Ga naar inhoud

Classic BMW's


Wouterr

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Ian:


Wat zoek je juist qua motor? Soms twijfel ik om de mijne (318is) te verkopen.

Om dit moment heb ik geen specifieke voorkeur qua motor.

Het plan is wel om het stap voor stap om te bouwen naar een circuitbeestje. Mint & origineel met matching numbers is niet echt iets voor mij op dit moment, zou het zelf zonde van zo'n auto vinden om zoiets aan te passen.

Momenteel zoek ik vooral een coupe zonder kanteldak dat niet verrot is. Ik ga hier wel goed over nadenken en research doen, heb de auto niet dringend nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dit moment heb ik geen specifieke voorkeur qua motor.
Het plan is wel om het stap voor stap om te bouwen naar een circuitbeestje. Mint & origineel met matching numbers is niet echt iets voor mij op dit moment, zou het zelf zonde van zo'n auto vinden om zoiets aan te passen.
Momenteel zoek ik vooral een coupe zonder kanteldak dat niet verrot is. Ik ga hier wel goed over nadenken en research doen, heb de auto niet dringend nodig.

Dan zoek je idd beter een andere. [emoji14] Tenzij de mijne in onderdelen zou weg gaan. Heeft wel een schuifdak (maar kan altijd dichtgelast worden natuurlijk).
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
5 uur geleden zei Ambi:

Op het eerste zicht ook een heerlijk compactje wat je daar hebt staan, maar precies toch ferm wat aan geklooid.

is echt eentje voor de fun ! Dat ding rijdt heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Maxime S:

Voor de liefhebbers:

Wij hebben een E30 320is te koop!
https://www.twinstarcars.be/nl/collectie/90-bmw-e30-320is

Auto staat technisch goed, maar heeft wat liefde nodig voor het koetswerk.
Ben er al twee keer mee gaan rijden en djeezes, wat rijdt dat leuk! :inlove: 
Rijdt leuker dan onze E30 325i cabrio!

Ik vind het ook serieus veel plaat voor zo'n E30 die dan nog geen hol vooruit gaat. Trouwens bvb die 323ti compact, voor "racetrack" ga je nog veel mods mogen doen en dat zijn 17" velgen en geen 18" zoals er staat. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Maxime S:

Waarom zou ie rot zijn volgens jou?

Als een handelaar schrijft dat het koetswerk liefde nodig heeft is het te duur voor de handelaar om het zelf te doen.

Dus auto heeft full respray nodig => rot

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Jerain:

Ik vind het ook serieus veel plaat voor zo'n E30 die dan nog geen hol vooruit gaat. Trouwens bvb die 323ti compact, voor "racetrack" ga je nog veel mods mogen doen en dat zijn 17" velgen en geen 18" zoals er staat. :D

I know, die velgen moet ik nog aanpassen! ;-) Thanks anyway!

En uiteraard moet die wagen nog wat aanpassingen ondergaan als je hem als racekar wil gebruiken. Probleem is dat het hier vaak extreem alles of extreem niets moet zijn. Die compact zit daar nu tussen en is met de huidige aanpassingen en zijn huidige prijs, een ideale 'startersauto'. Als we er zelf kuipjes, rolkooi, driepuntsgordels... gaan insteken, halen we daar 1. nooit een meerwaarde uit naar verkoop toe en 2. spreken we een héél specifiek publiek aan, terwijl de auto nu nog een bredere waaier van mensen aantrekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Carlito:

Als een handelaar schrijft dat het koetswerk liefde nodig heeft is het te duur voor de handelaar om het zelf te doen.

Dus auto heeft full respray nodig => rot

Een auto is toch niet rot omdat hij moet herspoten worden?

Dat is altijd het moeilijke aan zo'n auto: doe je niets aan het koetswerk, dan vinden ze hem 'rot' (om jouw woorden nu maar eens te gebruiken).
Laat je hem herspuiten dan vinden ze hem 'herspoten' en is't ook niet goed...

Momenteel laten we hem zoals ie is.
Geraakt ie niet verkocht, dan doen we zelf de nodige aanpassingen.
Simpel as that!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is da omdat er E30 bji hoort dat dat zo duur is?

Laatst de prijs gehoord van ne 316i E30 :blink: Dat is toch van de pot gerukt?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog geen 5 jaar terug ging zo'n 320is 10-15k. Toen begonnen alle auto websites hem 'bekend' te maken en sprongen de handelaars erop. :( E28 M5 zelfde verhaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger verklaarden ze je gek om zoveel poen in zo'n oud wrak te steken dat dan nog niet eens vooruit gaat. Voor hetzelfde geld kocht je gewoon een veel betere/snellere/iets nieuwere/... auto. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dat ook daadwerkelijk willen betalen, of het moest puur voor speculatie zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jerain:

Vroeger verklaarden ze je gek om zoveel poen in zo'n oud wrak te steken dat dan nog niet eens vooruit gaat. Voor hetzelfde geld kocht je gewoon een veel betere/snellere/iets nieuwere/... auto. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dat ook daadwerkelijk willen betalen, of het moest puur voor speculatie zijn.

I beg to differ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger verklaarden ze je gek om zoveel poen in zo'n oud wrak te steken dat dan nog niet eens vooruit gaat. Voor hetzelfde geld kocht je gewoon een veel betere/snellere/iets nieuwere/... auto. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die dat ook daadwerkelijk willen betalen, of het moest puur voor speculatie zijn.

Goh, nu komt ook meer en meer het besef dat ze nooit meer zo'n auto's zullen maken, qua looks alleen al. Nu is het enkel maar plastiekmodel na plastiekmodel, gevormd en ontworpen door de windtunnel, met hier en daar een achteraf bijgetekende karakterlijn (zo lijkt het toch) en dat dan het nieuwe model noemen.. En de massa slikt dat als zoete broodjes en verketterd het oudere model, dat ze destijds nochtans ook het van het vonden.

 

/rant

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ian:

Goh, nu komt ook meer en meer het besef dat ze nooit meer zo'n auto's zullen maken, qua looks alleen al. Nu is het enkel maar plastiekmodel na plastiekmodel, gevormd en ontworpen door de windtunnel, met hier en daar een achteraf bijgetekende karakterlijn (zo lijkt het toch) en dat dan het nieuwe model noemen.. En de massa slikt dat als zoete broodjes en verketterd het oudere model, dat ze destijds nochtans ook het van het vonden.

 

/rant

 

Ik ben zeker niet "voor" de laatste 5jaar op autogebied, maar de jaren daarvoor zijn perfect. Goedkope, degelijke en snelle autos. Ik doel meer op het feit dat ze voor elk traag hok dat 25jaar is een pak poen durven vragen waar ze je een paar jaar geleden nog vierkant uitlachten met zo'n aankoop, terwijl het toen ook al "nostalgie" kon zijn maar je voor dat geld gewoon een betere, iets recentere auto kocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMO zaten auto's op hun hoogtepunt rond de eeuwwisseling (en dan bedoel ik de recentste eeuwwisseling, lol). Goed qua looks (E38 :inlove: E39 :inlove: zelfs de Opel Astra G vind ik tot op de dag van vandaag nog altijd goed ogen :oops:), goed qua interieur (niet overdone met allerlei snufjes en schermen) en goed qua rijden (comfortabel, doch nog altijd het gevoel dat je zelf rijdt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jerain:

Ik ben zeker niet "voor" de laatste 5jaar op autogebied, maar de jaren daarvoor zijn perfect. Goedkope, degelijke en snelle autos. Ik doel meer op het feit dat ze voor elk traag hok dat 25jaar is een pak poen durven vragen waar ze je een paar jaar geleden nog vierkant uitlachten met zo'n aankoop, terwijl het toen ook al "nostalgie" kon zijn maar je voor dat geld gewoon een betere, iets recentere auto kocht.

Ik zou hier een behoorlijk uitgebreide epistel kunnen neer'pennen' met mijn persoonlijke visie maar ga dit uit gemakzucht (nu) niet doen.

De essentie komt erop neer dat de interesse in oldtimers er áltijd is geweest, uiteraard nu eens en dan weer voor een kleinere of grotere groep individuen. Het is daarnaast ook een interesseveld dat steeds meebeweegt met de voorkeuren en de nostalgie van deze individuen. De focus verschuift met andere woorden mettertijd mee naar steeds 'recentere' generaties oldtimers. Da's in de kern geen speculatie maar puur logisch gevolg van normverschuiving en persoonlijke nostalgie.

Er zijn in het verleden al hypes en crashes geweest en dat zal in de toekomst niet anders zijn (ik ben enkel bang van wat milieuwetgeving op termijn zal brengen) maar er zal altijd een kern van gepassioneerden zijn die, ongeacht het investeringspotentieel of speculatiemotief, véél liever zoveel geld geven aan een oldtimer dan eenzelfde bedrag neer te tellen voor een recentere en in essentie zoveel betere auto :) (totdat die op zijn beurt opnieuw een volgende generatie liefhebbers aanspreekt, that is).

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

[emoji45]
Das echt zot hoor.
Ik heb een paar jaar geleden de kans gehad om zoals ik al zei een 316i e30 over te nemen van de broer van oma. 1ste eigenaar...

Heeft die overgelaten aan de garage voor een 1-reeks voor een appel en een ei.
Als ik da nu hoor.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid