Ga naar inhoud

Forummer gespot?


B3noît

Aanbevolen berichten

5 minutes ago, Jochen said:

@Jupke in het publiek bij Switch op één? :)

Klopt, je kan me gans de week spotten. ;)

 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
2 uren geleden, toere zei:

Ben er nochtans maar een 1/2 uurke geweest hoor😀

Da's langer dan mezelf! Uiteraard zelf in de auto blijven zitten en vriendin om boodschappen laten gaan. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Mmmm die zwarte touring :inlove: mijn eerste auto. Goeie herinneringen aan, maar denk dat ik die herinneringen beter onbezoedeld houd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zwarte 3 touring is inderdaad een erg mooi exeplaar. Alles origineel. Erg smaakvol. Dat mogen ze bij mij ook direct afzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
1 minuut geleden, walter zei:

Ja, u ook gezien, nen oranje trekker van Thys!

Jup, zat al klaar om er u tussen te laten maar je moest blijkbaar rechtdoor. Dacht dan dat je op dat rond punt ging draaien en zo naar A19, da's meestal sneller. Maar je moest daar gelijk ergens zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, CAS zei:

Jup, zat al klaar om er u tussen te laten maar je moest blijkbaar rechtdoor. Dacht dan dat je op dat rond punt ging draaien en zo naar A19, da's meestal sneller. Maar je moest daar gelijk ergens zijn. 

Leveren bij Sitra en Automobilia Ieper in het industriepark daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/9/2020 om 13:50, gTa zei:

Mmmm die zwarte touring :inlove: mijn eerste auto. Goeie herinneringen aan, maar denk dat ik die herinneringen beter onbezoedeld houd.

 

Op 21/9/2020 om 14:37, The Swede zei:

Die zwarte 3 touring is inderdaad een erg mooi exeplaar. Alles origineel. Erg smaakvol. Dat mogen ze bij mij ook direct afzetten.

Toen de break uit kwam vond men dit BMW-onwaardig. Toen een break nog voor zelfstandigen was :D

En dan de diesel nog eens erbij.

2 uren geleden, walter zei:

Leveren bij Sitra ....

Moh, dan zat je op een paar tientallen meters van ons magazijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Bompa zei:

Toen de break uit kwam vond men dit BMW-onwaardig. Toen een break nog voor zelfstandigen was :D

En dan de diesel nog eens erbij.

Nee toch niet? Mercedes had met de S123 T-Model al getoond dat een "luxueuzere break" uit Duitsland best wel gegadigden had. En Audi, hoewel toen nog niet zo premium als 1-2 decennia later, had met de Avant-koetswerkvormen ook best een treffer (zeker icm met quattro) bij de betere Alpenbewoner.

Toen een medewerker van BMW met die zelfbouw-touring van de E30 aan kwam draven, heeft het quasi niks tijd nodig gehad eer BMW besliste dat te brengen.
Zag er mega-goed uit, viel te linken aan de 2002 touring van anderhalf decennium ervoor ("wij hebben de lifestyle break uitgevonden") en men zag er meteen brood in.
Gewoon nog een structureel wijziginkje aan de koffer (de one-off had een doorlopende kofferachterkant zoals een E30 met trunk, BMW wilde dat de nummerplaatuitsparing mee omhoog hing om een betere inlaadopening te hebben) en klaar.

Ik heb nooit geweten dat men dat BMW-onwaardig vond, integendeel zelfs? West-Europa liep er snel storm voor.
'k Herinner me nog dat m'n ma net haar (en later mijn) E30 325i touring had. Full option behalve automaat, verwarmde zetels en de OEM HiFi-upgrade. Ze had 'm toen dat model bij ons ongeveer 1 jaar uit was, eentje uit Duitsland gehaald (bij een BMW-medewerker die later nog wat zou klimmen in de rangen en via wie we in de jaren nadien tientallen HJW's besteld hebben) met ongeveer 30k km. Je zag ze hier nog niet zo veel, laat staan 325i. Daar keek men niet naar met een "bah, da's BMW-onwaardig", integendeel: dat werd (voor zover ik me herinner ... but I may be biased :inlove: ) meteen als zeer typisch BMW onthaald en had eigenlijk enkel maar bewonderaars.

 

De 24td van BMW had toen redelijk "verbluffende" prestaties, ook daarover kwam vooral lof, veel meer dan boe-geroep, denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, gTa said:

Nee toch niet? Mercedes had met de S123 T-Model al getoond dat een "luxueuzere break" uit Duitsland best wel gegadigden had. En Audi, hoewel toen nog niet zo premium als 1-2 decennia later, had met de Avant-koetswerkvormen ook best een treffer (zeker icm met quattro) bij de betere Alpenbewoner.

Toen een medewerker van BMW met die zelfbouw-touring van de E30 aan kwam draven, heeft het quasi niks tijd nodig gehad eer BMW besliste dat te brengen.
Zag er mega-goed uit, viel te linken aan de 2002 touring van anderhalf decennium ervoor ("wij hebben de lifestyle break uitgevonden") en men zag er meteen brood in.
Gewoon nog een structureel wijziginkje aan de koffer (de one-off had een doorlopende kofferachterkant zoals een E30 met trunk, BMW wilde dat de nummerplaatuitsparing mee omhoog hing om een betere inlaadopening te hebben) en klaar.

Ik heb nooit geweten dat men dat BMW-onwaardig vond, integendeel zelfs? West-Europa liep er snel storm voor.
'k Herinner me nog dat m'n ma net haar (en later mijn) E30 325i touring had. Full option behalve automaat, verwarmde zetels en de OEM HiFi-upgrade. Ze had 'm toen dat model bij ons ongeveer 1 jaar uit was, eentje uit Duitsland gehaald (bij een BMW-medewerker die later nog wat zou klimmen in de rangen en via wie we in de jaren nadien tientallen HJW's besteld hebben) met ongeveer 30k km. Je zag ze hier nog niet zo veel, laat staan 325i. Daar keek men niet naar met een "bah, da's BMW-onwaardig", integendeel: dat werd (voor zover ik me herinner ... but I may be biased :inlove: ) meteen als zeer typisch BMW onthaald en had eigenlijk enkel maar bewonderaars.

 

De 24td van BMW had toen redelijk "verbluffende" prestaties, ook daarover kwam vooral lof, veel meer dan boe-geroep, denk ik?

Dat klopt eigenlijk. Over de touring nooit wat gehoord. Ook de 524td kreeg in de pers en zo veel lof. Men had het over de "haas van de diesels". Vergeleken met andere merken hadden die Touring en td-modellen nog altijd iets speciaals: het ware de BMW's onder de breaks/diesels. De 3 touring was een break maar was dynamisch (wat je van een S123 niet kon zeggen) en de 524td was een melodieuze en krachtige zes-in-lijn (in die tijd erg zeldzaam. Enkel Volvo en Nissan hadden een zes-in-lijn diesel en dat waren echt trage bestelwagenmotoren). 

Wanneer het voor mij bergaf ging, is wanneer ze plots een ordinaire 4-cilinder diesel onder de kap zijn beginnen steken. Toen was er eigenlijk gene differentiator meer tussen de BMW en een VW, Ford of Opel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, The Swede zei:

Dat klopt eigenlijk. Over de touring nooit wat gehoord. Ook de 524td kreeg in de pers en zo veel lof. Men had het over de "haas van de diesels". Vergeleken met andere merken hadden die Touring en td-modellen nog altijd iets speciaals: het ware de BMW's onder de breaks/diesels. De 3 touring was een break maar was dynamisch (wat je van een S123 niet kon zeggen) en de 524td was een melodieuze en krachtige zes-in-lijn (in die tijd erg zeldzaam. Enkel Volvo en Nissan hadden een zes-in-lijn diesel en dat waren echt trage bestelwagenmotoren). 

Wanneer het voor mij bergaf ging, is wanneer ze plots een ordinaire 4-cilinder diesel onder de kap zijn beginnen steken. Toen was er eigenlijk gene differentiator meer tussen de BMW en een VW, Ford of Opel. 

Oei, de 3l diesels van Mercedes vergeten? De 300D en TD in de w124? Niet verwarren met de 300D en 300TDT in de w123, want dat is inderdaad een 5-cilinder.

De blokken lagen wel in een iets lompere kas (s124) dan die van een 3 touring

En als we willen vitten. S123 is geen officiele aanduiding. Het is een w123 T-modell. Pas vanaf de w124, is de c en de s er gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, The Swede zei:

Ook de 524td kreeg in de pers en zo veel lof. Men had het over de "haas van de diesels". (...) en de 524td was een melodieuze en krachtige zes-in-lijn (in die tijd erg zeldzaam. Enkel Volvo en Nissan hadden een zes-in-lijn diesel en dat waren echt trage bestelwagenmotoren). 

Klopt, zo herinner ik het mij ook. Idem met de 25tds die wat later de 24td opvolgde (die laatste bleef in 't gamma maar groeide een nummertje ter wille van een homogenere naamgeving).

Ergens ten tijde van die 25tds had Mercedes wel 'plots' die dekselse OM606 "300 turbodiesel" (in W210 E en W140 S) die, alvast toch in de E 300 turbodiesel, aan Autobahn-snelheden de meerdere was van de 525tds uit München (de W140 S 300 turbodiesel was gewoon te zwaar/groot/log om de 725tds op dezelfde manier voor te blijven als z'n kleinere broer). Maar rijdynamisch was er geen vergelijk en bij de facelift van de W210 kwamen dan de direct ingespoten diesels met "CDI"-naam. In '98 was BMW al met de "30d" tvv de "25tds" gekomen ('t is van buiten maar ik dacht 183pk stock, in België wel fiscaal op 163pk teruggebracht), 2e helft '99 was het dan weer aan Benz om met de OM613 R6 320 CDI met net geen 200pk de bovengrens te verleggen. And so on, and so on. (En ondertussen was men ook al met die 3,3 (VAG/Audi) tot 4-liter (BMW/Benz) V8 diesels bezig in de topsegment.) 

Heerlijke vermogenswedloop was dat eigenlijk. :inlove:  Nog ongeremd door secundaire (verbruik) en tertiaire (milieuvriendelijkheid) criteria die nu, anno 2020, zwaarder wegen dan de primaire criteria van een motor (kracht). Buh. 't Is naar de kl0t0n.

Quote

Wanneer het voor mij bergaf ging, is wanneer ze plots een ordinaire 4-cilinder diesel onder de kap zijn beginnen steken. Toen was er eigenlijk gene differentiator meer tussen de BMW en een VW, Ford of Opel. 

De eerste 4-pitter diesel, een ge2/3de 25td, de 1.665cc (2497 / 6 * 4) metende "18tds", dat was echt een rotmotor qua karakter. Klonk als een ijzerslijpschijf (vre-se-lijk) en ging helemaal niet vooruit.

De versie daarna, de eerste "20d" met 136pk (en volgende evoluties) mogen dan niet jouw ding geweest zijn, het waren wel dé motoren van die tijd, opnieuw. En binnen hun (verwerpelijke?) categorie waren ze wel toonaangevend. Ik heb 2 zo'n "20d" gehad (latere versies) en verdorie dat waren geinige dingetjes. Een atmo 6-in-lijn is een heeel pak leuker, ja, maar werd zachtjes aan qua kracht ingehaald en inzake efficiëntie serieus ter plekke gelaten. Waar je met kundige voet een 130i rond de 10 liter gemiddeld kon rijden, vroeg een (op wat kommapuntjes na) even snelle 125d maar 6 liter, een gechipte 120d zoals de mijne idem.

Ik weet het (wij allemaal weten het): gij vindt dat maar niks ... en dat mag ... maar die dingen waren nu niet meteen verwaarloosbaar of het vermelden niet waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Datte die 2l dieselkes waren (en zijn) best zuinig. Zelfs naar hedendaagse normen.m

Maat heeft een 220 cdi uit 2000 met 5bak. Rijdt dat ding zonder moeite rond de 6l met korte ritten. Vergelijkbaar met mijn exford uit 2010 met een 1.6 en 6bak.

Zot gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gewoon ik zei:

En als we willen vitten. S123 is geen officiele aanduiding. Het is een w123 T-modell. Pas vanaf de w124, is de c en de s er gekomen.

Dat was ik, die daarmee begonnen was. :oops: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid