Ga naar inhoud

Classic BMW's


Wouterr

Aanbevolen berichten

Op 6-3-2017 om 11:36 zei binnenmuisarchitekt:

wijze velgen

Wanneer koop jij eens 16" BBS zodat we eens minder foute pics kunnen nemen? :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, binnenmuisarchitekt said:

ik krijg er niet genoeg van

yjyvx3mriyaee.jpg

Ik wist niet dat Michel Vandenbosch een notoir BMW-liefhebber was!

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste weken sta ik zot van e30's en vandaag eentje gaan bezichtigen. Op de terugweg naar huis toch wat twijfels gekregen, zeker met de stevige prijzen die men vraagt. Heb dan een paar vragen, ik denk dat er hier wel mensen zijn die er meer van weten.

1. De grootste teleurstelling was het licht sturen. De wagen heeft wel het stuurhuis van een e36 maar het voelde zo licht en onnauwkeurig/zweverig. Klopt dit? Iets mis met het stuurhuis? De banden die veel te hard zijn opgepompt? Iets anders? Ik rij nu een mx5 na en dat voelt toch zwaarder en aangenamer aan.

2. Wagen heeft jaren geleden een respray gekregen. Is het normaal dat er al kleine roestplekken aan de achterste wielbogen kunnen ontstaan? Roest dat daar van binnen of buitenuit? Bij een van de deuren heb ik ook een klein plekje gezien. Wat zijn zo de kosten om zo'n zaken te laten maken? (wel vergeten foto's te maken) 

3. De bumper vooraan heeft over de gehele breedte een strook waar het wat ruwer is, klopt dit? Op de mx5 heb je ook zo'n strook aan de zijkant voor tegen de steenslag maar ik ben niet zeker of zo'n strook wel op de e30 hoort. Kan je dat eventueel wegwerken of respray nodig?

4. Beetje mierenneuken, chroom rond de ramen begint wat te slijten. Valt dat mee om te vervangen?

5. Er was ook een taxatierapport, moet je dat geloven of is dat maar wat bladvulling?

Wagen heeft 261k km, wat ik toch wel veel vind maar aan de andere kant zijn er zaken zoals de motor, ophanging en de respray vervangen. Interieur zag er ook als nieuw uit. Voor welke zaken moet ik opletten bij deze km-standen?

Zijn onderdelen makkelijk te vinden? Op het eerste zicht valt dat nog mee maar precies niet zoveel zoals bij de mx5.

De mx5 was een impulsaankoop dat wat tegenvalt (roest enz), deze keer wil ik beter mijn huiswerk doen.

Op de terugweg nog een knappe e30 M3 gezien, moet wel een teken zijn. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, fuxhound said:

Laatste weken sta ik zot van e30's en vandaag eentje gaan bezichtigen. Op de terugweg naar huis toch wat twijfels gekregen, zeker met de stevige prijzen die men vraagt. Heb dan een paar vragen, ik denk dat er hier wel mensen zijn die er meer van weten.

1. De grootste teleurstelling was het licht sturen. De wagen heeft wel het stuurhuis van een e36 maar het voelde zo licht en onnauwkeurig/zweverig. Klopt dit? Iets mis met het stuurhuis? De banden die veel te hard zijn opgepompt? Iets anders? Ik rij nu een mx5 na en dat voelt toch zwaarder en aangenamer aan.

2. Wagen heeft jaren geleden een respray gekregen. Is het normaal dat er al kleine roestplekken aan de achterste wielbogen kunnen ontstaan? Roest dat daar van binnen of buitenuit? Bij een van de deuren heb ik ook een klein plekje gezien. Wat zijn zo de kosten om zo'n zaken te laten maken? (wel vergeten foto's te maken) 

3. De bumper vooraan heeft over de gehele breedte een strook waar het wat ruwer is, klopt dit? Op de mx5 heb je ook zo'n strook aan de zijkant voor tegen de steenslag maar ik ben niet zeker of zo'n strook wel op de e30 hoort. Kan je dat eventueel wegwerken of respray nodig?

4. Beetje mierenneuken, chroom rond de ramen begint wat te slijten. Valt dat mee om te vervangen?

5. Er was ook een taxatierapport, moet je dat geloven of is dat maar wat bladvulling?

Wagen heeft 261k km, wat ik toch wel veel vind maar aan de andere kant zijn er zaken zoals de motor, ophanging en de respray vervangen. Interieur zag er ook als nieuw uit. Voor welke zaken moet ik opletten bij deze km-standen?

Zijn onderdelen makkelijk te vinden? Op het eerste zicht valt dat nog mee maar precies niet zoveel zoals bij de mx5.

De mx5 was een impulsaankoop dat wat tegenvalt (roest enz), deze keer wil ik beter mijn huiswerk doen.

Op de terugweg nog een knappe e30 M3 gezien, moet wel een teken zijn. :P

foto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, een m50b25 van een e36 325i.

Motor heeft wel 180k km gelopen maar tijdens het stationair draaien en korte testrit geen vreemde geluiden of (blauwe) rook opgemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een bric a brac ombouw zou ik sowieso al niet moeten hebben, maar wollig sturen en roest op de achterste wielkasten is nu ook niet atypisch voor een E30.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste weken sta ik zot van e30's en vandaag eentje gaan bezichtigen. Op de terugweg naar huis toch wat twijfels gekregen, zeker met de stevige prijzen die men vraagt. Heb dan een paar vragen, ik denk dat er hier wel mensen zijn die er meer van weten.
1. De grootste teleurstelling was het licht sturen. De wagen heeft wel het stuurhuis van een e36 maar het voelde zo licht en onnauwkeurig/zweverig. Klopt dit? Iets mis met het stuurhuis? De banden die veel te hard zijn opgepompt? Iets anders? Ik rij nu een mx5 na en dat voelt toch zwaarder en aangenamer aan.
2. Wagen heeft jaren geleden een respray gekregen. Is het normaal dat er al kleine roestplekken aan de achterste wielbogen kunnen ontstaan? Roest dat daar van binnen of buitenuit? Bij een van de deuren heb ik ook een klein plekje gezien. Wat zijn zo de kosten om zo'n zaken te laten maken? (wel vergeten foto's te maken) 
3. De bumper vooraan heeft over de gehele breedte een strook waar het wat ruwer is, klopt dit? Op de mx5 heb je ook zo'n strook aan de zijkant voor tegen de steenslag maar ik ben niet zeker of zo'n strook wel op de e30 hoort. Kan je dat eventueel wegwerken of respray nodig?
4. Beetje mierenneuken, chroom rond de ramen begint wat te slijten. Valt dat mee om te vervangen?
5. Er was ook een taxatierapport, moet je dat geloven of is dat maar wat bladvulling?
Wagen heeft 261k km, wat ik toch wel veel vind maar aan de andere kant zijn er zaken zoals de motor, ophanging en de respray vervangen. Interieur zag er ook als nieuw uit. Voor welke zaken moet ik opletten bij deze km-standen?
Zijn onderdelen makkelijk te vinden? Op het eerste zicht valt dat nog mee maar precies niet zoveel zoals bij de mx5.
De mx5 was een impulsaankoop dat wat tegenvalt (roest enz), deze keer wil ik beter mijn huiswerk doen.
Op de terugweg nog een knappe e30 M3 gezien, moet wel een teken zijn. [emoji14]

Wat zoek je juist qua motor? Soms twijfel ik om de mijne (318is) te verkopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid