Ga naar inhoud

BMW 3-reeks F30 (2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Hernemen met een auto die vanzelf terugschakelt is bah. (ik wéét dat je die automaat ook manueel kan zetten en zo blokkeren)

Point taken hoor Tommie, wat de .30d betreft... Al was Salokin z'n E91 manueel best wel indrukwekkend. Maar er stond ook nog ergens 35i in dat rijtje en dat begint het bij mij al te itchen :D

Hèhè blij dat je het herinnert, ik wil toch altijd een auto met een echte handgeschakelde bak. Nu de funfer op zijn papieren wacht geniet ik opnieuw van de 330d met zijn manuele bak. Knallen tot aan de bocht en dan al tiphielend remmen, Nothing compares. Op verschillende momenten rijd ik met allen graag.
Beetje loze discussie, het is en blijft persoonlijke voorkeur.
Amen! En dan nog afhankelijk van het gemoed op dat moment.
Geplaatst:
35i is beter met de DKG dan manueel. Echt wel.

Of ik word oud. Maar dan nog. ;)

Ik verkies ook eerder de DKG bij een 35i :)

Geplaatst:

Of ik word oud. Maar dan nog. ;)

Bijna 30 zeker he ? Meen ik ergens gelezen te hebben:D

Geplaatst:
Bijna 30 zeker he ? Meen ik ergens gelezen te hebben:D

Wanneer werd jij ook al opnieuw 50?:lol:

Geplaatst:
Wanneer werd jij ook al opnieuw 50?:lol:

Is nog jaaaaaaaaren !!!!

En dan koop ik mij een Porsche : kijk er al naar uit !!!

:D

Geplaatst:

Toen ik destijds mijn E60 530d bestelde wilde ik ook geen automaat. Toch bleef mijn verkoper zeggen dat een 530d beter reed met een automaat. Ik heb toen een gans weekend een 530dA meegekregen. Dat weekend heb ik meer dan 500km gereden, en ik was overtuigd. Ik heb 240.000km gereden met mijn E60 530d, en ik heb van elke kilometer genoten. De 8-bak sportautomaat in mijn huidige 530d verschaft nog meer rijplezier, en schakelt sneller en sportiever. De DKG in de M3 was nukkiger, maar dat past wel bij zijn sportievere karakter. De DKG in de 135i is minder nukkig, maar nog steeds niet zo 'perfect' als de 8-bak steptronic.

Maneel blijft ook heel plezant. Je blijft dan meer betrokken bij het rijden. Bij sommige wagens hoort gewoon een manuele bak. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een R26.R.:)

Geplaatst: (aangepast)

Het is voor mij gewoon een kwestie van voorkeur. Die 8-traps mag dan nog perfect zijn, sneller zijn, zachter zijn, zuiniger rijden blablabla. Ik wil in mijn auto gewoon zelf de versnelling kiezen, zelf terug schakelen, zelf met de koppeling werken, zonder een computer die je passagier maakt in je eigen auto. Dat schakelen is voor mij gewoon een groot deel van het rijplezier en op een forum vol autoliefhebbers vind ik het raar dat er velen dit niet eens begrijpen. Dat er geen markt voor is geloof ik ook niet, het blijft een BMW en dat is voor mensen die graag zelf rijden. Zo heeft Salokin een manuele 330d, de vader van Ambi had er een, xxx had een manuele 330d, Nicolas_B, C_M heeft/had een manuele 325d,... En dat zijn er nu nog maar enkele van autoforum waar ik even opkom, check ook volgende link: http://www.motor-talk.de/forum/handschaltung-im-f30-31-330d-t3933354.html,...

En het is ook niet dat ik geen ervaring heb met automaten, ik rij toch minstens zo'n 10k per jaar met verschillende automaten. Zo heb ik al vele kilometers gereden met Audi Tiptronic en S-Tronic 7, BMW Steptronics en ja, ook de 8-traps (zo'n 250 km), Mercedes 5- en 7-traps, Volvo Geartronics, VW Tiptronic,... En hoewel sommigen erg goed zijn (vooral BMW Steptronic en 8-traps), ben ik ALTIJD blij als ik in m'n eigen, handgeschakelde auto stap omdat ik na een tijd iets mis bij de automaten. Misschien verandert dat later nog wel ofzo, maar mij voorkeur is gewoon manueel en dat heeft niks te maken met of een automaat nu goed of slecht is ;)

aangepast door stradge
Geplaatst:

Vandaag trouwens een Z4 sDrive 35i gezien in het manueel. => Top en lekkere sound :drool:

Zou ik bijvoorbeeld niet met auto willen.

Geplaatst:
Je bent gek. Een 35is met DCT is HEMELS. Dat anytime boven een handbak.

En al zeker als hij de nieuwere shiftpaddles aan het stuur heeft en niet meer die druk- en trekknoppen :ninja:

Geplaatst:

Laat mij er eens mee rijden en misschien herzie ik mijn mening!

Geplaatst:
Een uurtje Bornem kan voor 50 euro :)

DCT kan inderdaad wel leuk zijn, maar ik had het over een 'echte' automaat. Enfin, je moet er eigenlijk gewoon meerijden, zo speculeren is ook maar niets.

Geplaatst:

Is het commissiepercentage op een automatische versnellingsbak hoger dan op eender welke andere optie of zo?

Geplaatst: (aangepast)
35is heeft volgens mij altijd unidirectionele paddles gehad ...

35is heeft ook de nieuwere paddles ze :)

$(KGrHqN,!jEE9woHoWe3BPo(-kBlDw~~_19.JPG

$(KGrHqQOKkYE6jH(SluMBOunz7flj!~~_19.JPG

aangepast door Thebiemerke
Geplaatst:
Hernemen met een auto die vanzelf terugschakelt is bah. (ik wéét dat je die automaat ook manueel kan zetten en zo blokkeren)

Dat is echt irritant, en dat geeft precies het gevoel van een gigantische turbo-lag te hebben

Geplaatst:
Iemand die beweert dat handgeschakeld leuker/beter/sneller/sensationeler is dan de 8-traps, weet gewoon niet wat hij zegt IMO... En al zeker als we het over 30d/35d/35i hebben.

Sorry, maar ze hebben je echt goed gebrainwasht precies :D

Geplaatst:

Mnee. Ik zou 't zelfde zeggen over een DSG.

Geplaatst:

Het is wel leuk idd. Heb vorig jaar de 35is DKG gereden, leuke geluiden maakt die bak ook. Past perfect in het semi-sportieve karakter van de Z4.

Ik ben de grootste voorstander van handbakken maar in sommige auto's zou ik echt nog twijfelen omdat het zo goed past in het geheel.

Dat gezegd zijnde zou ik toch een handbak willen met de N55/N54. :D

Nieuwe 8-bak is echt enorm goed. Ik vind hem beter dan de DSG van VW bvb.

Geplaatst:

Nieuwe 8-bak is echt enorm goed. Ik vind hem beter dan de DSG van VW bvb.

Het gaat over "leuker" en "sensationeler".

Geplaatst:

Bij het opschakelen laat de 35i met DKG van die pruttelende scheetjes. Ik krijg er alleszins kippevel van. Heerlijk... Alleen hiervoor zou ik de DKG al kopen.

Op 1:05 in onderstaand filmpje.

Geplaatst:

Die hoor je wel nauwelijks als je het raam niet open hebt staan :)

Maar toch wel vet :grin:

Geplaatst:

Ja, akkoord, maar in welke mate kunt ge bij een F30/31 spreken over sensationeel rijden ? Ik vind da ding echt goed rijden voor een daily wagen, maar ik zou da nooit sensationeel noemen.

Persoonlijk vind ik de 8 trap in combinatie met de 320d de grootste mismatch ooit ... ge zit gewoon steeds in 1 groot turbogat te rijden en als je wat wil doorkarren begint die toeren te draaien wat je niet wil met die motor.

Sport kan je al niet gebruiken omdat die dan nog meer in toeren wil gaan. Ik heb hem dus voornamelijk op confort gereden.

Die 320d moet je gewoon aan een manuele bak hangen waarmee je lekker op zijn koppel kan rijden IMHO.

Een 328i en 335i daarintegen zou ik steeds met de automaat nemen. Dan mag hij wat toeren draaien en heb je idd die ploffjes en pruttels. In dagelijkse situaties steek je mij idd met plezier in een goeie automaat zolang er de juiste motor aanhangt :)

Maar nogmaals als ik echt wel genieten van sportiviteit en sensationeel rijden zou ik nooit een F30 (non M) nemen. Dan geef je mij maar een GT3, boxster , cayman ... of nog beter een 993 RS CS :inlove:

Geplaatst:

Hoe vond jij het weggedrag? Te soft en braaf voor een BMW of heeft hij "het" nog steeds?

Geplaatst:

In dat geval: handbak.

Altijd.

Geplaatst:
In dat geval: handbak.

Altijd.

Ik laat de keuze afhangen van het doel waarvoor ik de wagen zou kopen, los van de motor. Dagelijks gebruik en goede automaat beschikbaar -> automaat. Weekendgebruik -> Eerder handbak.

Geplaatst:

Idem hier. De keuze voor handbak vs. automaat hangt voor mij af van een paar zaken. Zoals bv, type wagen, doel van de wagen (daily - extra kar - track - ...)

Als het m'n daily is, dan kies ik sowieso voor de automaat. Onlangs ook d Z4 3.5is gereden met DKG, en dat is hemels. Valt niets op aan te merken imo.

Ik zou enkel een manuele bak kiezen voor een kar dat op regelmatige basis circuits ziet, of dat de automaat in die bak echt suckt of niet bestaat. :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in