Jump to content
Phil

ALPINA Lovers

Recommended Posts

gTa    17,925
gTa
2 uren geleden, The Swede zei:

Laten we het simpel houden: in uw garage. 

E34 touring, dan.

  • 't Oudst, dus 't verst van het rijgedrag van m'n huidige verwijderd.
  • Ook nog veel meer analoog rijden dan in een E39.
  • Niet dat het allemaal goedkoop is, maar het kan bij een E34 een heeel pak goedkope zijn om die top te zetten/houden, dan bij een E39 waarbij er een hele zak meer elektronica komt kijken.

Van mij zou het zelfs dan nog liefst van al een 3.0 Allrad mogen zijn, wel sowieso manueel. (Dus geen 3.5 zoals jij voorstelde.)
Dat dat minder goed rijdt dan een RWD exemplaar zou me weinig kunnen schelen, met zoiets zie ik me toch hooguit "flaneren".
Waarom wél? Exclusiviteit, een (persoonlijk) grote fetish met de 90's Allrad-modellen van BMW (325ix 525ix).
En omdat ik het absurd leuk zou vinden om daarmee elk jaar een paar keer enkele dagen te gaan powder trippen (als 't gedumpt heeft in de Alpen).
De E34 had als eerste een (dure) oplossing met "aero dakdragers" (daarvoor moet je dan wel die optionele dakrails bestellen). Daarop dan snowboardje. ❤️
Heerlijk.

b.v. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=282757831

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,703
The Swede
7 minutes ago, gTa said:

E34 touring, dan.

  • 't Oudst, dus 't verst van het rijgedrag van m'n huidige verwijderd.
  • Ook nog veel meer analoog rijden dan in een E39.
  • Niet dat het allemaal goedkoop is, maar het kan bij een E34 een heeel pak goedkope zijn om die top te zetten/houden, dan bij een E39 waarbij er een hele zak meer elektronica komt kijken.

Van mij zou het zelfs dan nog liefst van al een 3.0 Allrad mogen zijn, wel sowieso manueel. (Dus geen 3.5 zoals jij voorstelde.)
Dat dat minder goed rijdt dan een RWD exemplaar zou me weinig kunnen schelen, met zoiets zie ik me toch hooguit "flaneren".

b.v. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=282757831

Zeer interessante logica. 

En ik zou je hierin redelijk volgen. De E34 lijkt me exclusiever (in zijn tijd was hij NOG specialer en zeldzamer dan de E39 Alpina was vgl met de E39 BMWs) en meer "puur". 

Manueel zowieso voor die generatie van wagens, vooral omdat de automaten in die tijd de motoren teveel muilkorfden. 

Dat het zowieso eerder "flaneren" is dat je met dergelijk autos doet ipv pure prestaties eruit halen, ben ik ook 100% mee eens. Autos uit die tijd bieden rijplezier zonder dat je alle flitsbakken moet laten afgaan. 

De Allrad zou ik persoonlijk practisch vinden waar wij wonen, alleen blijf ik meer een boon hebben voor die dikke 3.5 zes-in-lijn van BMW. Voelt gewoon NOG meer BMW aan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    17,925
gTa

Evident: de "dikke" M30 is eigenlijk veel smeuïger, zoeter, à l'aise dan de "kleine" M50 opvolger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SpeedExceed    91
SpeedExceed
2 uren geleden, gTa zei:

E34 touring, dan.

  • 't Oudst, dus 't verst van het rijgedrag van m'n huidige verwijderd.
  • Ook nog veel meer analoog rijden dan in een E39.
  • Niet dat het allemaal goedkoop is, maar het kan bij een E34 een heeel pak goedkope zijn om die top te zetten/houden, dan bij een E39 waarbij er een hele zak meer elektronica komt kijken.

Van mij zou het zelfs dan nog liefst van al een 3.0 Allrad mogen zijn, wel sowieso manueel. (Dus geen 3.5 zoals jij voorstelde.)
Dat dat minder goed rijdt dan een RWD exemplaar zou me weinig kunnen schelen, met zoiets zie ik me toch hooguit "flaneren".
Waarom wél? Exclusiviteit, een (persoonlijk) grote fetish met de 90's Allrad-modellen van BMW (325ix 525ix).
En omdat ik het absurd leuk zou vinden om daarmee elk jaar een paar keer enkele dagen te gaan powder trippen (als 't gedumpt heeft in de Alpen).
De E34 had als eerste een (dure) oplossing met "aero dakdragers" (daarvoor moet je dan wel die optionele dakrails bestellen). Daarop dan snowboardje. ❤️
Heerlijk.

b.v. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=282757831

Toch echt iets voor u gTa, wat houdt u tegen u zoiets bij te kopen ?


Waardeverlies lijkt mij zeer miniem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    17,925
gTa
1 uur geleden, SpeedExceed zei:

Toch echt iets voor u gTa, wat houdt u tegen u zoiets bij te kopen ?

Plaats, budget, tijd om daar mee bezig te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,703
The Swede
20 hours ago, SpeedExceed said:

Toch echt iets voor u gTa, wat houdt u tegen u zoiets bij te kopen ?


Waardeverlies lijkt mij zeer miniem...

Hij gaat eerst die M760Li kopen die hij elders naar voor bracht. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon ik    4,144
gewoon ik
19 uren geleden, gTa zei:

Plaats, budget, tijd om daar mee bezig te zijn.

Gewoon een glazen stolp in je hof met die kar eronder. Verkopen na 5 jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,703
The Swede

Gaat dat in 5 jaar meer waard zijn? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon ik    4,144
gewoon ik

geen idee. ik heb geen glazen bol. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denniske    4,485
Denniske

Gisteren een herfstshoot gedaan van deze B3. RWD, met nageplaatst LSD. Machtig apparaat.

Imperialblau buiten en sattelbraun interieur. Zal binnenkort wat foto's delen ook. :) 

@gTa is dat een kleur van de '5? 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    17,925
gTa

Geen idee waarop dat allemaal beschikbaar is geweest, de mijne is ook imperialblau.
Ik denk dat dat ook wel een tijdje op de '3 leverbaar zal geweest zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeroen_M5    822
Jeroen_M5

Jup, was naast Mediterraanblauw ook een standaardkleur op de F30/31 LCI.

Welk sper zit daaronder, het M Performance LSD of iets van Alpina zelf? 

  • Like 1
  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denniske    4,485
Denniske
15 uren geleden, Jeroen_M5 zei:

Jup, was naast Mediterraanblauw ook een standaardkleur op de F30/31 LCI.

Welk sper zit daaronder, het M Performance LSD of iets van Alpina zelf? 

Alpina sper, maar komt van Drexler. Gok dat dat identiek is aan een M-Performance sper, want dat is bij mijn weten ook van Drexler. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Rabbit
      By Rabbit
      De eerste op basis van een M pack!
      de officiele tekst:
      HIGH PERFORMER & BUSINESS ATHLETE 
      Im BMW ALPINA B5 kommt die neueste ALPINA Achtzylinder-Motorengeneration zum Einsatz. Der 4,4 Liter V8 Motor mit Bi-Turbo Aufladung leistet imposante 457 kW (621 PS). Das maximale Drehmoment von 800 Nm steht in einem breiten Drehzahlbereich von 2.000 bis 5.000 U/min zur Verfügung.
      👉 Erfahren Se mehr über den neuen BMW ALPINA B5 unter: https://b5.alpina.de
      The BMW ALPINA B5 comes with the latest generation of the ALPINA V8 engine. The 4.4 litre V8 engine with bi-turbo charging delivers an impressive output of 457 kW (621 hp) and a maximum torque of 800 Nm (590 lb-ft) available from just 2000 rpm.
      Discover the new BMW ALPINA B5!
      👉https://b5.alpina.de/en
      .....................................................................
      Leistung/Max output / 457 kW (621 PS/hp)
      Drehmoment/Torque / 800 Nm (590 lb-ft)
      Beschleunigung/Acceleration 0-100 km/h / 3.4 s (Saloon) / 3.6 s (Touring)
      Beschleunigung/Acceleration 0-200 km/h / 11.3 s (Saloon) / 11.9 s (Touring)
      Höchstgeschwindigkeit/Top speed / 330 km/h (205 mph) (Saloon) / 322 km/h (200 mph) (Touring)
      Fuel consumption BMW ALPINA B5 (preliminary data):
      Fuel consumption combined: 11.2 l/100 km / 25.2 mpg
      CO2 emissions combined: 256 g/km
      CO2 efficiency: F (Germany)
      According to EU Norm • www.ALPINA.de/DAT-Hinweis
       

       


    • Rabbit
      By Rabbit
      It has happened: zeecontainer meets speedboat: China is smiling
      https://de-xb7.alpina.de/en/

       
    • Rabbit
      By Rabbit
      Al enkele pics live vanop t salon
      Motor is de s58. Prachtig apparaat. Zie ook de 2 soorten velgen. 

    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
    • Porker
      By Porker
      Ons setje winterwielen mag buiten, worden uiteraard wat gepoetst voor levering. 👼
      De winterbanden zijn onbruikbaar, de bandencentrale doet offerte van EUR1000 voor 4x Continental winterbanden (*) geplaatst.
      De velgen mogen weg voor EUR1500.






       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions