Jump to content
Wouterr

Classic BMW's

Recommended Posts

The Swede    3,805
The Swede

Kent iemand dit exemplaar?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bt.    3,611
bt.

De auto zelf ken ik niet, ik heb ‘m wel al gezien bij de verkoper die ik ook ken.

Persoonlijk vind ik de prijs erg hoog...

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,805
The Swede
On 5/9/2020 at 11:45 AM, bt. said:

De auto zelf ken ik niet, ik heb ‘m wel al gezien bij de verkoper die ik ook ken.

Persoonlijk vind ik de prijs erg hoog...

Waarom vind je de prijs erg hoog, @bt. ? De auto niet in zo goeie staat als op foto?

Als ik voor een gelijkaardige E34 M5 kijk (geen verklooide kist en <200000km), dan zit de prijs toch al direct rond de 25-30k. :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bt.    3,611
bt.

Geen oordeel over de auto zelf, die heb ik niet voldoende bekeken/kunnen beoordelen.

De prijzen van die auto's moeten dan toch relatief snel gestegen zijn, enkele jaren geleden kon je 'gemakkelijk' exemplaren op de kop tikken voor rond de € 15k (uit Zuid-Europa bijvoorbeeld). Maar ik heb de evolutie niet van nabij gevolgd en ben verrast van het huidige prijsniveau...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    509
Ian
Geen oordeel over de auto zelf, die heb ik niet voldoende bekeken/kunnen beoordelen.
De prijzen van die auto's moeten dan toch relatief snel gestegen zijn, enkele jaren geleden kon je 'gemakkelijk' exemplaren op de kop tikken voor rond de € 15k (uit Zuid-Europa bijvoorbeeld). Maar ik heb de evolutie niet van nabij gevolgd en ben verrast van het huidige prijsniveau...

15k is nu de vraagprijs voor een propere E30 325i. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,805
The Swede
1 hour ago, bt. said:

Geen oordeel over de auto zelf, die heb ik niet voldoende bekeken/kunnen beoordelen.

De prijzen van die auto's moeten dan toch relatief snel gestegen zijn, enkele jaren geleden kon je 'gemakkelijk' exemplaren op de kop tikken voor rond de € 15k (uit Zuid-Europa bijvoorbeeld). Maar ik heb de evolutie niet van nabij gevolgd en ben verrast van het huidige prijsniveau...

Klopt. In Spanje kan je d’r één hebben voor 18-20k

Share this post


Link to post
Share on other sites
Order66    220
Order66
Op 11/5/2020 om 17:59, bt. zei:

Geen oordeel over de auto zelf, die heb ik niet voldoende bekeken/kunnen beoordelen.

De prijzen van die auto's moeten dan toch relatief snel gestegen zijn, enkele jaren geleden kon je 'gemakkelijk' exemplaren op de kop tikken voor rond de € 15k (uit Zuid-Europa bijvoorbeeld). Maar ik heb de evolutie niet van nabij gevolgd en ben verrast van het huidige prijsniveau...

Klopt. De prijzen zijn sinds de laatste 3-4 jaar serieus gestegen. In 2012 kon je nog eentje kopen voor 8-9K bvb. Nu is het al minimum 22-25K voor een afgetrapt exemplaar. Spanje Italië is echt wel opletten. Veel exemplaren met alle rubbers dash gekraakt, geen historiek want teller makkelijk teruggedraaid enz... heb ook een lange zoektocht gedaan toen ik in de markt was voor eentje. Zelf ook veel te laat gekocht om nog een zaak te kunnen doen, wegens nog bezig aan een vorig project.

Edited by Order66
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,805
The Swede

Wagens uit die tijd kunnen van gelijk welk land hun teller teruggedraaid krijgen. Het is nu niet dat we in Vlaanderen zulk een eerlijke tweedehandsdealers hebben. 

Ik ken genoeg wagens die hun teller efkes teruggedraaid kregen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Order66    220
Order66
1 uur terug, The Swede zei:

Wagens uit die tijd kunnen van gelijk welk land hun teller teruggedraaid krijgen. Het is nu niet dat we in Vlaanderen zulk een eerlijke tweedehandsdealers hebben. 

Ik ken genoeg wagens die hun teller efkes teruggedraaid kregen. 

Natuurlijk, volledig akkoord. Maar in zuiderse landen nog meer gebruikelijk. Bijna geen wagens die daar te koop staan van dat kaliber hebben een eerlijke kilometerstand. Daarom is het belangrijk om een complete historiek bij de wagen te hebben, of indien niet, de vorige eigenaars te contacteren en bewijzen te verzamelen. Dat vergt research en tijd natuurlijk, die velen er niet willen insteken. Matching numbers controleren, enz...
Je kan natuurlijk ook een wagen kopen zonder historiek en een degelijke PPI laten doen bij een specialist. Maar dan moet de prijs navenant zijn, en moet je als koper bereid zijn geld te investeren om die wagen perfect in orde te krijgen als dat wenst.

Edited by Order66

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,805
The Swede

Ik denk dat dat het beste idee is. Ik koop liever een wagen met werk aan om hem dan zelf goed te zetten. Zo weet ik tenminste dat het goed is gedaan en het niet enkel een laagje vernis is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Order66    220
Order66
2 uren geleden, The Swede zei:

Ik denk dat dat het beste idee is. Ik koop liever een wagen met werk aan om hem dan zelf goed te zetten. Zo weet ik tenminste dat het goed is gedaan en het niet enkel een laagje vernis is.

You read my mind. Ik kocht mijn M5 van een oldtimer handelaar, zonder historiek. Die gasten hadden die wagen 2 jaar gehad, stond toen niet te koop, want ze reden er bij goed weer zelf mee van huis naar het werk. Had interesse in de wagen, was een 3.8 in Daytona Violet met zwart extended leather. Dat waren mijn enige vereisten. Er zaten ook refurbished breedset Throwing Stars op, die wou ik sowieso. Bleek ook nog een BBK Brembo Big Red’s op te zitten vooraan.

Ik heb aan die gasten als voorwaarde gesteld dat die wagen volledig moest doorgelicht worden door GDC, en of zie de wagen daar wouden voorrijden voor een grondige PPI. 2 uur heeft Guy de wagen bekeken, op de brug, enz... en alle goede maar ook minder goede punten aangehaald. Zo zijn we dan samen tot een prijs gekomen die niet zo ver afweek van de vraagprijs. Die bleek fair (hence mijn initiële interesse in de wagen). 
 

Maar vergis u niet: ik wist dat, om de wagen perfect te hebben, er tientallen duizenden euro’s gingen nodig zijn. Maar dat maakte deel uit van het meerjarenplan dat ik wou als hobbyproject.
Ik redeneer als volgt: Wat zelf (laat) doen, doe je beter 😁. Wie heeft anders de werken gedaan? Hoe zijn die uitgevoerd? Welke onderdelen zijn gebruikt? Allemaal zaken waar ik liever zelf controle over heb. En plezier aan beleef. Wat ik NU laat vernieuwen is beter, recenter dan wat ooit gedaan Is in 2004 bvb. Voorwaarde was wel dat het een rijklare wagen moest zijn waar ik al plezier kon aan beleven.

Zeg ik dat je beter een project koopt ipv een auto die geadverteerd wordt als perfecte staat? Zeker niet. Iedereen zijn visie hierrond is prima, whatever floats your boat! Dit is enkel mijn visie rond hoe ik het wil met een hobbywagen. 
 

5596-A7-AD-FC3-D-4369-92-F6-3-DC854-EDF2

Edited by Order66
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,805
The Swede

Die Boge dempers zijn niet goedkoop 😕

Share this post


Link to post
Share on other sites
Order66    220
Order66
33 minuten geleden, The Swede zei:

Die Boge dempers zijn niet goedkoop 😕

Klopt, maar ik had ze zitten, ik wou ze wel terug naar perfect optisch en technisch. Deze zijn opgestuurd naar Nagengast, een bedrijf in Polen die perfect werk aflevert.

https://nagengast.pl/en/about/

Oud vs nieuw :

D6-E00-D83-0-A75-482-F-A237-E81-C20-B579

A5-C8-CC86-051-D-44-D9-A1-A4-126-EFC0-BA
0389-F13-F-77-B1-42-F5-8-CBA-2-E95674-EA
 

 

  • Like 1
  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,332
Maxime S

Weet iemand waar ik best terecht kan voor een carcover voor een een E30 cabrio?

En kan dat kwaad als de auto onder een cover staat in een halfopen schuur, weliswaar beschut van regen en vocht. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Bram-walraet
      By Bram-walraet
      ik heb een vraagje !

      Ik heb onlangs een 2dehands a klasse oldtimer gekocht. Het gaat hier over een Peugeot vogue uit het jaar 1988. Hij gaat rond de 45 kmp dit is ook de snelheid waar mee hij gebouwd werd. maar volgens mijn klasse zou ik er maar 25 mogen mee rijdt wat moet ik doen?      Ook is dit model zonder begrenzing ontworpen. 
       
      alvast bedankt 
      Bram Walraet 
    • davy
      By davy
      Wat zou je kiezen met een budget van +/- €45.000,00
      1) BMW M4 coupé 431pk  pre LCI met  +/- 50.000km

      2) BMW M2 LCI 370pk met +/- 50.000km

      3) BMW 1M coupé 340pk met +/- 60.000km

      4) Iets anders...
    • Matistkindt
      By Matistkindt
      Is een bmw M sportuitlaatsysteem mogelijk op een bmw x5 g05 45e? Zo niet, kan dit achteraf veranderd worden? Waarom is dit niet mogelijk?
      tx
    • jvc
      By jvc
      Te koop aangeboden:
      BMW 130i
      Type: 1-serie E87 Bouwjaar: 2006 Motorisatie: 3.0i Kleur: Sparkling Graphite Kilometers: 91.910 Vermogen: 265PK Manueel Aantal vorige eigenaars: 2 Onderhoudsboekje aanwezig Ongevalvrij Prijs: €13.000 zonder winterset, €13.400 incl. winterset Opties:
      -   M-Sport pakket
      -   Lederen sportzetels verwarmd
      -   Automatische airco
      -   Cruise control
      -   Navigatie (incl. werkende bluetooth)
      -   Xenon lampen
      -   Glazen schuifdak
      -   Afneembare trekhaak
      -   Elektrisch inklapbare buitenspiegels
      Minpunten/defecten:
      -   Lakschade achterbumper
      -   Lakschade onderkant voorbumper (borduur)
      -   Lichtsensor werkt niet meer, op automatisch branden de lichten altijd (vind ik persoonlijk geen nadeel)
      De wagen is door mij geïmporteerd van Duitsland in juni 2019.
      De ophanging is vernieuwd door een Bilstein B14 set en H&R stabilisatorstangen. Originele ophanging heb ik nog. Staat momenteel 1,5cm lager dan maximum hoogte van de ophanging.
      De wagen heeft niet lang geleden (91.642km) nog een onderhoud gekregen bij BHT.
      De banden die er nu opzitten (Michelin PS4) hebben nog voldoende profiel. Ik heb ook nog een set 17” style 207 liggen (deze zaten er op toen ik hem heb gekocht) met oude banden die je bij de wagen krijgt. Er is ook een winterset beschikbaar (17” style 73) tegen meerprijs die zo goed als nieuw is.
      Deze wagen was mijn dagelijkse wagen en wordt verkocht wegens firmawagen. De wagen wordt normaal begin januari beschikbaar.

    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions