Ga naar inhoud

Classic BMW's


Wouterr

Aanbevolen berichten

Er moet hier es een topic gemaakt worden over de E39. Die is ondertussen toch ook al oldtimer.

En er zijn er hier zeker een hele hoop die er ervaring mee hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Er moet hier es een topic gemaakt worden over de E39. Die is ondertussen toch ook al oldtimer.

En er zijn er hier zeker een hele hoop die er ervaring mee hebben. 

pas in 2025 is die oldtimer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tjeu zei:

pas in 2025 is die oldtimer. 

Da's fiscaal.

Voor mij is een wagen die 25 jaar oud is in spirit een oldtimer, of noem het youngtimer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Deze blijft echt wel te koop staan, hoewel de prijs over de laatste 2 jaar van 29000 naar 24000 werd gebracht.

De prijs staat redelijk vergeleken met andere. Staat die dan zo verkeerd?

https://www.autoscout24.fr/offres/-039f84a8-e47e-4743-9ab3-f4f713e5b565

Blijft staan omdat de invoertaks naar Zwitserland te hoog is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat het is omdat de zogezegde autoliefhebbers daar in Vlaanderen allemaal hun kar hebben gedraaid en rode rakkers zijn geworden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Ik denk eerder dat het is omdat de zogezegde autoliefhebbers daar in Vlaanderen allemaal hun kar hebben gedraaid en rode rakkers zijn geworden. 

De auto staat in Frankrijk, niet in Vlaanderen. 

In Vlaanderen is die oldtimer en goedkoop in te schrijven. In Frankrijk mag je er in een hoop steden niet meer mee binnen. Ook bij de motoren zie je in Frankrijk de laatste jaren opvallend meer jaren 90 motoren te koop komen. Mogelijks ook andere oude krellen, maar die volg ik niet. 

Het aanbod stijgt terwijl de vraag afneemt. Gooi er nog een matig economisch klimaat tegen en echt verwonderlijk is het niet dat de "middelmatige" super wagens blijven staan. Te duur voor de kleine liefhebber die zich voor 10k een MX-5 koopt, niet bijzonder of exclusief genoeg voor wie zich wil onderscheiden. Zo een e34 zet ook 1.700 kg op de schaal, wat erg veel is voor een wagen van dat tijdperk. En de E39 met V8 weegt amper meer.

Tot slot zijn 5-deurs zelden de wagens die op termijn het grote geld gaan. Het zijn quasi altijd de meer sportieve vormen die scoren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Tjeu zei:

De auto staat in Frankrijk, niet in Vlaanderen. 

In Vlaanderen is die oldtimer en goedkoop in te schrijven. In Frankrijk mag je er in een hoop steden niet meer mee binnen. Ook bij de motoren zie je in Frankrijk de laatste jaren opvallend meer jaren 90 motoren te koop komen. Mogelijks ook andere oude krellen, maar die volg ik niet. 

Het aanbod stijgt terwijl de vraag afneemt. Gooi er nog een matig economisch klimaat tegen en echt verwonderlijk is het niet dat de "middelmatige" super wagens blijven staan. Te duur voor de kleine liefhebber die zich voor 10k een MX-5 koopt, niet bijzonder of exclusief genoeg voor wie zich wil onderscheiden. Zo een e34 zet ook 1.700 kg op de schaal, wat erg veel is voor een wagen van dat tijdperk. En de E39 met V8 weegt amper meer.

Tot slot zijn 5-deurs zelden de wagens die op termijn het grote geld gaan. Het zijn quasi altijd de meer sportieve vormen die scoren. 

Allemaal goed en wel maar DR-Motors bevindt zich nog steeds in Brugge hoor :biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, bt. zei:

Allemaal goed en wel maar DR-Motors bevindt zich nog steeds in Brugge hoor :biggrin:

Dat dacht ik ook. 

Het is gewoon een raar exemplaar. Ik kwam het reeds twee jaar terug tegen. Eerst op vavato. Geraakte toen niet verkocht.

Nu staat hij nog steeds te koop, alleen goedkoper dan toen. Dit terwijl het aantal M5 die niet gemolesteerd zijn en minder dan 200k km op de teller hebben, steeds kleiner wordt en de prijzen voor die autos eerder (licht) stijgt. 

Moest hij echt duur staan, of maar enkele maanden te koop staan, … dan zou ik me geen vragen stellen.

Wanneer een verkoper echter 2 jaar op een kist zit die redelijk geprijsd staat… dan stel ik me wel vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 23/3/2023 om 15:10, Soul zei:

img_0586_8.thumb.jpg.f0d4290a61426681218d2c5e05c8619c.jpg

img_0574_13.thumb.jpg.6adab18a3a2eb83d00807f5b4369c725.jpg

img_0553-edit.thumb.jpg.6b7fc79fae76ceb1e0f8e2ffee2d3315.jpg

img_0576_13.thumb.jpg.865d3dee084466acda5e3dd12460f5ba.jpg

img_0584_7.thumb.jpg.710432c673e47569734b1becad560bc8.jpg

Zo één flut uitlaatje op zo'n bak. zou vandaag niet meer pakken LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, bud wijzer zei:

Zo één flut uitlaatje op zo'n bak. zou vandaag niet meer pakken LOL

De uitlaatjes van de E24 M6 had ik er wel cool op gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid