Ga naar inhoud

Classic BMW's


Wouterr

Aanbevolen berichten

De 500E (niet de E500) en de E39 LCI zijn idd van die auto's waar het complete plaatje gewoon klopt. :inlove:

Een propere E39 met een aanvaardbare km-stand is intussen ook een zeldzaamheid geworden om te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind ondertussen de pre-lci E39 M5 even mooi (zoniet mooier) dan de LCI. Achteraan heeft de LCI een klein streepje voor, maar vooraan vind ik de pre-LCI koplampen (zonder de standlichtringen) 't knapst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Ian:

De 500E (niet de E500) en de E39 LCI zijn idd van die auto's waar het complete plaatje gewoon klopt. :inlove:

Een propere E39 met een aanvaardbare km-stand is intussen ook een zeldzaamheid geworden om te vinden.

E500 is er ook in de w124 na de facelift (verandering typeaanduiding )

M5 kon je ook met handbak krijgen. Geeft de doorslag bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Krikkie:

E500 is er ook in de w124 na de facelift (verandering typeaanduiding )

M5 kon je ook met handbak krijgen. Geeft de doorslag bij mij.

Ik denk dat Ian met zijn nuance (tussen 500E en E500) net bedoelt dat hij vindt dat bij de E500 het plaatje niet (of minder klopt). Hij weet heus wel van de E500 af. (En de Limited.)  Maar de E500 is de laatste jaren minder geliefd dan de 500E, da's waar 'ie 't volgens mij ook over heeft, vooral omdat 'ie ook de nuance over facelift maakt bij de E39 (hij vermeldt daar expliciet LCI bij).

De M5 kon je énkel maar in handbak krijgen, niet 'ook'. (Maar dat weet je ook wel, ik denk dat je je ongelukkig uitdrukt en dat die 'ook' slaat op het feit dat er een bijkomend argument is, en niet slaat op alternatieven inzake versnellingsbakken.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd gTa. :) Kan er niet aan doen maar ik blijf de mopf2 de minst mooie W124 vinden. De mopf 1 is perfect, zoals Bruno Sacco hem initieel had ontworpen, met brede bagetten (zie de modelstudies van de W124). Maar omdat de Benz-rijders van toen nogal conservatief waren, werd de W124 eerst met smalle bagetten losgelaten op het grote publiek en zijn de brede bagetten er pas bij de eerste facelift gekomen. De 2de facelift vind ik een krampachtige poging om het gezicht van de W124 aan te passen aan dat van de toen net uitgebrachte W202. Die ronde vormen op de meer hoekige W124, het past gewoon niet (een W202 was al from scratch met rondere vormen gedesigned - is een beetje zoals de pre-fl en fl nieren van een E36. De ronde fl nieren passen imo ook niet op de hoekige E36). En die volledig meegespoten bumpers en witte knippers ogen (voor mij persoonlijk) wat goedkoop. Het overkomt me nog steeds dat ik vanop afstand en in vooraanzicht een W124 mopf 2 foutelijk voor een W202 aanzie. De grille vind ik het grootste pijnpunt, de pre-fl grille heeft meer 'bazenbak' uitstraling. :D Eigenlijk had de W124 toen al opgevolgd moeten worden door de W210. Anderzijds ben ik er niet rouwig om dat de W124 op die manier nog iets langer in productie gebleven is. Eigenlijk zou het de ideale daily zijn, mooi vanbinnen maar iets minder knap vanbuiten, dus iets minder erg om hem echt in weer en wind te gebruiken. :D Het lederen interieur van een mopf2 vind ik dan wel weer het knapste van de 3 versies. Indien stof, dan verkies ik het mopf 0 interieur, omdat die zetels veel comfortabeler zitten (merk je vooral op slechte wegen en bij lange afstanden) vergeleken met die van de facelift.

Praten over Benzen in een BMW topic, moet kunnen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Ian:


Soms wel, soms niet.

Voor de E39, E38 en E90 is dat zeker het geval dat de FL knapper is.

Maar bij de E39 M5 vind ik dat niet per se. De gewone '5 zeker wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar bij de E39 M5 vind ik dat niet per se. De gewone '5 zeker wel.

Had het vooral over de gewone 5. [emoji14] Ongelooflijk wat andere lichtunits (vooral vooraan dan) kunnen doen. En de niertjes die subtiel wat aangepast zijn.

Bij de E30 vind ik de VFL dan weer knapper dan de NFL, vooral door de achterlichten, en ben ook meer fan van chroom dan van plastiek. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de E90/E91 vond ik de LCI ook een pak knapper

Onlangs nog een E91 LCI in bluewater metallic met M-pakket gezien en ferric velgskes :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen er toch om hé, nadien de E60 weer peertjes in een spiegel, maar de LCI daarvan dan weer met van die strepekes. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is knap dat ze die kist na een brand en verschillende transformaties nog altijd in leven houden. In België zou zoiets natuurlijk nooit (legaal) kunnen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Ian:

Het is knap dat ze die kist na een brand en verschillende transformaties nog altijd in leven houden. In België zou zoiets natuurlijk nooit (legaal) kunnen.

waarom zou dat hier niet kunnen?

ik denk niet dat hij nog ingeschreven, laat staan streetlegal is. kan je dus perfect in belgie ook doen.

alleen kost dat een klein fortuin om zoiets te maken, puur voor de fun. en dat kan/doet niet iedereen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Waar kan je onderdelen vinden van een E28? Zo een hoop van die onnozele plastic clipsjes etc.

Dealer, Walloth Nesch en Leebmann heb ik al.

Nog iemand een idee?

Heb een lijst van een 60-tal verschillende onderdeelnummers, dus ga ze niet allemaal intypen in google om te kijken waar op e-bay ze er toevallig nog eentje hebben voor 3 cent minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid