cult’…

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tommie zei:

Je koopt een mini-M4 voor een mini-M4-prijs.

De concurrentie (CLA45S dan) zit ook aan soortgelijke prijzen, dus als merk kan ik het wel volgen. Maar het maakt de "instap" naar de M modellen wel een pak moeilijker. Maar ik vind vooral de overlap met het segment van de "echte" sportcoupés opvallend. Lotus Emira, Porsche Cayman en Alpine A110S (of R) (of zelfs F-type). Oké, die missen een achterbank, maar het blijft toch vreemd dat die 2 segmenten beginnen overlappen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, bt. zei:

Dan een M4, ja toch!? :tct:

Beide winnen geen schoonheidsprijs, maar ik weet niet of ik de M2 beter vind.

De M4 heeft een lelijke neus, maar de rest is best ok. 
De M2 heeft een lelijke neus én poep! 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Maxime S zei:

Beide winnen geen schoonheidsprijs, maar ik weet niet of ik de M2 beter vind.

De M4 heeft een lelijke neus, maar de rest is best ok. 
De M2 heeft een lelijke neus én poep! 

 

https://configure.bmw.be/nl_BE/configid/4a6037ay


Ge moet da in't zwart zien met een nummerplaat erop! :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf me wel afvragen waarom deze nu weer een brede grill ipv een hoge grill heeft gekregen. Ik vind het beter, maar ik snap niet waarom de switch er nu weer is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, anders zei:

De concurrentie (CLA45S dan) zit ook aan soortgelijke prijzen, dus als merk kan ik het wel volgen. Maar het maakt de "instap" naar de M modellen wel een pak moeilijker. Maar ik vind vooral de overlap met het segment van de "echte" sportcoupés opvallend. Lotus Emira, Porsche Cayman en Alpine A110S (of R) (of zelfs F-type). Oké, die missen een achterbank, maar het blijft toch vreemd dat die 2 segmenten beginnen overlappen...

M240 zit daar ook nog ergens tussenin

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

De achterlichten vooral. Wat hebben ze daar mee gedaan zeg .... 

Inderdaad, het zijn vooral de achterlichten die de achterkant verpesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Audi S8 zei:

Inderdaad, het zijn vooral de achterlichten die de achterkant verpesten.

idem met de X3

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Ice_Ken zei:

idem met de X3

Vind ik zelf ook. De gefacelifte X3 is veel minder elegant dan de pre-facelift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, anders zei:

Vind ik zelf ook. De gefacelifte X3 is veel minder elegant dan de pre-facelift.

de tijd van een elegante BMW ligt sowieso al een aantal jaren achter ons... de laatsten waar ik dat etiket nog zou durven opkleven zijn de BMWs van generatie 5 reeks F10 en 7 reeks F01

Maar er is nog een lijn tussen het wegvallen van elegantie of het gewoon verbrodden van een auto zoals de nieuwe 2.  Met de juiste motor kan je gelukkig het design wel wat vergeten (aangezien andere liefhebberijsensoren verwend worden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Rabbit zei:

En voor hetzelfde geld is er ook dit 

image.jpeg.9738af2f6d9e91c8eb35717703e57470.jpeg

met slechts 1 keer deze foto te posten had je mij ook al lang overtuigd 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, berengun zei:

de tijd van een elegante BMW ligt sowieso al een aantal jaren achter ons... de laatsten waar ik dat etiket nog zou durven opkleven zijn de BMWs van generatie 5 reeks F10 en 7 reeks F01

Maar er is nog een lijn tussen het wegvallen van elegantie of het gewoon verbrodden van een auto zoals de nieuwe 2.  Met de juiste motor kan je gelukkig het design wel wat vergeten (aangezien andere liefhebberijsensoren verwend worden)

Vind ik ook wel. Die twee is gewoon vanuit elke hoek een bodykit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, berengun zei:

met slechts 1 keer deze foto te posten had je mij ook al lang overtuigd 😉

Ja dat forum bleef hier percies hangen 😂 toch graag gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tommie zei:

En toch is ook de nieuwe M2 een succes... 

Heb je daar eigenlijk al cijfers over? Verkoopt die nu vlotter dan de vorige M2 Comp bvb?

De Emira is ook een enorm succes natuurlijk (terecht), maar daar botsen ze (al sinds de release) op de productielimieten natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid