Ga naar inhoud

Classic BMW's


Wouterr

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Matthi zei:

Kistje staat inderdaad al lang te koop. Meer weet ik er ook niet van..

Zijn de prijzen van M5’s dan zo “overschat”? Ik zie d’r nl veel staan aan hoge prijs… maar ze staan er lang. 
Wat me dan de vraag doet stellen: waarom staan ze zo duur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, The Swede zei:

Zijn de prijzen van M5’s dan zo “overschat”? Ik zie d’r nl veel staan aan hoge prijs… maar ze staan er lang. 
Wat me dan de vraag doet stellen: waarom staan ze zo duur?

Zoals bij alle oldtimers zeker? Zoveel mogelijk vragen want je hebt maar ene zot nodig. Het verschil tussen vraag- en verkoopprijs is dikwijls groot bij dat soort auto’s. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Jules_W zei:

Zoals bij alle oldtimers zeker? Zoveel mogelijk vragen want je hebt maar ene zot nodig. Het verschil tussen vraag- en verkoopprijs is dikwijls groot bij dat soort auto’s. 

De vraag is quid met cash. Je koopt zo een M5 aan, dus je geeft geld uit. Dan wacht je 2 jaar om ietwat meer winst te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, The Swede zei:

De vraag is quid met cash. Je koopt zo een M5 aan, dus je geeft geld uit. Dan wacht je 2 jaar om ietwat meer winst te maken?

Verwacht jij nog winst te kunnen maken met de aankomende vergroening van het Europese wagenpark en de steeds duurder wordende brandstofprijzen, de uitbreiding van LEZ en de goed gezette liefhebbers die zich best in het elektrische verhaal kunnen vinden? Ik verwacht alvast eerder een overaanbod en dus lagere prijzen. Enkel de echt uitzonderlijke en meest begeerlijke stukken gaan hun waarde nog even vasthouden, maar daar valt volgens mij een 1,8 ton zware 5 reeks niet onder. Die blijft ook hangen in de schaduw van de e38 met zijn V8. En wie een M wilt met i6 koopt een E46. Of toch alleszins iets sportief, geen gezinswagen.

Kijk naar een BMWMB, een Fuel, een Woke,... Allemaal echte liefhebbers die dagelijks EV (willen/gaan) rijden. Die gaan daar geen E34 M5 naast zetten als fun wagen. Daar zet je iets extremer of uitzonderlijk naast. 

Wie koopt dan wel nog zoiets? (let op, ik ben altijd zeer grote fan geweest van de E34 M5, en nog steeds, maar verwachten dat je daar nog winst op gaat kunnen maken lijkt me zeer optimistisch)

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij noemt gasten die enkel geinteresseerd zijn om met het laatste speeltje rond te rijden om hoe het eruit ziet en welk imago het hen geeft, liefhebbers?

Er zijn zeker nog genoeg echte auto liefhebbers die een auto kiezen vanwege de technologie of historiek.

Een M5 E34 (de 315pk versie) heeft voor mij meer charisma dan een E46 M3. Het gaat hem niet om de efficiëntie of sportiviteit alleen. Een 500E bvb is ook niet de meest efficiëntie of sportieve berline. Toch wil de liefhebber liever een W124 500E dan een W210 E55 AMG bvb. 

Of er winst mee te maken valt, is niet mijn vraag. Wel waarom deze wagens zo duur staan... maar dan niet verkopen. Wat is het punt van een wagen 2 jaar online te koop te houden zonder hem zo te prijzen dat het verkoopt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, The Swede said:

Jij noemt gasten die enkel geinteresseerd zijn om met het laatste speeltje rond te rijden om hoe het eruit ziet en welk imago het hen geeft, liefhebbers?

fuck off.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 3 weken later...

Voorlopig zit de verkoop van classics nog in een bubbel denk ik. Weinig mensen maken zich nu al zorgen of ze binnen 10 jaar nog met die auto kunnen of mogen rijden. Terwijl dat wel een realistische vraag is. Wie nog winst wil maken moet er nu bij zijn, nu het allemaal nog kan, en niet nog 10 jaar wachten.

Iedere verkoper wil de truk van die oude porsches (die nu amper nog verkocht geraken) opnieuw proberen. Kijk maar naar de prijzen van een mooie e30 325is moet je tegenwoordig 50k voor ophoesten. Een zuivere 320i gaat al richting de 30. De e36 is nu de nieuwe e46... Zo blijven ze nieuwe goudhaantjes uitvinden.

In autoland zijn er over het algemeen uitzonderlijke toestanden. Wie had je gelooft als je 5 jaar geleden zou zeggen dat je gisteren een nieuwe MB G63 kon kopen en vandaag verkopen met winst 🙃. Denk dat tweedehands verkopers op die golf willen meesurfen en de prijzen hoog houden. Wie weet lukt het wel en hebben ze een nieuw referentiepunt.

aangepast door -Fred-
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

dcf8243363dfdd71aa9574b560a596665cd43cad.jpg

 

4c2411235d0106379ae376b6bdc533bcdab59c53

33fffc92c9d7b42fd638a063d9c86624d524ae2a

BMW 1600 Cabriolet brochure (French market), 1970. The E10 cabriolet was built for BMW by coachbuilders Baur. They converted 1882 1602 models between 1967 and 1971. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bd9778b68f447305c71e1bf283d8572a5236a1eb

3600e668efce7b658d6eda5d610cb22746a085c5

BMW 2000 CS Cabriolet Prototip, 1965, by Karmann. The German coachbuilder’s proposal for a convertible based on the E120 2000 coupé. BMW weren’t interested in marketing the car and without their backing Karmann’s prototype went no further.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

25198215-1-232.jpg&height=430&quality=90

Numbers matching
Fitted with Rudge wheels and optional Hardtop
Single family ownership and not seen publicly for over 40 years
1957 BMW 507 Series II Roadster
Chassis no. 70059
Engine no. 40072

25198215-1-242.jpg&height=430&quality=90

25198215-1-226.jpg&height=430&quality=90

https://www.bonhams.com/fr/auction/27657/preview-lot/5573531/numbers-matchingfitted-with-rudge-wheels-and-optional-hardtopsingle-family-ownership-and-not-seen-publicly-for-over-40-years1957-bmw-507-series-ii-roadster-chassis-no-70059-engine-no-40072/

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Baur :inlove: 

Ik wist niet dat die al zo lang bezig waren

Eentje als deze heb ik al wel eens gezien:

1763.jpg

Schermafbeelding-2021-08-08-om-14.35.47.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 5 weken later...
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid