Jump to content
Wouterr

Classic BMW's

Recommended Posts

Order66    220
Order66
2 uren geleden, The Swede zei:

@Order66 , de auto zou niet in BE gebruikt worden. 

Lijkt me wel wat dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    509
Ian
Weet iemand waar ik best terecht kan voor een carcover voor een een E30 cabrio?
En kan dat kwaad als de auto onder een cover staat in een halfopen schuur, weliswaar beschut van regen en vocht. 

Tim Maatman (MetallicaTim) van E30forum.nl organiseert regelmatig group buys, maar beheert nu ook een E30 Club (NL) en je kan ze daar ook bestellen denk in.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,805
The Swede

Wat denken we hiervan?

https://www.carforyou.ch/fr/auto/x/x/x/x-1106559

Iemand zei me dat dit te duur was. Maar ik vind maar weinig 535i's met een redelijke kilometerstand, in deze config (leder, manuele bak en airco) die niet verkwanseld zijn geweest (en geen fortuin kosten).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Order66    220
Order66
2 uren geleden, The Swede zei:

Wat denken we hiervan?

https://www.carforyou.ch/fr/auto/x/x/x/x-1106559

Iemand zei me dat dit te duur was. Maar ik vind maar weinig 535i's met een redelijke kilometerstand, in deze config (leder, manuele bak en airco) die niet verkwanseld zijn geweest (en geen fortuin kosten).

 

 

De prijzen voor een E34 zijn serieus aan het stijgen. Ik vind hem zeker mooi, als alles klopt aan de wagen. Een exemplaar die nog origineel is en niet verprutst. Maar ik zou toch alles van naderbij bekijken. Ik kan er namelijk niet bij dat die zetel (stof!) zo gescheurd is aan 153K.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,805
The Swede
3 hours ago, Order66 said:

De prijzen voor een E34 zijn serieus aan het stijgen. Ik vind hem zeker mooi, als alles klopt aan de wagen. Een exemplaar die nog origineel is en niet verprutst. Maar ik zou toch alles van naderbij bekijken. Ik kan er namelijk niet bij dat die zetel (stof!) zo gescheurd is aan 153K.

Goh, hangt ervan af. Die 260E van mijn vrouw is 30 jaar oud en heeft ook een stoffen interieur. Ook al had hij maar 130000km, het stond zo “stijf” dat het direct zou gaan scheuren indien je er met iets hard zou tegen wrijven. Op die leeftijd spelen de jaren ook mee.

Dan is er het feit dat een wagen met weinig kms waarschijnlijk veel lokaal en tegen lage snelheden werd gereden. Een veelrijder die vaak snelweg doet zal bvb algemeen aan 60km/u gemiddeld zitten en zal na 150000km dus 2500u in die zetels gezeten hebben. Rij je veel lokaal, dan ga je eerder richting 30km/u gemiddeld en heb je 5000u in die zetels gezeten... dus ik zou de staat van de zetels niet als referentie nemen, of toch niet alleen dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Order66    220
Order66

Neen, klopt, niet alleen dat. Je kan de andere zaken niet online controleren, daarom dat ik dit gewoon meegaf. Pedalen, schakelaars, enz... je moet het eigenlijk live kunnen checken 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,805
The Swede
22 hours ago, Order66 said:

Neen, klopt, niet alleen dat. Je kan de andere zaken niet online controleren, daarom dat ik dit gewoon meegaf. Pedalen, schakelaars, enz... je moet het eigenlijk live kunnen checken 😉

Dat klopt. En ook daar ben ik tegenwoordig voorzichtig. Moest ik een wagen willen jonger verkopen dan hij is, dan bestel ik op ebay gauw wat pedaalrubbers en een nieuwe stuurvelg en voor 300 euro ziet mijn wagen er 200000km jonger uit...

't Is soms erg moeilijk met autos van die leeftijd. Ik kijk liever naar algemene staat. Je weet zowieso dat je er werk gaat aan hebben. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,293
Polygoon
Op 6/10/2020 om 21:39, The Swede zei:

Goh, hangt ervan af. Die 260E van mijn vrouw is 30 jaar oud en heeft ook een stoffen interieur. Ook al had hij maar 130000km, het stond zo “stijf” dat het direct zou gaan scheuren indien je er met iets hard zou tegen wrijven. Op die leeftijd spelen de jaren ook mee.

Dan is er het feit dat een wagen met weinig kms waarschijnlijk veel lokaal en tegen lage snelheden werd gereden. Een veelrijder die vaak snelweg doet zal bvb algemeen aan 60km/u gemiddeld zitten en zal na 150000km dus 2500u in die zetels gezeten hebben. Rij je veel lokaal, dan ga je eerder richting 30km/u gemiddeld en heb je 5000u in die zetels gezeten... dus ik zou de staat van de zetels niet als referentie nemen, of toch niet alleen dat.

Heb je die 7 niet meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,805
The Swede

Die 7 is al 3 jaar weg bijna. Winter 2017-2018 verkocht. 

Mijn vrouw wil ook manueel rijden. Ze was geen fan om met de 320E te rijden en van de 300SL-24 was ze nog minder fan als ze er mee reed. 

Nu begrijp dat enigszins wel want een automaat uit die tijd reageert wel een stuk trager dan tegenwoordig en bvb die 260E rijdt veel lichtvoetiger dan die SL bvb. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,805
The Swede

Het valt me toch steeds op dat als je een proper en origineel exemplaar vindt van die periode, die afwerking toch een stuk warmer aandeed dan nu. 

Dat hout op die 7 is gewoon kunst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,050
gTa
16 uren geleden, bt. zei:

Jaaa. ❤️

PFL >>>>>>>>>>>>>>>>> FL (imo)

Wel jammer dat het interieur niet origineel is, dat ziet er echt sjokko uit.

Heerlijke buitenkleur, wel. Daar een kardinaalrood interieurtje in :inlove:  (of het evidente full beige)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bt.    3,611
bt.
3 minuten geleden, gTa zei:

Jaaa. ❤️

PFL >>>>>>>>>>>>>>>>> FL (imo)

Wel jammer dat het interieur niet origineel is, dat ziet er echt sjokko uit.

Heerlijke buitenkleur, wel. Daar een kardinaalrood interieurtje in :inlove:  (of het evidente full beige)

I agree, wel buffel erin, nu...

Dit met een beige leder sportstoeleke :inlove:

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,805
The Swede
4 hours ago, RRD said:

Ga eens met C_X klappen hoe tof een 750i is in onderhoud :D .

Neemt gij die als referentie? 

Ik zou die zelfs niet als referentie nemen voor een 190E 2.6 :lol:

Ik heb de indruk dat hij bij die 750iL iets heeft gekocht omdat het alle speeltjes had en erg goedkoop was. Zonder daarom echt te kijken of de wagen ook redelijk in orde was.

Dan is hij er ook nog es zelf beginnen aan prutsen. Hij probeerde bvb een sportdifferentieel in te bouwen :fp: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon ik    4,382
gewoon ik
2 minuten geleden, The Swede zei:

Neemt gij die als referentie? 

Ik zou die zelfs niet als referentie nemen voor een 190E 2.6 :lol:

Ik heb de indruk dat hij bij die 750iL iets heeft gekocht omdat het alle speeltjes had en erg goedkoop was. Zonder daarom echt te kijken of de wagen ook redelijk in orde was.

Dan is hij er ook nog es zelf beginnen aan prutsen. Hij probeerde bvb een sportdifferentieel in te bouwen :fp: 

die was goedkoop en die was niet volledig in orde. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,050
gTa
26 minuten geleden, bt. zei:

I agree, wel buffel erin, nu...

Dit met een beige leder sportstoeleke :inlove:

You don't want buffalo. Vreselijk qua onderhoud, wel heel erg 'natuurlijk' maar op kortere en ook langere termijn echt geen pretje qua onderhoud en mooi blijven.

Beige interieur (door cards, zijpanelen achtercompartiment) e.d., zoals het oem was, bedoel je?

Ik zou - vrije keuze - zo'n groene eigenlijk 't liefst (als het OEM moet zijn) met kardinaalrood interieur zien.

OIP.OtefObUDrjI5LdjXVQ9ftwHaFj?pid=Api&rs=1

Share this post


Link to post
Share on other sites
bt.    3,611
bt.
4 minuten geleden, gTa zei:

Beige interieur (door cards, zijpanelen achtercompartiment) e.d., zoals het oem was, bedoel je?

Yes!

Ik heb nog eens een 320i in die kleurenstelling geambieerd maar na wat kilometers met de 325i van Olivier op een Ardennenrit enkele jaren geleden ben ik niet meer zo overtuigd of dat wel iets voor mij is, al zeker gezien de prijsevolutie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Bram-walraet
      By Bram-walraet
      ik heb een vraagje !

      Ik heb onlangs een 2dehands a klasse oldtimer gekocht. Het gaat hier over een Peugeot vogue uit het jaar 1988. Hij gaat rond de 45 kmp dit is ook de snelheid waar mee hij gebouwd werd. maar volgens mijn klasse zou ik er maar 25 mogen mee rijdt wat moet ik doen?      Ook is dit model zonder begrenzing ontworpen. 
       
      alvast bedankt 
      Bram Walraet 
    • davy
      By davy
      Wat zou je kiezen met een budget van +/- €45.000,00
      1) BMW M4 coupé 431pk  pre LCI met  +/- 50.000km

      2) BMW M2 LCI 370pk met +/- 50.000km

      3) BMW 1M coupé 340pk met +/- 60.000km

      4) Iets anders...
    • Matistkindt
      By Matistkindt
      Is een bmw M sportuitlaatsysteem mogelijk op een bmw x5 g05 45e? Zo niet, kan dit achteraf veranderd worden? Waarom is dit niet mogelijk?
      tx
    • jvc
      By jvc
      Te koop aangeboden:
      BMW 130i
      Type: 1-serie E87 Bouwjaar: 2006 Motorisatie: 3.0i Kleur: Sparkling Graphite Kilometers: 91.910 Vermogen: 265PK Manueel Aantal vorige eigenaars: 2 Onderhoudsboekje aanwezig Ongevalvrij Prijs: €13.000 zonder winterset, €13.400 incl. winterset Opties:
      -   M-Sport pakket
      -   Lederen sportzetels verwarmd
      -   Automatische airco
      -   Cruise control
      -   Navigatie (incl. werkende bluetooth)
      -   Xenon lampen
      -   Glazen schuifdak
      -   Afneembare trekhaak
      -   Elektrisch inklapbare buitenspiegels
      Minpunten/defecten:
      -   Lakschade achterbumper
      -   Lakschade onderkant voorbumper (borduur)
      -   Lichtsensor werkt niet meer, op automatisch branden de lichten altijd (vind ik persoonlijk geen nadeel)
      De wagen is door mij geïmporteerd van Duitsland in juni 2019.
      De ophanging is vernieuwd door een Bilstein B14 set en H&R stabilisatorstangen. Originele ophanging heb ik nog. Staat momenteel 1,5cm lager dan maximum hoogte van de ophanging.
      De wagen heeft niet lang geleden (91.642km) nog een onderhoud gekregen bij BHT.
      De banden die er nu opzitten (Michelin PS4) hebben nog voldoende profiel. Ik heb ook nog een set 17” style 207 liggen (deze zaten er op toen ik hem heb gekocht) met oude banden die je bij de wagen krijgt. Er is ook een winterset beschikbaar (17” style 73) tegen meerprijs die zo goed als nieuw is.
      Deze wagen was mijn dagelijkse wagen en wordt verkocht wegens firmawagen. De wagen wordt normaal begin januari beschikbaar.

    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions