Ga naar inhoud

Forummer gespot?


B3noît

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, gewoon ik zei:

Datte die 2l dieselkes waren (en zijn) best zuinig. Zelfs naar hedendaagse normen.m

Maat heeft een 220 cdi uit 2000 met 5bak. Rijdt dat ding zonder moeite rond de 6l met korte ritten. Vergelijkbaar met mijn exford uit 2010 met een 1.6 en 6bak.

Zot gewoon.

Ooit in AMS een reportage gezien van een peet met een 190D 2.5 (denk ik) die daar een "2000er Eko-Diesel" van gemaakt had door die extreem lichter te maken. Alles er uit gesloopt wat kon, daar gingen een paar 100 kilo's uit en 't ding was plots bijna even zuinig als de zuinigste karretjes van "toen" (denk ergens mid/eind noughties), die reed dat rond sub 4-liter. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, gewoon ik said:

Oei, de 3l diesels van Mercedes vergeten? De 300D en TD in de w124? Niet verwarren met de 300D en 300TDT in de w123, want dat is inderdaad een 5-cilinder.

De blokken lagen wel in een iets lompere kas (s124) dan die van een 3 touring

En als we willen vitten. S123 is geen officiele aanduiding. Het is een w123 T-modell. Pas vanaf de w124, is de c en de s er gekomen.

Nee. Maar de 524td kwam een stuk vroeger dan de w124 300D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/10/2020 om 17:39, gTa zei:

Waar je met kundige voet een 130i rond de 10 liter gemiddeld kon rijden, vroeg een (op wat kommapuntjes na) even snelle 125d maar 6 liter, een gechipte 120d zoals de mijne 

123d :ninja:

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jan zei:

123d :ninja:

Juste!

Ik greep er net naast, werd voorgesteld halverwege tussen mijn bestelling en de afhaling van mijn HJW. Anders had ik die gehad. Maar: no regrets. Kistje 120d heeft dat heeerlijk gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gTa zei:

Juste!

Ik greep er net naast, werd voorgesteld halverwege tussen mijn bestelling en de afhaling van mijn HJW. Anders had ik die gehad. Maar: no regrets. Kistje 120d heeft dat heeerlijk gedaan.

Heb zelf ook een tijdje met een 120d gereden, al was die van mij nog de PFL met M47. Wel met optionele DPF en recht uitlaatpijpje :inlove:. Vond dat een zalige daily

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jan zei:

Heb zelf ook een tijdje met een 120d gereden, al was die van mij nog de PFL met M47. Wel met optionele DPF en recht uitlaatpijpje :inlove:. Vond dat een zalige daily

Idem, langer dan 6 maand heb ik het wel niet volgehouden, diesel is niets voor mij, reed toen nog vaak trackdays en miste toch de loopcultuur  van een benzine.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Krikkie said:

Idem, langer dan 6 maand heb ik het wel niet volgehouden, diesel is niets voor mij, reed toen nog vaak trackdays en miste toch de loopcultuur  van een benzine.

 

Pfff ...

ik heb zelfs ooit een diesel gekocht om te tracken :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Krikkie zei:

Idem, langer dan 6 maand heb ik het wel niet volgehouden, diesel is niets voor mij, reed toen nog vaak trackdays en miste toch de loopcultuur  van een benzine.

 

Zelf nog nooit een diesel gekocht, zal ook nooit gebeuren. Het begon in 1983, met de geur van benzine, in een bidon mijn 2takt zelf mengen voor mijn Aprilia RC50, om dan aan 11000tpm te gaan knallen 🥰 Sindsdien benzine- en toeren verslaafd. Als je toen geen brommer had, was je een mietje.

Boekjes van de jaren 80 heb ik nog allemaal liggen 😀

E8-FE2503-2846-45-BD-9-CDB-9-CB7-D7525-C


13645-BF4-F4-E4-480-B-B5-DE-EA59-E3-B4-B

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Krikkie zei:

Idem, langer dan 6 maand heb ik het wel niet volgehouden, diesel is niets voor mij, reed toen nog vaak trackdays en miste toch de loopcultuur  van een benzine.

 

Ik trackte best stevig met de mijne. Helemaal akkoord dat een diesel zich absoluut niet goed leent tot "verfijnd" tracken of sportief rijden, maar verdorie dat keteltje had competenties! Ik had met opzet "120d" laten hangen op z'n kont, zodat dat ingehaalde peten met sneller materiaal extra zout in de wonde strooide. :lol: 

Had ik het budget gehad, ik had me toen -evident- een 130i gehaald.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, gTa zei:

Ik trackte best stevig met de mijne. Helemaal akkoord dat een diesel zich absoluut niet goed leent tot "verfijnd" tracken of sportief rijden, maar verdorie dat keteltje had competenties! Ik had met opzet "120d" laten hangen op z'n kont, zodat dat ingehaalde peten met sneller materiaal extra zout in de wonde strooide. :lol: 

Had ik het budget gehad, ik had me toen -evident- een 130i gehaald.

Toen ik die van mij kocht kwam er bij koudstart altijd een blauw wolkje rook uit de uitlaat, na een paar trackdays was dat weg, diesels moeten eens goed afgebeuld worden om gezond te blijven 😁

Ik had mijn Mini Cooper S ingeruild tegen de 120d met 5k€ erbovenop, komende van dat was de 120d wel een teleurstelling, maar toch goed op verdiend 😅

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Krikkie zei:

Toen ik die van mij kocht kwam er bij koudstart altijd een blauw wolkje rook uit de uitlaat, na een paar trackdays was dat weg, diesels moeten eens goed afgebeuld worden om gezond te blijven 😁

Ik had mijn Mini Cooper S ingeruild tegen de 120d met 5k€ erbovenop, komende van dat was de 120d wel een teleurstelling, maar toch goed op verdiend 😅

 

:lol:   Inderdaad. 'k Denk dat de mijnen, ondanks serieuze "chip", nu ook geen dichtgeslibd inlaattract had :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/10/2020 om 18:13, gTa zei:

Dat was ik, die daarmee begonnen was. :oops: 

Geen drama. Ik gebruik het ook. S123 is wat makkelijker te typen dan w123 t-modell

Op 9/10/2020 om 18:56, The Swede zei:

Nee. Maar de 524td kwam een stuk vroeger dan de w124 300D.

Geen idee. De 300D is er al van 85, maar vam de bmw geen idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/10/2020 om 22:10, walter zei:

En dat is? Ben vrijwel dagelijks in Ieper.

Op terreinen van Sitra zelf hebben we een magazijn, maar dat zal niet lang meer duren.

Daarnaast hebben we in de Paddevyverstraat daar achter ook nog een magazijn en tijdelijk kantoor. Enkele van de mensen waar ik verantwoordelijk voor ben zitten daar.

Op 8/10/2020 om 22:46, gTa zei:

Nee toch niet? Mercedes had met de S123 T-Model al getoond dat een "luxueuzere break" uit Duitsland best wel gegadigden had. En Audi, hoewel toen nog niet zo premium als 1-2 decennia later, had met de Avant-koetswerkvormen ook best een treffer (zeker icm met quattro) bij de betere Alpenbewoner.

Toen een medewerker van BMW met die zelfbouw-touring van de E30 aan kwam draven, heeft het quasi niks tijd nodig gehad eer BMW besliste dat te brengen.
Zag er mega-goed uit, viel te linken aan de 2002 touring van anderhalf decennium ervoor ("wij hebben de lifestyle break uitgevonden") en men zag er meteen brood in.
Gewoon nog een structureel wijziginkje aan de koffer (de one-off had een doorlopende kofferachterkant zoals een E30 met trunk, BMW wilde dat de nummerplaatuitsparing mee omhoog hing om een betere inlaadopening te hebben) en klaar.

Ik heb nooit geweten dat men dat BMW-onwaardig vond, integendeel zelfs? West-Europa liep er snel storm voor.
'k Herinner me nog dat m'n ma net haar (en later mijn) E30 325i touring had. Full option behalve automaat, verwarmde zetels en de OEM HiFi-upgrade. Ze had 'm toen dat model bij ons ongeveer 1 jaar uit was, eentje uit Duitsland gehaald (bij een BMW-medewerker die later nog wat zou klimmen in de rangen en via wie we in de jaren nadien tientallen HJW's besteld hebben) met ongeveer 30k km. Je zag ze hier nog niet zo veel, laat staan 325i. Daar keek men niet naar met een "bah, da's BMW-onwaardig", integendeel: dat werd (voor zover ik me herinner ... but I may be biased :inlove: ) meteen als zeer typisch BMW onthaald en had eigenlijk enkel maar bewonderaars.

 

De 24td van BMW had toen redelijk "verbluffende" prestaties, ook daarover kwam vooral lof, veel meer dan boe-geroep, denk ik?

Ik bedoelde eigenlijk bij de aankondiging ervan.

Eens ze in de showroom verschenen en op de baan was dat vooroordeel inderdaad heel snel weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Bompa zei:

Ik bedoelde eigenlijk bij de aankondiging ervan.

Je bedoelt dan live, of bij jou persoonlijk, of hoe exact?

(Opnieuw: ik ben misschien bevooroordeeld, maar) ik herinner me eigenlijk enkel metéén lovende eerste berichten in de boekskes, toen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gTa zei:

Je bedoelt dan live, of bij jou persoonlijk, of hoe exact?

(Opnieuw: ik ben misschien bevooroordeeld, maar) ik herinner me eigenlijk enkel metéén lovende eerste berichten in de boekskes, toen.

 

Mijn entourage autoliefhebbers van toen. Je weet wel, toen internet nog niet bestond, zo bij elkaar komen en wat babbelen en zo. 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Bompa zei:

Mijn entourage autoliefhebbers van toen. Je weet wel, toen internet nog niet bestond, zo bij elkaar komen en wat babbelen en zo. 😄

Anders gezegd: bestonden er toen al internetfora, gij zou op eentje gezeten hebben waar men initieel het ding verguisd zou hebben? :D 

Ik hoor m'n pa nog zeggen dat de eigenaar van een BMW-concessie in 't Kortrijkse toen een gat in de lucht sprong, omdat daar blijkbaar veel vraag naar was bij BMW-klanten. Geen utilitaire break, maar wel iets dat leuk reed en waar je een koppel honden of wat vrijetijdsgerief in kwijt kon. SUV's bestonden toen nog niet, BMW had geen terreinwagen (zoals Benz wel de G-klasse had), enz.
Misschien dat de initiële koele liefde met dat ding (zoals je zegt, totdat die er effectief was) niet bij het BMW-(doel)publiek zat? Want dat liep er from the go warm voor, afaik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes heeft de t-modell alvast als lifestyle/werk wagen in de markt gezet. Niet als ulitair ding, maar eerder voor de zelfstandige die de ruimte wel kan gebruiken, maar niet met een camionette wil rondrijden. En in de weekends zijn hobby kan uitvoeren (heel veel fotos met een zeilboot erbij).

Zie je mooi in de duitse reklames. 

In de vs puur als lifestyle in de markt gezet. Voor de hond bijvoorbeeld.

 

Ik kan me dus goed voorstellen dat bmw dat zelfde pad heeft gevolgd. En mss nog iets meer op vrije tijd heeft ingezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, gewoon ik said:

Mercedes heeft de t-modell alvast als lifestyle/werk wagen in de markt gezet. Niet als ulitair ding, maar eerder voor de zelfstandige die de ruimte wel kan gebruiken, maar niet met een camionette wil rondrijden. En in de weekends zijn hobby kan uitvoeren (heel veel fotos met een zeilboot erbij).

Zie je mooi in de duitse reklames. 

In de vs puur als lifestyle in de markt gezet. Voor de hond bijvoorbeeld.

 

Ik kan me dus goed voorstellen dat bmw dat zelfde pad heeft gevolgd. En mss nog iets meer op vrije tijd heeft ingezet.

Als ik dit forum volg, ben ik precies de enige die niet warm loop van een “stationwagen”.

Misschien als kind te veel handelsreizigers “voyageurs” er mee gezien.

Hoe ze daar een “sportief” imago willen (/kunnen?) aan verbinden, is me tot op vandaag een absoluut raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, ICM zei:

Als ik dit forum volg, ben ik precies de enige die niet warm loop van een “stationwagen”.

Misschien als kind te veel handelsreizigers “voyageurs” er mee gezien.

Hoe ze daar een “sportief” imago willen (/kunnen?) aan verbinden, is me tot op vandaag een absoluut raadsel.

Station :inlove:

Maar die shooting brakes toestanden zie ik ook niet graag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, gewoon ik said:

Station :inlove:

Maar die shooting brakes toestanden zie ik ook niet graag. 

Op remmen schieten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht inderdaad dat ik het zo gezien had en volgens mij zelfs nog ergens op dit forum

Break doet me altijd zo Frans klinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid