Ga naar inhoud

2022 BMW M2


Rabbit

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Tommie zei:

Ik durf 't bijna al niet meer zeggen, maar je moet dat in 't echt bekijken. 

heb ik gedaan. Blijft lelijk.

G80 begin ik aan te wennen, al heeft dat ontwerp ook veel flaws buiten de voorkant.

1 uur terug, PieterA zei:

Los van de looks snap ik de positionering van de M2 tov de M4 toch echt niet (meer). Quasi even groot, zo goed als even zwaar, allebei twee deuren met kleine achterbank, identieke hardware, etc. 

De M2 is wel een pak goedkoper.

 

Ik vraag me vooral af waar al de reviews blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/3/2023 om 08:29, bt. zei:

Ik heb er nog geen in het echt gezien maar na de initiële gewenningsperiode heb ik zo ‘t gevoel dat dit wel eens een cultkistje kan gaan worden op termijn. Die karikaturale looks in combinatie met een volbloed ICE aandrijflijn kunnen er nog een gegeerd hebbedingetje van maken imo, zeker met een autolandschap dat in sneltempo richting EV ecolueert. 

Benieuwd om eens eentje tegen te komen!

Ik vind het oprecht een geweldig ding.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Jules_W zei:

Wat een bruut ding :inlove:  Te duur voor mijn portemonnee maar wat zou ik er graag eentje kopen 

Ik krijg eerstdaags eentje binnen, wil altijd 'nen effort' doen he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Tommie said:

 wil altijd 'nen effort' doen he!

Doet men dat nog tegenwoordig bij de dealer :lolz:

Dacht dat je al blij mocht zijn een auto te hebben binnen de 12 maand tegenwoordig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond eentje geconfigged: zwart met cognac interieur en manueel geschakeld. Kwam om €85k, goed uitgerust maar (net) niet full.

Binnen een paar jaar misschien toch de gebrauchtwagenbörse wat in de gaten houden…

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/3/2023 om 10:34, Tommie zei:

Ik krijg eerstdaags eentje binnen, wil altijd 'nen effort' doen he!

Toevallig een idee of bij die M track days (die je via BMW Live kan boeken) nu een nieuwe M2 zit? Ik heb die vorig jaar gedaan met de M4 en M8, maar vond het best jammer dat er geen M2 beschikbaar was omdat die imo leuker zou moeten zijn op circuit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Quote

And here's the thing: the M2 didn’t just come alive, it delivered utter brilliance. Sure, it may be 1,625kg and, yes, that’s 100 or so more than the F87, but I’ll take that penalty any day to have a chassis that manages its mass as well as this one does. The M2 is the definition of pinned, poised and - not to put too finer point on it - pant-wettingly good. It demonstrated many qualities that I admired, and am keen to tell you about them all, but none more so than its body control. That was the one that got me; the one that stood out the most in recollection. 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, bt. zei:

Wanneer zou dit kereltje beschikbaar zijn voor testritten in het net?

Ik bemerk hier veel interesse van iemand 😌

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Maxime S zei:

Ik bemerk hier veel interesse van iemand 😌

Absoluut, maar ik vrees dat er desgevallend best wat budgettair gegoochel aan te pas zou komen…

BIV is actueel zo’n €5,3k :noparty:

Jaarlijkse rijtaks zo’n €1k (dat valt dan weer mee).

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, bt. zei:

Absoluut, maar ik vrees dat er desgevallend best wat budgettair gegoochel aan te pas zou komen…

BIV is actueel zo’n €5,3k :noparty:

Jaarlijkse rijtaks zo’n €1k (dat valt dan weer mee).

Persoonlijk heb ik het eerder lastig met de prijszetting. De M2 met M drivers pack (en geen enkele van de "comfortopties") komt op 90000€, tel daar nog 5.3k BIV bij en nog een paar opties, en je komt aan 100k€ uit. Dan kom je +- in de prijsklasse van een Cayman GT4 (die je momenteel niet meer nieuw gaat vastkrijgen). Dat is imo een moeilijke concurrent om het tegen op te nemen als je een track-oriented coupé wil.

Ik vind (maar ik ben biased :p) ook het verschil tov een jonge 2e hands 2.5l GTS wel groot. Ik betaal nog niet de helft aan BIV, 3/4e van de VB, en de Nurburgringtijd (for what it's worth...) is "maar" 12s minder dan de M4 xDrive, en ik verwacht dat de nieuwe M2 daar ergens tussenin zal liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, anders zei:

Persoonlijk heb ik het eerder lastig met de prijszetting. De M2 met M drivers pack (en geen enkele van de "comfortopties") komt op 90000€, tel daar nog 5.3k BIV bij en nog een paar opties, en je komt aan 100k€ uit. Dan kom je +- in de prijsklasse van een Cayman GT4 (die je momenteel niet meer nieuw gaat vastkrijgen). Dat is imo een moeilijke concurrent om het tegen op te nemen als je een track-oriented coupé wil.

Ik vind (maar ik ben biased :p) ook het verschil tov een jonge 2e hands 2.5l GTS wel groot. Ik betaal nog niet de helft aan BIV, 3/4e van de VB, en de Nurburgringtijd (for what it's worth...) is "maar" 12s minder dan de M4 xDrive, en ik verwacht dat de nieuwe M2 daar ergens tussenin zal liggen.

Ik volg je mening, maar persoonlijk hoeft het voor mij niet track-oriented te zijn. Dat M drivers pack zou ik dus al niet aanvinken. Realistisch gezien komt ‘mijn spec’ op iets meer dan €90k inclusief 1e jaar taksen en onderhoudscontract voor 5-6 jaar.

Een vergelijkbaar alternatief moet voor mij over (minstens) een 6 cilinder motor en een achterbank beschikken, dat wordt meteen wat moeilijker/duurder bij Porsche vrees ik? 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid