Ga naar inhoud

Classic BMW's


Wouterr

Aanbevolen berichten

Allemaal te zien wat je zoekt in een wagen. Ik heb heel veel plezier gehad met mijn e30 316i (eerste wagen, 5 jaar gehad). 10 jaar geleden gekocht voor 750€, 5 jaar geleden verkocht voor 2700€.
Hetzelfde gebeurt nu ook met e36, en daar pik je toch ook je graantje mee?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de E36 (na '92) wordt geen oldtimer meer vanaf 25 jaar, dus voor de auto's van voor '92 wordt nog méér gevraagd omdat je voor auto's van na '92 (met een beetje potente motor) heel veel taksen moet ophoesten in verhouding met wat je krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is iets dat zichzelf weer gaat oplossen binnen de 5jaar. in NL dachten ze ook dat al die oude bakken gingen verdwijnen bij het optrekken van de oldtimer leeftijd naar 40jaar. die werden allemaal gestald en geschrapt en zullen binnen een paar jaar weer masaal buiten komen. goed is het natuurlijk niet als je een auto 5jaar ergens laat staan.
t is natuurlijk wel handig als je zo een oldtimer hebt, en een latere spotgoedkoop kan opkopen voor de onderdelen. zo heb ik een keiharde vervanger voor mijn golf gekocht. een 91'er waarvan de eigenaar schrik kreeg dat die geen oldtimer ging worden en heeft die rap van de hand gedaan

aangepast door fcapri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het valt nu ook op dat je plots weer auto's ziet boven komen die je jarenlang niet meer zag. Ford Scorpio en zo. Maar dat zijn dan meestal geen liefhebbers die ermee rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

What's next? E36's gaan al omhoog. E46 nog niet oud genoeg. Een classy E38/E39 is altijd prachtig, zou nogal iets anders zijn komende van een Fiesta ST :) 530i, 't is toch een mooi getal :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

auto hebben altijd een 'goedkoop' dipje zo tussen de 15-25jaar, daarna gaan ze omhoog, pijlsnel omhoog. na een 5-10jaar worden ze haast onbetaalbaar.

als ik alles zou verkopen wat hier binnen staat, hoef me ineens geen zorgen te maken met de verbouwing. maarja, k heb dan een lege nieuwe garage...

aangepast door fcapri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het weinig zin heeft om het te bekijken als investering.

Ik heb mijn oldtimer gekocht omdat ik dolgraag met dat ding wou rijden. Omdat het een passie is. 

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

of beide. goedkoop opkopen, je plezier eraan beleven en als je die na 10jaar beu bent, gewoon stuk duurder verkopen.mijn 78'er escort mk2 die ik destijds voor 250€ kocht is nu VEEEEEL meer waard. zelfde voor mijn capri 2.3 van 300€, mijn capri 3.0V6 van 1100€, sierra XR4i van 900€....

het is nooit een verlies als je een oldtimer goedkoop kan opkopen. sommigen blijven laag waardoor je amper winst maakt, andere auto's gaan 10x zo duur weg erna

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei fcapri:

of beide. goedkoop opkopen, je plezier eraan beleven en als je die na 10jaar beu bent, gewoon stuk duurder verkopen.mijn 78'er escort mk2 die ik destijds voor 250€ kocht is nu VEEEEEL meer waard. zelfde voor mijn capri 2.3 van 300€, mijn capri 3.0V6 van 1100€, sierra XR4i van 900€....

het is nooit een verlies als je een oldtimer goedkoop kan opkopen. sommigen blijven laag waardoor je amper winst maakt, andere auto's gaan 10x zo duur weg erna

Dat is geluk. Dat kan je geen investeringen noemen.

Je rijdt ermee buiten en er knalt iemand op. Daar sta je dan met je investering

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn golf gekocht voor 200€, 2keer een ongeluk in mijn recht en 2x 700€ gekregen van de verzekering.NIKS aan hersteld en rijd er nog altijd zo mee rond.
als je natuurlijk een speciale oldtimer van 10 000€ koopt, moet je wel zien dat die voldoende verzekerd is voor dergelijke gevallen. als er dan ene opknalt, heb je je geld terug, en heb je er toch een tijd mee gereden (met een beetje geluk koop je je eigen wrak van de verzekering terug en verkoop je die nog door met winst).
een oldtimer kopen om dan X aantal jaar te stockeren is er ook over.

mijn broer kocht destijds een oude BMW730i, betaalde die meer dan genoeg en die staat mooi op punt nu. vorig jaar loopt heel de straat onder water, uitzonderlijk volgens de lokale inwoners daar, maar daar is hij veel mee nadat zijn bmw half onder water heeft gestaan in zijn garage. interieur zeiknat, benzinepomp en electra delen die compleet onder water hebben gestaan. nuja, je bent verzekerd voor stormschade enzo... komt de verzekering af dat autos in je huis niet verzekerd zijn voor stormschade in je brandverzekering aangezien voertuigen een eigen verzekering hebben. aangezien hij geen stormschade in zijn autopolis heeft opgenomen, wordt er niks vergoed. had hij zijn nummerplaat geschrapped voor de winter, was de auto wel verzekerd geweest voor de schade.

ik draai al jaren in de oldtimers mee, heb er zeker al 20 gehad, en heb er amper met verlies verkocht (op een uitzonderlijke amerikaan na). sommige zelf gekocht, maanden mee gereden en verkocht met winst waarbij zelf mijn inschrijving, keuring, verzekering en brandstof allemaal nog in de winst kunnen gerekend worden. letterlijk 'gratis' rijden

 

aangepast door fcapri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enerzijds een kei vet ding, anderzijds vind ik de aanpassingen een beetje zonde. Typisch Amerikaans zeker? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Monterey Jack said:

Enerzijds een kei vet ding, anderzijds vind ik de aanpassingen een beetje zonde. Typisch Amerikaans zeker? 

Yep, noemt zichzelf een purist, maar doet dan zoiets... :roll:

De turbo body kit en S14 vind ik vet. Alpina velgen zou ik liever vervangen zien door honingraat velgen. Maar vooral de fart can uitlaat en M2 logo zijn :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat M2 logo vind ik nog iets hebben, al zou ik er eerder 'M02' of 'M2002' van gemaakt hebben of zo. :D

De Turbo kit vind ik eigenlijk haast een must op een facelift 02.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

E500 en E39 M5 zijn gewoon van de beste auto's ooit gemaakt. Ze zijn zelfs sterk vergelijkbaar, vind ik, alleen zit er gewoon 1 generatie tussen die twee, da's al.

Ik vind niet dat een E28 M5 op dezelfde hoogte staat, objectief bekeken. Om te beginnen: die is nog een generatie ouder en dat is een generatie waar zelfs "super-sportiviteit" nog altijd hand-in-hand gaat met wiegelende koetswerken, squattende bandflanken, weinig directe feeling, enz. Da's gewoon een eigenschap van die auto's toen en dat valt nu niet makkelijk te verkroppen (zie maar naar Soundstorm, hoe die z'n E28 wil moderniseren om een meer hedendaags rijgedrag te bekomen). Niet iedereen vindt dat leuk. Bovendien biedt een E28 allerminst het 'hedendaagse' comfort die zeker een E39 M5 maar zelfs ook een 500E vandaag nog altijd bieden.

Een klein "nadeel" van de E39 M5 is dat hij M-addenda heeft en dikke M-velgen. Voor mij is zo'n undercover business rocket nog altijd 't geilst als je 't ze bijna niet aan ziet. Zo'n 500E b.v. kon je perfect op straat parkeren tussen de crème 200D van boer Sjarel en de zilvergrijze 300E Sportline van dokter Pijnhaets: niemand die het zag, behalve kenners. Een E28 M5 is dat nog veel meer. Neem de logo's weg en zelfs kenners moet zich toch door van heel dicht te gaan kijken, vergewissen of het nu wel een M5 is of een gewone 535i (of minder). Zalig. :inlove:
De E39 M5 is door de diepte van z'n velgen (en de kleur en stijl ook) en z'n dikke bumpers en zeer opvallende uitlaten wel in de ogen van de meesten iets opvallends, sportiefs. Mag natuurlijk, vooral omdat de auto visueel zo denderend mooi is (het klopt gewoon allemaal...). Gelukkig wordt de E39 ondertussen oud genoeg en zijn de meeste van die brakke mocro-E39-bakken van de baan. Ze worden ook oud genoeg zodat steeds meer mensen snappen dat je met een "oldie" op baan bent in plaats van met een "getjoende oude BMW berline" zoals ze die met hopen hebben zien rijden in de kebabstraten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid