Ga naar inhoud

ALPINA Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Vicious:

Opmerkelijk, maar niet onbegrijpelijk: rhd heeft andere motorsetup dan lhd. De eerste heeft 6-cilinder met 2 turbo's, de tweede heeft er 3.

Jammer, RHD is gewoon de 535d met bodykit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Phil:

Hoe zit het met de M550d ginder? Die heeft 4 turbo's...

Staat precies niet op de site van bmw.co.uk.

Staat er idd niet op, misschien gewoon niet mogelijk met stuur rechts? 

Wel grappig anekdote eigenlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de ouwe M550d motor met 3 turbo's zit nu in de nieuwe D5 (tenzij in de UK D5, die krijgt gewoon stink hetzelfde blok als de 540d)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

Dus de ouwe M550d motor met 3 turbo's zit nu in de nieuwe D5 (tenzij in de UK D5, die krijgt gewoon stink hetzelfde blok als de 540d)?

Die D5 zal ook wel het nieuwe B57 blok hebben zeker?

My guess is een 540d met extra turbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei gTa:

Dus de ouwe M550d motor met 3 turbo's zit nu in de nieuwe D5 (tenzij in de UK D5, die krijgt gewoon stink hetzelfde blok als de 540d)?

Wat ik me herinner is dat de M550 nooit is geleverd in UK omwille van xDrive.

Kan dat eea verklaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei bt.:

Wat ik me herinner is dat de M550 nooit is geleverd in UK omwille van xDrive.

Kan dat eea verklaren?

Tot de huidige generaties kon je, behalve van de SAV's, gewoon nooit een xDrive krijgen in UK, ook van motorisaties waar er absoluut geen probleem is door te veel turbo's o.i.d.

Maar voor de M550d zou er wel eens een technische reden kunnen zijn, ja. (Stuurkolom onvoldoende plaats.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei gTa:

Tot de huidige generaties kon je, behalve van de SAV's, gewoon nooit een xDrive krijgen in UK, ook van motorisaties waar er absoluut geen probleem is door te veel turbo's o.i.d.

Maar voor de M550d zou er wel eens een technische reden kunnen zijn, ja. (Stuurkolom onvoldoende plaats.)

My point idd, ligt volgens mij eerder aan 't feit dat xDrive mandatory is dan aan het aantal turbo's :biggrin:

Al weet ik niet hoe dat zit met die nieuwe D5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's?

Een paar...

B5 touring met een BMW Individual interieur en Alpina houten lijsten

1d16de5130f3d47764a85aa94c832ccb.jpg

D5 berline met vollederen Lavalina interieur. Ziehier enkele details.

d1178c5377887ffbe9000a079dfd2c84.jpg

b8e18b49c4dc46fce97e771d27efd886.jpg

8d17361f10789c9daf5a80fa2688bf74.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er ondertussen ook wat foto's van gevonden. Dat groen binnen is fantastisch, doet erg denken aan de vroegere zetels van Alpina, zoals oa. in de E32 en soms ook E30 dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-9-2017 om 22:03 zei Vicious:

Boy, die staat overpriced. :shock:  Je vindt al LCI's met (duidelijk) minder km voor (beduidend) minder geld.  Kleurencombo is eerder zeldzaam, akkoord, maar ding staat toch makkelijk 6 à 8k te duur, als 't er geen 10 zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Boy, die staat overpriced. :shock:  Je vindt al LCI's met (duidelijk) minder km voor (beduidend) minder geld.  Kleurencombo is eerder zeldzaam, akkoord, maar ding staat toch makkelijk 6 à 8k te duur, als 't er geen 10 zijn...


Eerder 20 te duur ? Is al van 2012.. wat kost dat nieuw ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmjah, maar een 2012 met 'maar' 100k km voor 30k, dat zou een best lage vraagprijs zijn. Zeker voor deze, want hij is redelijk bijzonder door z'n lak (Alpina-groen) en interieurbekleding (Lavalina). Dik uitgerust ook (leder dashboard, optioneel sperdifferentieel van dik 2,5k, standverwarming, HUD, soft close, ...). Ik schat dat deze nieuw rond de 100k draaide. De helft (50k) is definitief te veel, maar 30k zou een batje zijn lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 'm al uitgebreid kunnen bewonderen in Frankfurt. Maar toch merci voor de tip. Er zal heel wat moois staan in Knokke, maar helaas zal ik er niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid