Jump to content
Wouterr

Classic BMW's

Recommended Posts

CMon    436
CMon
10 uren geleden, Krikkie zei:

Inderdaad een zeldzaamheid in die staat! Ze roesten graag rond de wielbogen en onderkant van de voorste spatborden. 

 Heb nog enkele stukken liggen, niets dat stuk is of beter kan? 

Welke stukken heb je nog liggen?

Maar eigenlijk is er niet echt iets dat beter kan/moet. De gevoelige punten noem je daar al op maar daar heeft deze geen last van. Het klinkt overdreven maar op de deuren en bumpers is zelfs geen parkeerschade te vinden. Juist het front heeft wat steenslag (niet abnormaal voor een Duitser) en dat stoort mij ook niet echt. Binnenin werkt ook alles perfect en zijn er ook zeer weinig gebruikssporen. Bij de meeste laat de dakhemel en de inzetstukken in de deuren los, bij deze valt dat heel goed mee. Op een paar plaatsen lost het lichtjes maar niet erg genoeg om er aan te beginnen foefelen. Dus zolang dat niet verslechterd, laat ik het zo.

 

Ondertussen heb ik ook al het M-logo en de Duitse sticker van de koffer gehaald, zonder schade dus dat is ook al een zorg minder. 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krikkie    4,153
Krikkie
1 uur terug, CMon zei:

Welke stukken heb je nog liggen?

Maar eigenlijk is er niet echt iets dat beter kan/moet. De gevoelige punten noem je daar al op maar daar heeft deze geen last van. Het klinkt overdreven maar op de deuren en bumpers is zelfs geen parkeerschade te vinden. Juist het front heeft wat steenslag (niet abnormaal voor een Duitser) en dat stoort mij ook niet echt. Binnenin werkt ook alles perfect en zijn er ook zeer weinig gebruikssporen. Bij de meeste laat de dakhemel en de inzetstukken in de deuren los, bij deze valt dat heel goed mee. Op een paar plaatsen lost het lichtjes maar niet erg genoeg om er aan te beginnen foefelen. Dus zolang dat niet verslechterd, laat ik het zo.

 

Ondertussen heb ik ook al het M-logo en de Duitse sticker van de koffer gehaald, zonder schade dus dat is ook al een zorg minder. 

 

Moet eens kijken, denk vooral elektrische motoren van dak en ramen. Dakhemel die loslaat is inderdaad nog zo een zwak punt... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,804
The Swede

Verdoeme, @CMon. Nu hebt ge mij voor nen ouden BMW weer doen uitkijken ipv die 260E.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
CMon    436
CMon
8 uren geleden, The Swede zei:

Verdoeme, @CMon. Nu hebt ge mij voor nen ouden BMW weer doen uitkijken ipv die 260E.

Ik zie het probleem niet. :D 

In mijn zoektocht regelmatig naar een W124 gekeken, vooral 300E en meer. Vorig jaar stond in het Gentse een Beryll blauwe 300E mopf 1 in een mooie staat met wel wat opties. Toen was het voor mij een verkeerde moment, anders had ik die misschien wel gekocht. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,804
The Swede

Vermogensverschil tussen de 260E en 300E was maar 20pk. Kan meegeven dat een losgereden 260 nog goed vooruitkomt 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    509
Ian

Momenteel al 5 jaar in het bezit van een 230E. Leuke auto maar het 'ik wil een 6- (of 8- )cilinder steekt wel vaak de kop op.

De E30's waar ik actief mee gereden heb (316 en 318is) waren ook 4-pitters en ik zou ook eens een 6-pitter willen (heb wel een 3-tal 320i-projectjes gehad maar deze uiteindelijk niet ingeschreven door omstandigheden). Een E36 of E34 met M50 motor lijkt me ook wel wat.

M'n huidge daily is een 4-cil diesel dus dat helpt ook niet. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
utah    524
utah

Al een tijdje op zoeken naar een E21 320/6 of 323. Met een budget van 25k kom je al niet ver meer. Verprutst, afgetrapt, 25 eigenaars, noem maar op. Op zich allemaal geen probleem, maar dan mag je nog eens 25k rekenen om er iets deftigs van te maken. 
Hoe langer hoe meer de hoop stilaan aan het vervliegen om een goed exemplaar te vinden. 
Hieronder was mijn inspiratie. Het feit dat deze wagen deel uitmaakt van mijn voorgaande karren is een trigger geweest. 
 

75-FD3202-AB96-467-F-BABC-D5418-EFC16-C9

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
utah    524
utah
43 minuten geleden, bt. zei:

Geen interesse in een 2800CS? :biggrin:

Is op zich wel best een schitterende kar, maar niet echt mijn ding. Maar persoonlijk heeft voor mij de 3-serie E21 /E30 / E36 de voorkeur. En bij voorkeur een 6 cilinder.

Edited by utah
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goesting    167
Goesting

Is een E21 316 nog iets waard? De buurman van mijn ouders heeft zo'n exemplaar. Die wagen is 39 jaar oud en hij is eerste eigenaar. Komt er af en toe nog eens mee buiten. Hij zegt soms voor de grap dat hij hem wel weg doet als hij een deftige overnamepremie krijgt, maar heb hem dat al uit het hoofd proberen praten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
utah    524
utah

In DE staat er eentje met 80k km n bijna 13000€.

Edited by utah

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    509
Ian
Al een tijdje op zoeken naar een E21 320/6 of 323. Met een budget van 25k kom je al niet ver meer. Verprutst, afgetrapt, 25 eigenaars, noem maar op. Op zich allemaal geen probleem, maar dan mag je nog eens 25k rekenen om er iets deftigs van te maken. 
Hoe langer hoe meer de hoop stilaan aan het vervliegen om een goed exemplaar te vinden. 
Hieronder was mijn inspiratie. Het feit dat deze wagen deel uitmaakt van mijn voorgaande karren is een trigger geweest. 
 
75-FD3202-AB96-467-F-BABC-D5418-EFC16-C9.jpg&key=7c21c9918d6b9eddedb80c705c751c26b191283f689c53a7b35c9f47051bc703

Da's idd een vette E21, van Brussels Oldtimers. Maare.. 25k? O_o Voor 15k kan je toch al een propere 323i vinden? Voor minder dan 10k kan je zeker een propere 320/6 vinden.

Is een E21 316 nog iets waard? De buurman van mijn ouders heeft zo'n exemplaar. Die wagen is 39 jaar oud en hij is eerste eigenaar. Komt er af en toe nog eens mee buiten. Hij zegt soms voor de grap dat hij hem wel weg doet als hij een deftige overnamepremie krijgt, maar heb hem dat al uit het hoofd proberen praten.

Hangt ervan af in welke staat. Eentje van eerste eigenaar is wel speciaal/zeldzaam tegenwoordig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    18,965
gTa
Op 19/3/2020 om 09:15, CMon zei:

Mijn laatste aanwinst, 325i van ‘91 in onverprutste originele staat

5ba0c1a2e0fac4c004335bdf701052d5.jpg
f85a6922c8013b80a11802334103b4c5.jpg

Helaas enkel 2 matige foto’s momenteel. Hopelijk krijg ik hem zo snel mogelijk ingeschreven om wat deftige foto’s te maken.

Heerlijk bakkie!

Het lijkt er wel op dat de bumpers v+a helemaal in koetswerkkleur zitten - klopt dat? If so, denk ik dat dat niet origineel is: in 't begin hadden de E36 volledig kunststof bumpers, na enige tijd waren de half in koetswerkkleur gespoten versies optioneel (later standaard op 6-cilinders en ook op de coupé/cabrio, enz.). Ik dacht dat de volledig gespoten bumpers (incl. zijschorten) er pas kwamen vanaf de "facelift" dus de 325i kon ze nooit krijgen, enkel de half gespoten versies (met zijschorten in zwarte peklak).
Een andere indicator dat jouw auto af fabriek met volledig kunststof bumpers kwam, is de koffergreep. DIe is bij elke versie met half of volledig gespoten bumpers altijd in koetswerkkleur, enkel bij de versies met volledig ongespoten bumpers is ze in matzwart plastic (zoals de stootlijsten op de bumpers).

Ik vermoed zelfs dat de voorbumper een andere is, want de "scheidingslijn" in de bumper tussen het "bumperdeel" (waar ook de stootlijsten en nummerplaat in zitten) en de "onderbouw" (met de luchthappers en mistlichten) loopt bij jouw kar boven de mistlichten door ... terwijl de allereerste varianten van de E36 berline (met standaard plastic bumpers zonder koetswerkkleur) die scheidingslijn lager hadden, ongeveer ter hoogte van het midden van de mistlichten.

bmw4.jpg

Ik kan me vergissen maar ik dacht modeljaren 1991 en 1992 (dus tem productie 08/1992) deze oudste bumpervariant hadden.

 

Maar da's mierenneuken want zo'n proper exemplaar zonder (achteraf geplaatste M-bumpers) e.d. zie je quasi nooit nog. Moeten we koeste

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    18,965
gTa

Damn :inlove: 

@PJH zie nummerplaat, dan raad je al meteen wat er op de laatste foto te zien zal zijn

$_57.jpg

$_57.jpg

$_57.jpg

$_57.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
CMon    436
CMon
8 uren geleden, gTa zei:

Heerlijk bakkie!

Het lijkt er wel op dat de bumpers v+a helemaal in koetswerkkleur zitten - klopt dat? If so, denk ik dat dat niet origineel is: in 't begin hadden de E36 volledig kunststof bumpers, na enige tijd waren de half in koetswerkkleur gespoten versies optioneel (later standaard op 6-cilinders en ook op de coupé/cabrio, enz.). Ik dacht dat de volledig gespoten bumpers (incl. zijschorten) er pas kwamen vanaf de "facelift" dus de 325i kon ze nooit krijgen, enkel de half gespoten versies (met zijschorten in zwarte peklak).
Een andere indicator dat jouw auto af fabriek met volledig kunststof bumpers kwam, is de koffergreep. DIe is bij elke versie met half of volledig gespoten bumpers altijd in koetswerkkleur, enkel bij de versies met volledig ongespoten bumpers is ze in matzwart plastic (zoals de stootlijsten op de bumpers).

Ik vermoed zelfs dat de voorbumper een andere is, want de "scheidingslijn" in de bumper tussen het "bumperdeel" (waar ook de stootlijsten en nummerplaat in zitten) en de "onderbouw" (met de luchthappers en mistlichten) loopt bij jouw kar boven de mistlichten door ... terwijl de allereerste varianten van de E36 berline (met standaard plastic bumpers zonder koetswerkkleur) die scheidingslijn lager hadden, ongeveer ter hoogte van het midden van de mistlichten.

bmw4.jpg

Ik kan me vergissen maar ik dacht modeljaren 1991 en 1992 (dus tem productie 08/1992) deze oudste bumpervariant hadden.

 

Maar da's mierenneuken want zo'n proper exemplaar zonder (achteraf geplaatste M-bumpers) e.d. zie je quasi nooit nog. Moeten we koeste

Scherp oog! Klopt inderdaad dat de bumpers en zijschort meegespoten zijn. De vorige eigenaar heeft de wagen zo gekocht van de Duitse eerste eigenaars. Mijn vermoeden is dat dit door hen veranderd is maar verder heb ik hier geen gegevens van. Dat van die extra lijn in de voorbumper wist ik zelfs niet. 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    12,926
PJH

E30 V8.... ultimate awesomeness. Moest ik niet in zo'n dwaas land wonen, er stond er eentje in de garage.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    18,965
gTa
26 minuten geleden, PJH zei:

E30 V8.... ultimate awesomeness. Moest ik niet in zo'n dwaas land wonen, er stond er eentje in de garage.

Hoe hard moet dat kontje niet loskomen in bochten bij gas-los :inlove:    

Share this post


Link to post
Share on other sites
utah    524
utah
14 uren geleden, Ian zei:


Da's idd een vette E21, van Brussels Oldtimers. Maare.. 25k? O_o Voor 15k kan je toch al een propere 323i vinden? Voor minder dan 10k kan je zeker een propere 320/6

Ik heb al redelijk wat (verkoop) sites afgezocht... zonder succes, de le3ste zijn afgeragde bakken of verneukte karren voor 15k.  De betere gaan al snel 30 en 40k. Als je er ene kan vinden aan 15k in goede staat, laat maar weten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,804
The Swede
On 3/29/2020 at 10:44 AM, Ian said:

Momenteel al 5 jaar in het bezit van een 230E. Leuke auto maar het 'ik wil een 6- (of 8- )cilinder steekt wel vaak de kop op.

De E30's waar ik actief mee gereden heb (316 en 318is) waren ook 4-pitters en ik zou ook eens een 6-pitter willen (heb wel een 3-tal 320i-projectjes gehad maar deze uiteindelijk niet ingeschreven door omstandigheden). Een E36 of E34 met M50 motor lijkt me ook wel wat.

M'n huidge daily is een 4-cil diesel dus dat helpt ook niet. :D

De 230E zette destijds dezelfde prestatiecijfers neer als de 260E. (lager gewicht). De 6 cilinder klinkt wel beter. Maar ik zou zeggen dat het belangrijkste bij een W124 is dat hij goed onderhouden is en rijdt zoals in de jaren 80-90, niet als een wrak waar vanalles aan mankeert.

Wil die van jou best es zien :)

20 hours ago, bt. said:

Geen interesse in een 2800CS? :biggrin:

Jawel, @bt.. Als jij de @Krikkie overtuigt mijnen 260E te kopen, dan koop ik uwen 2800cs voor hetzelfde geld :P

 

5 hours ago, CMon said:

Scherp oog! Klopt inderdaad dat de bumpers en zijschort meegespoten zijn. De vorige eigenaar heeft de wagen zo gekocht van de Duitse eerste eigenaars. Mijn vermoeden is dat dit door hen veranderd is maar verder heb ik hier geen gegevens van. Dat van die extra lijn in de voorbumper wist ik zelfs niet. 😀

Die niet meegespoten bumpers was de eerste jaren. Maar ze hebben dat redelijk snel aangepast, dacht ik. Want toen de coupe uitkwam, kon je al die meegespoten bumpers krijgen. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    509
Ian
E30 V8.... ultimate awesomeness. Moest ik niet in zo'n dwaas land wonen, er stond er eentje in de garage.

Eentje uit 'olland (dus met V8-motor op de papieren) importeren?

Al is zo'n V8 wel 'gevaarlijker' als je ermee wil spelen (raggen in de Ardennen zoals met een 318is is dus niet meteen aan te raden). Paar jaar geleden was er eens een NL'er (@Stefan_e30v8 voor de instagrammers) op een Watersportbaan M&G van E30.be met z'n 316i V8 (zeer mooie E30), samen met z'n vriendin met een rode 316i (deze wel nog met de originele motor). Hij zei dat hij eigenlijk liever met de 316i reed van z'n vriendin omdat je daarmee speelser kan rijden (eventjes een driftje uitlokken op een rondpunt bvb). De V8 zet idd meteen z'n kont zodra je het gaspedaal een beetje induwt.

Voor een V8-powered E30 zou ik een cabrio als basis nemen. Die kas is sowieso al zwaarder en meer gericht op cruisen, en met het dak eraf kan je ten volle genieten van de V8-sound. :D

ce78fea89fc0886e4c39b2f1186cc838.jpg

6d213cdaceaf39f9baca55cf29a1723e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
bt.    3,571
bt.
1 uur geleden, The Swede zei:

Jawel, @bt.. Als jij de @Krikkie overtuigt mijnen 260E te kopen, dan koop ik uwen 2800cs voor hetzelfde geld :P

Gij verwacht nogal een inflatie, precies :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,804
The Swede
1 hour ago, bt. said:

Gij verwacht nogal een inflatie, precies :P

Bwa. Ik denk niet dat een 260 zoveel meer waard is dan zo’n ouwe BMW. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedhunter    2,587
Speedhunter
Op 19/3/2020 om 09:15, CMon zei:

Mijn laatste aanwinst, 325i van ‘91 in onverprutste originele staat

5ba0c1a2e0fac4c004335bdf701052d5.jpg
f85a6922c8013b80a11802334103b4c5.jpg

Helaas enkel 2 matige foto’s momenteel. Hopelijk krijg ik hem zo snel mogelijk ingeschreven om wat deftige foto’s te maken.

Proficiat! Cool dat ze ondertussen al oldtimer zijn. Veel geluk ermee. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Bram-walraet
      By Bram-walraet
      ik heb een vraagje !

      Ik heb onlangs een 2dehands a klasse oldtimer gekocht. Het gaat hier over een Peugeot vogue uit het jaar 1988. Hij gaat rond de 45 kmp dit is ook de snelheid waar mee hij gebouwd werd. maar volgens mijn klasse zou ik er maar 25 mogen mee rijdt wat moet ik doen?      Ook is dit model zonder begrenzing ontworpen. 
       
      alvast bedankt 
      Bram Walraet 
    • davy
      By davy
      Wat zou je kiezen met een budget van +/- €45.000,00
      1) BMW M4 coupé 431pk  pre LCI met  +/- 50.000km

      2) BMW M2 LCI 370pk met +/- 50.000km

      3) BMW 1M coupé 340pk met +/- 60.000km

      4) Iets anders...
    • Matistkindt
      By Matistkindt
      Is een bmw M sportuitlaatsysteem mogelijk op een bmw x5 g05 45e? Zo niet, kan dit achteraf veranderd worden? Waarom is dit niet mogelijk?
      tx
    • jvc
      By jvc
      Te koop aangeboden:
      BMW 130i
      Type: 1-serie E87 Bouwjaar: 2006 Motorisatie: 3.0i Kleur: Sparkling Graphite Kilometers: 91.910 Vermogen: 265PK Manueel Aantal vorige eigenaars: 2 Onderhoudsboekje aanwezig Ongevalvrij Prijs: €13.000 zonder winterset, €13.400 incl. winterset Opties:
      -   M-Sport pakket
      -   Lederen sportzetels verwarmd
      -   Automatische airco
      -   Cruise control
      -   Navigatie (incl. werkende bluetooth)
      -   Xenon lampen
      -   Glazen schuifdak
      -   Afneembare trekhaak
      -   Elektrisch inklapbare buitenspiegels
      Minpunten/defecten:
      -   Lakschade achterbumper
      -   Lakschade onderkant voorbumper (borduur)
      -   Lichtsensor werkt niet meer, op automatisch branden de lichten altijd (vind ik persoonlijk geen nadeel)
      De wagen is door mij geïmporteerd van Duitsland in juni 2019.
      De ophanging is vernieuwd door een Bilstein B14 set en H&R stabilisatorstangen. Originele ophanging heb ik nog. Staat momenteel 1,5cm lager dan maximum hoogte van de ophanging.
      De wagen heeft niet lang geleden (91.642km) nog een onderhoud gekregen bij BHT.
      De banden die er nu opzitten (Michelin PS4) hebben nog voldoende profiel. Ik heb ook nog een set 17” style 207 liggen (deze zaten er op toen ik hem heb gekocht) met oude banden die je bij de wagen krijgt. Er is ook een winterset beschikbaar (17” style 73) tegen meerprijs die zo goed als nieuw is.
      Deze wagen was mijn dagelijkse wagen en wordt verkocht wegens firmawagen. De wagen wordt normaal begin januari beschikbaar.

    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions